Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż świateł do jazdy dziennej w B5 - mały manual.

Rekomendowane odpowiedzi

...Ja takze dalej czekam jak z 5 sek zrobic 30???

Poszukaj jakiś przekaźników czasowych na 12V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zwykle przerost formy nad treścią. Nic dziwnego, że "sieje". Ciekawe jakie to mądre głowy wymyśliły. Prościej by było połączyć w szereg 6 diód + stabilizacja napięcia i po kłopocie. Ale to tylko moje pomysły

 

doucz sie o diodach LED, zrodlach pradowych i wtedy wroc do tematu

 

Poszukaj jakiś przekaźników czasowych na 12V.

 

i jak go podlaczy? jak te lampki wylaczaja sie po wylaczeniu silnika czyli spadku napiecia na akumulatorze (brak ladowania z alternatora) wiec jak Twoj przekaznik czasowy ma wydluzyc czas jej swiecenia po wylaczeniu silnika? w tym wypadku bez ingerencji w uklad sterowania lampek sie nieobejdzie (najprawdopodobniej nalezaloby zmienic kondensator (zwiekszyc jego pojemnosc) w ukladzie timera)

Edytowane przez navik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkim, jestem w trakcie montowania świateł do jazdy dziennej DRL w pasku b6 i nie wiem jak to ogarnąć... chodzi mi o to żeby działało to jak powinno, że jak włączę silnik żeby się DRL zapaliły, jak przekręcę na światłą pozycyjne to żeby one automatycznie zgasły ( nie mam żadnej kostki sterującej tylko bezpiecznik w białym kablu ) i nie wiem jak to ogarnąć...

p.s. kolega w Rover ma zamontowane te same Ledy co ja kupiłem wczoraj i on jak otwiera auto to mu się zapalają ale jak przełączy na światła pozycyjne czy mijania to one nie gasną tylko się ściemniają... i nie wiem czy też tak podpiąć czy inaczej.. proszę o pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tym wypadku bez ingerencji w uklad sterowania lampek sie nieobejdzie (najprawdopodobniej nalezaloby zmienic kondensator (zwiekszyc jego pojemnosc) w ukladzie timera)

Święte słowa. :)

Niestety w tym przypadku jest to nie wykonalne.

W środku wszystko zatopione żywicą po same uszy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
doucz sie o diodach LED, zrodlach pradowych i wtedy wroc do tematu

 

Kolego, nie bądź złośliwy, ja ci nie proponuję byś się czegoś douczył (no, może trochę popraw pisownie). Wracając do LEDów to:

- spadek napięcia od 2 do 4V, w zależności od koloru,

- pobór prądu do 20mA, w specjalnych zastosowaniach dużo więcej (~1,4A dla 5W)

Najlepiej poszukać w katalogu konkretnej diody i sprawdzić jej parametry :)

Źródło prądowe charakteryzuje się tym, że wymusza stałą wartość prądu w zasilanym obwodzie. Zadowolony?

 

Proponując 6 LEDów połączonych szeregowo posłużyłem się pewnym skrótem myślowym, na uwagę o diodzie i rezystorze. Tyle w temacie.

 

i jak go podlaczy?

Pokaż mi schemat świateł to się okaże czy można coś takiego zastosować.

Edytowane przez slawekm65

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja polecam światła dzienne Hella od Skody Fabia montowane w miejsce halogenów.

 

Jeśli auto miało wcześniej halogeny to można wykorzystać instalację halogenów - nie trzeba ciągać żadnych kabli i cała instalacja zajmuje max 30 minut:

 

1. zmienić wtyczkę od halogenu z 2-pin na 3-pin

 

2. zrobić połączenie przy włączniku świateł łącząc wyjście halogenu do pinu TFL (przez bezpiecznik)

 

3. wywalić przekaźnik halogenów i zastąpić zworą (aby długie światła nie miały wpływu na "halogen" czyli nasze nowe światła dzienne)

 

Działa pięknie, można mieć dzienne, dzienne + pozycję i po ręcznym załączeniu halogenu można nawet mieć dzienne razem z krótkimi i długimi - pełny wypas i jak dla mnie bajka.

moze jakis link do tych lampek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

moze jakis link do tych lampek?

 

Ja zamówiłem te http://allegro.pl/nowe-halogeny-led-skoda-fabia-ii-fl-rs-2011-i1561490496.html

 

 

 

 

 

MÓJ PASSAT

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100652

 

 

 

 

Edytowane przez kerad73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick jeśli Twoje światła zaczęły parować to przecież masz na pewno paragon od nich, jak będziesz w Polsce, to możesz je zareklamować.

My na setki juz sprzedanych świateł mielismy może 2 reklamacje, więc jeśli coś jest nie tak z Twoimi to na pewno zostaną one wymienione.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no mogłem tak zrobić, ale ja raptus jestem- zaparowały mi w wielką sobotę i jak najszybciej chciałem się pozbyć pary bo wygląda to obciachowo. A pech chciał, że dzień wcześniej zrzuciłem zderzak bo spryski montowałem i te lampki dodatkowo zabezpieczyłem od tyłu razem z kratkami i nie chciałem już tych kratek wyciągać, do tego pomyślałem sobie, że oddam je i będę czekał i zostanę z dziurami po nich, a tu zaraz wyjazd do domu. Więc zabrałem się sam do roboty-trudne to nie było, pozostała tylko gorycz, że za w sumie nie małe pieniądze taki zonk-żeby jeszcze się to stało po dłuższym czasie to ok-ale nie kilka dni po montażu przy pierwszym deszczu, gdzie auto stało...

ale jak pisałem i tak jestem zadowolony z tego jak się mi wkomponowały, a to tez ważne jest i żałuje tylko, że nie zrobiłem u siebie tego samego co ojca-uszczelniłem je dodatkowo przed założeniem-przeszło mi to przez myśl, ale stwierdziłem, że to przecież nie jakaś tania chińszczyzna....Ale co tam-bywa i tak lubię grzebać przy aucie więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak zamontujesz to napisz czy pasowały czy dużo trzeba rezać było:) no i jak świecą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jakie wymiary mają oryginalne halogeny w b5 fl?? chodzi mi o średnice i długość.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jak zamontujesz to napisz czy pasowały czy dużo trzeba rezać było no i jak świecą

No więc dzisiaj dotarły i zaraz po pracy zabrałem się za montaż,troszkę mi zeszło zanim to spasowałem ale pełen sukces.Mocowania ni huhu nie pasowały oprócz jednego górnego przydała się dłuższa śruba 6 i 4 nakrętki,troszkę trzeba dociąć w środku ten plastik żeby osiągnąć odpowiedni kąt, pomogłem sobie lutownicą.Do kratki dolegają idealnie troszkę górą jest szparka ale bardzo mała i niewidoczna może 2-3min.Jutro wrzucę foty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykręcone na górny uchwyt,całość zaciągnięte opaską.Po włożeniu kratki wszystko się trzyma sztywno i nie drga.

007.jpg

 

 

 

MÓJ PASSAT

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100652

008.jpg

009.jpg

001.jpg

1 (50)a.jpg

Edytowane przez kerad73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda sympatycznie, zrobiłeś jakieś zdjęcia bez atrapki ?, chodzi mi o sposób montażu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie dotyczace tych swaiteł w miejsce halogenów. czy ich montaz jest zgodny z przepisami dotyczącymi ich rozmieszczenia? bo cos cienko to widzę hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- Symetrycznie względem osi pojazdu

- Na równej wysokości

- Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

- Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

- Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

 

 

Mnie się wydaje że ok.

Edytowane przez kerad73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No gitara,jakbyś cyknął fotki ze zdjętą atrapką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to i ja dziś zamontowałem w b5 światła do jazdy dziennej VERTEX model 507.

Poniżej fotki.

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

18.jpg

17.jpg

20.jpg

23.jpg

Edytowane przez kmdm24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności