kaczy Zgłoś #241 Napisano 24 Kwietnia 2014 (edytowane) witam, pytanie dotyczy sprzęgła w silniku avb 101, a więc, według serwisu tarcza sprzęgła powinna mieć 228mm a docisk 230mm a na wszystkich aukcjach czy też sklepach internetowych podawane sa wartości 228mm dla tarczy i docisku. o co chodzi? czy to ma w ogole jakies znaczenie? Edytowane 24 Kwietnia 2014 przez kaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #242 Napisano 5 Maja 2014 Ponawiam. Spotkał się ktoś z takim problemem ze pedał sprzęgła nie wchodzi do końca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal939 Zgłoś #243 Napisano 20 Maja 2014 Witam, Koledzy jak mozecie to podpowiedzcie ile kosztuje komplet sprzęgła wraz z dwumasą do mojego maleństwa rok. 2000 silnik 2.8 Apr 4Motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogdan_075 Zgłoś #244 Napisano 19 Czerwca 2014 Witam wszystkich, miesiąc temu wymieniłem kompletne sprzęgło i chodziło bardzo lekko, lecz teraz zauwazylem ze znów coraz cięzej pracuje. Jaka może być przyczyna? z góry dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monia_xxx Zgłoś #245 Napisano 12 Sierpnia 2014 Witam panowie, mam problem ze sprzęgłem w pasku B6 1,9tdi 2005r Wczoraj odpaliłam auto i ruszyłam normalnie. Po chwili przy zmianach biegów pedał sprzęgła czasem stawiał większy opór, nie był jakiś wielki ale wyraźnie wyczuwalny. Ten opór pojawiał się czasem 2 razy pod rząd, czasem co kilka zmian biegów. W sumie stało się tak kilkanaście razy. Dwa razy zdarzyło się tak, że pedał jakby wolniej wracał. Dzisiaj podczas jazdy opór pojawił się tylko 2 razy a tak to auto chodzi zupełnie normalnie. Nic nie stuka, nic nie rzęzi, raczej sprzęgło nie ślizga się, bo rozpędza się tak samo jak kiedyś, po prostu żadnych dziwnych objawów, tylko ten opór podczas wciskania sprzęgła. Mechanior mówi, że bez rozebrania nic nie powie, mówi żeby jeździć dalej i zobaczymy co będzie. Problem w tym, że jestem kilka dni przed urlopem, w tym czasie auto przejedzie ok 2tys km, i byłoby kiepsko gdyby coś padło w połowie drogi Miał ktoś takie cuda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #246 Napisano 12 Sierpnia 2014 Na pewno pierwsze zajrzeć trzeba w okolice wyprzęgnika (pod kierownicą przy samym pedale) i sprawdzić poprawność działania pedału. Tam podejrzewam usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monia_xxx Zgłoś #247 Napisano 12 Sierpnia 2014 Na pewno pierwsze zajrzeć trzeba w okolice wyprzęgnika (pod kierownicą przy samym pedale) i sprawdzić poprawność działania pedału. Tam podejrzewam usterkę. Podjadę do mechaniora jeszcze w czwartek bo jeszcze w zawieszeniu coś słychać, to przycisnę go, żeby luknął na ten cały wysprzęgnik. Dzisiaj niestety nie miał dla mnie czasu bo całe podwórko szrotem zawalone ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emejcz Zgłoś #248 Napisano 25 Sierpnia 2014 Witam, zaczyna mi się chyba ślizgać sprzęgło - jak depnę mu w podłogę pod górkę na trójce, to czasem zrywa i obroty momentalnie rosną w górę a auto nie przyśpiesza, jak puszczę gaz i nacisnę znowu to już jest ok. Również odkąd mam auto to jak daję za dużo gazu przy ruszaniu to przy puszczaniu sprzęgła to czuć takie wibracje mocne "dududud". Co prawda nauczyłem się ruszać bardzo delikatnie od zera i problem nie występuje, ale te wibracje chyba nie są normalne. Ze względu na koszta i fakt, że nie zamierzam wymieniać dwumasy (która rzekomo była wymieniana już, co może być oczywiście kłamstwem) chciałbym to zrobić sam. Mogę mieć dostęp do kanału, ale coś mi się wydaje, że to ustrojstwo będzie dość ciężkie i będą problemy. Nie wymieniałem tego nigdy i mam parę pytań. -Czy w 1.8t trzeba podnosić silnik aby to zrobić? -Co jest najbardziej problematyczne przy tej wymianie? -Czy to łożysko o którym wszędzie czytam trzeba wprasowywać, czy normalnie się je wkłada? Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia co do sprzęgła. Przy podjeżdżaniu pod krawężniki itp. zawsze muszę dawać sporo gazu, a i tak słabo mi podjeżdża. Dla porównania jak czasem jeżdżę Fabią która ma jedynie 60KM (u mnie 150...) to podjeżdża pod to samo bez problemowo na samym sprzęgle bez dodawania gazu... Czy to też wskazuje na zużyte sprzęgło u mnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #249 Napisano 12 Września 2014 Witam Jestem po operacji. Objawy: Sprzęgło całkowicie u góry Mały skok ok.2cm Szarpanie-drgania przy ruszaniu bez gazu (szczególnie na podjazdach) Wymiana: Start 9.15 koniec 13.15 ,auto bez osłony silnika.Praca w dwie osoby. W tym ok.30 minut na ocenę stanu dwumasy-została orginalna. Dwumasa,tarcza,docisk LUK orginał VW/Audi Przebieg 440 tys km. Tarcza zjechana prawie do nitów,sprężyny całkowicie luźne. Założyłem komplet Sachs-a. Podstawowa uwaga! Tarcza sprzęgła dla AFN/AVG MA MIEĆ 6 SPRĘŻYN! To właśnie gwarantuje dość duży przebieg dwumasy! Efekty... Nie porównywalne. Dłuższy skok,delikatne branie sprzęgła bez szarpnięć i siła nacisku 2-3 krotnie niższa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SCRK Zgłoś #250 Napisano 14 Września 2014 To i ja się pochwalę... U mnie objawem był brak możliwości ruszenia i chrobot z okolicy skrzyni. Pierwsza diagnoza- padł przegub. Po oględzinach przegubów - niestety sprzęgło. Do głowy mi nie przyszło, że to może być dwumasa. Po wyjęciu skrzyni małe zdziwienie... ścięło wszystkie nity w dwumasie. rozpadła się na dwie części. Dodam, że żadnych objawów padającej dwumasy nie było- ani niepokojących odgłosów, ani szarpania, sprzęgło chodziło miękko... No cóż, trzeba wymienić. Dorwałem dwumasę Sachsa do mojego silnika i zestaw sprzęgła do AWX za 900 PLN. Mechanik poskładał to wszystko i zdaje się, że jest ok... Ale na piątym biegu od 1400rpm przy gazie w podłogę trzęsie silnikiem- tak do 1800rpm. Poza tym przy zmianie z 1-ki na 2-kę nieco szarpie. Przy bardzo, bardzo delikatnej pracy sprzęgłem tak nie ma. Ale to przy jeździe jak 80-latek... I tu pytanie- przekombinowałem? Pomyślałem że mógłbym nieco dłubnąć przy wtryskach i zrobić program tak na 140KM więc mocniejsze sprzęgło zdawało się dobrym pomysłem. A może to tylko poduszka silnika lub skrzyni. Coś mi się zdaje, że ta na skrzyni jest na wykończeniu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan3 Zgłoś #251 Napisano 14 Września 2014 Ja ostatnio zaprowadziłem swojego paszczaka do mechanika na wymiane sprzęgła. 1.9tdi 110ps po czipie. Odebralem auto i mam wrazenie, ze slizga sie nadal. Pierwsze 500km nie butuje go, jezdze jak dziadek, ale czy to slizganie, to normalny obiaw po wymianie tarcz i docisku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #252 Napisano 14 Września 2014 Ja ostatnio zaprowadziłem swojego paszczaka do mechanika na wymiane sprzęgła. 1.9tdi 110ps po czipie. Odebralem auto i mam wrazenie, ze slizga sie nadal. Pierwsze 500km nie butuje go, jezdze jak dziadek, ale czy to slizganie, to normalny obiaw po wymianie tarcz i docisku ? Nie ma prawa sie slizgac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczepan3 Zgłoś #253 Napisano 14 Września 2014 W piatek bylem u niego i powiedzial zeby do poniedzialku pojezdzic delikatnie. Mam wrazenie, ze od momentu odebrania go slizga sie juz mniej. Czego to przyczyna moze byc? Zdania sa podzielone jak czyt na temat docierania sprzegla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #254 Napisano 14 Września 2014 Może być tak że będzie ślizgać ale po niedługim czasie niewiem w wyjątkowych przypadkach po 100-200 kilometrach sprzęgło powinno się już "skleić" porządnie Ale te 500kilometrów to trochę za dużo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xenon Zgłoś #255 Napisano 14 Września 2014 Mam pytanko odnosnie sprzegla, mianowicie czy zuzyte sprzeglo objawia sie tym ze wysoko lapie i drugie pytanie jesli juz lapie wysoko i jest przez to zuzyte to czy ma to jakis wplyw na osiagi a w zasadzie jaki ma wplyw duzy ogromny niewielki..? Dodam, ze sprzeglo lapie juz na samym prawie koniuszku i jak to moze sie miec do osiagow. Pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawi1973 Zgłoś #256 Napisano 15 Września 2014 witam moje pytanie dotyczy wymiany dwumasy w seacie Altea 1.9 TDI, BJB z 2005, przebieg 235tys, na wolnych obrotach metaliczne stuki, niezaleznie czy auto jest zimne czy cieple, jednak gdy auto jest cieple to ponowny rozruch zaczyna sie silnym uderzeniem kt nawet czuc na kierownicy i teraz czy ktos z Was moze mi podac kod czesci (dwumasy)ktore trzeba zamowic i jakie dodatkowe rzeczy (sruby, sprzegło etc) i jakie pieniadze to powinno kosztowac obecnie, mowie o nowej czesci (nie regenerowanej). Z gory dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
art8005 Zgłoś #257 Napisano 16 Września 2014 Witam wszystkich jestem nowy i nie moge zakładać nowych tematów wiec napisze tu,mam do sprzedania sprzeglo do passat b5 1.9 tdi 110 km afn ,zestaw jest przerobiony na sztywny czyli koło zamachowe sztywne + tarcza organiczna+ docisk sprzegla wzmocniony wszystko zrobione przez radzikowskiego w Warszawie ,przebieg tego zestawu to jakies 6000 km ,cena to 600 zł za komplet .Zainteresowanym podaje kom.506438730 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek92 Zgłoś #258 Napisano 30 Października 2014 Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w 1.8 125 km Kod silnika ADR jest dwumasa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #259 Napisano 30 Października 2014 tak bywały wersje z dwumasą ale wymienia się ją niezmiernie rzadko. pozdrówki marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek92 Zgłoś #260 Napisano 30 Października 2014 jedyna opcja numer vin i do serwisu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach