serek Zgłoś #461 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Wrzucam nowy log z grupy 004, kąt BS ustawiony na 55. Trochę chaosu - mokro i ślisko, ruch na drodze. Log warto obejrzeć od TIME STAMP 210 wzwyż i krótszy log na końcu, lepiej widać. Co Wy na to? Dlaczego momentami wartość aktualna kąta wynosi 0.0 zamiast wartości zadanej? Widać to szczególnie na ostatnim logu (na końcu strony z logiem). P.S. Kilka dni temu z Ecuproject wyjechał Pasek z Dolnego Śląska, AHH i seria. Po modach (BRD, 230tki, FMIC) wypluł za pierwszym razem ponad 200KM. Nie wiem czy to forumowicz czy nie. Może się odezwie. P.S.2. Dlaczego ORI wersja VCDS ma inny wykres TDI Timing niż nasz VAG-COM? Mechanik ustawił kąt na 55 i u niego był na niebieskiej linii a na VAGU wyszło między niebieską a zieloną. Edytowane 17 Stycznia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #462 Napisano 17 Stycznia 2012 serek wrzuć loga bo nic nie ma.. Co do kąta, to bez loga nawet powiem, że w momencie gdy odpuścimy gaz i dawka wynosi 0mg/R wyprzedzenie kąta będzie równe 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #463 Napisano 17 Stycznia 2012 Kilka dni temu z Ecuproject wyjechał Pasek z Dolnego Śląska, AHH i seria. Po modach (BRD, 230tki, FMIC) wypluł za pierwszym razem ponad 200KM. Poszli na maxa,licząc na to,że wypluje tyle,na ile pozwoli pompa,a że zdrowa,to wyszło zgodnie z założeniami. Jedna da radę na 200+,dziewięć niestety ledwo 190 wypluje,albo jeszcze mniej. Pytanie,jakie te 230tki,zwykłe,czy s2,bo na tych drugich 200 zrobi się nawet na słabszej kondycyjnie pompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #464 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Przepraszam za brak loga, pośpiech... już wrzucam. Co do tego Paska to nie wiem na jakich wtryskach to wyszło, właściwie rozmowa z Panem z Ecuproject jest jak monolog - on wie wszystko a ja się mylę. Oto log vaglog.rtnet.pl/s.sagan_69194.html jak wspomniałem, ten długi można obejrzeć najlepiej od TIME STAMP 210 i w dół a najlepiej obejrzeć ten na końcu, wznowiony. ---------- Dodano o 16:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:33 ---------- serek wrzuć loga bo nic nie ma.. Co do kąta, to bez loga nawet powiem, że w momencie gdy odpuścimy gaz i dawka wynosi 0mg/R wyprzedzenie kąta będzie równe 0. Ale program zakłada jakąś wartość przy tych obrotach i pewnie kilku innych warunkach i stąd zadany kąt, natomiast odpuszczając gaz zadany też powinien chyba mieć niskie lub zerowe wartości czy nie ? Edytowane 17 Stycznia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #465 Napisano 17 Stycznia 2012 (edytowane) Ale program zakłada jakąś wartość przy tych obrotach i pewnie kilku innych warunkach i stąd zadany kąt, natomiast odpuszczając gaz zadany też powinien chyba mieć niskie lub zerowe wartości czy nie ? Wartość kąta jest uzależniona od dwóch czynników, od ilości wymaganego paliwa do wtryśnięcia oraz od obrotów silnika. Możemy też przyjąć trzeci czynnik jakim jest ogranicznik kąta w zależności od temperatury płynu chłodniczego, który funkcjonuje poniżej 60*C, ale nikt mądry nie daje na zimnym motorze Żebyś miał 0 wartości w mapie kąta wystarczy dla 0mg wpisać same 0 i będzie się zgadzało wszystko, ale nie jest to konieczne, bo niczego to nie zmieni poza ładniejszym logiem. Co do kąta - bdb trzyma. Jaki wynik wyszedł i na jakich dawkach ? Edytowane 17 Stycznia 2012 przez Daron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #466 Napisano 17 Stycznia 2012 Póki co jeżdżę Frankiemsztajnem :rozpacz, program z dupy, zmieniona turbina, hybrydowa pompka. Czeka mnie teraz montaż FMIC i dopiero strojenie końcowe. Jeździ bo jeździ, dopóki nie przekroczę magicznych 2400...opony zdziera. Chciałbym poznać waszą opinię na temat sterowania kątem bo pompa po modzie nie widziała rąk pompiarza, żadnego manometru, itp. Trafiła od razu do auta. Nie wbijałem zaworka, nie poprawiałem podkładek pod sprężyną tłoczka... Teraz jest czas na wszelkie sugestie pod tym kątem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #467 Napisano 17 Stycznia 2012 Póki co jeżdżę Frankiemsztajnem , program z dupy, zmieniona turbina, hybrydowa pompka. Czeka mnie teraz montaż FMIC i dopiero strojenie końcowe. Jeździ bo jeździ, dopóki nie przekroczę magicznych 2400...opony zdziera. Chciałbym poznać waszą opinię na temat sterowania kątem bo pompa po modzie nie widziała rąk pompiarza, żadnego manometru, itp. Trafiła od razu do auta. Nie wbijałem zaworka, nie poprawiałem podkładek pod sprężyną tłoczka... Teraz jest czas na wszelkie sugestie pod tym kątem. Aha, myślałem że to już po sofcie, no teraz jest okey, ale wszystko wyjdzie po daniu grubszych dawek, dopiero będzie widać jak pompa sobie radzi, bo jak na razie idzie jej świetnie z wyprzedzaniem kąta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fusse Zgłoś #468 Napisano 17 Stycznia 2012 zrob pożądny log od 1,5k do 4k na 3 lub 4 biegu i bedzie cos widac;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirass Zgłoś #469 Napisano 17 Stycznia 2012 Poszli na maxa,licząc na to,że wypluje tyle,na ile pozwoli pompa,a że zdrowa,to wyszło zgodnie z założeniami.Jedna da radę na 200+,dziewięć niestety ledwo 190 wypluje,albo jeszcze mniej. Pytanie,jakie te 230tki,zwykłe,czy s2,bo na tych drugich 200 zrobi się nawet na słabszej kondycyjnie pompie. witam kolego ty w podpisie masz 46mg/r, a ja w pasku dalem dawke narastająca do 49 mg na samym szczycie.identycznie jest z momentem aby nie rozwalić sprzegla.Moment jest plaski jak stół na poziomie 360Nm. Nie sypalem napieciem nastawnika bo byłoby sporo więcej a zależało na braku dymu. Idealnie współpracuje z tym cooler zrobiony przez Gula. Prywatnie powiem że do tej pory myślałem ze najlepszą pompe 11mm miałem kiedys w swoim AGR. Teraz juz wem ze mylilem sie. pozdr i zapraszam na http://www.ecuproject.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #470 Napisano 18 Stycznia 2012 kolego ty w podpisie masz 46mg/r, a ja w pasku dalem dawke narastająca do 49 mg na samym szczycie.identycznie jest z momentem aby nie rozwalić sprzegla.Moment jest plaski jak stół na poziomie 360Nm. Jaki boost ? 1.65 wystarczyło z brd? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulu Zgłoś #471 Napisano 18 Stycznia 2012 Jaki boost ? 1.65 wystarczyło z brd? Nie ustawiamy tak dużych boostów bo pózniej w autach które maja najechane XXX tys km wyjeżdza uszczelka pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #472 Napisano 18 Stycznia 2012 (edytowane) Nie sypalem napieciem nastawnika bo byłoby sporo więcej Czyli jakie jest to napięcie przy 49mg w zakresie max mocy? U mnie przy 4000 jest 4.5v,dawki od 2200-3900 46mg,a przy 51mg na samym szczycie mam 4.91v. Co do bosta,to od 2200-4000 1.6 bara. Prywatnie powiem że do tej pory myślałem ze najlepszą pompe 11mm miałem kiedys w swoim AGR. Powiem skromnie,że moja po sprawdzeniu wydatków na stole probierczym wyszła lepiej,jak pompa 107J. Przy tej dawce z fmic-iem,wydechem,przy 4200-400 pewnie pod 195 by było. Niestety temperatura 70 stopni skutecznie ograniczyła przyrost mocy:/: i wypluło tylko 185 przy 3940,od 4000 dawki cięcie. Edytowane 19 Stycznia 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #473 Napisano 18 Stycznia 2012 Czy to Twój pasztet ten AHH, mirass ? O jaki IC chodzi - robiony przez Daniela ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #474 Napisano 20 Stycznia 2012 Zastanawia mnie różnica w wartości kąta w mapie 1,3 st. a faktycznym kątem odczytanym 2,9 st. w grupie 004 na biegu jałowym. Czy to wina samego timingu czy zaworka N108? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #475 Napisano 20 Stycznia 2012 (edytowane) Jak cofniesz delikatnie kąt wtrysku poniżej 50 to rzeczywista zmniejszy się do wymaganej :-) Czy może ktoś mi wyjaśnić jedną bzdurną rzecz, bo pogubiłem się w przemyśleniach... Ostatnia kolumna w 004 wskazuje nam wartość współczynnika wypełnienia impulsu sterującego zaworem N108. Pytanie banalne - im większy współczynnik tym zawór bardziej domknięty, czy otwarty? Nurtuje mnie to pytanie odkąd rozgryzłem jakimi kanałami i w jakim kierunku przepływa paliwo w pompie w kwestii zasady i działania timingu. Edytowane 20 Stycznia 2012 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #476 Napisano 20 Stycznia 2012 (edytowane) 1. Czy wartość kąta poniżej 50 wiąże się z negatywnymi skutkami ? 2. Co daje zabawa podkładkami pod sprężyną timingu? Edytowane 20 Stycznia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #477 Napisano 20 Stycznia 2012 1. 49 to dolna granica teoretyczna, więc dlaczego miałyby być negatywne skutki? 2. To jest dosyć skomplikowane i sama regulacja podkłądkami nie ma sensu. Wg moich interpretacji i zabawy z timingiem (o czym wie kolega sagon) timing zależny jest od 2 zaworków regulujących ciśnienia, napięcia sprężyny. Najmniej negatywny wpływ (jaki zauważyłem) ma zabawa z ciśnieniem wstępnym i napiciem sprężyny. Najbardziej czuły punkt to zaworek na przelewie i z własnego doświadczenia wiem, że zabawa z nim może skończyć się niepowodzeniem w odpalaniu auta na zimno i cudami ze statycznym kątem wtrysku oraz nastawami BS. Należy wziąć pod uwagę, że całe sterowanie timingiem powiązane jest z odczytami czujników G-28 i G-80. Czy ma ktoś odpowiedź na moje pytanie? :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #478 Napisano 20 Stycznia 2012 (edytowane) Cytat: Kiedy zawór jest otwarty,to ciśnienie spada i następuje opóźnienie początku tłoczenia. Zamknięcie zaworu (wzrost napięcia) wywołuje wzrost ciśnienia i przyśpieszenie wtrysku. Źródło-Elektroniczne układy wtryskowe silników wysokoprężnych. Tadeusz Janiszewski Spiros Mavrantzas. Edytowane 20 Stycznia 2012 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #479 Napisano 21 Stycznia 2012 (edytowane) Wrzucam log grupy 004, z tym że proszę nie sugerować się większą częścią tego loga - to jest stary pomiar, dwa ostatnie logi są świeże. 1/3 strony od końca. Jest tam 004 MB a ostatni to BS. I teraz chciałbym jeszcze uprzedzić i jednocześnie przeprosić za zamieszanie - poprzednie logi były na sofcie pisanym rzekomo pod pompę 12, dziś zmieniłem kości od tego samego tunera ale dla pompy 10. Jak widać wartość kąta jest w normie, występuje wyłącznie wahanie między 1.1 a 1.8 nawet przy założonym 1.3 Nie mam pojęcia co za mapa siedziała w tamtym sofcie, gotowiec na zamówienie to był. Jak będzie czas to zrobię dynamiczny grupy 004. http://vaglog.rtnet.pl/s.sagan_69524.html Edytowane 21 Stycznia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #480 Napisano 22 Stycznia 2012 Nie ustawiamy tak dużych boostów bo pózniej w autach które maja najechane XXX tys km wyjeżdza uszczelka pod głowicą. Ustawiacie,ustawiacie,z brd na 200 koni zawsze robicie min 1.65 bara. Więc proszę nie wciskać kitu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach