Skocz do zawartości
Daron

Zmiana tłokorozdzielacza 10 -> 11mm

Rekomendowane odpowiedzi

Wielu rzeczy jeszcze nie rozumiem,ale jak nie zakombinuję,to się nigdy nie przekonam,nie dowiem,jak to działa.

Dlatego teraz postanowiłem,że następnym krokiem będzie modyfikacja mapy nastawnika,bez jakiejkolwiek ingerencji w pozostałe mapy,przy zachowaniu tej samej wartości napięcia przy 4000.

Chcę się przekonać,jakie to da przyrosty.Wiem już,że ludzie ładują zarówno napięcie,jak i kąt z ahh,tę drugą mam już wszczepioną.

Mógłbym równie dobrze podnieść dawki na 47mg,wrzucić mapę z ahh i sprawdzić,co z tego wyjdzie.

Ale chcę się przekonać co da,o ile coś da,zwiększenie obecnego napięcia w pewnym zakresie o tylko 100mv.Celowo tylko o tą wartość,bo zdaję sobie sprawę,że co za dużo,to niezdrowo.

Doszedłem do wniosku,że jeżeli przy obecnych wartościach napięcia jest jak jest,to delikatne(jeżeli 100mv na 11/230,to delikatne),podbicie powinno wpłynąć na +.

Dzięki Twojej uprzejmości mam już mały wgląd w wartości poszczególnych map i doszedłem do wniosku,że afn ma najgorszą mapę.

Nawet z nogą w podłodze przy tych 45mg daje dużo mniej,jak taki asv,już o ahu,czy ahh wspomnę tylko słowem.

 

Domyślam się,że pewnie będzie można to samo uzyskać zwiększając dawkę,ale w ten sposób nie przekonam się,jak to działa.

Ja rozumiem,że Ty masz już wszystko dokładnie obcykane,to oczywiste,ja aż tak głęboko się w ten temat nie zagłębię,dlatego trochę pokombinuję.

 

Jednak z drugiej strony,patrząc na wartości tabelaryczne,to przy bucie powiedzmy 3000/40mg afn ma tylko 3.57v,najsłabiej ze wszystkich.Więc nawet jak zostawię seryjną mapę,to nie będzie tak ciekawie,jak na mapie z asv,który przy tej wartości ma 3.73v,więc z automatu doleje więcej.Już nie mówię o 230tkach,ale nawet na seryjnych wtryskach wrzucając mapę z asv byłoby lepiej.

Obecnie mam 3000/40/3.64v,mapa delikatnie podbita,a pomimo tego,że pompa zdrowa,to i tak jest,można powiedzieć słabo.

Więc na ori mapie z afn-a przy 46mg byłoby jeszcze gorzej jak obecnie,a nawet w tej chwili na delikatnie podbitym napięciu poniżej 4000 szału nie ma.

Dlatego wnioskuję,że mapa napięcia z ahh,nawet po małych modyfikacjach nie byłaby wcale złym pomysłem,patrząc na przyrosty,wartości jakie uzyskują na ori pompach,muszą tam być ruszane napięcia.

Nie wiem,jakie napięcie zadaje mapa z ahh przy 45/4000,ale podejrzewam,że pewnie coś w okolicach,albo i większe niż 4.40v,zaznaczam,tylko podejrzewam.

Gdybyś dysponował takimi danymi,to byłbym wdzięczny.

 

Być może idę złą drogą,ale chcę się przekonać,czy dobrze rozumuję.Skoro napięcie jest zależne od dawki,to jeżeli przypisując tej samej dawce trochę wyższe napięcie,gorzej nie będzie.

 

Proszę o wyrozumiałość,bo jak widzisz jestem niczym błądzący we mgle,szukam nie wiedząc dokąd iść.Ale znajdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczywiście,że im większe napięcie przypisane do dawki(paramteru) tym czas wtrysku jest dłuższy, tym więcej paliwa jest wtryskiwane.

celowo napisałem paramter, bo w tym wypadku dawka to tylko wartość(odnośnik) definiujący długość wtrysku, od którego bazuje reszta map w sofcie.

dla przykładu (ilość paliwa):

40mg/4000/4.2V=30mg/4000/4.2V lub

45mg/3000/4.0V>51mg/3000/3.9V

 

w wątkach często pytasz przy jakiej dawce uzyskano moc, dawka nie jest istotna, tylko napięcie. także można zrobić 200KM z VP na 48mg lub na 35mg. zalezy od konstrukcji softu.

 

na innym forum wypowiadałem się co do kwestii kopiowania mapy kąta wtrysku z ahh. tak jest skonstruowana mapa,że dla dawki/obrotów przypisany jest odpowieni kąt wtrysku, tylko gdy zmienimy wtryskiwacze to cała konstrukacja dawkowania jest rozkalibrowana, wtedy wartości z seryjnej mapy (delikatnie mówiąć) nie pasują.

 

od tego jest forum,żeby rozwijać wątpliwości i dzielić się wiedzą :mniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,mam zrobionego afn na 230,brd i oryginalnej pompie 11,wynik wyszedł słaby bo 175/380 tuner powiedział że pompa słaba i nie reguluje konta przy 4000rpm i mam teraz takie pytanie jak oddam pompe do pompiarza na remont lub sam wsadze taki tłok od renault to czy po jej zamontowaniu moc podskoczy do 200ps automatycznie czy muszę znów jechać do tunera na korekte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie reguluje kąta na wysokich obrotach to zrób loga 004 dynamicznego. Może wystarczy tylko zwiększenie ciśnienia w pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie napięcie zadaje mapa z ahh przy 45/4000

 

4.39

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddaj pompę do sprawdzenia,bo nie wiadomo w czym tkwi problem.Może faktycznie wystarczy tylko podbić ciśnienie.

Zapłacisz powiedzmy ze 150 zeta,ale będziesz miał pewność,co jej dolega.Sprawdzi wydatki,wysterowanie itd.

 

tak jest skonstruowana mapa,że dla dawki/obrotów przypisany jest odpowieni kąt wtrysku,

 

Ale jak się odpowiednio na osi parametry zmieni,to już będzie dobrze.Wytnij i wklej faktycznie w tym,ale także i innych przypadkach się nie sprawdzi.

Zmiana wartości na osi dawek chyba sprawę załatwia,bo maksymalne wyprzedzenie możliwe jest przy maksymalnej dawce,czyli na szczycie mapy.

Poza tym z tego,co pamiętam,mapa z ahh i z afn-a różni się tylko w niskim i średnim zakresie obrotów.Góra jest taka sama.

Od jakiegoś czasu wiem już,że dawka jest tylko wartością umowną,człowiek się całe życie uczy.

 

4.39

 

Czyli jest tak samo,jak mam obecnie w swojej mapie.Więc jednak albo ładują mapy napięcia z ahh,ewentualnie podnoszą wartości seryjnych,bo wiem,że gość przy 47mg,czyli odpowiedniku 4.5v z ahh(dzięki Daron)uzyskał 185 koni na ori pompie/230.

Jedyne,co miał lepsze,to wartości poniżej 4krpm, 2000/100km,3000/160km,na mapie z afn-a by tego nie uzyskał,to pewne.

Więc wystarczy,jak zmienię tylko wartości do 4000,góra zostanie tak jak jest,czyli okolice 4.5v/4000,ale dół się automatycznie trochę poprawi,będzie gitara.A mnie głównie o taki scenariusz chodzi.

Podleje się tylko do 4200 i z tą pompą 190 pęknie.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2000/100km,3000/160km,na mapie z afn-a by tego nie uzyskał,to pewne.

 

ale czekajcie jeśli błądzę to poprawcie mnie.... mam mapę z AFN i jakoś przy 2000/100km przy 3000/155 przy 3400/157 i to koniec więc czy oba na pewno jest jak piszesz :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam teraz takie pytanie jak oddam pompe do pompiarza na remont lub sam wsadze taki tłok od renault to czy po jej zamontowaniu moc podskoczy do 200ps automatycznie czy muszę znów jechać do tunera na korekte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale czekajcie jeśli błądzę to poprawcie mnie.... mam mapę z AFN i jakoś przy 2000/100km przy 3000/155 przy 3400/157 i to koniec więc czy oba na pewno jest jak piszesz ?

 

A to dlatego, że masz odpowiednio poprawioną mapę nastawnika z AFN-a :) I mówie, że nie ma po co wrzucac całej mapy nastawnika z np. AHH bo rozkalibrujemy sobie soft, będzie trzeba poprawić znowu limiter mom. i ogr. dymienia bo dymienie z dołu wzrośnie a bedzie to zasługą większego napiecia = większej dawki. Inna sprawa, jeżeli robimyy od podstaw to wtedy tak. Jeżeli jest to korekta, to jedynie przy większych dawkach V w góre.

 

 

mam teraz takie pytanie jak oddam pompe do pompiarza na remont lub sam wsadze taki tłok od renault to czy po jej zamontowaniu moc podskoczy do 200ps automatycznie czy muszę znów jechać do tunera na korekte?

 

Jeżeli sekcja będzie zdrowa to będzie więcej niż masz obecnie. Ale czy będzie 200 to tego już nikt nie wie. Korekty nie trzeba robić, chyba że zadymienie mocno Ci się zwiększy.

 

Zrób loga dyn. 001 i 011 i wrzuć tutaj

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to dlatego, że masz odpowiednio poprawioną mapę nastawnika z AFN-a

 

Też tak myślę.

Tuner wie o ile podbić wartości napięcia,żeby wyniki były zadowalające.To,że podbił jest pewne.Wrzuć jak będziesz mógł 001 od 1400rpm.

Ja jeżeli tylko się ze wszystkim ogarnę,zrobię to samo u siebie,bo interesuje mnie bardzo,jak jest teraz u mnie z tym napięciem.

Ile generuje nastawnik,sprawdzimy też u kolegi,na dwóch nastawnikach,ori z afn-a i z reni 983.

 

Jeżeli jest to korekta, to jedynie przy większych dawkach V w góre.

 

Obecnie przygotowana poprawka podbita jest delikatnie od 20mg/1494rpm,wcześniej miałem od 15mg/1995rpm.

Jeżeli będzie jednak dołem za bardzo poddymiał,to się poprawi i podbije od 30mg.

Podbiłem delikatnie od 1491,bo na wykresach u innych 11/230 widzę,że przyrosty zaczynają się już różnić właśnie od tego zakresu obrotów.

Jak to jednak wyjdzie,zobaczymy.Generalnie ma być z małym dymem i podobnie jak w większości takich zestawów.

 

jak oddam pompe do pompiarza na remont lub sam wsadze taki tłok od renault

 

Czy będzie to robił pompiarz,czy sam to włożysz,daj pompę do sprawdzenia wydatków i wyregulowania przestawiacza kąta.

Tłokoroździelacz z ahh trochę się różni od tego z 988,982(ładuj takie),więc pewnie będą inne ubytki.

Tylko nawet z tłokiem z 988 karta wydatków z numeru pompy od ahh.Ja tak swoją sprawdzałem,zarówno pod kątem wydatków,jak i wyprzedzenia kąta i wyszło dobrze.

Szkoda ładować nie sprawdzoną pompę,bo możesz się ponownie nadziać.Jak coś,to mam kompletną sekcję z 988.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już wszystko wiem,pompe dam do sprawdzenia tylko zgupiałem z tą korektą bo tu piszecie że moć sama pujdzie do góry jak pompa będzie zdrowa, a dzwoniłem do tunera to powiedział że korekte trzeba zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzwoniłem do tunera to powiedział że korekte trzeba zrobić

 

Jeżeli ciął dawki na górze,zmniejszył wyprzedzenie kąta,to przy zdrowej pompie będzie musiał to poprawić.

Nie wiem,jak to wygląda,ale skoro mówił,że trzeba zrobić korektę,to pewnie trzeba.

Możesz,choć nie musisz,po wrzuceniu pompy wkleić logi 001,004,008,011,będzie widać co trzeba poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki pompa o numerach 028 130 115A wg numeru audi/vw i bosch 460 404 986 różni się od pompy o numerach vw audi 028 130 115A i numerach bosch 460 404 969 ? Rózni się falą, najazdem ? Czy poprostu inny numer ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są te same,identyczne pompy,różnica polega tylko na tym,że jedne były montowane w silnikach poprzecznych-986,drugie w wzdłużnych-969.Inny jest tylko korpus,a raczej zewnętrzna część,czyli jedne są gładkie,drugie są żebrowane.

Fale mają te same,de 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy ktoś z was zakładał jakąś dodatkową pompe elektryczną? jak tak to prosiłbym o podanie jaką i jak zamontować bo ponoć przyrosty są i sporo spada dymienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo ponoć przyrosty są i sporo spada dymienie

 

O ile to drugie faktycznie trochę spada,to w jakieś przyrosty,znaczne,raczej nie wierzę.

Przy zdrowej pompie podawczej,nie ma sensu montowanie dodatkowych pomp w celu podbicia mocy,ale z celu redukcji dymienia,już tak.

Jeżeli miałbyś kulawą pompę,to wówczas coś to da,da tyle,ile zdrowa pompa,powiedzmy.

 

Możesz sobie kupić pompę z 2.0tdi CR 1KO 906 089 A,bardzo dobra.

 

http://moto.allegro.pl/vw-2-0-tdi-pompa-paliwowa-1k0906089a-0580464121-i2089729296.html

 

Ewentualnie znane z pierburga,automotive 7.21440.50/7.21440.51.0/7.21440.51.1

 

http://moto.allegro.pl/promocja-oryginalna-pompa-pierburg-7-21440-51-0-i2150833904.html

 

Ponoć te pierwsze są lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak u mnie na 11 wyszło 175ps to po dołożeniu tej wstępnej powinno coś podskoczyć?

sagon a co się złużywa w pompach że niechce więcej podać tylko 175ps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa przetłaczająca,czyli ta łopatkowa,jeżeli jest już w słabej kondycji,to tak jak u Ciebie ma problemy z przetoczeniem odpowiedniej ilości paliwa pod odpowiednim ciśnieniem.To skutkuje niskim ciśnieniem paliwa w pompie i brakiem odpowiedniego wyprzedzenia kąta.Można by spróbować podbić ciśnienie,to zawsze pomaga.

Druga sprawa,najważniejsza,to tłokoroździelacz z głowicą,w tych pompach,a mają one spokojnie ponad 300kkm przelotu,spadek wydajności,to typowa usterka.

Jeżeli tłok nie wtłoczy odpowiedniej ilości paliwa,nie wytworzy przy tym odpowiedniego ciśnienia,które nie wprawi w ruch tłoczka przestawiacza,to pompa,jak u Ciebie będzie górą kulała.Im większe obroty,tym niestety większe straty spowodowane zużyciem się podstawowych elementów.

Daj pompę do sprawdzenia pełnego testu wydatków,tylko jakiemuś dobremu fachowcowi.Diagnoza pozwoli ocenić jej stan.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po dołożeniu tej wstepnej pompa może się rozszczelnić? jak ją jest najlepiej podłączyć i w kturym miejscu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma prawa się rozszczelnić.Ja bym ją wsadził między filtrem,a pompą wtryskową.

Podłączyć najlepiej jest przez przekaźnik,bezpiecznik,po stacyjce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności