Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998

    A więc stałem się posiadaczem tłokorozdzielacza z falą od Byka.

     

    Na początku miałem wątpliwości co do tego czy dam rade sam przełożyć bebechy (wiadomo - zaoszczędziłbym takim sposobem kilka stówek za wymontowanie, przerobienie i zamontowanie pompy w aucie). No ale pomyślałem, że jak nie spróbuję to się nigdy nie dowiem :mlask

     

    Tak więc pewnego wieczoru napisałem do Kamila, pogadaliśmy co i jak, no i ustaliliśmy że wezmę. Paczka wysłana w środę (19.01) po południu, a dostałem ją w piątek (21.01) o 15. Wszystko oczywiście zgodnie z opisem aukcji:fajny

     

    Nie czekając długo zabrałem graty w torbę i poszedłem do garażu. Oczywiście.. jakby tego było mało nigdy nie ustawiałem rozrządu :debil Przedzwoniłem do kolegi Fahoo który bardzo mi pomógł i od niego dowiedziałem się co i jak, zablokowałem tu i tam i po godzinie pompa była już na stole.

     

    Problem okazały się śruby od głowicy pompy, które za ch*** nie chciały się odkręcić (pokrzywiłem na nich dwa klucze - badziewne były widocznie...). Na drugi dzień (sobota), wkurzony poszedłem do znajomego i pożyczyłem klucze z atestem - lekko popukałem i poszło. Uff, już myślałem że będzie trzeba heftnąć. :dolamam

     

    Wyjąwszy wszystko ze środeczka, przyszła pora na nastawnik - też został zdemontowany w celu ustawienia wszystkiego na miejscu oraz by mieć 100% pewność, ze nic nie spartaczyliśmy. Oczywiście kupiłem wcześniej zestaw naprawczy boscha (numer dla przekładających - 038198051D) i wymieniłem oring głowiczki oraz uszczelki nastawnika. :fajny

     

    Złożyłem wszystko do kupy.. zacząłem skręcać ale chwila...łapa jest tylko na jednej śrubie ? :dupablada hmm trzeba modzić - wywierciłem dwa otwory, nagwintowałem - wszystko ok, trzyma jak fabryka :)

     

    Zacząłem pompować w nią ropę strzykawką (warto kupić jakieś 2L na jej mycie oraz jej napełnienie). Założyłem do auta, przykręciłem wszystko, rozrząd ustawiłem na znaki, zluzowałem koło wałka i naciągnąłem pasek. Pokręciłem kilka razy rozrządem na sucho, sprawdziłem czy napinacz napięty i palimy.

     

    Kręci kręci.. **** blada nawet nie ma dymu :dupablada Włączam VAG-a - błędy N108 i N109, kasuje i nic nadal się pojawiają...:zeco Rzuciłem jeszcze raz okiem pod maske - ehh zapomniałem podłączyć kostki :fajny Kręci kręci.. dymi ale nie odpala - ok kąt wtrysku. Poprzekręcałem pompe jest.. złapał, ale dawka na nastawniku 2mg :debil Zmniejszyłem na 8mg, kąt skorygowałem, autko pięknie odpaliło i chodzi idealnie równo :serducho Obroty idealnie równo, żadnego falowania. Autko zagrzało się w garażu do 90stopni - dawka 7.4mg.

     

    Pierwsze co zauważyłem to to, że auto dużo kulturalniej pracuje (bardziej miękko i dużo ciszej). Już dochodzi 01:00, no ale jazda testowa musi być :diablica Po przejechaniu 20km, piewrsze dodanie gazu i potężny banan na gębie :hurra Reakcja na gaz jest po prostu przepiękna, auto czuje naszą nogę, nie zastanawia się czy jechać czy nie.. ono po prostu zapier**** ! :dobrze

     

    A tutaj wykres w kPowerze - oczywiście auto testowane na tym samym odcinku drogi, a różnice widać i czuć gołym okiem (stary wykres na dawce 1.8mg na nastawniku, a teraz 5.4mg na nastawniku):

     

    porwnanie.jpg

     

    Auto wcale nie dymi, nawet z dołu. Po prostu zero dymu ! :zeco

     

    Pragnę więc polecić z czystym sumieniem kolegę Byka, bo interesy z nim to czysta przyjemność :kumple Świetny kontakt, towar pierwszego sortu, błyskawiczna wysyłka, po prostu lepiej się nie da ! :dobrze

     

    A tak z odczuć na drodze - na 3cim biegu od 60 do 100km/h miał 5.2sekundy , teraz 4.5sekundy :zeco

     

    A tak to teraz jeździ na 0.216tkach, FMIC-u, bez kata i ze zmienionymi bebechami (oczywiście auto jest bez programu !) :

     

    [ame]

    [/ame]

     

    [ame]

    [/ame]

     

    A tutaj zdjęcia dla potomnych, bądź chcących zobaczyć jak wygląda zmiana bebechów :

     

    http://www22.zippyshare.com/v/88217627/file.html

     

    lub

     

    http://img59.imageshack.us/g/59985974.jpg/

     

    Pozdrawiam

    Edytowane przez Daron

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2015

    Fajny opis :P

    zamiast opisywać zmiany bebechów w rozlewni ropy, to byś opisał i przedstawił swojego szrota w odpowiednim dziale !

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998

    Jak się zrobi wszystko z autkiem jak należy to się opisze ;-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1996

    Gratki udanego przeszczepu, Pewnie Byku właśnie sprzedał ostatni tłokorozdzielacz :P

    Pozdrawiam Andrzej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1990
    Gratki udanego przeszczepu, Pewnie Byku właśnie sprzedał ostatni tłokorozdzielacz

    Pozdrawiam Andrzej

     

    Nie ostatni jeszcze,bo od przyszłego tygodnia przywiozę od helmutów koło 20-stu pomp 11-tek jak dobrze pójdzie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (ASZ)
    Rok prod: 1999

    No nieźle.. Dobry zakup.

    Jednak to cykanie pod maską to byla zajechana pompa??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998
    Jednak to cykanie pod maską to byla zajechana pompa??

     

    To inna bajka... trefna uszczelka pod jednym wtryskiwaczem, po wymianie cisza :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Ooo, temat bardzo na czasie, na dniach powinienem dostać swój tłokorozdzielacz. I trzeba będzie zacząć rzeźbić, mam nadzieję, że mi też tak sprawnie pójdzie :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1991

    Daron a gdzie kupiles uszczelki ( nr podany widnieje na allegro i kosztuje to 36zl ) ale niewiem czy to warte , kupuje jutro od Byka tłokorozdzielacz i bede potrzebowal twojej pomocy :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998
    Daron a gdzie kupiles uszczelki ( nr podany widnieje na allegro i kosztuje to 36zl ) ale niewiem czy to warte , kupuje jutro od Byka tłokorozdzielacz i bede potrzebowal twojej pomocy

     

    Uszczelki kupiłem w najzwyklejszym sklepie motoryzacyjnym w mieście.

     

    No wiesz, może i będzie dobrze, ale co to za różnica 30zł w te czy w te, a będziesz miał 100% pewność, że nic nie podcieknie i nie będziesz znowu się z tym bawił :) Ogólnie to potrzebna jest tylko uszczelka nastawnika (dolna) oraz oring na głowice. Niby można zostać na starych, ale jak mówię - chytry dwa razy traci. Na takich rzeczach się nie oszczędza :)

     

    Jak masz jakieś pytania wal śmiało ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1991

    chodzilo mi raczej czy z allegro warte uwagi, wymienic napewno wymienie od razu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 1998
    chodzilo mi raczej czy z allegro warte uwagi, wymienic napewno wymienie od razu

     

    Uszczelki jak uszczelki :) Jest numer ten sam, bosch no to bierz jak nie masz u siebie w mieście jak kupić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1991
    No napewno wpierw poszukam , oby te Gorzowskie ciecie mieli cos w sklepach ...

    PS. turbo mi sie ukrecilo :( tłokorozdzielacz zamowiony , a ja nimam turbo :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość TEDEI

    kto zna warsztat w szczecinie lub kostrzyn ktory by mi zrobil ten zabiek?? bo tak samemu pod chumrko to troche lipa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1991

    Stamtąd to nieznam ale w GW to owszem :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość TEDEI

    Tam tez moge pojechac :) a w sobote mechanik tez by popracowal bo tylko ten dzien mam wolny :/ i niedziela :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) 4x4
    Rok prod: 1998

    nie oriętujecie się czy można wymienić ten tłoko-rozdzielacz bez wyjmowania pompy?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1990
    nie oriętujecie się czy można wymienić ten tłoko-rozdzielacz bez wyjmowania pompy?

     

    nie ma takiej opcji,bo rolki prowadzące tarczę oporowa się wysypią...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) 4x4
    Rok prod: 1998

    ok dzięki :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    Witam wszystkich. Jestem zainteresowany kupnem tłokorozdzielacza 11mm. Jaka cena za tą rzecz??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności