sagon Zgłoś #381 Napisano 30 Listopada 2011 (edytowane) ostatnio robiłem AGRa i jak wmurowany stał 0.9/0.9, więc coś w tym jest. Coś w tym jest,to fakt. Ten log był dynamiczny, więc mogłem coś przełączać To nie ma wpływu na takie skoki.Problem tkwi w nieodpowiednich przepływach paliwa,tak się dowiedziałem,trzeba coś wymienić. Po prostu na wolnych obrotach,ale też i wyżej za małe przepływy paliwa powodują,że n 108 musi walczyć z utrzymaniem ciśnienia,to objawia się takimi skokami. Każda pompa ma inne przepływy w danym sektorze,uzależnione od ciśnienia paliwa,skoku fali,średnicy tłokoroździelacza. U mnie nawet zwiększenie ciśnienia w pompie nic nie pomogło jak skakał,tak skacze od 0.9 do chyba 1.3. Generalnie kąt wyprzedza dobrze,mieści się w zakresie błędu,sprawdzane u pompiarza,ale to falowanie na jałowym muszę wyeliminować. Edytowane 30 Listopada 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #382 Napisano 30 Listopada 2011 Generalnie kąt wyprzedza dobrze,mieści się w zakresie błędu,sprawdzane u pompiarza,ale to falowanie na jałowym muszę wyeliminować. Daj znać jak dojdziesz do rozwiązania problemu :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #383 Napisano 1 Grudnia 2011 Przyczynę usterki już zlokalizowałem,ale muszę pompę wyjąć i rozebrać. Wcześniej jednak zrobimy to u kolesia,bo też buduje identyczną 11-tkę,też na korpusie z afn-a,na nowej fali z ahh i sekcji z reno 988. Czyli pompa identyczna jak moja. Jeżeli tylko problem zniknie,a musi,tak twierdzi fachowiec,to podpowiem co trzeba wymienić. Tyle tylko,że koszt zakupu nowej części,to 300 zeta,używki chodzą po 150-200. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #384 Napisano 13 Grudnia 2011 Chłopaki pytanie konkursowe chodzi mi o osoby które zmieniły tłokorozdzielacz ale zostały na fali AFN'a oraz czuja róznicę a najlepiej przekroczyły 165KM jaki macie zakres na nastawniku ? 4.4V 4.5V ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #385 Napisano 13 Grudnia 2011 Napięcie jest takie,jakie w danym zakresie generuje sterownik i jest zależne od dawki paliwa. Przy 46mg masz inne i przy 51 masz inne. Zapisane jest to wszystko w mapie wzorcowej napięcia. Wszystko zależy więc od wartości zapisanych w mapie,im większa dawka na jednej z osi,tym większe napięcie. Maksymalne napięcie jakie generuje sterownik,to prawie 5v. Tylko nie każdy nastawnik jest już w stanie tyle wykrzesać. Musisz zapytać,jakie mają dawki i ewentualnie poprosić o logi napięcia i dawek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #386 Napisano 13 Grudnia 2011 A co to za różnica? Przecież to zależy od tego, jaką kto ma dawkę ustawioną i napięcie startowe na nastawniku. W sumie to całą sprawą kieruje ECU, chyba. Ile jest do wygrania w tym konkursie?:mlask Kolego sagon - znasz już przyczynę tego falowania timingu na jałowych obrotach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #387 Napisano 13 Grudnia 2011 (edytowane) A co to za różnica?Przecież to zależy od tego, jaką kto ma dawkę ustawioną i napięcie startowe na nastawniku. W sumie to całą sprawą kieruje ECU, chyba. Tak jak kolega wyżej pisze, wszystko jest sterowane mapą nastawnika, a wygląda ona tak : [/url]http://img855.imageshack.us/img855/995/beztytuu2mu.jpg Oś X to dawka (mg/R), oś Y to obr/min a oś Z to wartość napięcia (nie jest to konkretna wartość jak np. 4400 to 4.4V), widać to dokładnie po pokazaniu mapy w wersji tekstowej : http://img811.imageshack.us/img811/2664/beztytuulo.jpg Jak widać, wartości mapy nie rosną liniowo, więc podnosimy je w oparciu o %. A co do napięcia nastawnika, widziałem na youtube przy ok. 5.1V był koniec zakresu ramienia, ale myślę że i tak wcześniej by się oparł pierścień Jak dla mnie dawanie więcej jak 4.8V nie ma sensu, bo może się zdarzyć, że nastawnik oprze się nam w trakcie wyprzedzania tira, auto nam zgaśnie, a skutki tego mogą być tragiczne. Bezpiecznie w 100% napięcie to 4.4-4.6V. Pozdr Edytowane 13 Grudnia 2011 przez Daron Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #388 Napisano 13 Grudnia 2011 A co to za różnica? Zasadnicza. W sumie to całą sprawą kieruje ECU, chyba. Tak,a konkretnie dane mapy. Trzeba się trochę zagłębić w ich budowę i zasadę działania,zależności i charakterystyki. Ale to brocha tunerów. Powtórzę raz jeszcze,napięcie jest ściśle uzależnione od dawki paliwa zapisanej w mapie napięcia,a są różne mapy. Pytanie,jakie koledzy mają napięcia 4.4v,czy 4.5v do niczego nie doprowadzi. Bo 165 koni,a nawet więcej można uzyskać na 11mm przy kompletnie różnych dawkach i napięciach. Dlatego trzeba to traktować indywidualnie,stan pompy,silnika itp.Stąd też różnica. Co do falowania wartości wyprzedzenia początku tłoczenia(ale się rozpisałem),to już wiem. Zwiększenie ciśnienia nie pomaga,to pewne,zabawa z podkładkami też niewiele poprawiła,zostało zatem jeszcze jedno,za radą pewnego fachowca wymienione i bangla . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #389 Napisano 13 Grudnia 2011 Co do falowania wartości wyprzedzenia początku tłoczenia(ale się rozpisałem),to już wiem.Zwiększenie ciśnienia nie pomaga,to pewne,zabawa z podkładkami też niewiele poprawiła,zostało zatem jeszcze jedno,za radą pewnego fachowca wymienione i bangla . Co wymienione i jakie plusy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #390 Napisano 13 Grudnia 2011 No nie jest tak jak piszecie sterownik sterownikiem może dawać nawet 6v nie ma znaczenia, nastawnik ma pewien zakres i on ustala ile max będzie, a ma to ogromne znaczenie bo sa nastawniki 4.4v i 4,5v goście którzy znają się na rzeczy dochodzą do wartości NAWET 4,7v po modach ! Prosty przykład co z tego ze mam ustawione w sterowniku 4,45v skoro nastawnik obsługuje tylko 4,4, dlatego zadaje pytanie ponownie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #391 Napisano 14 Grudnia 2011 No nie jest tak jak piszecie sterownik sterownikiem może dawać nawet 6v nie ma znaczenia, nastawnik ma pewien zakres i on ustala ile max będzie, a ma to ogromne znaczenie bo sa nastawniki 4.4v i 4,5v goście którzy znają się na rzeczy dochodzą do wartości NAWET 4,7v po modach ! Prosty przykład co z tego ze mam ustawione w sterowniku 4,45v skoro nastawnik obsługuje tylko 4,4, dlatego zadaje pytanie ponownie Porównaj mapy nastawnika z AHU i AFN. Napisałeś po modach ? Hmm jakich modach niby ? Znajomy w AFN-ie ma 4.68V, oczywiście samą mapą, bo nie wiem co Ty tam jeszcze chcesz modzić Ostateczne podbicie napięcia można zrobić także przez przesunięcie ramienia nastawnika manualnie - seryjnie jest 0.72-0.74V, możemy zrobić 0.68 zyskamy 0.06V więcej (napięcie będzie to samo bo 4.68V, ale ustawienie początkowe mamy mniejsze o 0.06V więc nastawnik będzie się przesuwał o 0.06V więcej, co da nam to samo co 4.74V przy 0.74V RSW). A co do 6V - walnij w mapie na tyle (jak znasz przelicznik) i przejedz się z pedałem w podłodze, zobaczysz co się stanie dosyć szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #392 Napisano 14 Grudnia 2011 (edytowane) pisząc mody właśnie myślałem o ingerencji mechanicznej i przesunięcie ramienia Problem tkwi w tym że mój jest do 4.4v ;/ i z tego co usłyszałem na korekcie były różne, ja mam gorszy ;/ i kombinuję co z tym fantem zrobić... Problem jest zasadniczy mam 157KM i ani grama więcej nie chce się pokazać, a wszystko sprawne coś daje w kość i nie wiem co. Pompa była u pompiarza niby mówi ze delikatnie zmieniał ustawienia w nastawniku i że teraz powinno być lepiej jednak różnicy nie było..... i już powoli mam dość Na wydajność tez niby sprawdzał ale jestem przekonany że sprawdzał to do 10-tki a nie do reno więc mu wyszło wszystko poprawnie, ale nawet jeśli sprawdzał do 10 i taka by miała wydajność to na tej pompie przekraczali 160KM ...... ;/ 6v to był tylko przykład mogłem tam równie dobrze wpisać 10 albo 20 Edytowane 14 Grudnia 2011 przez ccamell Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #393 Napisano 14 Grudnia 2011 Problem tkwi w tym że mój jest do 4.4v ;/ Podaj numer ECU zaczyna się na 028/038 xxx xxx i po nim są 4 cyferki. Zobaczymy jaką masz mapę nastawnika bo wątpię żeby tylko do 4.4V. Co do 157KM tyle powinno wyjść na 216,awx,w miare zdrowej 10mm - zrób więc loga 001 i 004 od 2tyś obr/min do 4.5tyś obr/min, zobaczymy co się dzieje z dawką i kątem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #394 Napisano 14 Grudnia 2011 (edytowane) Co wymienione i jakie plusy ? Okazuje się,że wymiana tylko sekcji wysokiego ciśnienia niestety nie kończy tematu.Ważny jest też przeszczep elementu,który wprawia w ruch kosz przestawiacza kąta. Każdy jeden charakteryzuje się niestety innymi,jak to określił "przepływami paliwa".Korpusy pomp mają takie same przepływy,ale sam tłoczek przestawiacza,co pompa,co kilka pomp,jest zupełnie inny. Chociaż akurat pompy z afn i 1z mają identyczne tłoczki,tyle już wiem. Ale takie pompy z reno,nasi najlepsi dawcy,co kilka numerów,to inny.Dlatego trzeba oprócz tłokoroździelacza z głowicą wymienić jeszcze tłoczek przestawiacza kąta. Najgorzej mają Ci,którzy wykorzystali zestawy z innych pomp Wraz ze wzrostem ciśnienia,a im większe tym lepiej wysterować kąt,nawet przy nieodpowiednim tłoczku jakoś ten kąt wyprzedzi. Problem pojawia się przy statycznym,tam wartość ciśnienia,nawet podbita,jak to miało miejsce u mnie nie zmieniała stanu rzeczy. Nieodpowiednie przepływy ograniczają ilość paliwa,które tłoczek musi przepuścić do komory,stąd n 108 ma problemy z utrzymaniem stałej wartości tego ciśnienia.Regulacja wyprzedzenia kąta wtrysku w każdej pompie działa na zasadzie hydraulicznej. Wiele wyjaśniła by tu zasada działania hydraulicznego właśnie przestawiacza kąta wtrysku i zaworka n 108,też hydraulicznego. Jeżeli chcecie,to mogę to pokrótce opisać,zacytować,bo zostało mi to dzięki podręcznikowi wyjaśnione. Teraz już budowa układu sterowania wyprzedzeniem kąta,zasada działania nie są już tak obce. Za radą gościa postanowiłem się zaopatrzyć w odpowiedni tłoczek,sęk w tym,że mam falę de 143 to z oczywistych względów najodpowiedniejszy byłby z pompy od ahh.Ale weź teraz kup taki tłoczek,nowy u niego ponad 300 zeta,takie badziewie,używek tak jak fal brak.A jeżeli już,to ceny dochodzą do 200 zeta. Zdobyłem numer takiego tłoczka,zadzwoniłem tu i tam i dowiedziałem się w jakich pompach takie tłoczki były jeszcze montowane. Kilka tych pomp jest. Poszukałem i kupiłem za 150 zeta pompę,wyjąłem z niej tłoczek,jak nowy na szczęście,wsadziłem do swojej i po problemie. Faktycznie jest zupełnie inny,jak ten z afn-a.Pomimo,że długość,średnica,głębokość na sprężynę identyczna,to zasadnicza różnica tkwi w budowie tego całego układu który przepuszcza paliwo.W życiu bym nie przypuszczał,że nawet to może być inne. Została jeszcze reszta gratów,z tłkoroździelaczem włącznie,choć ten za rewelacyjny nie jest.Ale głównie na tłoczku mi zależało. Polecił mi zmienić coś jeszcze i pomimo tego,że wizualnie są identyczne,to jak się okazało mają zupełnie inne numery i przepływy,awpływają na wartość ciśnienia tłoczonego paliwa,o ile dobrze zrozumiałem.To też zostało zapożyczone z pompy od ahh. Dla przykładu ten z ahh ma numer-2 463 370 028,a w afn-ie 2 463 370 021,w 1z 2 463 370 012. Pomimo tego,że jak pisałem wygląda to w każdej pompie identycznie,to różnice w budowie tkwią wewnątrz. W moim przypadku sprawdził się taki timing z ahh,ale nie tylko,czy będzie tak u innych,tego nie wiem. Pewne jest jedno,ma inną budowę i inne przepływy. Edytowane 14 Grudnia 2011 przez sagon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ccamell Zgłoś #395 Napisano 14 Grudnia 2011 Podaj numer ECU zaczyna się na 028/038 xxx xxx i po nim są 4 cyferki. Zobaczymy jaką masz mapę nastawnika bo wątpię żeby tylko do 4.4V. Co do 157KM tyle powinno wyjść na 216,awx,w miare zdrowej 10mm - zrób więc loga 001 i 004 od 2tyś obr/min do 4.5tyś obr/min, zobaczymy co się dzieje z dawką i kątem. Poszło PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #396 Napisano 18 Grudnia 2011 Ma ktoś może numery niskich sprężyn (34mm)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #397 Napisano 19 Grudnia 2011 1 467 010 410 1 467 010 052 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #398 Napisano 19 Grudnia 2011 (edytowane) Dziękuję za numery. Dzięki nim udało mi się dostać wszystko co potrzebowałem. Poniżej wrzucam zdjęcia dla zainteresowanych: 1. Sprężyny 29zł 2 Uszczelki pod timing 11zł i 13zł 3. Komplet uszczelek pompy ok.27zł Ceny z rabatem. Wszystkie powyższe części można nabyć w InterCarsie. Edytowane 19 Grudnia 2011 przez banshee Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #399 Napisano 20 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, panowie troszkę nie na temat, ale może coś mi pomożecie? Mam następujący problem, dziś chciałem przestawić kąt wtrysku i tu pojawia się problem, a mianowicie. Przed odpaleniem silnika vag 311.2 pokazuje mi kąt 38, po odpaleniu waha się w granicach od 63-65-67-57-59 i znów 62-63. Po przełączeniu na TDI TIMING muszę mieć wyłączony silnik, bo na odpalonym nic nie pokazuje (a niby powinien). Kiedy go wyłączę to również 38 w TDI TIMING. Co robię nie tak lub co mam zepsute. Dawka też mi się zmienia po między 3,6-3,8-4-4,2-2,8 czym to jest spowodowane, albo wchodzę w nie tę grupę? Silnik po wirusie na 162KM wtryski 216tki, turbo AWX/ARL Proszę o pomoc i przepraszam, że troszkę nie na temat. Pompa to jeszcze ori 10tka. Pozdrawiam. Edytowane 20 Grudnia 2011 przez tomek1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #400 Napisano 20 Grudnia 2011 Przed odpaleniem silnika vag 311.2 pokazuje mi kąt 38, po odpaleniu waha się w granicach od 63-65-67-57-59 i znów 62-63. Po przełączeniu na TDI TIMING muszę mieć wyłączony silnik, bo na odpalonym nic nie pokazuje (a niby powinien). Kiedy go wyłączę to również 38 w TDI TIMING. Na wyłączonym silniku nie ważne jaki był ustawiony wartość kąta zawsze jest 38. Dopiero po odpaleniu wartości zmieniają się. Te 63-67 masz w 000 na normalnych nastawach czy basic settings ? Wejdź w BS. Jest też możliwość, że TDI Timing niczego nie pokazuje bo silnik nie jest dostatecznie nagrzany. Dawka też mi się zmienia po między 3,6-3,8-4-4,2-2,8 czym to jest spowodowane, albo wchodzę w nie tę grupę? Dawka to grupa 001, drugie pole - injection quantity. Jeżeli masz aż takie wahania typu 2.8-4.2 na 100% musisz mieć falowanie obrotów, zapewne masz wahnięcia typu +-20obr (na vagu widać to dokładnie, na zegarach już nie tak mocno). Winę za to ponosi brudny nastawnik - na początek wlałbym stp, jak się nie poprawi nastawnik do czyszczenia. Dawka powinna być sztywna, max skok +-0.2mg (gdy nastawnik jest stawiony na granicy 3.6 powiedzmy, to skok będzie 3.6-3.8, ale nie ma opcji zeby dawka zwiększyła się na 2.8). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach