raki Zgłoś #381 Napisano 30 Marca 2016 Ostatnie stalem sie posiadaczem B7 z 2011 roku 2.0 170km, przesiadlem sie z 2l benzyny ktora miala 130km. Poprostu uwielbiam to auto, dynamika, niskie spalanie, elastycznosc. Wszystko przerosło moje oczekiwania Mam tylko problem z ubywajacym płynem chłodniczym, pisałem w tamtym temacie ale chcę Wam zadać tylko jedno pytanie. Czy ktoś z posiadaczy B7 CR miał problem z głowicą bądź uszczelka? Przebieg 179tys km. Update: Panowie dzięki za sugestie że to może pompa wody cieknie. Było sprawdzane i raczej sucho. Zrobiłem trasę 700km i ubyło dosyć sporo poniżej minimum, odjrecilem korek po 6h postoju i podniosło się trochę bulgoczacz przy tym. Ubyło około szklanki płynu chłodzącego. Generalnie jak auto się rozgrzalo to poziom spadał, odjrecilem korek spowrotem wzrastał ale troszkę sukcesywnie ubywal. Na drugi dzień po tej długiej trasie nie chciał mi zapalić, a jak zaskoczył to całe auto latało i obroty w górę w dół, zgasilem i odpalilem jeszcze raz i było ok. Byłem na sprawdzeniu ciśnienia i podobno jest dużo za wysokie więc na dniach oddaje auto na uszczelkę pod głowicą Dzisiaj spojrzałem pod makse i płynu dużo ponad Maks, pytanie czy już zaczął wypychac czy dolali jak sprawdzali ciśnienie. Czekam aż ostygnie zeby odkręcić korek i zobaczyć co będzie Co do opilkow metalu to również widziałem trochę podczas wymiany filtra paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #382 Napisano 30 Marca 2016 I weź tu nowoczesnym autem pojeździj normalnie pół życia... trzeba zakasać rękawy i samemu poprawiać fabrykę w różnych markach i różnych kwestiach i jeszcze do tego ropę produkować... te wszystkie normy nas wykończą. PIOTREK masz chyba uszczelkę trafioną, ja tak miałem w B5 przed liftem w AFN, ubywało pomału płynu a jak pogoniłem go trochę to węże jak kamień i zbiorniczkiem trochę wywalało. Jak jeździłem spokojnie to z ciśnieniem było ok tylko ubywało płynu ale turbo się wieszało od słabej jazdy. Jeździłem tak pół roku bo pół litra na dwa tygodnie nie zmuszało mnie do szybkiej reakcji. Po ściągnięciu głowicy okazało się że uszczelka zardzewiała w jednym miejscu, zrobiona głowica (szlif ) , nowa uszczelka i jeździ do dzisiaj i nic nie ubywa. Tak to jest jak się płynu nie zmienia co dwa lata czy jakoś tak (poprzedni właściciel chyba nie zmieniał). U Ciebie może podobnie będzie lub co gorsze głowica... Jutro zadzwonię do Marcina może ma jakieś dojścia do dodatków aby ta pompa i wtryski mnie nie zaskoczyły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #383 Napisano 31 Marca 2016 Odnośnie diagnostyki CR, to zastanawiam się jaki wpływ ma oprogramowanie 'optymalizujące/oszukujące' (u mnie jest ) na taką diagnostykę. Niby jest tak, ze w momencie gdy program wykryję diagnozę, to wzbogaca mieszankę, żeby zmniejszyć emisje. W tym wypadku odczyty będą nie teges. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #384 Napisano 31 Marca 2016 Witam dzis wymieniałem filtr paliwa, zauważyłem malutkie opiłki metalu, masakra. Da się zrobić coś z tym zanim pompa i wtryski się skończą ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #385 Napisano 31 Marca 2016 Wymienić pompę i to czym prędzej. Coś kurna jest na rzeczy bo coraz więcej przypadków się zdarza dwa dni temu u kolegi w warsztacie zawitał unieruchomiony tiguan z 2009 roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #386 Napisano 31 Marca 2016 Oczywiście że się zdarza, poczytałem o tych dodatkach Monzol 5C na forach niemieckich i tam co chwilę ktoś pisał ze mu padła pompa i wtryski, jak nie w tym Pickupie VW to w osobówce. Podobno do 10r były jakieś pompy trefne we wszystkich CR. Vw w niemcowni robił w większości na swój koszt, zostawał tylko płukany zbiornik paliwa stary a tak to wszystko nowe. Po tym dopiero użytkownicy szukali rozwiązania problemu w smarowaniu pompy od środka. Faktycznie chyba trzeba pomóc ropie smarować to wszystko co nowoczesne. Napisałem do kumpla w DE, ma zadzwonić do firmy i zamówić mi tego Monzola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #387 Napisano 1 Kwietnia 2016 Podstawa to nie tankować na BP . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #388 Napisano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) A jak na ten dodatek reaguje dpf? Niedługo przymierzam sie do zmiany filtra i za wczasu wole cos sie dowiedzieć żebym nie dostał palpitacji serca jak otworze dekiel filtra Troche pogrzebałem i znalazłem ze zaskakujaco dobrze i wydłużają sie okresy regeneracji/wypalania. Ile w tym prawdy ciezko powiedzieć Znalazłem tez to cudo na ctr-motorsportshop.de za 27,50e. Niezła cena porównując do sprzedawców z polski którzy cenią 180zł. Chyba sie skuszę. Moze ktoś reflektuje. będę w Polsce w połowie maja Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez damian24 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #389 Napisano 1 Kwietnia 2016 No właśnie piszą w DE że to bardzo dobry środek, wczoraj kumplowi dałem linka na ten motorshop i zamówi do siebie w DE a później mi przywiezie do chaty, co kilka tygodni przyjeżdża do PL. Zobaczymy jak to będzie po kilku zbiornikach z tym dodatkiem. Naczytałem się na forum awensisa na temat dodatków 2T i pisali też o innych dobrych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raki Zgłoś #390 Napisano 1 Kwietnia 2016 Dzisiaj byłem na teście na obecność co2 w układzie chłodzenia. Po otrzymaniu auta na 2.5 tys obrotów przez chwilę poszło co2 do płynu bo tester od razu zmienił kolor. Nie wiem co robić bo może to być uszczelka pod głowicą ale i też chlodniczka egr... No i co robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #391 Napisano 2 Kwietnia 2016 Dzisiaj byłem na teście na obecność co2 w układzie chłodzenia. Po otrzymaniu auta na 2.5 tys obrotów przez chwilę poszło co2 do płynu bo tester od razu zmienił kolor. Nie wiem co robić bo może to być uszczelka pod głowicą ale i też chlodniczka egr... No i co robić? Wymieniałem już kilka chłodniczek egr w różnych autach i zawsze było objawem to ze ubywa płynu. Chłodniczka była wewnątrz mokra od płynu, ale nigdy nie było tak że węże puchły od ciśnienia i działy się takie rzeczy jak u Ciebie. Auto miało ciśnienie normalne, nic się nie działo, nie znikał płyn i nagle po otwarciu zbiornika się nie pojawiał tylko trzeba było czasami płynu dolać. Skąd w wydechu takie ciśnienie żeby napompować do kamienia węże wodne.... Takie ciśnienie tylko nad tłokiem. Jeszcze jakby Ci się olej do wody dostawał to może być chłodniczka oleju a nie uszczelka pod głowicą, miałem tak dwa razy w autach klientów, a już chcieli silnik rozbierać. Jak zostawisz auto na noc z takim ciśnieniem wody to możliwe jest że woda wróci na tłok, pierwsze odpalenie to może być dramat zanim jej nie przepali.. Czasami jest już tyle płynu że silnik nie obróci wałem lub zegnie korbę. Staraj się jeździć ( nie pełen ogień tylko na spokojnie) tak żeby nie pompował tyle dopóki tego nie naprawisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raki Zgłoś #392 Napisano 2 Kwietnia 2016 Wymieniałem już kilka chłodniczek egr w różnych autach i zawsze było objawem to ze ubywa płynu. Chłodniczka była wewnątrz mokra od płynu, ale nigdy nie było tak że węże puchły od ciśnienia i działy się takie rzeczy jak u Ciebie. Auto miało ciśnienie normalne, nic się nie działo, nie znikał płyn i nagle po otwarciu zbiornika się nie pojawiał tylko trzeba było czasami płynu dolać. Skąd w wydechu takie ciśnienie żeby napompować do kamienia węże wodne.... Takie ciśnienie tylko nad tłokiem. Jeszcze jakby Ci się olej do wody dostawał to może być chłodniczka oleju a nie uszczelka pod głowicą, miałem tak dwa razy w autach klientów, a już chcieli silnik rozbierać. Jak zostawisz auto na noc z takim ciśnieniem wody to możliwe jest że woda wróci na tłok, pierwsze odpalenie to może być dramat zanim jej nie przepali.. Czasami jest już tyle płynu że silnik nie obróci wałem lub zegnie korbę. Staraj się jeździć ( nie pełen ogień tylko na spokojnie) tak żeby nie pompował tyle dopóki tego nie naprawisz. Dzieki wielkie za Info. Póki co dzisiaj kupiłem egra z chlodniczka i w pon jadę na wymianę, rozbierzemy, zobaczymy. Sprzedawca w sklepie mowil ze to jest bestseller hehe i że dużo dużo więcej sprzedają egrow nic uszczelek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #393 Napisano 4 Kwietnia 2016 Dziś szybka kontrola stanu pompy wysokiego ciśnienia. Na szczęście czyściutko, ani grama opiłków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #394 Napisano 4 Kwietnia 2016 Dziś szybka kontrola stanu pompy wysokiego ciśnienia. Na szczęście czyściutko, ani grama opiłków. Marek dobre paliwo i niema co się bać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #395 Napisano 4 Kwietnia 2016 Byle nie za dobre. Najgorsze dla pomp (poza oczywiście benzyną i zupą nieznanego pochodzenia) jest BP ULTIMATE. Te inne vpowery i vervy o zmniejszonej zawartości siarki też nie lepsze. Te zdjęcia które wrzuciłem w czwartek to tiguan cbab 2009 rok z nalotem 90kkm. Masakra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #396 Napisano 4 Kwietnia 2016 @mkpol. Po co nadajesz na BP. Jak masz paska B6 to w instrukcji jest wyraźnie napisane że zalewasz zwykłym ON. A ty piszesz o Ultimate. To nie do tego silnika. Stacja na jakiej tankuję akurat nie jest dla mnie ważna. Ale na paliwie z BP przejechałem tysiące kilometrów niejednym autem i jakoś nie ma problemów. Poza tym leję co wlezie i też jeździ. Więc, nie przesadzaj, to nie od paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #397 Napisano 5 Kwietnia 2016 Nie nadaję na BP. Rzecz w tym że mają za dobre paliwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #398 Napisano 5 Kwietnia 2016 @mkpol. Po co nadajesz na BP. Jak masz paska B6 to w instrukcji jest wyraźnie napisane że zalewasz zwykłym ON. A ty piszesz o Ultimate. To nie do tego silnika. Stacja na jakiej tankuję akurat nie jest dla mnie ważna. Ale na paliwie z BP przejechałem tysiące kilometrów niejednym autem i jakoś nie ma problemów. Poza tym leję co wlezie i też jeździ. Więc, nie przesadzaj, to nie od paliwa. No dobra ale akurat jeśli chodzi o paliwo, to jest duża różnica pomiędzy PD a CR. CR jest dużo mniej tolerancyjny od PD. Ja tankuję jedynie na sprawdzonych stacjach (większość kulania się jest po tych samych trasach), bo nie tyle logo jest ważne, co sama stacja. Jednak świadomie BP nie jest na mojej liście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #399 Napisano 5 Kwietnia 2016 Najgorsze, że problemy z łuszczeniem dotyczyły ponoć pomp II generacji. W naszych teoretycznie siedzą pompy IVgen poprawione i pozbawione tej wady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamb Zgłoś #400 Napisano 5 Kwietnia 2016 W naszych teoretycznie siedzą pompy IVgen poprawione i pozbawione tej wady. Dobrze by było Jednak przy najbliższym serwisie olejowym polecę sprawdzenie filtra paliwa pod kątem obecności opiłków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach