Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Timing nie ruszany kompletnie, seria siedzi.

Jedyne co to zaworek zmieniony na ori 11mm (nawet ciśnienia nie mierzyłem, bo nie mam manometru), fala tak jak piszesz DE015.

 

Wcześniej maiłem problemy, z lekkimi wahaniami kata przy 4200obr i wyżej, że spadał na 15 i wracał do 18, ale problem rozwiazałem bo po prostu miałem kąt statyczny na prawie 70stopni przestawiony :) Po ustawieniu na 48-52 jest tak jak widać wyżej :P

 

Jak dla mnie nie ma sensu zmiana na DE110, a dlaczego ? Różnice są tylko przy dawce >40mg, niżej tylko poszczególne wartości są zmienione. DE110 mogła by wyprzedzać jeszcze bardziej kąt (mniejsze wypełnienie zaworka, co przy większych szprycach przydało by się żeby utrzymać kąt przy większych ilościach paliwa), ale jak na razie nie mam zamiaru wsadzać 230/260 więc to co jest jak najbardziej mi odpowiada :)

 

Tak auto nie dymi, max dawka jest dopiero od 2500obr, wcześniej stopniowo rośnie i jest dostosowana do możliwości wstawania turbawy jak i wskazań przepływomierza wszystko jest tak zrobione że dymu nie ma.

 

Aktualnie jest 1.72bara, ale zastanawiam się czy nie zejść z boostem bo przy 5stopniach na zewnątrz wystarczy przeciągnąć go przez 4ke żeby było ponad 30stopni w dolocie, więc przy pałowaniu typu 0-220 temp w dolocie była by znacznie wyższa.

 

Sagon jak myślisz, zejść z boostem ? Turbo nie ma nic przeciwko, luzów nie łapie, wirnik się nie wyszczerbia, tyko puchnie to wszystko bo za mała muszla zimna :(

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doładowanie 1.72 bara z takiej awx/arl to stanowczo za dużo.Jak już chcesz wyciągnąć z niej maxa,to dmuchaj 1.65,z tym,że przy 4000 już trzeba zmniejszyć.

 

Jak dla mnie nie ma sensu zmiana na DE110, a dlaczego ? Różnice są tylko przy dawce >40mg,

 

Rozumiem,że masz na myśli kąt wtrysku.

Ale nie kątem się jedzie,tylko odpowiednią dawką paliwa,a na fali de 110 będzie większa.Ale jak uważasz.

 

jest dostosowana do możliwości wstawania turbawy

 

Ja mam przy 2000 tylko 1.55 bara,przy 1700 1.35 bara,a to lajtowe wartości,zwłaszcza te przy 1700,dmuchają już z takiej turbiny 1.6 przy 1800.

Wstają lepiej,jak brd.

Tyle tylko,że ja mam mapę n75 z arla,a ta mapa jednak zmusza turbinę do wcześniejszej pobudki.

Docelowo będzie jakieś 1.55 przy 1800,przy 2000 1.6 bara.

Maksymalnie 1.65 do 4000,później już stopniowo w dół.

 

Kiedy pochwalisz się wynikiem?

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam przy 2000 tylko 1.55 bara,przy 1700 1.35 bara,a to lajtowe wartości,zwłaszcza te przy 1700,dmuchają już z takiej turbiny 1.6 przy 1800.

Wstają lepiej,jak brd.

Tyle tylko,że ja mam mapę n75 z arla,a ta mapa jednak zmusza turbinę do wcześniejszej pobudki.

Docelowo będzie jakieś 1.55 przy 1800,przy 2000 1.6 bara.

Maksymalnie 1.65 do 4000,później już stopniowo w dół.

 

Ja zastosowałem sterowanie nadciśnieniem taką hybrydą - jest gruszka nadciśnieniowa, N75 nadciśnieniowy, boost brany z kolektora dolotowego. Dlaczego ? Miałem soft z mapami N75 właśnie na nadciśnienie, nie miałem wtedy jeszcze umiejętności przeprogramowania softu i zmiany mapy N75, wiec musiałem zastosować takie rozwiązanie. Ramie kierownic jest ustawione tak, że nie ma surge, a boost wynosił 1.4bara przy 2000obr przy 44mg (był, bo teraz są inne dawki i inny boost) - dlaczego później wstaje ? Mam gorącą część z AFN-a a wiec 2 kierownice mniej przez co lekko później wstaje co dla mnie jest i tak świetne bo nie chciałem obciążać dołu silnika dmuchając i lejąc paliwo z niskich obr.

 

Poza tym zmiana sterowania przyniosła skutek taki sam jak w sterowaniu turbiną na WG na sztywnej sztandze - overboost max 0.1-0.15bara i od razu powrót do wartości żądanej, poza tym nie ma kompletnie żadnych wahań ciśnienia, trzymane jest książkowo.

 

U mnie jest 1.72b do 4tyś i spada do 1.5 przy 4500obr, później już spada dawka jak i boost.

 

 

Ale nie kątem się jedzie,tylko odpowiednią dawką paliwa,a na fali de 110 będzie większa.Ale jak uważasz.

 

Dlaczego mówisz o większych dawkach ? DE110 jak i DE015 mają tą samą wysokość równą 7.75mm, wnioskuje więc że skok jest ten sam w obydwu tylko jest inna charakterystyka krzywej ?

 

Wynik jak wynik, nie wiem kiedy będę miał fundusze by wybrać się na hamownie, ale jak dla mnie jest te 175/370 i pasat dosyć sprawnie się przemieszcza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest 1.72b do 4tyś i spada do 1.5 przy 4500obr,

 

Za dużo,ale oby nic się z nią nie stało.

Co do sterowania nadciśnieniowego,to bladego pojęcia o czymś takim w vnt nie mam.

Natomiast fala de 015 jest niższa od de 110,jutro zmierzę to raz jeszcze.

Druga sprawa,to na de 110 masz jednak dłuższy wtrysk,co przy nawet o 0.05mm wyższym skoku,ale to zmierzę jutro,musi dać lepsze rezultaty.

Porównaj sobie obydwie fale,nie żebym Cię namawiał do kupna,leży już pół roku,to może i kolejny rok.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/406744a5ca40f7c3.html

 

Gdyby było te 175,to rewelacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się z nią nie jedzie, ale zejde raczej z ciśnieniem bo i tak nie ma sensu chyba dmuchac więcej niż te 1.65b.

 

Podobno DE110 ma też 7.75, więc myślałem że to samo jest ?

 

No z mocą mówie, nie wiem ile jest bo nie byłem na hamowni a inaczej przecież tego nie sprawdzę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem dzisiaj te fale.

De 110 ma 7.85mm,mierzone kilka razy,de 015 ma 7.75mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow, czyli na DE110 jeszcze by te kilka hp ugrał :) Tylko czy jest sens z 216tkami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsadź falę z afna,to się przekonasz.Nie tylko kilka koni,ale i drugie tyle niuta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę lada dzień co wyszło z przeróbki pompy z 10 na 11. Obecnie auto składa się w Ecuproject mimo, że późno jest... A wspomnę, że dzięki koledze z forum w pompie siedzi de143 i bebechy z 11, nie tylko tłokorozdzielacz. Póki co na jakiej dawce ustawić nastawnik ? Między 6-8mg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, panowie troszkę nie na temat, ale chciałem zapytać w imieniu kolegi, czy ma ktoś może na sprzedaż tłoczek z głowicą 9mm do vw T4 lub cały tłokorozdzielacz 10mm?

Przepraszam, że nie na temat.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam kompletną sekcję z mojego afna,łącznie z falą.

Nastawnik ustaw sobie na 6mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 6 mg, dzięki sagon.

Zastanawiam się dlaczego tylko ja miałem problem po wyjęciu sprężyny z timingu - ta z dawcy była o 0,5 cm dłuższa niż ori w AFN. Co prawda nie wiem co tam włożył kolega, który modził mi pompę za pierwszym razem ale nie spotkałem się jeszcze z takim faktem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szybko zrobiony log po odebraniu auta - kąt rozjechał się doszczętnie. Statyczny kąt wtrysku ustawiony na 73, dawka póki co 4.5mg. Jak widać co innego w SPECIFIED a co innego w ACTUAL.

Log (1 - 004)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ustaw statycznie na niebieskiej linii,nie patrz na wartości,tylko niebieską linię,później zaloguj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustaw statycznie na niebieskiej linii,nie patrz na wartości,tylko niebieską linię,później zaloguj.

 

Dokładnie.

Obecnie ustawienie statyczne jest do bani, dlatego rzeczywista jest wyższa.

Ustaw statyczny kąt poniżej 50 i wszystko będzie grało.

Jak wychodzi dynamiczny, bo nie pokazałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten log jest z grupy 004 w czasie jazdy, niestety nie mogę sobie pojechać tak od razu z pedałem w podłodze - stąd tylko taki log. Póki co nic nie jest poprawnie ustawione - mapa wgrana w ECU pod starą turbinę i pompę 12, taki gotowiec który nie wypalił z racji problemów z tłokorozdzielaczem od Byka. Obecnie po remoncie w aucie siedzi BRD, kolektor AWX, nowa dwumasa no i ta pompa składana z dwóch. Zrobiłem też log kanału 011 ale tam to ciśnienie rozjeżdża się tak samo jak kąt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to za mapa kąta wtrysku?

Musi być w najgorszym wypadku z afna,najlepiej z ahh.

Jak jest coś z mapą kombinowane,to mogą być problemy.Ale na początek ustaw statycznie prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem Robert, jak wspomniałem to gotowiec pisany pod sterownik AFN z mojego auta. Jutro może będę w warsztacie to poproszę o przestawienie kąta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dobrze,że skopana mapa kąta wtrysku może być kłopotem.

Ale popraw statycznie,zaloguj i zobaczymy,co wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zobaczymy, postaram się jak najszybciej zrobić program ale wpierw - fmic. Zaraz po mnie przyjechał Passat AHH który też będzie modzony, w tym fmic z A5 czyli jak u mnie. Zamówiłem bliźniaczy zestaw rurek i jak się da to montaż i strojenie. Chociaż postaram się poprawić ten kąt i dawkę wcześniej. Bo póki co nie mam frajdy z posiadania 11 i fali a wyłącznie efekt placebo :wmorde.

Nie sądzę aby mapa była skopana ale jak ktoś by chciał to mam mapę wgraną na kompie, tzn. pliki H i L więc jak ktoś ma WinOLS to byłbym wdzięczny za wgląd w nią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności