Akahori Zgłoś #121 Napisano 2 Kwietnia 2014 moj ma 103 000 mil (jakies 160 000km) i jeszcze nie wymieniany:) zbieram sie jak pies do jeża 1500zł wołają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #122 Napisano 2 Kwietnia 2014 czyli dobrze usłyszałem co 5 lat a nie sześć jak napisał skindred. Bardzo dobrze !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #123 Napisano 2 Kwietnia 2014 Bardzo dobrze !!! Rozrząd do 1,8 160KM trochę kosztuje taka wymiana. Dwa łańcuchy i pozostałe części to prawie trzy tysiące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #124 Napisano 2 Kwietnia 2014 Marku, Wiesz ja czasem też żałuję że nie mam "malucha" bo było by taniej .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwkolarz Zgłoś #125 Napisano 2 Kwietnia 2014 Ludzie nie słuchajcie co mówią w serwisach w Renówkach dci mówią i piszą o wymianie oleju co 30 tys. każdy mechanik poza serwisem powie ,że 2-3 takie wymiany i motor do remontu mi w serwisie VW też powiedzieli że rozrząd co 180 , ale mało który tyle wytrzymuje dodali , więc 90 -100 tys max !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #126 Napisano 2 Kwietnia 2014 więc 90 -100 tys max !!! a jak się jeździ tylko po mieście i na krótkich odcinkach to nawet co 60-70 kkm. zbieram sie jak pies do jeża 1500zł wołają lepiej zrobić zanim pier... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #127 Napisano 3 Kwietnia 2014 Skindred jeszcze napisał: "Co producentowi samochodu bardziej opłaca się wymieniać: cały silnik (lub jego elementy) czy rozrząd? Dla producenta samochodu najważniejszy jest "pierwszy klient", ten który kupuje nowy samochód. Obecnie, wyjątkowe są sytuacje, by pierwszy właściciel użytkował samochód więcej niż 200 000 km. Takiemu klientowi trzeba zapewnić stosunkowo niskie koszty eksploatacji nawet ryzykując przedwczesne zużycie podzespołów (stąd wydłużanie m.in. interwałów przeglądowych do 150 tyś. a nawet i 190 tyś. i więcej kilometrów. Do 200 000 km nic poważnego nie powinno się wydarzyć, a potem niech martwi się kolejny właściciel. Skoro kupił tanio niech drogo płaci za serwis i części. A zadowolony "pierwszy klient" wróci po nowy samochód." Bo to na nim zarabia producent sprzedając mu auta. Natomiast na drugim właścicielu zarabia sprzedając mu części. Smutne ale prawdziwe. Więc nie ma się co cieszyć, że rozrząd każą wymieniać po 180 tyś. km. W automatycznych skrzyniach na przykład przez lata odradzali wymianę oleju. Długowieczne auta to już dawno i nie prawda. Więc rozrząd i całą resztę wymieniać należałoby nawet częściej niż zakłada producent auta! A to info z SKF (rozrząd ori na pierwszy montaż do passatów - więc wiedzą najlepiej) "Kłopotów z reguły nie ma, jeżeli samochód jest użytkowany dostatecznie często. Są jednak przypadki, gdy auto przejeżdża rocznie po 5 tys. km i wtedy pokonanie 100 tys. km do planowej wymiany paska teoretycznie mogłoby zająć nawet 20 lat. A tyle pasek raczej nie wytrzyma. Dlatego część producentów wyraźnie podaje, oprócz przebiegu, także dopuszczalny czas użytkowania rozrządu. Z reguły jest to ok. 5-6 lat. Jeżeli dany producent auta nie deklaruje co ile lat należy wymieniać rozrząd, to warto przyjąć zasadę nieprzekraczalnego okresu 7 lat." Ja wymieniam rozrząd teraz po 90 tyś. km i nieco ponad 3 latach, bo mam większość miejskiego przebiegu. Nikomu nie polecam też czekać 5-6 czy nawet 7 lat, tym bardziej 180 tyś.km na wymianę rozrządu. Tak jak nie polecam w starszych i nowych autach zresztą też, wymiany olejów w technologi LongLife co 30 tyś.km. Chociaż jestem pewny, że argument przy dzisiejszej technologi, że "guma parcieje zawsze po 5 latach" można między bajki wsadzić, bo jakby inżynierowie z VW tylko chcieli to by i po 20 lat wytrzymywały. No ale żaden to interes. Patrz praktyki zdefiniowane jako "planned obsolescence" czyli "zaplanowane starzenie" które dotyczą też niestety koncernu VW!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #128 Napisano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Wymiana co 5 lat jest wymianą rozsądną i wystarczającą. Dystans km powinien być stosowany wedle zaleceń instrukcji dla danego modelu silnika. Przebieg 180 tys dotyczy osób które rocznie robią autem 36 tys, bo jeśli mniej, to nigdy nie osiągną dystansu 180 tys w 5 lat - Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mada8492 Zgłoś #129 Napisano 3 Kwietnia 2014 a jak to jest z dieslem 1.9 TDI co ile trzeba wymieniać rozrząd ????ja rocznie robię coś koło 90 tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #130 Napisano 3 Kwietnia 2014 a jak to jest z dieslem 1.9 TDI co ile trzeba wymieniać rozrząd ????ja rocznie robię coś koło 90 tyś Na dwoje babka wróżyła. Dla bezpieczeństwa co 90 kkm, chociaż z drugiej strony jak pasek świeży i w miarę stałe obciążenie silnika (trasy) to można by się pokusić te 120 - 135 kkm czyli co półtora roku. Mechanik Ci powie że co 90 kkm bo częściej przyjedziesz do niego pieniądze zostawić. 120-135 kkm znów obarczone jest mniejszym czy większym ryzykiem że pasek nie wytrzyma. Totolotek:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fcbsoci Zgłoś #131 Napisano 3 Kwietnia 2014 no a ja dzisiaj rozmawialem ze znajomym anglikiem ,ktory pracuje w vw i sprawdzil mi historie passata cc ktorego chce kupic i wszystko jest ok ale to nie o tym a o rozrzadzie a mianowicie 2.0 tdi 170kucy z2010r w angli wymieniaja po 120 tys mil czyli 192 tys kilometrow i co powiecie na to . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #132 Napisano 3 Kwietnia 2014 ja już odpadam z tematu... widziałem dzisiaj swój zdjęty rozrząd z paska z 2007r.... wyglądał spoko, i stan i rolki i napinacz, itd... pewnie spokojnie mógłby jeszcze z rok czy dwa... a chyba trochę znam się na tym...... gorzej już wyglądał pasek wielorowkowy.... wymieniłem całość na zestaw markowy, łącznie z pompą, paskiem wielorowkowym i płynem (zawsze tak robię..) po tej całej dyskusji to nie wiem po co wytyczne producenta, po co dane dotyczące przebiegu lub lat (sami tu niektórzy cytowali, że dla pewnych silników producent, niekoniecznie VW, dopuszcza nawet 10 lat..), jak dalej jest wszem i wobec wpajanie "5 lat, a jak jeźdźisz po mieście to już przy 70-90kkm wymieniaj..." Panowie zmieńcie zawód na "wróżka prawdę ci powie...." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #133 Napisano 3 Kwietnia 2014 Masz zmieniać rozrząd tak często, żeby między wymianami ci pasek nie pękł. I tyle to filozofii Kto dłużej jeździ bez wymiany i mu nic nie pęka ten wygrywa A że nie wszyscy lubią tą presję, więc część odpada już w przedbiegach i wydaje dobre pieniądze na częstszy serwis. Doświadczenie użytkowników i zalecenia (ważne słowo) producenta to podpowiedź jak grać, żeby wygrywać Sportowa analogia powinna pomóc rozładować nerwy w temacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi666 Zgłoś #134 Napisano 4 Kwietnia 2014 ponawiam pytanie, można brać ten zestaw?? http://allegro.pl/show_item.php?item=4117976884 I jeszcze jedno.... skoro głównie jest mowa o pasku że strzeli to może lepszym rozwiązaniem jak ktoś robi mniej km to np wymienić sam pasek po tych 5 latach (koszt niewielki).... bo jak ma najechane dajmy na to 60-70 tyś .... Czy źle myśle?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #135 Napisano 4 Kwietnia 2014 Czy źle myśle?? Tak źle myślisz. Jeśli chodzi o zestaw SKF to będzie dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #136 Napisano 4 Kwietnia 2014 wymienić sam pasek po tych 5 latach (koszt niewielki).... bo jak ma najechane dajmy na to 60-70 tyś .... Tomek, Moim zdaniem 5 lat to długi okres czasu i ryzyko zatarcia rolki też musisz brać pod uwagę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #137 Napisano 4 Kwietnia 2014 W niektórych serwisach np. Berdychowski, Świtoń mają teraz wewnętrzne promocje. Oryginalne części plus robocizna poniżej 1500 brutto. Ja mimo 37 tyś. przebiegu raczej skorzystam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #138 Napisano 4 Kwietnia 2014 Ja mimo 37 tyś. przebiegu raczej skorzystam w 5 lat taki przebieg ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #139 Napisano 4 Kwietnia 2014 Tak, od nowości. W tym samym czasie dostawczymi ponad 300 tysięcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #140 Napisano 4 Kwietnia 2014 Kurde robią wrażenie takie cyferki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach