Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co do tego

Nie ustawiamy tak dużych boostów bo pózniej w autach które maja najechane XXX tys km wyjeżdza uszczelka pod głowicą.
to myślę, że jak się będzie samochód użytkować z głową to uszczelce nic nie będzie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podmienilem tlokorozdzielacz na 11mm, kąt dynamiczny nie wyrabial, wiadomo duzy wydatek paliwowy, nie wyrabia. zdobylem zaworek do tej pompy i myslalem,ze podniesie on cisnienie w pompie i kąt zacznie chociaz troche wyrabiac, jak wykrecilem swoj zaworek z pompy to te kółko wystawalo mu tak z 2mm, ten ktory wlozylem mial te kółko wbite na rowno z zaworkiem. czy cisnienie napewno sie zwiekszylo w pompie? bo efektu zero:(

 

zobaczcie jeszcze log:

na obecnym tym wbitym zaworku: http://vaglog.rtnet.pl/pawel.szef_69821.html

 

a tu log na ori zaworku : http://vaglog.rtnet.pl/pawel.szef_68327.html

 

a tu log na 3 biegu:

nowy zaaworek: http://vaglog.rtnet.pl/pawel.szef_69822.html

stary zaworek: http://vaglog.rtnet.pl/pawel.szef_67812.html

 

kurde cos sie zacina tam czy jak?

 

wiem ,ze przypalowo dalem ten zaworek, bez manometru itd, ale ryzyk fizyk to byl .

 

prosze o pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta dolna tulejka nie ma wpływu na wzrost ciśnienia.

Musisz wbić kołek od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skąd taka pewność? wbijajac tulejke z dolu nie sciśniam spręzyny ? jestes tego na 100% pewny? bo niechcialbym przesadzic, mogloby to sie zle skonczyc dla pompy , ehehe :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wbijajac tulejke z dolu nie sciśniam spręzyny ?

Ściskasz.

 

jestes tego na 100% pewny?

Tak jestem tego pewny.

 

Wytłumaczę to w prosty sposób:

Aby paliwo mogło przedostać się przez dolny otwór (boczny) pompa wstępna musi wytworzyć takie ciśnienie, które podniesie tłoczek wewnętrzny do poziomu otworu i go odsłoni.

Teraz załóżmy, że twoja tulejka wystaje 2mm poniżej dolnej częsci korpusu - aby podnieść tłoczek ciśnienie musi pokonać opór sprężyny stawiającej opór od góry (górnego kołka), do momentu odsłonięcia otworu bocznego.

Teraz załóżmy,że tulejka dolna (ta sama) kończy się równo z korpusem obudowy - aby podnieść tłoczek ciśnienie musi pokonać ten sam opór sprężyny, lecz zmieni się tylko położenie startowe tłoczka, a ciśnienie potrzebne do odsłonięcia otworu bocznego będzie takie samo.

 

To tak, jakbyś miał dokręcić śrubę od koła tym samym momentem; w jednym przypadku wkręcasz śrubę kluczem od pierwszego zwoju, a w drugim przypadku najpierw wkręcasz ręcznie do połowy a potem kluczem. Osiągnięty moment ostateczny jest taki sam jak napięcie sprężyny w tłoczku kołkiem od góry.

 

Czaisz?:-)

 

Z tym ciśnieniem to lepiej robiłbym z manometrem, bo jak za dużo wbijesz s*******i ci się kąt wtrysku w 000BS i później po korekcie będziesz chechłał go na zimno zanim odpali.

Tyle ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

banshee, dzieki, juz kumam wszystko ;)

 

moj ori zaworek z pompy 10mm, ma wbity kolek na 5,5mm, a ten ktory zdobylem ma wbity na 4,5mm, a na logu jednym widac, ze troche sie kąt poprawil, bo potrafil przy 4 tysiacach na 17 stopni wskoczyc. mniej wbity, czyżby twardość sprężyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z pompy Reni u mnie zaworek wbity był na 4,95 mm. Tak, jak wcześniej kolega sagon napisał, że przekładka części z pompy to jedno a ciśnienie w pompie to drugie. Nie zawsze uda się osiągnąć właściwe ciśnienie po przekładce, mimo zaworka bardziej wbitego. Chyba trzeba manometrem sprawdzić jakie jest a potem wbijać lub szukać innych przyczyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z pompy Reni u mnie zaworek wbity był na 4,95 mm.

 

Coś w tym jest, bo na sekcji 988 + zaworek również z niej i też wbity jest seryjnie na 4.95 i jest oki z kątem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie skacze póki co ale może jeszcze spróbuję podmienić kości na serię i zobaczę czy ma wahania w 004 na jałowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie są +-0.2stopnia na jałowych, tutaj już tylko pozostaje wymienić przelewowy i ew. timing. wsadzić od 988..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładałem wszystko co trzeba z 988. Zastanawiam się na sprężyną timingu, jak wspomniałem była dłuższa od ori o 0,5 cm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juz kumam wszystko

Też tak myślałem na początku, ale regulacja ciśnień dla kogoś, kto jeszcze tego nie robił rozjaśnia się po przeczytaniu 20 różnych tematów i obejrzeniu konkretnych kilku schematów z przekrojem pompy.

Nie żebym kogoś straszył, ale dla ciekawskich nie radzę bez manometru ruszać zaworka na przelewie :-)

 

Twoja sprężyna mogła mieć mniejszą sprężystość. Tak samo dzieje się, jeżeli ktoś próbował już cofać trzpień w zaworku wbijając go od wewnątrz przez umieszczony tam zawór i sprężynę. Wówczas sprężyna się zgniata i trzeba mocniej wbić kołek od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko , mialem na mysli,to co pisales do mnie:) jestem na etapie kompletowania zestawu do podlaczenia manometru, czy masz moze Banshee gdzies zapisane wymiary gwintów, jakie trzeba dać redukcje itd?

 

tak jak mówisz, boje sie kombinować w ciemno.

 

---------- Dodano o 21:28 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:27 ----------

 

wszystko , mialem na mysli,to co pisales do mnie:) jestem na etapie kompletowania zestawu do podlaczenia manometru, czy masz moze Banshee gdzies zapisane wymiary gwintów, jakie trzeba dać redukcje itd?

 

tak jak mówisz, boje sie kombinować w ciemno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wykorzystałem śrubę wkręconą z boku pompy (od innej pompy). Tam jest gwint M8x1,0 nawierciłem otworek fi1,0 aby był jednocześnie dławikiem (aby wskazowka nie skakała od zmiennego ciśnienia) i dospawałem złączkę na przewod kalonowy stosowany w układach pneumatycznych.

Wygląda to tak:

9yb0z2rcp3r3lfptrur_thumb.jpg

 

P.S. Coś z tym nowym serwerem jest nie tak, bo nie można napisać "u" kreskowanego

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2024320636.jpg

 

mówisz o tej śrubie zaznaczonej na zdjęciu? faktycznie chyba Twoj patent bedzie najlepszy!

 

a w jaki sposób ustawiales u siebie te cisnienie? jedna osoba siedziala w aucie i na luzie cisnela 4k obrotow, a Ty patrzyles na manometr i wbijales troche trzpien? wszystko na wlaczonym aucie, czy wylaczales wbijales i znowu podgląd?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako, że na pokładzie zagościła nowa pompa wtryskowa i to 10/11mm chciałbym prosić o sprawdzenie czy wszystko ogolnie jest ok z golfem... Nastawnik ustawiony na 5,8mg.

 

http://vaglog.rtnet.pl/marioth_70130.html

http://vaglog.rtnet.pl/marioth_70133.html

http://vaglog.rtnet.pl/marioth_70132.html

http://vaglog.rtnet.pl/marioth_70134.html

Edytowane przez Maniek01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co w pompie zmieniłeś,od czego sekcja?

Wygląda to ładnie,ale widzę,że jeszcze seria.

Oby tak samo było po sofcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sekcja pochodzi z jakiegoś renault, fala oczywiście ori z AFNa i pompiarz złożył mi to w całość :) Reszta osprzętu seria. Auto służy na dojazd do pracy - miesięcznie 2000km więc nie może za dużo palić :P Na większe mody szykuję sobie passata, ale narazie siedzi tam tylko BRD :)

Edytowane przez Maniek01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mówisz o tej śrubie zaznaczonej na zdjęciu?

Tak, wziąłem tą śrubę.

Można w 2 osoby, chyba że wystawisz sobie manometr pod szybę i będziesz chodził do środka naciskając na gaz.

Starałem się robić to w miarę szybko, bo nie lubię "pałować" silnika. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, banshee

a czy ten manometr wkręca się w to miejsce zaznaczone na fotce, czy gdzieś indziej?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności