Skocz do zawartości
Buniek

Olej silnikowy od diesla do benzyny

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w internecie podobnych tematów i znalazłem. Ale oczywiście zdania są podzielone. Szukałem również na tym forum, ale niestety spotkałem wypowiedzi typu: "po co kupować olej od diesla jak można kupić taki jak ma być"... Ja po prostu mam taki olej jaki mam i chciałbym uniknąć takich rad. ;)

Otóż jest to olej silnikowy przeznaczony dla diesli (Texaco Ursa Super TD 15w40), a mój silnik to benzyna. Czy mogę spokojnie wlać ten olej bez żadnych konsekwencji? Olej wymieniam co 10 tysięcy.

Wyczytałem, że ten olej jest przeznaczony szczególnie do silnie obciążonych silników wysokoprężnych np. w samochodach ciężarowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej do diesla jest odporniejszy na działanie siarki, możesz spokojnie wlać do benzyniaka jeśli spełnia normy wymagane do Twojego silnika (norma vw lub api)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej do diesla jest odporniejszy na działanie siarki, możesz spokojnie wlać do benzyniaka jeśli spełnia normy wymagane do Twojego silnika (norma vw lub api)

 

Dokładnie tak, sam jeżdżę na Ambra Mastergold 15W-40 i jedyny skutek to taki, że zlatuje "błoto" z silnika - oleje do diesli mają więcej dodatków myjących. Silnik chodzi lekko, spalanie w normie, oleju bierze b. mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej można używać sam leję do swojego mobil delvac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba spojrzeć na parametry bo 90% olei ma inną nalepkę ( silnik) a jest taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o tych normach.

Mój olej niestety nie ma przewidzianej normy dla VW, bo to jest typowy olej dla ciężarówek. Norma API jest długa i niezrozumiała według tego, co czytałem, ale są w niej oznaczenia: CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL. C oznacza, że jest dla diesli, S że dla benzyny. Litera przy C lub S oznacza jakość oleju, im litera wyżej w alfabecie tym olej lepszy. Dla S najwyższą literą jest narazie M, dla C jest I. Czyli SL to jest w miarę wysoko, myślę, że wystarczy mojemu silnikowy w zupełności.

Trochę te oznaczenia pogmatwane, ale chyba mój problem został rozwiązany - przy wymianie (za około 2 tygodnie zmieniam) zaleję ten olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

C - zapłon samoczynny ( diesel )

S - zapłon iskrowy ( etylina / LPG )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrek. ;)

Wlałem Mobil łan Delvac 15w40. Pompa oleju wymieniona, zrobione kilkaset kilometrów, duży procent w trasie i problemów nie miałem narazie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie go lej do benzyny, ten olej jest bardzo dobry ma doskonałe właściwości myjące przez co silnik utrzymuje w czystości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zaleca się olejów o wysoce myjących właściwościach w silnikach z b. dużymi przebiegami jeśli wcześniej był stosowany pośledniejszy olej i jest duża ilość nagaru i osadów. zbyt gwałtowne usunięcie tego syfu może doprowadzić do zatkania kanalików olejowych oraz spadku kompresji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, Delvac to bardzo dobry olej, również do benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu się z tobą nie zgodzę, gdyż olej dobrze płuczący robi to delikatnie, to co ty piszesz tyczy się środków dolewanych do oleju tuż przed wymianą w celu przepłukania silnika,

Dlatego tez ja polecam płukankę silnika robić olejem o wysokich właściwościach płuczących robiąc wymianę max co 4-5tyś,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie można wszystko ale

 

jest takie pojęcie jak "film olejowy"

 

W zasadzie wszystko się zmienia i może i to zanikło ale kiedyś w szkole jakiś człowiek tłumaczył nam jaka jest różnica filmu olejowego dla diesla i benzyny.

 

diesel - niższe obroty, temperatura wyższe obciążenia na wał czyli słynne NM - film potrzebny już na niskich przy 5 tyś już raczej nie bo kto tyle w dieslu kręci

benzyna - wysokie obroty, wyższa temperatura, NM dopiero na wysokich obrotach - film potrzebny na wysokich najlepiej do 7 tyś

 

Sam jeździłem na delvacu w 9A jak się kończył, i brał go coraz więcej + coraz częściej migająca na wolnym i rozgrzanym silniku kontrolka oleju. Teraz mi oleju w żadnym autku nie ubywa leje to co napisane na opakowaniu i nie eksperymentuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mobil Delvac MX ESP 15W-40

 

spełnia lub przekracza następujące normy przemysłowe i produkcyjne:

API CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, SM, SL

 

Specyfikacja API:

SM Aktualny

Do wszystkich obecnie używanych silników benzynowych. Wprowadzona 30 listopada 2004 r. . Oleje klasy SM charkteryzują się lepszą ochroną przed utlenieniem, lepiej zabezpieczają przed powstawaniem osadów oraz przed zużyciem podzespołów. Mają też lepsze parametry niskotemperaturowe w całym okresie pracy oleju. Niektóre z olejów tej klasy mogą posiadać najnowsze klasy ILSAC (Amerykańsko-Japońskiego Komitetu Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów) oraz/lub oznaczenie jakościowe jako energo-oszczędne (Energy Conserving)

SL Aktualny

Do wszystkich obecnie używanych silników benzynowych. Wprowadzona 1 lipca 2001 r. Oleje klasy SL zaprojektowano z myślą o lepszej kontroli osadów wysokotemperaturowych i zmniejszeniu konsumpcji własnej. Niektóre z olejów tej klasy mogą posiadać najnowsze klasy ILSAC (Amerykańsko-Japońskiego Komitetu Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów) oraz/lub oznaczenie jakościowe jako energooszczędne (Energy Conserving)

 

"Oleje mogą mieć więcej niż jeden poziom zgodności z zaleceniami. W przypadku samochodowych silników benzynowych nowsze klasy jakościowe API zastępują wszystkie starsze klasy. Jeżeli książka pojazdu zaleca stosowanie oleju klasy API SJ lub API SL, oleje oznaczone klasą API SM zapewnią pełną ochronę silnika."

 

 

Castrol EDGE 5W-30:

ACEA A3/B3, A3/B4, C3 - czyli znów bena + diesel

 

Nieco się zmieniło w olejach, Jacek, od czasu naszych szkół :)

Edytowane przez neurojarre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam pytanie pracuje w firmie której są samochody ciężarowe tzn ciężkie typu wozidła i czieżarówki i myśle o wlaniu do mojego passata b5 1.8 t. Olej truckway e6 s 10w40. kupiłem samochód z niemiec w komisie i nie wiem jaki tam był wczesniej wlany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.Jestem szczęśliwym posiadaczem Passata i w związku z tym mam pytanko.Czy olej Motul 8100 X clean C3 będzie odpowiedni do mojego silnika.

 

http://www.motul.com/pl/pl/products/53?f[quality]=31&f[range]=25&f[viscosity]=34

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie zaleca się olejów o wysoce myjących właściwościach w silnikach z b. dużymi przebiegami jeśli wcześniej był stosowany pośledniejszy olej i jest duża ilość nagaru i osadów. zbyt gwałtowne usunięcie tego syfu może doprowadzić do zatkania kanalików olejowych oraz spadku kompresji.

 

Jak najbardziej masz racje.Jeżeli nie wiesz jaki byl olej,zawsze leje sie półsyntetyk.Znam przypadek na moim koledze, zmienil na syntetyk i pojezdził troche wokół komina,pózniej trasa do Cieszyna i silnik do remontu,a tak jeszcze by pojezdził , gdyby wlał 15/40 pewnie jeszcze dłużej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość korek007

Witam.

 

Wymieniałem wczoraj olej w passacie b5 2000 rok 115km na pompo wtryskach 200.000km przebiegu. I nie wiem jak to się stało ale kumpel mechanik wlał zamiast Mobil Super™ 3000 XE 5W-30 to wlał Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30. I mam pytanie do znających się w temacie czy dam radę na nim przejechać te 10tyś do następnej wymiany ? O dziwo silnik nawet ciszej chodzi i na wysokich obrotach jest płynny.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

b5 to nie ten dział tu masz b3 b4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności