antost Zgłoś #161 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autodata mówi: Koło zamachowe/blacha zabieraka : 60 Nm + 90 stopni Nie wiem po co te 90 stopni ale widocznie po coś jest. +90 stopni przykręcam (a raczej dokręcam) też kluczem dynamometrycznym ale z opcją blokady albo zwykłym kluczem. Dla mnie to dość logiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #162 Napisano 27 Sierpnia 2013 (edytowane) żeby wsteczny wbić muszę się sporo namęczyć co to może być? A czy wcześniej było dobrze ? Jeśli tak >>> to zły montaż (chodzi tylko o wybieraki) Możesz trochę to skorygować śrubką imbusem która jest pod mieszkiem lewarka zmiany biegów (w kabinie). Choć ja bym obstawiał na luz którejś gałki na wybieraku. Piszesz w sposób mało precyzyjny dlatego pytam. Nie możesz sprecyzować ? A co tu więcej sprecyzować ? Co trzeba wyjaśniać ? Dla rozgarniętego "zapaleńca" powinien wystarczyć zapis : " 60nm + 90* " Sam sobie znalazłem. Gratuluje samodzielności. Wiesz już w którą stronę ciągnąć 90 stopni ? Danek... A Ty lepiej nie podpowiadaj Albo zakręć tak u siebie i zobaczymy jle pojeździsz Edytowane 27 Sierpnia 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #163 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autodata mówi: Koło zamachowe/blacha zabieraka : 60 Nm + 90 stopniNie wiem po co te 90 stopni ale widocznie po coś jest. +90 stopni przykręcam (a raczej dokręcam) też kluczem dynamometrycznym ale z opcją blokady albo zwykłym kluczem. Dla mnie to dość logiczne. A miałeś kiedyś klucz dynamometryczny w ręku? Jak ustawisz zadana wartośc, to powyżej tej wartości klucz nie działa, tylko "przepuszcza". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #164 Napisano 27 Sierpnia 2013 Już wszystko wiem. Dzięki mnichu za pomoc. Ważne, że w sumie wiem o co chodzi. Jutro będzie wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #165 Napisano 27 Sierpnia 2013 Danek75 Panie... piszesz rzeczy z kosmosu. Przez takich jak Ty ludzie głupoty w samochodach robią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #166 Napisano 27 Sierpnia 2013 A miałeś kiedyś klucz dynamometryczny w ręku? Jak ustawisz zadana wartośc, to powyżej tej wartości klucz nie działa, tylko "przepuszcza". Znawcą nie jestem ale logicznie myśląc i znając prawa fizyki nawet jak dam na maxa wartość na kluczu to te 90 stopni do przodu z palcem w du*ie przekręce. Profesjonalistą w tym temacie nie jestem ale pojęcie jakieś mam i nie wiem czy taki klucz dynamometryczny nie ma opcji blokady czyli pracy jako zwykłego klucza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #167 Napisano 27 Sierpnia 2013 Z nie wiem czy taki klucz dynamometryczny nie ma opcji blokady czyli pracy jako zwykłego klucza. Ma - na rękojeści to ustawiasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #168 Napisano 27 Sierpnia 2013 Ma - na rękojeści to ustawiasz. Czyli o czym tutaj debatujemy. Ustawiam na 60 Nm klucz pstyka ustawiam blokadę 90 stopni do przodu koniec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #169 Napisano 27 Sierpnia 2013 Ważne, że w sumie wiem o co chodzi. Napiszę Ci jeszcze raz..... jak będziesz ciągnął już drugi etap, czyli 90 stopni to się przyłóż bo jak staniesz powiedzmy przy 70 stopniach (będziesz miał zegar do stopni czy na oko ? ) to już tej śruby za chwilę nie ruszysz. Po dokręceniu koła z ciekowści ustawiłem 150nm na kluczu... i ani drgnęło. Tam jest spora siła na te śruby ale nie trzeba się bać ciągnąć Ewentualnie przy drugim etapie dociągania ustaw klucz na te 150nm i zobaczysz ile stopni pokonasz Mam nadzieję że zrozumiałe to co napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #170 Napisano 27 Sierpnia 2013 Doooobra - pochrzaniło mi się z dokręcaniem łożysk I trochę mam zamglony dziś umysł Dokręcasz 60 Nm, potem blokujesz klucz i dokręcasz dalej o ten kąt 90 stopni :bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #171 Napisano 27 Sierpnia 2013 Napiszę Ci jeszcze raz..... jak będziesz ciągnął już drugi etap, czyli 90 stopni to się przyłóż bo jak staniesz powiedzmy przy 70 stopniach (będziesz miał zegar do stopni czy na oko ? ) to już tej śruby za chwilę nie ruszysz. Po dokręceniu koła z ciekowści ustawiłem 150nm na kluczu... i ani drgnęło. Tam jest spora siła na te śruby ale nie trzeba się bać ciągnąć Ewentualnie przy drugim etapie dociągania ustaw klucz na te 150nm i zobaczysz ile stopni pokonasz Mam nadzieję że zrozumiałe to co napisałem. Wszystko jasne. Dziękuje bardzo za sugestie. Bardzo mi pomogłeś. Wszystkie ważne rzeczy wiem i myślę, że w dwie osoby damy radę to zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #172 Napisano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) Jestem już po wymianie sprzęgła i docisku. Okazało się, że koło dwumasowe ma się bardzo dobrze. Natomiast sprzęgło spalone i nierówno wytarte. Dlatego pewnie drobne drgania powstawały. Co do demontażu i montażu to niestety dużo trzeba po drodze porozkręcać aby to ładnie i bezproblemowo wszystko zrobić. Skrzynia zeszła gładko (oczywiście lekkie podważenie i do przodu) i samo założenie bez problemów. Wystarczy trafić wałkiem w tarczę sprzęgła i jak jest w miarę równo to wskoczy przez poruszanie skrzynią w różne strony. Ogólnie sporo roboty ale jak ktoś chce zaoszczędzić 300 zł - 400 zł i ma kanał to we dwóch poszło w miarę sprawnie - około 6 godzin dla osoby, która robiła to pierwszy raz. Dodam jeszcze, że skrzynia nie jest ciężka i bez obaw ja jeden ją utrzymalem i manipulowałem jak chciałem - myślę, że waży ok 35 kg (pakerem nie jestem dla jasności) Pozdrawiam. Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez antost Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
addasko Zgłoś #173 Napisano 29 Sierpnia 2013 A czy wcześniej było dobrze ? Jeśli tak >>> to zły montaż (chodzi tylko o wybieraki) Możesz trochę to skorygować śrubką imbusem która jest pod mieszkiem lewarka zmiany biegów (w kabinie). Choć ja bym obstawiał na luz którejś gałki na wybieraku. wcześniej było wszystko dobrze , pod mieszkiem lewarka zmiany biegów mam blokadę wiec ciężko będzie się tam dobrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bilu1982 Zgłoś #174 Napisano 10 Września 2013 Witam Jak w temacie około 30 000 km temu wymieniłem sprzęgło (tarcza i docisk) Kager, w ostatnim czasie sprzęgło zaczęło się ślizgać. Wydaje mi się, że to trochę za szybko, żeby tarcza się już zużyła. Jakiś czas temu podczas jazdy stwardniał mi pedał sprzęgła, po jakimś czasie wrócił do normy, zastanawiam się czy przyczyną ślizgania sprzęgła nie może być właśnie cały ten mechanizm hydrauliczny, pedał bierze wysoko, ale tak jest od początku, nawet bezpośrednio po wymianie sprzęgła. Proszę o wasze opinie, jakieś podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #175 Napisano 12 Września 2013 Czy jesteście w stanie ocenić stan mojej dwumasy na podstawie tego fimu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #176 Napisano 13 Września 2013 moim zdaniem lus ogracając jest oki, tylko te stuki pod koniec filmu przy kołysaniu nie powinny występować ale to da się zregenerować i koszt nie duży. Trzeba wymienić gumki czy jakoś tak sie to nazywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #177 Napisano 13 Września 2013 Czytałem że regeneracja jest to podcieranie d... szkłem hmm... czy da się te gumki wumienić bez roznitowywania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #178 Napisano 13 Września 2013 Czy jesteście w stanie ocenić stan mojej dwumasy na podstawie tego fimu? Za duży skok jałowy i pod naprężeniem, do tego niedopuszczalny luz poprzeczny. P.S. Dawała jakieś objawy podczas pracy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BIGjack Zgłoś #179 Napisano 13 Września 2013 P.S. Dawała jakieś objawy podczas pracy? Jedyny objaw to w upalny dzień w korku szarpanie przy ruszaniu. ---------- Dodano o 14:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:22 ---------- Za duży skok jałowy i pod naprężeniem Producent podaje skok 80stopni. Koledzy piszą że nowy LUK ma 25mm luzu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #180 Napisano 13 Września 2013 Jedyny objaw to w upalny dzień w korku szarpanie przy ruszaniu. No właśnie. Koledzy piszą że nowy LUK ma 25mm luzu. 2 miechy temu zakładałem nowego LUK'a, miał sporo poniżej 25mm. :hmm Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach