Buniek Zgłoś #1 Napisano 4 Czerwca 2011 Szukałem w internecie podobnych tematów i znalazłem. Ale oczywiście zdania są podzielone. Szukałem również na tym forum, ale niestety spotkałem wypowiedzi typu: "po co kupować olej od diesla jak można kupić taki jak ma być"... Ja po prostu mam taki olej jaki mam i chciałbym uniknąć takich rad. Otóż jest to olej silnikowy przeznaczony dla diesli (Texaco Ursa Super TD 15w40), a mój silnik to benzyna. Czy mogę spokojnie wlać ten olej bez żadnych konsekwencji? Olej wymieniam co 10 tysięcy. Wyczytałem, że ten olej jest przeznaczony szczególnie do silnie obciążonych silników wysokoprężnych np. w samochodach ciężarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 4 Czerwca 2011 Olej do diesla jest odporniejszy na działanie siarki, możesz spokojnie wlać do benzyniaka jeśli spełnia normy wymagane do Twojego silnika (norma vw lub api) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2011 Olej do diesla jest odporniejszy na działanie siarki, możesz spokojnie wlać do benzyniaka jeśli spełnia normy wymagane do Twojego silnika (norma vw lub api) Dokładnie tak, sam jeżdżę na Ambra Mastergold 15W-40 i jedyny skutek to taki, że zlatuje "błoto" z silnika - oleje do diesli mają więcej dodatków myjących. Silnik chodzi lekko, spalanie w normie, oleju bierze b. mało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2011 Jak najbardziej można używać sam leję do swojego mobil delvac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #5 Napisano 5 Czerwca 2011 trzeba spojrzeć na parametry bo 90% olei ma inną nalepkę ( silnik) a jest taki sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2011 Poczytałem trochę o tych normach. Mój olej niestety nie ma przewidzianej normy dla VW, bo to jest typowy olej dla ciężarówek. Norma API jest długa i niezrozumiała według tego, co czytałem, ale są w niej oznaczenia: CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL. C oznacza, że jest dla diesli, S że dla benzyny. Litera przy C lub S oznacza jakość oleju, im litera wyżej w alfabecie tym olej lepszy. Dla S najwyższą literą jest narazie M, dla C jest I. Czyli SL to jest w miarę wysoko, myślę, że wystarczy mojemu silnikowy w zupełności. Trochę te oznaczenia pogmatwane, ale chyba mój problem został rozwiązany - przy wymianie (za około 2 tygodnie zmieniam) zaleję ten olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faust83 Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2011 C - zapłon samoczynny ( diesel ) S - zapłon iskrowy ( etylina / LPG ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buniek Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2011 Dzięki Piotrek. Wlałem Mobil łan Delvac 15w40. Pompa oleju wymieniona, zrobione kilkaset kilometrów, duży procent w trasie i problemów nie miałem narazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #9 Napisano 2 Lipca 2011 Spokojnie go lej do benzyny, ten olej jest bardzo dobry ma doskonałe właściwości myjące przez co silnik utrzymuje w czystości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tryton Zgłoś #10 Napisano 13 Lipca 2011 nie zaleca się olejów o wysoce myjących właściwościach w silnikach z b. dużymi przebiegami jeśli wcześniej był stosowany pośledniejszy olej i jest duża ilość nagaru i osadów. zbyt gwałtowne usunięcie tego syfu może doprowadzić do zatkania kanalików olejowych oraz spadku kompresji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #11 Napisano 14 Lipca 2011 Potwierdzam, Delvac to bardzo dobry olej, również do benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #12 Napisano 14 Lipca 2011 Tu się z tobą nie zgodzę, gdyż olej dobrze płuczący robi to delikatnie, to co ty piszesz tyczy się środków dolewanych do oleju tuż przed wymianą w celu przepłukania silnika, Dlatego tez ja polecam płukankę silnika robić olejem o wysokich właściwościach płuczących robiąc wymianę max co 4-5tyś, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawel8558 Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2012 A słyszeliście o takiej firmie Avia. Mają dobry olej do diesla i bogatą ofertę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2012 W zasadzie można wszystko ale jest takie pojęcie jak "film olejowy" W zasadzie wszystko się zmienia i może i to zanikło ale kiedyś w szkole jakiś człowiek tłumaczył nam jaka jest różnica filmu olejowego dla diesla i benzyny. diesel - niższe obroty, temperatura wyższe obciążenia na wał czyli słynne NM - film potrzebny już na niskich przy 5 tyś już raczej nie bo kto tyle w dieslu kręci benzyna - wysokie obroty, wyższa temperatura, NM dopiero na wysokich obrotach - film potrzebny na wysokich najlepiej do 7 tyś Sam jeździłem na delvacu w 9A jak się kończył, i brał go coraz więcej + coraz częściej migająca na wolnym i rozgrzanym silniku kontrolka oleju. Teraz mi oleju w żadnym autku nie ubywa leje to co napisane na opakowaniu i nie eksperymentuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neurojarre Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2012 (edytowane) Mobil Delvac MX ESP 15W-40 spełnia lub przekracza następujące normy przemysłowe i produkcyjne: API CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, SM, SL Specyfikacja API: SM Aktualny Do wszystkich obecnie używanych silników benzynowych. Wprowadzona 30 listopada 2004 r. . Oleje klasy SM charkteryzują się lepszą ochroną przed utlenieniem, lepiej zabezpieczają przed powstawaniem osadów oraz przed zużyciem podzespołów. Mają też lepsze parametry niskotemperaturowe w całym okresie pracy oleju. Niektóre z olejów tej klasy mogą posiadać najnowsze klasy ILSAC (Amerykańsko-Japońskiego Komitetu Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów) oraz/lub oznaczenie jakościowe jako energo-oszczędne (Energy Conserving) SL Aktualny Do wszystkich obecnie używanych silników benzynowych. Wprowadzona 1 lipca 2001 r. Oleje klasy SL zaprojektowano z myślą o lepszej kontroli osadów wysokotemperaturowych i zmniejszeniu konsumpcji własnej. Niektóre z olejów tej klasy mogą posiadać najnowsze klasy ILSAC (Amerykańsko-Japońskiego Komitetu Standaryzacji i Dopuszczeń Olejów) oraz/lub oznaczenie jakościowe jako energooszczędne (Energy Conserving) "Oleje mogą mieć więcej niż jeden poziom zgodności z zaleceniami. W przypadku samochodowych silników benzynowych nowsze klasy jakościowe API zastępują wszystkie starsze klasy. Jeżeli książka pojazdu zaleca stosowanie oleju klasy API SJ lub API SL, oleje oznaczone klasą API SM zapewnią pełną ochronę silnika." Castrol EDGE 5W-30: ACEA A3/B3, A3/B4, C3 - czyli znów bena + diesel Nieco się zmieniło w olejach, Jacek, od czasu naszych szkół Edytowane 16 Lutego 2012 przez neurojarre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lumbag Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2012 Witam wszystkich. Mam pytanie pracuje w firmie której są samochody ciężarowe tzn ciężkie typu wozidła i czieżarówki i myśle o wlaniu do mojego passata b5 1.8 t. Olej truckway e6 s 10w40. kupiłem samochód z niemiec w komisie i nie wiem jaki tam był wczesniej wlany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marvel Zgłoś #17 Napisano 15 Lipca 2012 Witam forumowiczów.Jestem szczęśliwym posiadaczem Passata i w związku z tym mam pytanko.Czy olej Motul 8100 X clean C3 będzie odpowiedni do mojego silnika. http://www.motul.com/pl/pl/products/53?f[quality]=31&f[range]=25&f[viscosity]=34 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #18 Napisano 16 Lipca 2012 nie zaleca się olejów o wysoce myjących właściwościach w silnikach z b. dużymi przebiegami jeśli wcześniej był stosowany pośledniejszy olej i jest duża ilość nagaru i osadów. zbyt gwałtowne usunięcie tego syfu może doprowadzić do zatkania kanalików olejowych oraz spadku kompresji. Jak najbardziej masz racje.Jeżeli nie wiesz jaki byl olej,zawsze leje sie półsyntetyk.Znam przypadek na moim koledze, zmienil na syntetyk i pojezdził troche wokół komina,pózniej trasa do Cieszyna i silnik do remontu,a tak jeszcze by pojezdził , gdyby wlał 15/40 pewnie jeszcze dłużej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość korek007 Zgłoś #19 Napisano 11 Grudnia 2012 Witam. Wymieniałem wczoraj olej w passacie b5 2000 rok 115km na pompo wtryskach 200.000km przebiegu. I nie wiem jak to się stało ale kumpel mechanik wlał zamiast Mobil Super™ 3000 XE 5W-30 to wlał Mobil Super™ 3000 X1 Formula FE 5W-30. I mam pytanie do znających się w temacie czy dam radę na nim przejechać te 10tyś do następnej wymiany ? O dziwo silnik nawet ciszej chodzi i na wysokich obrotach jest płynny. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ufogrzesiak Zgłoś #20 Napisano 11 Grudnia 2012 b5 to nie ten dział tu masz b3 b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach