Skocz do zawartości
djmelm

Pełne koło stopu w lampach tylnych 3BG Variant

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy jakie masz nadwozie - sedan czy kombi...

 

mam kombi wersje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam:

1. mechanicznie pasuje,

2. wtyczki albo rozmieszczenie pinów jest inne,

3. są dostępne przejściówki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam kombi wersje

Pod względem montażu tylko 2 otwory pasują, pod pozostałe chłopaki dorabiają uchwyty z blachy.

Tutaj masz wszystko:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/1379-Swap-tylnych-lamp-3B-3BG.Pomocy!!!!

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajny pomysł z tym podwójnym stopem nie???? a ja już tak mam zrobione prawie dwa lata !!! tylko ja się lutowałem do żarówki a później konektorek i bez lutowania ! na zewnątrz są wyprowadzone piny na wtyczkę i tam jest stop ! świecą całkiem fajnie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś zrobiłem pełne światło stopu ...podłączenie tak samo jak kolega ''skwaru''.

Wszystko działa bez zarzutu :mlask

Pozdrawiam .

To się + by przydał :bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko przygotowane zabieram się za to jutro i ja :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem i ja :)

pc010003.jpg

pc010002s.jpg

pc010006y.jpg

 

zajęło mi to 10-15min ze zbieraniem potrzebnych rzeczy do zrobienia tego to jakieś 30min :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było tylko zrobić troszkę większy otwór pod żarówką, tak aby wsuwka przeszła ułatwi to ewentualną wymianę w trasie. Poza tym to tak jak bym oglądał swoją robotę:serducho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również jeżdżę z Pełnym Stopem od roku. Zrobione bardziej uniwersalnie, wtopiłem w korpus plastikowy blaszki podobnie jak oryginalne kontakty i do nich podlutowane przewody. Zaleta jest taka że przy wymianie wkładam normalnie żarówkę i nie muszę nic kombinować z lutowaniem.

Ostatnio miałem potrzebę pociągnąć przyczepę typu SAM z raczej typowym oświetleniem. Na jednym ze skrzyżowań musiałem chyba mieć dosyć długo wciśnięty pedał stopu co spowodowało że spalił się 10A bezpiecznik. Efektem tego było mruganie sprężynki świec żarowych i kontrolka ABS co mnie trochę zmyliło i nie zorientowałem się od razu że to wina bezpiecznika. Chciałem już wyciągać przełącznik/czujnik stopu ale coś mnie tknęło aby sprawdzić... Teraz siedzi bezpiecznik 15A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego wynika, że jak nie podczepia się przyczepy to wszystko jest ok, bo jest obliczona moc z podłączoną przyczepą. Problem jest tylko z jazdą z przyczepą. Jak tylko znajdę chwilkę to też sobie przerobię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio sporo ciągam przyczepkę i nie mam żadnych problemów z instalacją. Bezpieczniki mają wartości nominalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie mam zadnych problemow po podpięciu przyczepki.. :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajny pomysł. a na dodatek Funkcjonalny. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiąc szacunkowy bilans energetyczny:

3B / 3BG

- 1 polówka stopu - 2x21W/2x21W

- 2 polówka stopu - 2x21W/2x21W

- 3 światło stopu - 8x5W/~5W*

- przyczepka - 2x21W

* - jest na LED'ach ale dokładnych danych nie posiadam

 

Czyli bez przyczepki daje nam to:

- moc 124W/90W

- prąd 10,3A/7,5A

 

z przyczepką:

- moc 166W/132W

- prąd 13,8A/11A

 

Jak widać w przypadku wersji 3B gdzie jest 3 światło stopu które swoje też "bierze" plus przyczepka i bezpiecznik 10A może się przepalić.

Instalacja stopu pociągnięta jest przewodem 1mm2, dopuszcza się dla takiego przekroju prąd ciągły o wartości między 10-12A.

Na tej podstawie uważam iż jedyne co może się szybciej uszkodzić to włącznik stopu przy pedale hamulca ale jak do tej pory nie protestuje.

ps. Rzeczywisty prąd może być trochę mniejszy ze względu na spadki napięcia w długich przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mysle ze w przyczepie gdzies sie robi zwarcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolego powiedz jak zrobiles te 2 swiatlo przeciwm. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem i ja :)

pc010003.jpg

pc010002s.jpg

pc010006y.jpg

 

zajęło mi to 10-15min ze zbieraniem potrzebnych rzeczy do zrobienia tego to jakieś 30min :D

I ja rowniez, tak jak na powyzszych zdjeciach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć .. trochę ostatnio pojeździłem z przyczepką , no i dzieje sie cos niedobrego z bezpiecznikami od świateł pozycyjnych. Po dorobieniu pelnego stopu , jeździlem z przyczepką ale na krótkich dystansach i nic sie nie dzialo , ale teraz bezpieczniki 22 i 23 się topią co z tym fantem zrobić ? , fajnie wygląda pełny stop ale nie chcę czegos uszkodzić .Czy wymiana bezpieczników na mocniejsze coś da ? , czy wtedy pójdzie istalacja.. , jak to rozwiązać ?

 

Ps.Bezpieczniki się topią - nie przepalają.

Edytowane przez SNEYK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... zrobione bardziej uniwersalnie, wtopiłem w korpus plastikowy blaszki podobnie jak oryginalne kontakty i do nich podlutowane przewody... 15A.

 

Ska wziasc takie blaszki podobne do oryginalnych z wkładu swiateł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam wykorzystam kawałek mosiężnej blachy, z którego wyciąłem paski o podobnej szerokości. Potem tylko naciąć nożykiem do tapet miejsce przejścia blaszki, odpowiednio wyprofilować jej kształt tak aby był dobry kontakt ze stykiem żarówki. Teraz można polutować przewód do blaszki i do linii zasilającej druga połowę koła. po tym zabiegu blaszkę od zewnątrz unieruchomić i zabezpieczyć klejem typu Distal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności