Skocz do zawartości
guutson

Lista zadowolonych użytkowników TDI-CR

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnie stalem sie posiadaczem B7 z 2011 roku 2.0 170km, przesiadlem sie z 2l benzyny ktora miala 130km. Poprostu uwielbiam to auto, dynamika, niskie spalanie, elastycznosc. Wszystko przerosło moje oczekiwania :)

 

Mam tylko problem z ubywajacym płynem chłodniczym, pisałem w tamtym temacie ale chcę Wam zadać tylko jedno pytanie.

 

Czy ktoś z posiadaczy B7 CR miał problem z głowicą bądź uszczelka? Przebieg 179tys km.

 

Update:

 

Panowie dzięki za sugestie że to może pompa wody cieknie. Było sprawdzane i raczej sucho.

Zrobiłem trasę 700km i ubyło dosyć sporo poniżej minimum, odjrecilem korek po 6h postoju i podniosło się trochę bulgoczacz przy tym. Ubyło około szklanki płynu chłodzącego.

Generalnie jak auto się rozgrzalo to poziom spadał, odjrecilem korek spowrotem wzrastał ale troszkę sukcesywnie ubywal.

Na drugi dzień po tej długiej trasie nie chciał mi zapalić, a jak zaskoczył to całe auto latało i obroty w górę w dół, zgasilem i odpalilem jeszcze raz i było ok.

Byłem na sprawdzeniu ciśnienia i podobno jest dużo za wysokie więc na dniach oddaje auto na uszczelkę pod głowicą :(

 

Dzisiaj spojrzałem pod makse i płynu dużo ponad Maks, pytanie czy już zaczął wypychac czy dolali jak sprawdzali ciśnienie. Czekam aż ostygnie zeby odkręcić korek i zobaczyć co będzie ;)

 

Co do opilkow metalu to również widziałem trochę podczas wymiany filtra paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I weź tu nowoczesnym autem pojeździj normalnie pół życia... trzeba zakasać rękawy i samemu poprawiać fabrykę w różnych markach i różnych kwestiach i jeszcze do tego ropę produkować... te wszystkie normy nas wykończą. PIOTREK masz chyba uszczelkę trafioną, ja tak miałem w B5 przed liftem w AFN, ubywało pomału płynu a jak pogoniłem go trochę to węże jak kamień i zbiorniczkiem trochę wywalało. Jak jeździłem spokojnie to z ciśnieniem było ok tylko ubywało płynu ale turbo się wieszało od słabej jazdy. Jeździłem tak pół roku bo pół litra na dwa tygodnie nie zmuszało mnie do szybkiej reakcji. Po ściągnięciu głowicy okazało się że uszczelka zardzewiała w jednym miejscu, zrobiona głowica (szlif ) , nowa uszczelka i jeździ do dzisiaj i nic nie ubywa. Tak to jest jak się płynu nie zmienia co dwa lata czy jakoś tak (poprzedni właściciel chyba nie zmieniał). U Ciebie może podobnie będzie lub co gorsze głowica... Jutro zadzwonię do Marcina może ma jakieś dojścia do dodatków aby ta pompa i wtryski mnie nie zaskoczyły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie diagnostyki CR, to zastanawiam się jaki wpływ ma oprogramowanie 'optymalizujące/oszukujące' (u mnie jest ;) ) na taką diagnostykę. Niby jest tak, ze w momencie gdy program wykryję diagnozę, to wzbogaca mieszankę, żeby zmniejszyć emisje. W tym wypadku odczyty będą nie teges.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis wymieniałem filtr paliwa, zauważyłem malutkie opiłki metalu, masakra. Da się zrobić coś z tym zanim pompa i wtryski się skończą ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienić pompę i to czym prędzej.

Coś kurna jest na rzeczy bo coraz więcej przypadków się zdarza

 

dwa dni temu u kolegi w warsztacie zawitał unieruchomiony tiguan z 2009 roku

12922344_1520728358234019_377725075_o.jpg

12914977_1520728361567352_1976992558_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że się zdarza, poczytałem o tych dodatkach Monzol 5C na forach niemieckich i tam co chwilę ktoś pisał ze mu padła pompa i wtryski, jak nie w tym Pickupie VW to w osobówce. Podobno do 10r były jakieś pompy trefne we wszystkich CR. Vw w niemcowni robił w większości na swój koszt, zostawał tylko płukany zbiornik paliwa stary a tak to wszystko nowe. Po tym dopiero użytkownicy szukali rozwiązania problemu w smarowaniu pompy od środka. Faktycznie chyba trzeba pomóc ropie smarować to wszystko co nowoczesne. Napisałem do kumpla w DE, ma zadzwonić do firmy i zamówić mi tego Monzola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to nie tankować na BP :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak na ten dodatek reaguje dpf? Niedługo przymierzam sie do zmiany filtra i za wczasu wole cos sie dowiedzieć żebym nie dostał palpitacji serca jak otworze dekiel filtra :P

 

 

Troche pogrzebałem i znalazłem ze zaskakujaco dobrze i wydłużają sie okresy regeneracji/wypalania. Ile w tym prawdy ciezko powiedzieć

Znalazłem tez to cudo na ctr-motorsportshop.de za 27,50e. Niezła cena porównując do sprzedawców z polski którzy cenią 180zł.

Chyba sie skuszę. Moze ktoś reflektuje. będę w Polsce w połowie maja :P

Edytowane przez damian24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie piszą w DE że to bardzo dobry środek, wczoraj kumplowi dałem linka na ten motorshop i zamówi do siebie w DE a później mi przywiezie do chaty, co kilka tygodni przyjeżdża do PL. Zobaczymy jak to będzie po kilku zbiornikach z tym dodatkiem. Naczytałem się na forum awensisa na temat dodatków 2T i pisali też o innych dobrych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na teście na obecność co2 w układzie chłodzenia. Po otrzymaniu auta na 2.5 tys obrotów przez chwilę poszło co2 do płynu bo tester od razu zmienił kolor.

 

Nie wiem co robić bo może to być uszczelka pod głowicą ale i też chlodniczka egr... No i co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj byłem na teście na obecność co2 w układzie chłodzenia. Po otrzymaniu auta na 2.5 tys obrotów przez chwilę poszło co2 do płynu bo tester od razu zmienił kolor.

 

Nie wiem co robić bo może to być uszczelka pod głowicą ale i też chlodniczka egr... No i co robić?

 

Wymieniałem już kilka chłodniczek egr w różnych autach i zawsze było objawem to ze ubywa płynu. Chłodniczka była wewnątrz mokra od płynu, ale nigdy nie było tak że węże puchły od ciśnienia i działy się takie rzeczy jak u Ciebie. Auto miało ciśnienie normalne, nic się nie działo, nie znikał płyn i nagle po otwarciu zbiornika się nie pojawiał tylko trzeba było czasami płynu dolać. Skąd w wydechu takie ciśnienie żeby napompować do kamienia węże wodne.... Takie ciśnienie tylko nad tłokiem. Jeszcze jakby Ci się olej do wody dostawał to może być chłodniczka oleju a nie uszczelka pod głowicą, miałem tak dwa razy w autach klientów, a już chcieli silnik rozbierać. Jak zostawisz auto na noc z takim ciśnieniem wody to możliwe jest że woda wróci na tłok, pierwsze odpalenie to może być dramat zanim jej nie przepali.. Czasami jest już tyle płynu że silnik nie obróci wałem lub zegnie korbę. Staraj się jeździć ( nie pełen ogień tylko na spokojnie) tak żeby nie pompował tyle dopóki tego nie naprawisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałem już kilka chłodniczek egr w różnych autach i zawsze było objawem to ze ubywa płynu. Chłodniczka była wewnątrz mokra od płynu, ale nigdy nie było tak że węże puchły od ciśnienia i działy się takie rzeczy jak u Ciebie. Auto miało ciśnienie normalne, nic się nie działo, nie znikał płyn i nagle po otwarciu zbiornika się nie pojawiał tylko trzeba było czasami płynu dolać. Skąd w wydechu takie ciśnienie żeby napompować do kamienia węże wodne.... Takie ciśnienie tylko nad tłokiem. Jeszcze jakby Ci się olej do wody dostawał to może być chłodniczka oleju a nie uszczelka pod głowicą, miałem tak dwa razy w autach klientów, a już chcieli silnik rozbierać. Jak zostawisz auto na noc z takim ciśnieniem wody to możliwe jest że woda wróci na tłok, pierwsze odpalenie to może być dramat zanim jej nie przepali.. Czasami jest już tyle płynu że silnik nie obróci wałem lub zegnie korbę. Staraj się jeździć ( nie pełen ogień tylko na spokojnie) tak żeby nie pompował tyle dopóki tego nie naprawisz.

 

Dzieki wielkie za Info. Póki co dzisiaj kupiłem egra z chlodniczka i w pon jadę na wymianę, rozbierzemy, zobaczymy.

Sprzedawca w sklepie mowil ze to jest bestseller hehe i że dużo dużo więcej sprzedają egrow nic uszczelek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś szybka kontrola stanu pompy wysokiego ciśnienia. Na szczęście czyściutko, ani grama opiłków.

20160404_162126.jpg

20160404_162131.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś szybka kontrola stanu pompy wysokiego ciśnienia. Na szczęście czyściutko, ani grama opiłków.

Marek dobre paliwo i niema co się bać;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byle nie za dobre. Najgorsze dla pomp (poza oczywiście benzyną i zupą nieznanego pochodzenia) jest BP ULTIMATE. Te inne vpowery i vervy o zmniejszonej zawartości siarki też nie lepsze. Te zdjęcia które wrzuciłem w czwartek to tiguan cbab 2009 rok z nalotem 90kkm. Masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mkpol. Po co nadajesz na BP. Jak masz paska B6 to w instrukcji jest wyraźnie napisane że zalewasz zwykłym ON. A ty piszesz o Ultimate. To nie do tego silnika. Stacja na jakiej tankuję akurat nie jest dla mnie ważna. Ale na paliwie z BP przejechałem tysiące kilometrów niejednym autem i jakoś nie ma problemów. Poza tym leję co wlezie i też jeździ. Więc, nie przesadzaj, to nie od paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nadaję na BP. Rzecz w tym że mają za dobre paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@mkpol. Po co nadajesz na BP. Jak masz paska B6 to w instrukcji jest wyraźnie napisane że zalewasz zwykłym ON. A ty piszesz o Ultimate. To nie do tego silnika. Stacja na jakiej tankuję akurat nie jest dla mnie ważna. Ale na paliwie z BP przejechałem tysiące kilometrów niejednym autem i jakoś nie ma problemów. Poza tym leję co wlezie i też jeździ. Więc, nie przesadzaj, to nie od paliwa.

 

No dobra ale akurat jeśli chodzi o paliwo, to jest duża różnica pomiędzy PD a CR. CR jest dużo mniej tolerancyjny od PD. Ja tankuję jedynie na sprawdzonych stacjach (większość kulania się jest po tych samych trasach), bo nie tyle logo jest ważne, co sama stacja. Jednak świadomie BP nie jest na mojej liście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze, że problemy z łuszczeniem dotyczyły ponoć pomp II generacji. W naszych teoretycznie siedzą pompy IVgen poprawione i pozbawione tej wady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W naszych teoretycznie siedzą pompy IVgen poprawione i pozbawione tej wady.

 

Dobrze by było ;) Jednak przy najbliższym serwisie olejowym polecę sprawdzenie filtra paliwa pod kątem obecności opiłków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności