Jump to content
biszkopt

Koło dwumasowe Passat B6 1.9TDI 105KM (BXE)

Recommended Posts

Witam!

Powoli daje znać w moim Passku dwumasa... lekkie szarpanie już mnie denerwuje (głównie jak stoję np. na światłach i trzymam sprzęgło).

Silnik 1.9TDI 105KM (BXE).

Panowie... Czy ktoś się już brał za to? Jaki koszt wymiany? Proszę o wszelkie wskazówki.

 

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam 2.0 TDi, może to to samo nie wiem - nie znam się az tak. Pozdrawiam kolege!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mam 2.0 TDi, może to to samo nie wiem - nie znam się az tak. Pozdrawiam kolege!
ale to temat o dwumasie czyli powinieneś się tam dopisać

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale to temat o dwumasie czyli powinieneś się tam dopisać

pięknie pomogłes i w ogóle nie nabiłes posta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam!

Powoli daje znać w moim Passku dwumasa... lekkie szarpanie już mnie denerwuje (głównie jak stoję np. na światłach i trzymam sprzęgło).

Silnik 1.9TDI 105KM (BXE).

Panowie... Czy ktoś się już brał za to? Jaki koszt wymiany? Proszę o wszelkie wskazówki.

 

 

Pozdrawiam

Hejka

U mnie też zaczyna delikatnie szarpać ale w PL będe dopiero w sierpniu i musze to zrobić "mój" meches mi powiedzial ze koszt to około 1500 zeta

Share this post


Link to post
Share on other sites
koszt to około 1500 zeta

To i tak tanio za części. Koszt naprawy wyniesie z 500zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem u siebie koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko + robocizna - koszt 2100zł.

Silnik 1.9TDI 105KM (BLS).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymieniałem u siebie koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko + robocizna - koszt 2100zł.

Silnik 1.9TDI 105KM (BLS).

 

Janek, po ilu kilometrach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymieniałem u siebie koło dwumasowe, sprzęgło, łożysko + robocizna - koszt 2100zł.

Silnik 1.9TDI 105KM (BLS).

A kiedy to było świeża sprawa chodzi mi o koszty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.Myślę że u mnie też pada "dwumasa" a bynajmniej tak mi się wydaje.Byc może się mylę, dlatego proszę o POMOC kolegów bardziej doświadczonych.Byłem z tym problemem ostatnio u mechanika w Szczecinie.Ale po kolei.Zdecydowałem się, bo zauważyłem takie objawy jak:

1.przy odpalaniu auta na zimnym silniku było takie jakby "uderzenie",a następnie po wciśnięciu sprzęgła czułem jak odbija,po chwili wyjeżdżając z garażu i puszczając sprzęgło słychać tak jakby "pohukiwanie"

2.po przejechaniu kilkunastu km, po wyjściu z auta z okolicy silnika od strony kierowcy słychac było coś w stylu "chrobotania",po wciśnięciu sprzęgła ustępowało,samo sprzęgło cały czas odbija

3.samochód na biegu jałowym miewa drgania

4. będąc wewnątrz auta z okolic skrzyni dochodzi również co jakiś czas odgłos "chrobotania"

5.samo sprzęgło było "miękkie" i po jego wciśnięciu było słychać jakby odgłos "szurania"

6.auto na 1 i 2 biegu wolno się "zbierało" dopiero od 3 biegu przyśpieszało dynamicznie,zaznaczam że nie mam żadnych problemów z wbiciem biegów,wszystko wchodzi płynnie

7.następnie odpalając auto wskazówka obrotomierza znajduje się o jedną kreskę poniżej "10"(tak jak powinno byc),następnie po przejechaniu tych kilkunastu km nawet dwie,dwie i trochę niżej(nie wiem czy to jest normalne).

 

A więc pojechałem do warsztatu który naprawia grupę VW i stwierdził że:

-wg.niego dwumasa jest ok,natomiast trzeba było by wymienić sprzęgło(docisk,tarcza, łożysko oporowe-SACHS)cena za nowe sprzęgło 690zł+450 robocizna.I tak zrobiłem.

Po jeździe mogę stwierdzić że samo sprzęgło działa o niebo lepiej(jest twardsze,nie słychać szurania).Natomiast nie ustąpiło, po przejechaniu km szczególnie chrobotanie w silniku od strony kierowcy,dragania autem na biegu jałowym,odgłos z okolic skrzyni,wskazówki dwie kreski poniżej "10".Wydaje mi się że jednak mogłem wymienić całość, ale nie chciałem szukać dziury w całym jeśli "fachowiec "stwierdził że dwumasa ok.Teraz mam dylemat czy ściągnąć dwumase po regeneracji z Poznania, czy zakupić nową.W komplecie było by taniej a tak kolejny wydatek.A zrobić to muszę bo nie lubię jak coś jest nie tak w moim aucie:)Samo auto ma przejechane 165 tyś km.

 

Co myślicie o tym Panowie?

Edited by mkosa81

Share this post


Link to post
Share on other sites
"fachowiec "stwierdził że dwumasa ok.Teraz mam dylemat czy ściągnąć dwumase po regeneracji z Poznania, czy zakupić nową.W komplecie było by taniej a tak kolejny wydatek.A zrobić to muszę bo nie lubię jak coś jest nie tak w moim aucieSamo auto ma przejechane 165 tyś km.

 

Nie pomogę w sprawie regenerowanego-bo zawsze kupowałem nowe i wymianiałem komplet,by uniknąć podwójnego płacenia mechanikowi.

Pogadaj ze swoim mechaniorem,jak z wymianą-skoro źle doradził-może zejdzie z ceny za robociznę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem przy przebiegu 185 tyś km bo juz miałem wyczuwalne "szarpania" i słyszalne stuki.

 

Koszt części (przy okazji wymieniłem olej w skrzyni)z robocizną 2300

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że w 105 BXE jest skrzynia 5biegowa, przy wymianie warto rozważyć wsadzenie zamiast dwumasu jednomasu :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest d.a.n.i.e.l

Mam pytanie. Jestem nowy na forum, chciał bym wymienić kompletne sprzęgło wraz z dwumasem. Znalazłem na allegro taki zestaw sachs za nie całe 1500zł. Chciał bym się dowiedzieć czy taki zestawik o numerach kat. 2289 000 054 + 3151 000 388 na pewno pasuje do mojego Passata b6 z 2007roku z silnikiem 1.9TDI BXE. I jeżeli pisze w złym miejscu to bardzo przepraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jestem po wymianie sprzęgła i dwumasy koszt części LUKA 1450 PLN + 350 robota. Wymieniłem przy 160 tyś km - dwumasa miała delikatne luzy, sprzęgło już końcówka a najgorzej wyglądało łożysko - dzień bez samochodu - już prawie zapomniałem o problemie - zachecam do wymiany w komplecie. Uwaga! sprzegło i dwumasa nie pasaje dwóch różnych firm- gdyby ktoś chciał wymienić sprzęgło to dwumasa w aucie musi być tego samego producenta (np Luka) mają względem siebie inne mocowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja odswierze troszkę temat.

dzisiaj usłyszałem wlasnie specyficzne chrobotanie na jałowym biegu po wcisnieciu pedału sprzegla cisza. stawiam na dwumase lub lozysko wyciskowe.niewazne bo i tak komplet pasuje zmienic.

i tu pytanie czy ktos zakladal do 1.9 bxe jednomasowe kolo zamachowe, jakie, ile placil za kompletny zestaw ze sprzeglem lozyskiem???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz link do forum skody http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38267&postdays=0&postorder=asc&start=0

silnik BXE i skrzynia 5 więc powinno być tak samo. Z tego co doczytałem sprzęgło z VR6 bardziej "dzwoni" niż z G60 ale za to może przenieść większy Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja u siebie wymieniałem w zeszłym roku przy 140tyś dwumas i sprzęgło za 2200 z robocizną

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy