Skocz do zawartości
EEKTRONIK2

Grzałka elektryczna w B5FL i B5 zobacz!!

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm...mam grzalke bo ta wtyczka jest, ale nie mam przekaznikow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakim cieplem ci ona dmucha bo ja dzisiaj rano zauwarzylem ze po odpaleniu auta dmuchalo zimnym ale jak przejechalem ze 100m to juz tak jakos leciutko cieplejsze lecialo
Tak jak napisałem wyżej-grzałka zaczyna działać po tym jak sterownik wyłączy świece żarowe,a one jak wiemy,działają nie tylko przed rozruchem,w trakcie niego ale też i jakąś chwilę po nim.

Co do tych trzech przewodów-też sie nad tym zastanawiałem.Mogę Ci tylko napisać o moich domysłach.Po pierwsze, nie miałem taj grzałki w ręku żeby definitywnie stwierdzić,że ma ona trzy obwody.Te trzy przewody niby o tym świadczą,że ma.

Do włączenia trzeciego obwodu potrzebny jest trzeci przekażnik i trzeci przewód sterujący(da się i bez niego ale mówimy tu jak powinno być w orginale).

Jak sprawdzić czy grzałka działa?Ano po obciążeniu alternatora.Jesli nie dysponujesz vagiem włącz zimny(najlepiej) silnik i wsłuchaj sie w jego pracę.Po chwili usłyszysz pstryknięcie przekażnika(sterownik wyłączył świece),w tym samym momencie odczujesz też inną pracę silnika(to alternator przestał stawiać większy opór silnikowi-zmniejszyło się jego obciążenie).Po chwili usłyszysz następne załączenie przekażnika(tego od grzałki)na co silnik odpowie swoją "inną" pracą(zwiększyło się obciążenie alternatora i zaczął on stawiać większy opór silnikowi).Wszystko jasne? Mam nadzieję,że tak.

Ciekawe też jest, czy paski posiadające instalacje dodatkowego podgrzewania płynu chłodzącego,wyposażone też są w omawianą tu grzałkę.Moim zdaniem chyba nie.

Co do temperatury powietrza wychodzącego z nawiewów, to nie licz na "tropik".Wiadomo im mniejsza prędkość dmuchawy tym większa temperatura powietrza z "kratek".

Grzałka ta, jest wdł.mnie urządzeniem "tylko" wspomagającym climatronik w dostarczeniu jak najszybciej ,żądanej temp. w czasie fazy rozgrzewania silnika.

Jedno jest pewne-w samochodzie szybciej robi się cieplej.

 

 

P.S.Dziękuje kol. Miodzik3,miło jest podzielić się wiedzą,pomóc ale także i usłyszeć dobre słowo.Dzięki.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ze jak jest temperatura dodatnia i swiece sie nie zalanczaja to grzalka tez sie nie zalaczy czy bezwzglednie na temperature otoczenia musi sie zalaczyc bo inni wczesniej pisali ze musza byc spelnione warunki ze temperatura powietrza zasysanego nie moze przekroczysc iles tam stopni.itp.VAG-a posiadam ale chcialem sprawdzic organoleptycznie czy dochodzi tam prad do tej wtyczki,a co do temperatury powietrza no to na tropik nie licze bo ta grzalka wiecej niz 1000W nie ma ,a nawet jak bym wystawil na dwor farelke taka domowa na 220V i ustawil na 1000W przy temperaturze 0st.C to tez by lecialo tylko letnie.W sobote sprawdze te przewody miernikiem na zimnym silniku czy dochodzi prad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To znaczy ze jak jest temperatura dodatnia i swiece sie nie zalanczaja to grzalka tez sie nie zalaczy
Na razie to też jest dla mnie niewiadomą,chociaż nie łączyłbym tego ze sobą.Najwyższa temperatura powietrza zewętrznego ,przy której załącza się grzałka jest dla mnie nieznana.
W sobote sprawdze te przewody miernikiem na zimnym silniku czy dochodzi prad.
Sprawdż to przy samych przekażnikach,bo do kostki grzałki dostęp jest utrudniony.Możesz też sprawdzić rezystancje jej obwodów-coś około 2ohm(dokładnie niepamiętam). Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze ta grzalka ma 3 stopnie grzania skoro tam ida 3 kable.

To w takim razie gdzie masa? :)

są 2 stopnie grzania;

 

1 kabel - obwód LOW

2 kabel - obwód HIGH

3 kabel - masa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To w takim razie gdzie masa?
Masa,to przewód koloru brazowego, znajduje się po drugiej stronie grzałki(post nr 1 ,pierwsze zdjęcie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w takim razie gdzie masa? :)

są 2 stopnie grzania;

 

1 kabel - obwód LOW

2 kabel - obwód HIGH

3 kabel - masa

To rozszyfruj jeszcze czwarty przewód.... Jeden wiadomo - brązowy = masa.

Biały - ???

Czarny - ???

Czerwony - ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To rozszyfruj jeszcze czwarty przewód.... Jeden wiadomo - brązowy = masa.

Biały - ???

Czarny - ???

Czerwony - ???

no tak, macie racje, ale skoro są 2 przekaźniki, więc muszą być 2 stopnie grzania.

tylko faktycznie od czego jest ten trzeci przewód...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko faktycznie od czego jest ten trzeci przewód.
Zmiast ciągnąć jeden gruby kabel zasilający "HI", idą dwa cieńsze (widać to na schematach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tutaj jest schemacik do tego ustrojstwa, tylko nie ma na nim opisanych kolorów kabli od wtyczki do samej nagrzewnicy.

dodatkowe ogrzewanie.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A tutaj jest schemacik do tego ustrojstwa, tylko nie ma na nim opisanych kolorów kabli od wtyczki do samej nagrzewnicy.
No i wszystko jasne!

Zastanawiałem się, gdzie się podziewa ten drugi czerwono-czarny przewód wychodzący z wtyczki grzałki?Ten pierwszy(czerw.-czarn.) idzie do przekażnika a drugi niknie gdzieś w wiązce-teraz wiem, jest połączony tam(w wiązce) z pierwszym.

Kolory przewodów:

Obwód LO od strony grzałki biały,za wtyczką czerwono-żółty

Obwód HI od strony grzałki czarny i czerwony , za wtyczką dwa przewody czerwono-czarne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro są 2 przekaźniki, więc muszą być 2 stopnie grzania.

 

Raczej 3 stopnie:

- LO

- HI

- HI+LO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej 3 stopnie:

- LO

- HI

- HI+LO

Słusznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej 3 stopnie:

- LO

- HI

- HI+LO

No to w ogóle się już zgubiłem.

Ale dzięki za objaśnienia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to w ogóle się już zgubiłem.
W czym problem?Napisz.Na ile będę mógł,wytłumaczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W czym problem?Napisz.Na ile będę mógł,wytłumaczę.

Już wszystko widzę na schemacie, dziękuje za chęci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie w jakich warunka grzeje na maksa bo na climatroniku nie ma ,LO+HI,a na LO wiadomo ze nie grzeje ,ale powoli temat zaczyna sie wyjasniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawi mnie w jakich warunka grzeje na maksa bo na climatroniku nie ma ,LO+HI,a na LO wiadomo ze nie grzeje ,ale powoli temat zaczyna sie wyjasniac
Obwody grzałki LO(low) i HI(high) (tak są opisane w okienku vag-a i na schemacie, który podał Kol. GURAL) nie mają wiele wspólnego z ikonkami LO i HI na climatroniku.

Jedynie(ale o tym juz pisałem) ustawienie na panelu climat. temperatury na LO,powoduje całkowite wyłączenie grzałki.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli ta grzałka tylko w dieslu występuje ?? widze ze koledzy pisza ze w 1.8 ADR tez maja w takim razie jakie tam przekazniki wystepują ? moze ktos fotke zrobic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytałeś ten wątek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności