Stavros Zgłoś #121 Napisano 20 Stycznia 2011 Hmmm...mam grzalke bo ta wtyczka jest, ale nie mam przekaznikow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #122 Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) a jakim cieplem ci ona dmucha bo ja dzisiaj rano zauwarzylem ze po odpaleniu auta dmuchalo zimnym ale jak przejechalem ze 100m to juz tak jakos leciutko cieplejsze lecialo Tak jak napisałem wyżej-grzałka zaczyna działać po tym jak sterownik wyłączy świece żarowe,a one jak wiemy,działają nie tylko przed rozruchem,w trakcie niego ale też i jakąś chwilę po nim.Co do tych trzech przewodów-też sie nad tym zastanawiałem.Mogę Ci tylko napisać o moich domysłach.Po pierwsze, nie miałem taj grzałki w ręku żeby definitywnie stwierdzić,że ma ona trzy obwody.Te trzy przewody niby o tym świadczą,że ma. Do włączenia trzeciego obwodu potrzebny jest trzeci przekażnik i trzeci przewód sterujący(da się i bez niego ale mówimy tu jak powinno być w orginale). Jak sprawdzić czy grzałka działa?Ano po obciążeniu alternatora.Jesli nie dysponujesz vagiem włącz zimny(najlepiej) silnik i wsłuchaj sie w jego pracę.Po chwili usłyszysz pstryknięcie przekażnika(sterownik wyłączył świece),w tym samym momencie odczujesz też inną pracę silnika(to alternator przestał stawiać większy opór silnikowi-zmniejszyło się jego obciążenie).Po chwili usłyszysz następne załączenie przekażnika(tego od grzałki)na co silnik odpowie swoją "inną" pracą(zwiększyło się obciążenie alternatora i zaczął on stawiać większy opór silnikowi).Wszystko jasne? Mam nadzieję,że tak. Ciekawe też jest, czy paski posiadające instalacje dodatkowego podgrzewania płynu chłodzącego,wyposażone też są w omawianą tu grzałkę.Moim zdaniem chyba nie. Co do temperatury powietrza wychodzącego z nawiewów, to nie licz na "tropik".Wiadomo im mniejsza prędkość dmuchawy tym większa temperatura powietrza z "kratek". Grzałka ta, jest wdł.mnie urządzeniem "tylko" wspomagającym climatronik w dostarczeniu jak najszybciej ,żądanej temp. w czasie fazy rozgrzewania silnika. Jedno jest pewne-w samochodzie szybciej robi się cieplej. P.S.Dziękuje kol. Miodzik3,miło jest podzielić się wiedzą,pomóc ale także i usłyszeć dobre słowo.Dzięki. Edytowane 20 Stycznia 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #123 Napisano 20 Stycznia 2011 To znaczy ze jak jest temperatura dodatnia i swiece sie nie zalanczaja to grzalka tez sie nie zalaczy czy bezwzglednie na temperature otoczenia musi sie zalaczyc bo inni wczesniej pisali ze musza byc spelnione warunki ze temperatura powietrza zasysanego nie moze przekroczysc iles tam stopni.itp.VAG-a posiadam ale chcialem sprawdzic organoleptycznie czy dochodzi tam prad do tej wtyczki,a co do temperatury powietrza no to na tropik nie licze bo ta grzalka wiecej niz 1000W nie ma ,a nawet jak bym wystawil na dwor farelke taka domowa na 220V i ustawil na 1000W przy temperaturze 0st.C to tez by lecialo tylko letnie.W sobote sprawdze te przewody miernikiem na zimnym silniku czy dochodzi prad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #124 Napisano 20 Stycznia 2011 (edytowane) To znaczy ze jak jest temperatura dodatnia i swiece sie nie zalanczaja to grzalka tez sie nie zalaczy Na razie to też jest dla mnie niewiadomą,chociaż nie łączyłbym tego ze sobą.Najwyższa temperatura powietrza zewętrznego ,przy której załącza się grzałka jest dla mnie nieznana.W sobote sprawdze te przewody miernikiem na zimnym silniku czy dochodzi prad. Sprawdż to przy samych przekażnikach,bo do kostki grzałki dostęp jest utrudniony.Możesz też sprawdzić rezystancje jej obwodów-coś około 2ohm(dokładnie niepamiętam). Edytowane 20 Stycznia 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #125 Napisano 20 Stycznia 2011 moze ta grzalka ma 3 stopnie grzania skoro tam ida 3 kable. To w takim razie gdzie masa? są 2 stopnie grzania; 1 kabel - obwód LOW 2 kabel - obwód HIGH 3 kabel - masa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #126 Napisano 20 Stycznia 2011 To w takim razie gdzie masa? Masa,to przewód koloru brazowego, znajduje się po drugiej stronie grzałki(post nr 1 ,pierwsze zdjęcie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #127 Napisano 21 Stycznia 2011 To w takim razie gdzie masa? są 2 stopnie grzania; 1 kabel - obwód LOW 2 kabel - obwód HIGH 3 kabel - masa To rozszyfruj jeszcze czwarty przewód.... Jeden wiadomo - brązowy = masa. Biały - ??? Czarny - ??? Czerwony - ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #128 Napisano 21 Stycznia 2011 To rozszyfruj jeszcze czwarty przewód.... Jeden wiadomo - brązowy = masa.Biały - ??? Czarny - ??? Czerwony - ??? no tak, macie racje, ale skoro są 2 przekaźniki, więc muszą być 2 stopnie grzania. tylko faktycznie od czego jest ten trzeci przewód... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #129 Napisano 21 Stycznia 2011 tylko faktycznie od czego jest ten trzeci przewód.Zmiast ciągnąć jeden gruby kabel zasilający "HI", idą dwa cieńsze (widać to na schematach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #130 Napisano 21 Stycznia 2011 A tutaj jest schemacik do tego ustrojstwa, tylko nie ma na nim opisanych kolorów kabli od wtyczki do samej nagrzewnicy. dodatkowe ogrzewanie.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #131 Napisano 21 Stycznia 2011 A tutaj jest schemacik do tego ustrojstwa, tylko nie ma na nim opisanych kolorów kabli od wtyczki do samej nagrzewnicy. No i wszystko jasne!Zastanawiałem się, gdzie się podziewa ten drugi czerwono-czarny przewód wychodzący z wtyczki grzałki?Ten pierwszy(czerw.-czarn.) idzie do przekażnika a drugi niknie gdzieś w wiązce-teraz wiem, jest połączony tam(w wiązce) z pierwszym. Kolory przewodów: Obwód LO od strony grzałki biały,za wtyczką czerwono-żółty Obwód HI od strony grzałki czarny i czerwony , za wtyczką dwa przewody czerwono-czarne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
0x7B3 Zgłoś #132 Napisano 21 Stycznia 2011 skoro są 2 przekaźniki, więc muszą być 2 stopnie grzania. Raczej 3 stopnie: - LO - HI - HI+LO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #133 Napisano 21 Stycznia 2011 Raczej 3 stopnie:- LO - HI - HI+LO Słusznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #134 Napisano 21 Stycznia 2011 Raczej 3 stopnie:- LO - HI - HI+LO No to w ogóle się już zgubiłem. Ale dzięki za objaśnienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #135 Napisano 21 Stycznia 2011 No to w ogóle się już zgubiłem.W czym problem?Napisz.Na ile będę mógł,wytłumaczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Groszek_6 Zgłoś #136 Napisano 21 Stycznia 2011 W czym problem?Napisz.Na ile będę mógł,wytłumaczę. Już wszystko widzę na schemacie, dziękuje za chęci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #137 Napisano 21 Stycznia 2011 Ciekawi mnie w jakich warunka grzeje na maksa bo na climatroniku nie ma ,LO+HI,a na LO wiadomo ze nie grzeje ,ale powoli temat zaczyna sie wyjasniac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #138 Napisano 21 Stycznia 2011 (edytowane) Ciekawi mnie w jakich warunka grzeje na maksa bo na climatroniku nie ma ,LO+HI,a na LO wiadomo ze nie grzeje ,ale powoli temat zaczyna sie wyjasniac Obwody grzałki LO(low) i HI(high) (tak są opisane w okienku vag-a i na schemacie, który podał Kol. GURAL) nie mają wiele wspólnego z ikonkami LO i HI na climatroniku.Jedynie(ale o tym juz pisałem) ustawienie na panelu climat. temperatury na LO,powoduje całkowite wyłączenie grzałki. Edytowane 21 Stycznia 2011 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik_110 Zgłoś #139 Napisano 21 Stycznia 2011 czyli ta grzałka tylko w dieslu występuje ?? widze ze koledzy pisza ze w 1.8 ADR tez maja w takim razie jakie tam przekazniki wystepują ? moze ktos fotke zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #140 Napisano 21 Stycznia 2011 Kolego czytałeś ten wątek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach