Jump to content
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Recommended Posts

A więc stałem się posiadaczem tłokorozdzielacza z falą od Byka.

 

Na początku miałem wątpliwości co do tego czy dam rade sam przełożyć bebechy (wiadomo - zaoszczędziłbym takim sposobem kilka stówek za wymontowanie, przerobienie i zamontowanie pompy w aucie). No ale pomyślałem, że jak nie spróbuję to się nigdy nie dowiem :mlask

 

Tak więc pewnego wieczoru napisałem do Kamila, pogadaliśmy co i jak, no i ustaliliśmy że wezmę. Paczka wysłana w środę (19.01) po południu, a dostałem ją w piątek (21.01) o 15. Wszystko oczywiście zgodnie z opisem aukcji:fajny

 

Nie czekając długo zabrałem graty w torbę i poszedłem do garażu. Oczywiście.. jakby tego było mało nigdy nie ustawiałem rozrządu :debil Przedzwoniłem do kolegi Fahoo który bardzo mi pomógł i od niego dowiedziałem się co i jak, zablokowałem tu i tam i po godzinie pompa była już na stole.

 

Problem okazały się śruby od głowicy pompy, które za ch*** nie chciały się odkręcić (pokrzywiłem na nich dwa klucze - badziewne były widocznie...). Na drugi dzień (sobota), wkurzony poszedłem do znajomego i pożyczyłem klucze z atestem - lekko popukałem i poszło. Uff, już myślałem że będzie trzeba heftnąć. :dolamam

 

Wyjąwszy wszystko ze środeczka, przyszła pora na nastawnik - też został zdemontowany w celu ustawienia wszystkiego na miejscu oraz by mieć 100% pewność, ze nic nie spartaczyliśmy. Oczywiście kupiłem wcześniej zestaw naprawczy boscha (numer dla przekładających - 038198051D) i wymieniłem oring głowiczki oraz uszczelki nastawnika. :fajny

 

Złożyłem wszystko do kupy.. zacząłem skręcać ale chwila...łapa jest tylko na jednej śrubie ? :dupablada hmm trzeba modzić - wywierciłem dwa otwory, nagwintowałem - wszystko ok, trzyma jak fabryka :)

 

Zacząłem pompować w nią ropę strzykawką (warto kupić jakieś 2L na jej mycie oraz jej napełnienie). Założyłem do auta, przykręciłem wszystko, rozrząd ustawiłem na znaki, zluzowałem koło wałka i naciągnąłem pasek. Pokręciłem kilka razy rozrządem na sucho, sprawdziłem czy napinacz napięty i palimy.

 

Kręci kręci.. **** blada nawet nie ma dymu :dupablada Włączam VAG-a - błędy N108 i N109, kasuje i nic nadal się pojawiają...:zeco Rzuciłem jeszcze raz okiem pod maske - ehh zapomniałem podłączyć kostki :fajny Kręci kręci.. dymi ale nie odpala - ok kąt wtrysku. Poprzekręcałem pompe jest.. złapał, ale dawka na nastawniku 2mg :debil Zmniejszyłem na 8mg, kąt skorygowałem, autko pięknie odpaliło i chodzi idealnie równo :serducho Obroty idealnie równo, żadnego falowania. Autko zagrzało się w garażu do 90stopni - dawka 7.4mg.

 

Pierwsze co zauważyłem to to, że auto dużo kulturalniej pracuje (bardziej miękko i dużo ciszej). Już dochodzi 01:00, no ale jazda testowa musi być :diablica Po przejechaniu 20km, piewrsze dodanie gazu i potężny banan na gębie :hurra Reakcja na gaz jest po prostu przepiękna, auto czuje naszą nogę, nie zastanawia się czy jechać czy nie.. ono po prostu zapier**** ! :dobrze

 

A tutaj wykres w kPowerze - oczywiście auto testowane na tym samym odcinku drogi, a różnice widać i czuć gołym okiem (stary wykres na dawce 1.8mg na nastawniku, a teraz 5.4mg na nastawniku):

 

porwnanie.jpg

 

Auto wcale nie dymi, nawet z dołu. Po prostu zero dymu ! :zeco

 

Pragnę więc polecić z czystym sumieniem kolegę Byka, bo interesy z nim to czysta przyjemność :kumple Świetny kontakt, towar pierwszego sortu, błyskawiczna wysyłka, po prostu lepiej się nie da ! :dobrze

 

A tak z odczuć na drodze - na 3cim biegu od 60 do 100km/h miał 5.2sekundy , teraz 4.5sekundy :zeco

 

A tak to teraz jeździ na 0.216tkach, FMIC-u, bez kata i ze zmienionymi bebechami (oczywiście auto jest bez programu !) :

 

[ame]

[/ame]

 

[ame]

[/ame]

 

A tutaj zdjęcia dla potomnych, bądź chcących zobaczyć jak wygląda zmiana bebechów :

 

http://www22.zippyshare.com/v/88217627/file.html

 

lub

 

http://img59.imageshack.us/g/59985974.jpg/

 

Pozdrawiam

Edited by Daron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny opis :P

zamiast opisywać zmiany bebechów w rozlewni ropy, to byś opisał i przedstawił swojego szrota w odpowiednim dziale !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się zrobi wszystko z autkiem jak należy to się opisze ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratki udanego przeszczepu, Pewnie Byku właśnie sprzedał ostatni tłokorozdzielacz :P

Pozdrawiam Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gratki udanego przeszczepu, Pewnie Byku właśnie sprzedał ostatni tłokorozdzielacz

Pozdrawiam Andrzej

 

Nie ostatni jeszcze,bo od przyszłego tygodnia przywiozę od helmutów koło 20-stu pomp 11-tek jak dobrze pójdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nieźle.. Dobry zakup.

Jednak to cykanie pod maską to byla zajechana pompa??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jednak to cykanie pod maską to byla zajechana pompa??

 

To inna bajka... trefna uszczelka pod jednym wtryskiwaczem, po wymianie cisza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo, temat bardzo na czasie, na dniach powinienem dostać swój tłokorozdzielacz. I trzeba będzie zacząć rzeźbić, mam nadzieję, że mi też tak sprawnie pójdzie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daron a gdzie kupiles uszczelki ( nr podany widnieje na allegro i kosztuje to 36zl ) ale niewiem czy to warte , kupuje jutro od Byka tłokorozdzielacz i bede potrzebowal twojej pomocy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daron a gdzie kupiles uszczelki ( nr podany widnieje na allegro i kosztuje to 36zl ) ale niewiem czy to warte , kupuje jutro od Byka tłokorozdzielacz i bede potrzebowal twojej pomocy

 

Uszczelki kupiłem w najzwyklejszym sklepie motoryzacyjnym w mieście.

 

No wiesz, może i będzie dobrze, ale co to za różnica 30zł w te czy w te, a będziesz miał 100% pewność, że nic nie podcieknie i nie będziesz znowu się z tym bawił :) Ogólnie to potrzebna jest tylko uszczelka nastawnika (dolna) oraz oring na głowice. Niby można zostać na starych, ale jak mówię - chytry dwa razy traci. Na takich rzeczach się nie oszczędza :)

 

Jak masz jakieś pytania wal śmiało ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzilo mi raczej czy z allegro warte uwagi, wymienic napewno wymienie od razu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chodzilo mi raczej czy z allegro warte uwagi, wymienic napewno wymienie od razu

 

Uszczelki jak uszczelki :) Jest numer ten sam, bosch no to bierz jak nie masz u siebie w mieście jak kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No napewno wpierw poszukam , oby te Gorzowskie ciecie mieli cos w sklepach ...

PS. turbo mi sie ukrecilo :( tłokorozdzielacz zamowiony , a ja nimam turbo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TEDEI

kto zna warsztat w szczecinie lub kostrzyn ktory by mi zrobil ten zabiek?? bo tak samemu pod chumrko to troche lipa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TEDEI

Tam tez moge pojechac :) a w sobote mechanik tez by popracowal bo tylko ten dzien mam wolny :/ i niedziela :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie oriętujecie się czy można wymienić ten tłoko-rozdzielacz bez wyjmowania pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie oriętujecie się czy można wymienić ten tłoko-rozdzielacz bez wyjmowania pompy?

 

nie ma takiej opcji,bo rolki prowadzące tarczę oporowa się wysypią...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Jestem zainteresowany kupnem tłokorozdzielacza 11mm. Jaka cena za tą rzecz??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy