biszkopt Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2011 Witam! Powoli daje znać w moim Passku dwumasa... lekkie szarpanie już mnie denerwuje (głównie jak stoję np. na światłach i trzymam sprzęgło). Silnik 1.9TDI 105KM (BXE). Panowie... Czy ktoś się już brał za to? Jaki koszt wymiany? Proszę o wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2011 i BANA temu koledze http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=97644 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biszkopt Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2011 Nie mam 2.0 TDi, może to to samo nie wiem - nie znam się az tak. Pozdrawiam kolege! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2011 Nie mam 2.0 TDi, może to to samo nie wiem - nie znam się az tak. Pozdrawiam kolege! ale to temat o dwumasie czyli powinieneś się tam dopisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2011 ale to temat o dwumasie czyli powinieneś się tam dopisać pięknie pomogłes i w ogóle nie nabiłes posta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Polski Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2011 Witam!Powoli daje znać w moim Passku dwumasa... lekkie szarpanie już mnie denerwuje (głównie jak stoję np. na światłach i trzymam sprzęgło). Silnik 1.9TDI 105KM (BXE). Panowie... Czy ktoś się już brał za to? Jaki koszt wymiany? Proszę o wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Hejka U mnie też zaczyna delikatnie szarpać ale w PL będe dopiero w sierpniu i musze to zrobić "mój" meches mi powiedzial ze koszt to około 1500 zeta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2011 koszt to około 1500 zeta To i tak tanio za części. Koszt naprawy wyniesie z 500zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackbird68 Zgłoś #8 Napisano 19 Lutego 2011 Wymieniałem u siebie koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko + robocizna - koszt 2100zł. Silnik 1.9TDI 105KM (BLS). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin.S Zgłoś #9 Napisano 19 Lutego 2011 Wymieniałem u siebie koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko + robocizna - koszt 2100zł.Silnik 1.9TDI 105KM (BLS). Janek, po ilu kilometrach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolintom Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2011 Wymieniałem u siebie koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko + robocizna - koszt 2100zł.Silnik 1.9TDI 105KM (BLS). A kiedy to było świeża sprawa chodzi mi o koszty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blackbird68 Zgłoś #11 Napisano 20 Lutego 2011 Wymianę robiłem we wrześniu , przebieg 140 000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkosa81 Zgłoś #12 Napisano 24 Marca 2011 (edytowane) Witam wszystkich.Myślę że u mnie też pada "dwumasa" a bynajmniej tak mi się wydaje.Byc może się mylę, dlatego proszę o POMOC kolegów bardziej doświadczonych.Byłem z tym problemem ostatnio u mechanika w Szczecinie.Ale po kolei.Zdecydowałem się, bo zauważyłem takie objawy jak: 1.przy odpalaniu auta na zimnym silniku było takie jakby "uderzenie",a następnie po wciśnięciu sprzęgła czułem jak odbija,po chwili wyjeżdżając z garażu i puszczając sprzęgło słychać tak jakby "pohukiwanie" 2.po przejechaniu kilkunastu km, po wyjściu z auta z okolicy silnika od strony kierowcy słychac było coś w stylu "chrobotania",po wciśnięciu sprzęgła ustępowało,samo sprzęgło cały czas odbija 3.samochód na biegu jałowym miewa drgania 4. będąc wewnątrz auta z okolic skrzyni dochodzi również co jakiś czas odgłos "chrobotania" 5.samo sprzęgło było "miękkie" i po jego wciśnięciu było słychać jakby odgłos "szurania" 6.auto na 1 i 2 biegu wolno się "zbierało" dopiero od 3 biegu przyśpieszało dynamicznie,zaznaczam że nie mam żadnych problemów z wbiciem biegów,wszystko wchodzi płynnie 7.następnie odpalając auto wskazówka obrotomierza znajduje się o jedną kreskę poniżej "10"(tak jak powinno byc),następnie po przejechaniu tych kilkunastu km nawet dwie,dwie i trochę niżej(nie wiem czy to jest normalne). A więc pojechałem do warsztatu który naprawia grupę VW i stwierdził że: -wg.niego dwumasa jest ok,natomiast trzeba było by wymienić sprzęgło(docisk,tarcza, łożysko oporowe-SACHS)cena za nowe sprzęgło 690zł+450 robocizna.I tak zrobiłem. Po jeździe mogę stwierdzić że samo sprzęgło działa o niebo lepiej(jest twardsze,nie słychać szurania).Natomiast nie ustąpiło, po przejechaniu km szczególnie chrobotanie w silniku od strony kierowcy,dragania autem na biegu jałowym,odgłos z okolic skrzyni,wskazówki dwie kreski poniżej "10".Wydaje mi się że jednak mogłem wymienić całość, ale nie chciałem szukać dziury w całym jeśli "fachowiec "stwierdził że dwumasa ok.Teraz mam dylemat czy ściągnąć dwumase po regeneracji z Poznania, czy zakupić nową.W komplecie było by taniej a tak kolejny wydatek.A zrobić to muszę bo nie lubię jak coś jest nie tak w moim aucie:)Samo auto ma przejechane 165 tyś km. Co myślicie o tym Panowie? Edytowane 24 Marca 2011 przez mkosa81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #13 Napisano 24 Marca 2011 "fachowiec "stwierdził że dwumasa ok.Teraz mam dylemat czy ściągnąć dwumase po regeneracji z Poznania, czy zakupić nową.W komplecie było by taniej a tak kolejny wydatek.A zrobić to muszę bo nie lubię jak coś jest nie tak w moim aucieSamo auto ma przejechane 165 tyś km. Nie pomogę w sprawie regenerowanego-bo zawsze kupowałem nowe i wymianiałem komplet,by uniknąć podwójnego płacenia mechanikowi. Pogadaj ze swoim mechaniorem,jak z wymianą-skoro źle doradził-może zejdzie z ceny za robociznę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszo87 Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2011 Ja wymieniałem przy przebiegu 185 tyś km bo juz miałem wyczuwalne "szarpania" i słyszalne stuki. Koszt części (przy okazji wymieniłem olej w skrzyni)z robocizną 2300 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cwieku Zgłoś #15 Napisano 28 Kwietnia 2011 Jako, że w 105 BXE jest skrzynia 5biegowa, przy wymianie warto rozważyć wsadzenie zamiast dwumasu jednomasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość d.a.n.i.e.l Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2011 Mam pytanie. Jestem nowy na forum, chciał bym wymienić kompletne sprzęgło wraz z dwumasem. Znalazłem na allegro taki zestaw sachs za nie całe 1500zł. Chciał bym się dowiedzieć czy taki zestawik o numerach kat. 2289 000 054 + 3151 000 388 na pewno pasuje do mojego Passata b6 z 2007roku z silnikiem 1.9TDI BXE. I jeżeli pisze w złym miejscu to bardzo przepraszam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joel1 Zgłoś #17 Napisano 7 Czerwca 2011 ja jestem po wymianie sprzęgła i dwumasy koszt części LUKA 1450 PLN + 350 robota. Wymieniłem przy 160 tyś km - dwumasa miała delikatne luzy, sprzęgło już końcówka a najgorzej wyglądało łożysko - dzień bez samochodu - już prawie zapomniałem o problemie - zachecam do wymiany w komplecie. Uwaga! sprzegło i dwumasa nie pasaje dwóch różnych firm- gdyby ktoś chciał wymienić sprzęgło to dwumasa w aucie musi być tego samego producenta (np Luka) mają względem siebie inne mocowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #18 Napisano 19 Czerwca 2011 a ja odswierze troszkę temat. dzisiaj usłyszałem wlasnie specyficzne chrobotanie na jałowym biegu po wcisnieciu pedału sprzegla cisza. stawiam na dwumase lub lozysko wyciskowe.niewazne bo i tak komplet pasuje zmienic. i tu pytanie czy ktos zakladal do 1.9 bxe jednomasowe kolo zamachowe, jakie, ile placil za kompletny zestaw ze sprzeglem lozyskiem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #19 Napisano 20 Czerwca 2011 Tutaj masz link do forum skody http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38267&postdays=0&postorder=asc&start=0 silnik BXE i skrzynia 5 więc powinno być tak samo. Z tego co doczytałem sprzęgło z VR6 bardziej "dzwoni" niż z G60 ale za to może przenieść większy Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackPearl Zgłoś #20 Napisano 27 Czerwca 2011 ja u siebie wymieniałem w zeszłym roku przy 140tyś dwumas i sprzęgło za 2200 z robocizną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach