hultai Zgłoś #301 Napisano 1 Sierpnia 2015 Nie widzę w tym nic dziwnego skoro bak ma 70l a na pewno nie jest to pojemność z tą ,, zabawą,, w przekraczanie maksimum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #302 Napisano 8 Sierpnia 2015 W moim jak jezdze do 140km/h i wcale nie mulowato, normalnie dynamicznie tylko z niewieksza predkoscia spalanie na poziomie 4,3- 4,8 l wychodzi, jak sie jezdzi znacznie szybciej to i spalanie szybko rosnie, ale nigdy nie udalo sie zdobyc wiecej niz 5,8 l na setke, generalnie to oszczedne auto a z tym motorem wbrew pozororom auto naprawde daje rade, sam sie w sumie zdziwilem i to mi sie w tym silniku podoba, sprawnie napedza ciezkie kombi i jest oszczedny, Główną zaletą B7 1,6 CR jest 6 biegowa skrzynia z krótkimi biegami i bez koła dwu masowego. Mam jeszcze Golfa 6 z tym silnikiem i powiem szczerze mimo wagi Paska o 110 kg wyższej nie czuję różnicy w przyspieszeniu. Do jazdy po mieście lepiej się nadaje 6 biegów. Ruszyć można bez gazu,a golf zgasnie . Po górach jeżdzi się o wiele lepiej Pakiem. Tylko jedyna wada to to że odczuwa się brak dwu masy,ale można się przyzwyczaić. Bardzo polecam do miasta ten silnik koniecznie na sześciu biegach,bo 5 to porażka na przykłaqdzie mego Golfa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #303 Napisano 8 Sierpnia 2015 Ktry, popraw swojego posta, bo nie mogę się doszukać gdzie się cytat kończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #304 Napisano 9 Sierpnia 2015 Główną zaletą B7 1,6 CR jest 6 biegowa skrzynia z krótkimi biegami i bez koła dwu masowego Przeciez tam jest dwumas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #305 Napisano 9 Sierpnia 2015 1,6 TDI na 100% nie ma dwu masy. Wiem bo zmieniałem tarczę razem z dociskiem dodam tylko że nie z powodu że siadła tylko strasznie ciężko wciskało sie sprzęgło. Zmieniałem przy przebiegu 290 tys.km. A założyłem od Tourana 1,6 tdi,z 2013 roku. Z tego co się dowiedziałem to tylko Touran jeszcze występuje ze skrzynią 6 biegów. Golfy,Skody,Seaty ponoć mają tylko 5 biegów i tam już siedzi dwu masa.Tak jak w 2,0 l które wszystkie maja dwu masę. Aktualnie Passat po powrocie z Chorwacji ma 320 tys.W silniku to tylko chłodnica spalin z egrem zmienione,rozrząd grubo po 250 tysiącach. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek co ok 30 tys. Reszta podzespołów oryginalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #306 Napisano 10 Sierpnia 2015 Aktualnie Passat po powrocie z Chorwacji ma 320 tys.W silniku to tylko chłodnica spalin z egrem zmienione,rozrząd grubo po 250 tysiącach. Olej od wymiany do wymiany bez dolewek co ok 30 tys. Reszta podzespołów oryginalne. to bardzo ładny przebieg, a kiedyś czytałem że te silniki to tzw. jednorazówki i że jak padnie turbo to nie opłaca sie tego robić, ciekawe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #307 Napisano 10 Sierpnia 2015 Pewnie że się nie opłaca.Ceny części używanych do 1,6 tdi są wręcz śmieszne i jest tego od groma. To po prostu się nie psuje. Sprzedawcy części mówią o nim cytuję niesprzedawalny,lub nie psujący się. Podam kilka cen turbina od 300 zł,wtryski od 90 zł,cały kompletny silnik od 1000 zł. Gdzie za starego kibla na pompo wtryskach 1,9 tdi 2-3 tys, zl,a 2,0 PD to już ze 4 tys.zł. Znajomy akwizytor ma Polo 1,6 z przebiegiem ponad 450 tys z tego 200 zrobił na czipie na 135 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gawron Zgłoś #308 Napisano 12 Stycznia 2016 Czołem tu sie podepnę jak pozwolicie , 200 000 zrobione i było lux . Mam problem z błędami Egr z chłodnicą spalin , wali błędami , czasem tryb awaryjny daje czasem tylko sprężynka , komplecik 1500 zakup i robota . Wpadłem na pomysł wyłączyć to programowo .czy to złe działa na dpf i jak bardzo , czy ktoś to robił i gdzie , ja mam zamiar w lezajsku .przy tym przebiegu dpf pewnie tez będzie do roboty , wiec w cenie jednej nowej części zrobię prządek z całością info jeszcze na raty . Teraz dpf zostawię w spokoju ... Napiszcie prosze wasze doświadczenia i opinie . Bede wdzięczny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #309 Napisano 5 Marca 2016 Cześć! Długo tutaj nikt nie pisał, jak jego CR. Mój kupiony prawie 3 lata temu z przebiegiem 135tys.km. Teraz dojeżdżam do 245tys.km. Nie licząc wymiany olejów i filtrów + wymiany zabieraka /230tys.km.-ledwo tknięty/, tarcz i klocków hamulcowych z przodu /210tys.km./ przez te przejechane 110tys.km. wymieniłem tylko EGR + słynna gruszaka i nic więcej! Oby tak dalej! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek70 Zgłoś #310 Napisano 9 Marca 2016 Witam, jestem na kupnie passata B 6 koniec 2008 r. Sprzedawca mówi ,ze jest to comon raili i nie wiem , czy jest to aby ten silnik , jest pan w stanie mi doradzić w sprawie tego silnika, oraz z użytkowaniem pojazdu ,na co zwracać uwage. Prosze o pilną odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #311 Napisano 9 Marca 2016 Witam, jestem na kupnie passata B 6 koniec 2008 r. Sprzedawca mówi ,ze jest to comon raili i nie wiem , czy jest to aby ten silnik , jest pan w stanie mi doradzić w sprawie tego silnika, oraz z użytkowaniem pojazdu ,na co zwracać uwage. Prosze o pilną odpowiedz. Kody silnika zaczynające się na 'C'. Można to sprawdzić na etykiecie w książce serwisowej, na etykiecie w bagażniku przy kole zapasowym, na obudowie plastikowej rozrządu. W przypadku rocznika 2008 to będą chyba tylko dwa oznaczenia: CBAB 140KM i CBBB 170KM. Co do użytkowania, właściwa obsługa (oelje, filtry itd) na czas i paliwo dobrej jakości. W tych silnikach generalnie czasem lubi się zepsuć coś z osprzętu (przepustnica, egr, regulacja klap kolektora, grucha przy turbo, dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej, sonda lambda - generalnie pierdoły. Silnik uchodzi za udaną jednostkę. Warto w okolicy ~200 tys. km. zajrzeć do miski olejowej i wymienić profilaktycznie zabierak. Dużo ciekawej lektury jest nie tylko w tym wątku, ale i w pozostałych. Warto poczytać, to skarbnica wiedzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desper Zgłoś #312 Napisano 10 Marca 2016 eee, to jak to jest - w CR podobno problemy z pompą olejową miały być już wyeliminowane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #313 Napisano 10 Marca 2016 eee, to jak to jest - w CR podobno problemy z pompą olejową miały być już wyeliminowane? Sprawa wygląda tak, że w CR problem ten prawie nie istnieje. Prawie bo dłuższy zabierak 100mm stosowano od 10.2009, a pierwsze CR są z 2008. Ponadto nie wiem na czym polega różnica, ale w CR zabierak prawie nie naruszony po przebiegu 200 tys. a w PD potrafi się całkowicie wyrobić przy tym przebiegu. U mnie po przebiegu 180 tys. wyglądał dobrze i miał raczej delikatnie naruszone krawędzie. Ponoć może mieć na to wpływ miększa charakterystyka pracy silnika CR. Ja go wymieniłem profilaktycznie, żeby sen był spokojniejszy... Nowy zabierak z końcówką numeru 'F' różni się od fabrycznego 'D' tym, że ten z 'F' jest pełny w środku, a fabryczny z oby stron nawiercony. To jest zmiana w części wprowadzona przez VW w 2010 roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #314 Napisano 10 Marca 2016 (edytowane) Ponadto nie wiem na czym polega różnica, ale w CR zabierak prawie nie naruszony po przebiegu 200 tys. a w PD potrafi się całkowicie wyrobić przy tym przebiegu. U mnie po przebiegu 180 tys. wyglądał dobrze i miał raczej delikatnie naruszone krawędzie. Ponoć może mieć na to wpływ miększa charakterystyka pracy silnika CR. Tu raczej chyba chodzi jak często był silnik uruchamiany na zimno i jazda głównie miejska. W Moim B6 z silnikiem BMR pierwszy raz zajrzałem do zabieraka przy przebiegu 250tyś i był ok. Wymieniłem sam zabierak przejechałem następne 70tyś km i znowu kontrola i juz nie było tak ładnie, wybierak był już dość wyrobiony. Zrobiłem jeszcze 20 tyś i auto sprzedałem z przebiegiem 340tyś. Auto jeżdżone głównie na autostradzie, także nie sądzę by była to kwestia CR czy PD w degradacji zabieraka. To tyle OT w temacie zabieraka, w końcu to temat o zadowolonych użytkownikach silników CR. Jak na razie jestem bardzo zadowolony i jeszcze bardziej zadowolony po chipie:marecek Edytowane 10 Marca 2016 przez sylwek1972 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #315 Napisano 10 Marca 2016 Ponadto nie wiem na czym polega różnica, ale w CR zabierak prawie nie naruszony po przebiegu 200 tys. a w PD potrafi się całkowicie wyrobić przy tym przebiegu.Brak turbodziury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
razal Zgłoś #316 Napisano 10 Marca 2016 Tak wyglądał mój zabierak po przebiegu 180 tys. km. Co do wymian w moim CBAB przez ostanie 40 tys. km wymieniłem: - przepustnicę / klapę gaszącą (twarde gaszenie silnika) przy okazji gruntowne czyszczenie EGR z kompletem nowych uszczelek, - dodatkowa elektryczna pompka cieczy chłodzącej montowana w okolicy miski olejowej (świecił check i błąd Coolant Pump 2 P261A), - sonda lambda (błąd O2 Sensor Signal Stuck Rich P2196), - zabierak (raczej sprawdzenie i profilaktyczna wymiana). To by było na tyle. Odpukać... nie powiem złego słowa, b. dobry motor i niech tak pozostanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro18 Zgłoś #317 Napisano 15 Marca 2016 Wróciłem z wymiany rozrządu i zabieraka. Mój był w troche lepszym stanie ale i przebieg tylko 125tys. Przy 90tys wymieniłem mikrowyłączniki blokady kierownicy i to na tyle. Jestem zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MORGOOTH Zgłoś #318 Napisano 16 Marca 2016 191000 km stan obecny, jednostka CBBB sprawuje się świetnie, spalanie miasto 8-9l ale przyjemność z jazdy jaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofil Zgłoś #319 Napisano 17 Marca 2016 Mój CFGB ma 233000 km. Dotychczas wymieniony rozrząd, termostat DSG i profilaktycznie zabierak pompy. Spalanie 6 - 7l, większość trasa. Generalnie jestem bardzo zadowolony:marecek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampolice Zgłoś #320 Napisano 18 Marca 2016 Ja też zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach