Skocz do zawartości
Charakterek

Montaż świateł do jazdy dziennej w B5 - mały manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Przyłączę się do wątku, ja jako światła dzienne wymyśliłem sobie coś takiego :

W środku

mod1.jpg

W obudowie

mod2.jpg

Elementy do montażu

mod3g.jpg

Wiązka przewodów

mod4.jpg

 

ponieważ żadne ledy mnie nie satysfakcjonują postanowilem zrobic samemu urzadzenie ktore spelni moje wszystkie oczekiwania i wyszedł moduł świateł dziennych, działa on tak że po odpaleniu auta załączaja się swiatla drogowe na 20% mocy, po przelaczeniu na kazde inne swiatla, dzienne gasną, tak samo po zgaszeniu silnika. Zaznacze ze po odpaleniu silnika i przelaczniku swiatel w pozycji zero.... zapalaja sie tylko te 2 zarowki z przodu na 20% mocy nominalnej i nic wiecej nie swieci, zadne swiatla z tylu, podswietlenie tablicy itd

 

u żony w BMW wygląda to tak:

 

drl1.jpg

 

tutaj prosze zdjecia jak to dziala u kolegi w Audi A6:

 

http://www.a6klub.pl/-a6-c5-swiatla-dzienne-vt33285.htm

progress.gif

Jezeli ktos mialby jakies pytania to z przyjemnoscia odpowiem, nie bede tutaj pisal o cenie itd poniewaz ktos uzna to za spam albo reklame, chcialem po prostu przedstawic pewna altrenatywe dla chinskich ledków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
załączaja się swiatla drogowe na 20% mocy

 

Nie zdaje egzaminu w 3BG z bixenonem oraz z innymi podobnymi, gdzie z na drogowych zapalają się żarówki i odskakuje przesłona w soczewce bixenonu. Zawsze jest podawane napięcie na przesłony (mniejsze co prawda, ale jednak. Impuls na przesłonę i do żarówek idzie tym samym kablem - łatwo to sprawdzić jak przy włączonym zapłonie i wyłączonych światłach chcemy sobie mrugnąć. Odskakują przesłony w bixenonie i mrugają żarówki. Dlatego też jest na uzwojeniu przesłony ciągle napięcie, wszystko się grzeje i to doprowadza do zacierania się przesłon (potrafi taka przesłona zmienić się w bixenonie na drogowe i już nie wrócić.

 

Tak więc to rozwiązanie może być bardzo kosztowne dla 3bg z bixenonem (od 1000 - 2500 zł za lampy zależy w jakim stanie)

Edytowane przez Charakterek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tutaj prosze zdjecia jak to dziala u kolegi w Audi A6:

A tutaj jak działają u kolegi Dodi79 w 3BG

http://www.forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=621959&postcount=71

Też się do tego przymierzałem, ale w ori bixenonach jest problem o którym pisał wyżej Jacek. No i drugi - to brak homologacji na światła dzienne.

Dla mnie wygląda lepiej niż diody (nawet Osram czy Philips) - ale "legalu" tutaj zero !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy za odpowiedz,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zaskocze was chyba nawet...... to jest legalne

 

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:14 ----------

 

Prosze o wyjasnienie mi jeszcze jednej rzeczy, wiecie co to jest bi-xenon to 2 żrodla swiatla w jednym, po co wiec tak jak piszecie po 2 swiatla drogowe na reflektor w volskwagenie??? ja sie zgodze ze to z bi-xenonem nie ma sensu... ale ciezko mi sie zgodzic ze volskwagen robi w reflektorze ori BI-XENON i doklada drugie drogowe..... to dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zaskocze was chyba nawet...... to jest legalne

A co ma być nielegalne.Skoro świecą swiatła z soczewy czyli normalne mijania . A to że świeca słabiej to i oszczędzają energię.Nikomu nie musisz mówić ze masz takie coś.Nawet diagności się nie połapią. Ja wsadziłem ledy dlatego bo jeżdżę na krótkich traskach i często gaszę auto.Co chwilę włączam i wyłączam światła. Dość często wymieniałem żarówki jak nie z jednej tak z drugiej strony.Do tego dolicz sobie kilka mandatów za niepamięć i to juz jest więcej niz koszt zakupu DRL ..W następnym aucie rozwiążę ten problem jeszcze inaczej o ile kupię używkę.Bo nówka teraz musi miec w serii światła do jazdy dziennej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak to jest z tymi 507? Na innych forach pisza ze zaklocaja radio, itd?

Teraz pojawil sie nowy model 507s - ma to ktos juz? Czy lepiej kupic philips 4-ledowe?

Czy u mnie nie bedzie problemu z instalacja, bo fabrycznie przednie mijania zapalaja sie po przekreceniu kluczyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos jest z Łodzi i chcialby cos takiego sobie zalozyc i martwi sie o bixenony to zapraszam do firmy, na pewno ten problem rozwiazemy , przy okazji bedzie mial montaz gratis i rabat dla czlonka forum

 

Jak kupisz tandete to bedzie Ci wszystko zaklocac bo to dziala przeciez na zasadzie zmiany napiecia przez czestotliwosc..... za 41 zł na allegro mozesz kupic to co sieje na cala ulice i wszystkie radia, ja nie robie tandety...... prosze Cie

 

a Tu masz małe porównanie

drl5.jpg

mod1.jpg

1_5144c29fa207.jpg

srodekrp.jpg

 

1 fot. - Moduł Ori - 300zł

2 fot. - Mój moduł - 150zł - ze wszystkimi kablami dł 1m, złączki, zaciski, insrtukcja itd bez cięcia i lutowania (plus rabat dla uczestnika forum)

3 fot. - Moduł z AVT 25zł

4 fot. - Moduł z allegro 41 zł

Edytowane przez Michal.Orzel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja pytalem o nowszy model lampek ktore tu na forum sa sprzedawane a nie o bele co:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Jak kupisz tandete to bedzie Ci wszystko zaklocac bo to dziala przeciez na zasadzie zmiany napiecia przez czestotliwosc...

Jak działa i ile mocy wytraca ten wynalazek dla zwykłych żarówek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

straty mocy rzędu 1 %

Wytraca... tzn obniża moc żarówek do 80%

czyli świecą na 20% mocy

 

ale mozna ustawic dowolny poziom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
straty mocy rzędu 1 %

Coś kolego czarujesz. Co to znaczy 20% świecenia żarówek? Czy mam rozumieć, że żarówka pobiera 20% mocy znamionowej czy świeci 20% tego co normalnie?

Jeśli faktycznie na urządzeniu wytraca się moc rzędu 1% czyli 0.55W to rozumiem, że jest to jakiś układ kluczujący. Co z zakłóceniami? Nie sieje to po instalacji elektrycznej?

I jeszcze jedna uwaga. Kiedyś w maluchu zrobiłem wynalazek polegający na szeregowym połączeniu świateł mijania (H4) do jazdy dziennej i efekt był mizerny. Lampy świeciły na żółto. Przy redukcji 80% to chyba świecą na czerwono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, barwa jest normalna, ciut ciemniej niz mijania, żarówki świecą na 20% mocy znamionowej, czyli o 80% moc jest obnizona, moge zaprogramowac jaka chcesz moc swiecenia. Pytales o straty.... przewaznie straty w takich urzadzeniach wydzielaja sie w postaci ciepla... ale ze mam 2 bardzo drogie i wydajne tranzystory to jak napisałem straty mocy sa rzedu 1%, jezeli chodzi o sianie i zaklocenia, urzadzenie to lata juz 23 autach, od nowego Mondeo po Honde Accord i nic nigdzie nie sieje, pisze ze wszystkimi ktorzy to zamontowali i nikt sie na to nie skarzyl, ani z Vectry, ani z Passata ani z Astry ani z BMW.

 

p.s. co do barwy... odnosnie ukladu i calego urzadzenia wzorowalem sie na ori module z bmw i tak samo jest wykonany a moze troche lepiej bo na ogol dzienne dzialaja juz po zaplonie a u mnie dopiero po odpaleniu, w nowszych autach gdzie mozesz DRL ustawic przez KTS to moc swiecenia ustawiana jest na poziomie 18-30 % w zaleznosci od marki, czyli uwazam ze 20% jest ok, jak ktos chce wiecej ustawiam wiecej

Edytowane przez Michal.Orzel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosze o wyjasnienie mi jeszcze jednej rzeczy, wiecie co to jest bi-xenon to 2 żrodla swiatla w jednym, po co wiec tak jak piszecie po 2 swiatla drogowe na reflektor w volskwagenie??? ja sie zgodze ze to z bi-xenonem nie ma sensu... ale ciezko mi sie zgodzic ze volskwagen robi w reflektorze ori BI-XENON i doklada drugie drogowe..... to dziwne

 

Tak właśnie jest - poniższy filmik to pokazuje. Dopalają się żarówki, odskakuje przesłona w soczewce i mamy dzień na drodze. Mijania i drogowe na soczewce (bez przesłony) i żarówki dodatkowo:

 

[ame]

[/ame]

 

W zamierzeniu żarówki miały służyć do mrygania jak masz wyłączone lampy. Więc jak mrygasz tylko przesłony odskakują i żarówki mrugają. Xenon zapala się jako mijania i nie gaśnie po zmianie świateł, tylko przesłona daje pełną parę soczewki - widać to na filmie.

 

A co ma być nielegalne.Skoro świecą swiatła z soczewy czyli normalne mijania . A to że świeca słabiej to i oszczędzają energię.Nikomu nie musisz mówić ze masz takie coś.

 

Z tego, co widzę, to wszędzie świecą drogowe, czyli daleko im do legalności, gdzie jeździmy albo na mijania, albo na dziennych z homologacją.

 

bo na ogol dzienne dzialaja juz po zaplonie

 

Bo taki jest prawny wymóg - włączasz zapłon MUSZĄ się zapalać dzienne - popatrz na pierwszy post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, barwa jest normalna, ciut ciemniej niz mijania, żarówki świecą na 20% mocy znamionowej...

Czy na pewno to dotyczy żarówek halogenowych?

 

---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:26 ----------

 

Czy lepiej kupic philips 4-ledowe?

Czy u mnie nie bedzie problemu z instalacja, bo fabrycznie przednie mijania zapalaja sie po przekreceniu kluczyka?

Ja jeżdżę tradycyjnie czyli na mijania, ale jeśli już to z pewnością założę LEDy, niekoniecznie philipsa ale coś znajdę. Jakoś wynalazek Michała mi nie leży. Co do podłączenia LEDów to jest wiele możliwości począwszy od założenia kliku przekaźników (myślę, że 2) skończywszy na kupnie automatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ledy oczywiscie to także rozwiązanie :) sezon pochodzą, jak juz chcesz ledki to pamietaj o zabezpieczeniu ich przed wilgocia itd jakims sylikonem dobrym bo z reguły robione sa po to zeby wlasnie sie co sezon psuc.To tylko taka uwaga.

 

Odnosnie wymogow prawnych, Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262 - tekst aktu. Załącznik nr 6. Warunki szczegółowe dotyczące świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego i przyczepy - nic tam o tym nie ma ze po zaplonie maja swiecic :) to po prostu najprostsze rozwiazanie dla producenta auta....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnosnie wymogow prawnych, Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262 - tekst aktu. Załącznik nr 6. Warunki szczegółowe dotyczące świateł zewnętrznych pojazdu samochodowego i przyczepy - nic tam o tym nie ma ze po zaplonie maja swiecic to po prostu najprostsze rozwiazanie dla producenta auta....

 

Jest jest koleżko - to wymóg - http://isip.sejm.gov.pl/Download;jsessionid=7220DDCC9E135C5DE8B98F989C057B1D?id=WDU20090750639&type=2 oto ta ustawa zobacz w tabeli poz 18 i co tam napisali w 14 kolumnie o automatycznym włączaniu - jest to obowiązujący przepis prawny - zapłon w położeniu umożliwiającym pracę silnika - muszą świecić. Czyli nawet bez włączonego silnika - jasno jest to napisane.

 

I obecnie obowiązuje ustawa z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) ty cytujesz nieaktualne przepisy - zapoznaj się z tą najnowszą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanko do kolegi Michal.Orzel: jaki jest pobor pradu modulu w trybie wylaczonego zaplonu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 mA

 

---------- Post added at 17:20 ---------- Previous post was at 17:16 ----------

 

zapłon w położeniu umożliwiającym pracę silnika - muszą świecić. Czyli nawet bez włączonego silnika - jasno jest to napisane.

 

jezeli lubisz prawo interpretowac na niekorzysc swojego akumulatora to jak wolisz ....

ja to rozumiem inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli lubisz prawo interpretowac na niekorzysc swojego akumulatora to jak wolisz ....

ja to rozumiem inaczej.

 

Nie tylko ja to tak interpretuję

 

http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepisow-o-swiatlach-dziennych,84277_1_0_0.html

 

Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

 

I wszędzie gdzie nie poczytasz jest jasno napisane - stacyjka na zapłon - światła zgodnie z przepisami muszą się zapalić. To nie moje dbanie albo niedbanie o akumulator, tylko wymóg UE i polskiego kodeksu. Wszędzie gdzie bym nie patrzył - włącza się zapłon z dziennymi. Podpatrz to sobie. Pewnie powiesz, że wszyscy producenci samochodów co do jednego nadimterpretują przepis i że tak im łatwiej i tylko Twoje moduły są OK, a każdy samochód z firmowymi dziennymi można wyrzucić do kosza, bo niezgodny z przepisami.

 

Ledy oczywiscie to także rozwiązanie sezon pochodzą, jak juz chcesz ledki to pamietaj o zabezpieczeniu ich przed wilgocia itd jakims sylikonem dobrym bo z reguły robione sa po to zeby wlasnie sie co sezon psuc.To tylko taka uwaga.

 

Po sezonie zrobię foto - się zobaczy czy się pospalały diody porozszczelniały lampy i w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności