Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż świateł do jazdy dziennej w B5 - mały manual.

Rekomendowane odpowiedzi

zapłon w położeniu umożliwiającym pracę silnika - muszą świecić. Czyli nawet bez włączonego silnika - jasno jest to napisane.

Panowie, to szukanie dziury w całym. :P

Nikt na to nie zwraca uwagi czy świecą w pozycji zapłon czy 0,5 sek później podczas pracy silnika. :)

Co oczywiście nie umniejsza faktu że to straszne głupi przepis!

Nawet włączone radio na postoju na czas rozruchu silnika gaśnie.

...tylko wymóg UE i polskiego kodeksu. Wszędzie gdzie bym nie patrzył - włącza się zapłon z dziennymi

Tutaj bym polemizował.

Mam zestaw świateł wraz z automatem do ich włączania zakupiony w niemieckim ATU. Automat posiada homologację wydaną przez Niemcy i w 100% nie umożliwia zapalenie świateł w pozycji zapłon. Światła włączają się, jak sporo dostępnych na naszym rynku dopiero w momencie wykrycia przez moduł skoku napięcia, a ten jak nam wszystkim wiadomo pojawi się dopiero po odpaleniu silnika. :)

Pozdro.

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony i tak Kolega Michał nie napisał na jakiej zasadzie działa ten wynalazek. Co do akumulatora to z pewnością mniej prądu pobierają LEDy niż na 20% świecąca żarówka (12W). Trwałość LEDów też jest zdecydowanie większa niż zwykłych żarówek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów i koleżanki.....:) Czytam sporo i zastanawiam się które ledy założyć do paska z halogenami....501 czy może 507s jeżeli dobrze się doczytałem...Jest to spory dylemat albo może kwestia gustu....Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to spory dylemat albo może kwestia gustu....
Według mnie kwestia gustu ;) tak naprawdę poza wymiarami i delikatnie innym wyglądem zewnętrznym nie różnią się one niczym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak narazie jedyna wada jaką zauważyłem po kilku dniach użytkowania dziennych to ciemne zegary

 

Dlatego ja mam podpięte pod postojówki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super że to kwestia gustu.....:) Ale tak naprawdę który z tych modeli będzie lepszy i efektywny,bo cenowo minimalna różnica........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale tak naprawdę który z tych modeli będzie lepszy i efektywny
Według nas i wielu klientów to efektywniejszy jest model 501 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko problem z ledami jest jeden...... koszt 8 led smd na jedna lampke wynosi od 6 zł a sprzedaja je po 300....... dwie lampki to 16 diodek.... w dodatku w takiej obudowie ze po deszczu wpadnie pare kropel i do wyrzucenia sie nadaja.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko problem z ledami jest jeden...... koszt 8 led smd na jedna lampke wynosi od 6 zł a sprzedaja je po 300....... dwie lampki to 16 diodek.... w dodatku w takiej obudowie ze po deszczu wpadnie pare kropel i do wyrzucenia sie nadaja.....

Przesadzasz.

Ja swoje kupiłem w niemieckim ATU. Są w hermetycznej metalowej obudowie ze szklanym kloszem!

Przeżyły zimę świecąc już ponad rok czasu, i do tego kosztowały kilometry mniej niż 300 zł. :P

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko problem z ledami jest jeden...... koszt 8 led smd na jedna lampke wynosi od 6 zł a sprzedaja je po 300....... dwie lampki to 16 diodek.... w dodatku w takiej obudowie ze po deszczu wpadnie pare kropel i do wyrzucenia sie nadaja.....

 

jestes stronniczy i mijasz sie z obiektywizmem:

 

diody faktycznie sa w takiej cenie ale dochodzi jeszcze koszt innych elementow, przewodow zlaczy, obudowy. Nikt tego nie projektuje i produkuje za darmo. Transport, posrednictwo tez kosztuje,

I lampki nie kosztuja 300 zl a 160-180.

Nowe lampki zgrzewane ultradzwiekowo sa szczelne.

 

i na koniec najlepsze (wg. twojego rozumowania):

 

Dlaczego Ty sprzedajesz to za 150 zl jak Atmege8 mozna kupic za okolo 5zl......???

Edytowane przez navik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy dają to ja też sie pochwale. Przy okazji podpowiem jaki fajnie dostępny + po stacyjce jest - jak się ściągnie osłonę spod kierownicy to po lewej stronie pod przekaźnikami sa główne przyłącza prądowe skęrocne na śrubkę ( klucz 10mm) pierwsza nakrętka od lewej to plus po stacyjce.

 

a tak się prezentują lampy w czerwonej bestii ;] Lampy są fajne bo są wygięte pod profil zderzaka i nic nie wystaje, a dzięki odbłyśnikom zajebiście świecą. Cena na allegro 179zł ja kupiłem za 145zł ;) z pełną gwarancją - jak chcecie to mogę załatwić ;) Śląsk.

led1.JPG

led2.JPG

led4.jpg

Edytowane przez moby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna fota bo mi sie nie chce dodac w poprzednim poście.

led3.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To jak to jest z tymi 507? Na innych forach pisza ze zaklocaja radio, itd?

nie kolego absolutnie nic nie zakłócają.

Mamy je założone, dużo się ich sprzedaje, jeszcze nikt nie miał żadnych zakłóceń.

Nowszy model 507S różni się tym, że jest zamykany maszynowo i nie ma z przodu śrubek, które z czasem rdzewieją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeżeli chodzi o problem ściemniania żarówek drogowych w lampach Bi-xenon 3BG to jest on do rozwiązania bez ciągnięcia dodatkowych przewodów i poważnych przeróbek.

Robiłem już kilka eksperymentów mając na stole żarówkę H7 jak i przesłonę bi-xenon. Efekt jaki udało mi się uzyskać to żarówka zasilana przez PWM i przesłona pozostaje w spoczynku mimo że dochodzi do niej napięcie.

Nie wiem czy wszyscy wiedzą ale elektromagnes to tylko część układu, tam jest jeszcze płytka z elektroniką która działa następująco:

Po tym jak załączymy światła drogowe puszcza impuls pełnego napięcia na elektromagnes przesłony, a potem właśnie przez PWM ogranicza go do takiej wartości aby elektromagnes utrzymał przesłonę w pozycji otwartej. Gdyby cały czas podawać pełne napięcie na elektromagnes to by się on spalił z powodu wydzielanego ciepła, a tak prąd podtrzymania jest na tyle mały że cewka się nie grzeje.

 

Robiłem już eksperyment z usunięciem dwóch elementów z tego sterownika, dzięki temu kiedy dostanie on zmniejszone napięcie przez PWM nie daje na elektromagnes wystarczającego prądu aby ją opuścić. Gdy natomiast dostanie pełne napięcie po załączeniu świateł drogowych normalnie przesłonę opuszcza.

 

Aktualnie mam już przygotowane dwie soczewki z regenerowanymi odbłyśnikami oraz przerobionymi sterownikami przesłon na podmianę. Muszę jeszcze tylko sklecić do kupy sterownik PWM do lamp H7 i sprawdzić poprawność działania w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o problem ściemniania żarówek drogowych w lampach Bi-xenon 3BG

Mozesz jasniej? o jaki problem sciemniania zarowek chodzi, i kiedy on wystepuje?

Tez mam takie lampy wiec chcialbym wiedziec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

zalozylem philips 4 led i nic, nie swieca?? Odkad mam autko, po przekreceniu kluczyka zapalaja sie swiatla mijania a teraz chce, zeby zapalaly sie same ledy. Czy to jest moze powod tego ze nie swieca ledy? Gdzie szukac, zeby wylaczyc zapalanie sie zwyklych swiatel mijania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zalozylem philips 4 led i nic, nie swieca?? Odkad mam autko, po przekreceniu kluczyka zapalaja sie swiatla mijania a teraz chce, zeby zapalaly sie same ledy. Czy to jest moze powod tego ze nie swieca ledy? Gdzie szukac, zeby wylaczyc zapalanie sie zwyklych swiatel mijania?

 

jeżeli podłaczyłeś zgodnie z instrukcją to nie będą świecić, zgasną mijania - zaświecą się ledy ;), jak chcesz sprawdzić czy wogóle działają to odłacz przewód podłączony do świateł, ten koloru pomarańczowego - napięcie na tym kabelku powoduje wyłączenie ledów.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombinowalem na rozne sposoby, odpialem nawet tfl z przelacznika i probowalem podlaczac przez te odpiete kable i nic. Moze ktos sie orientuje jak to podlaczyc w takim wynalazku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kombinowalem na rozne sposoby, odpialem nawet tfl z przelacznika i probowalem podlaczac przez te odpiete kable i nic. Moze ktos sie orientuje jak to podlaczyc w takim wynalazku??

Tomek, czy przypadkiem nie jest to auto rodem ze Skandynawii? Jeśli tak to możesz mieć problem i bez dobrego elektryka się nie obejdzie.

Edytowane przez slawekm65

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kombinowalem na rozne sposoby, odpialem nawet tfl z przelacznika i probowalem podlaczac przez te odpiete kable i nic. Moze ktos sie orientuje jak to podlaczyc w takim wynalazku??

 

Kolego tylko teraz to ja już nie wiem czy chodzi Ci o sprawdzenie czy ledy wogóle działają, czy też o wyłączenie świateł "skandynawskich", bo to że nie działają ze światłami to jest normalne. Sprawne ledy muszą zadziałać po podpięciu tylko samego zasilania (stały plus, masa), oczywiście zapalą się po odpaleniu silnika. Montowałem 2 takie komplety i wszystko super działa. Po zgaszeniu silnika palą się jeszcze kilka sekund. Co do wyłączenia świateł "skandynawskich" to nie pomogę.

 

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności