cinek1987cinek Zgłoś #141 Napisano 15 Lipca 2013 (edytowane) Właśnie jestem po czyszczeniu EGR i dolotu. U mnie nie było aż tyle syfu. Zrobiłem jazdę próbną. I niestety muszę stwierdzić, że nie zauważyłem jakiejś poprawy. Ale myślę nad zaślepieniem tego ;P Edytowane 21 Lipca 2013 przez cinek1987cinek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #142 Napisano 23 Lipca 2013 a jak te czyszczenie wygląda w silniku AVF? i jakie oringi - uszczelki trzeba wymienić przy okazji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #143 Napisano 24 Lipca 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/829/unwj.jpg/ Zaznaczyłem tam czerwoną strzalką wycieki oleju (a właściwie od spodu tej gumowej "przejściówki"). Olej się tam sączy i zaczyna co raz bardziej rozpryskiwać się na boki. Po zdjęciu tego gumowego połączenia wszystko przecieram szmatą, ale tego oleju (na oko) nie jest aż tak dużo. Moje pytanie brzmi czy to że on się tam zbiera jest spowodowane zasyfionym kolektorem?? Czy moze przyczyna jest gdzie indziej?? Mam zamiar czyścić kolektor i EGR-a bo syf tam jest, ale czy to wystarczy, czy moze już powinienem szukać gdzie indziej?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misku79 Zgłoś #144 Napisano 25 Lipca 2013 http://imageshack.us/photo/my-images/829/unwj.jpg/ Zaznaczyłem tam czerwoną strzalką wycieki oleju (a właściwie od spodu tej gumowej "przejściówki"). Olej się tam sączy i zaczyna co raz bardziej rozpryskiwać się na boki. Po zdjęciu tego gumowego połączenia wszystko przecieram szmatą, ale tego oleju (na oko) nie jest aż tak dużo. Moje pytanie brzmi czy to że on się tam zbiera jest spowodowane zasyfionym kolektorem?? Czy moze przyczyna jest gdzie indziej?? Mam zamiar czyścić kolektor i EGR-a bo syf tam jest, ale czy to wystarczy, czy moze już powinienem szukać gdzie indziej?? Pozdrawiam Radzę wymienić te gumowa przejściówke LUBI PĘKAĆ!!!prawdopodobnie masz mikro pękniecie już.Jako zamiennika uzyj grubego węza olejowego - dostępny w składnicach, hurtowniach z artykułami dla rolnictwa. Ori uszczelka jest po prostu za słaba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #145 Napisano 26 Lipca 2013 Radzę wymienić te gumowa przejściówke LUBI PĘKAĆ!!!prawdopodobnie masz mikro pękniecie już.Jako zamiennika uzyj grubego węza olejowego - dostępny w składnicach, hurtowniach z artykułami dla rolnictwa. Ori uszczelka jest po prostu za słaba... Super dziękuje za odpowiedź, ale czy sam fakt że olej w ogóle się tam znajduje jest normalne? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misku79 Zgłoś #146 Napisano 28 Lipca 2013 No więc czasem sie zdarza,powodem jest najczęsciej nieszczelność dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #147 Napisano 28 Lipca 2013 Olej tam to 2 opcje - odma lub turbo. U mnie waliło odmą, puściłem ją do butelki a nie do dolotu i jest czyściutko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #148 Napisano 29 Lipca 2013 Czyli teraz tak czy mogłby ktoś potwierdzić poprawność elementów zaznaczonych na zdjeciu??? 1) zawór podciśnienia 2) odma 3) ?? 4) dolot (?) 5)przepływka 6) rura do IC http://imageshack.us/photo/my-images/62/7vgb.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #149 Napisano 30 Lipca 2013 1-3 to całość odmy, 4 - rura IC-kolektor, 5- MAP/IAT sensor 6 - jak 4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maideneek Zgłoś #150 Napisano 18 Sierpnia 2013 (edytowane) Panowie mam taki problem, wczoraj doszedlem do wniosku, ze mam troche czasu i pasowalo by zagladnac na ten kolektor dolotowy czy jest zapchany no i wyszlo tak, ze byl dosyc bardzo zapchany(narzekalem na bardzo kiepskie zbieranie sie autka w niskim zakresie obrotow ostatnimi czasy) no to go wyczyscilem dokladnie i karcherem takze wszystko w miare mozliwosci zostalo wyczyszczone ale na smierc zapomnialem o zakupie uszczelki a na dzisiaj bylo mi potrzebne auto a wczoraj juz bym nigdzie nie kupil no to zalozylem stara uszczelke i jadac dzis jak zabralem sie do wyprzedzania to az sie wystraszylem bo ja mu w gaz a tu passat idzie jak by z 50 kucy ucieklo, zdawalo mi sie, ze turbo jak by w ogole nie dzialalo, przyspieszenie powyzej 2k obrotow zadne, pomyslalem moze trzeba go troszke pocisnac na mniejszym biegu no to wrzucilem 2 bieg i decha i pociagnal do 3.6k obrotow i koniec, wyzej nie chcial sie krecic... Jutro kupuje nowa uszczelke i biore sie ponownie za rozbieranie, myslicie, ze przyczyna tego jest to, ze zalozylem stara uszczelke i gdzies zrobily sie nieszczelnosci? @problem rozwiazany Edytowane 20 Sierpnia 2013 przez maideneek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzalonyHarry Zgłoś #151 Napisano 25 Sierpnia 2013 Tryb awaryjny Ci sie wlonczyl. Ponowne uruchomienie naprawia problem ale tylko na chwile. NAPISZ KONIECZNIE JAK ROZWIAZALES PROBLEM i co bylo przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koziolek7 Zgłoś #152 Napisano 30 Sierpnia 2013 Jasne ,ze uszczelka pomoze, jak uciekalo powietrze przy kolektorze to turbo nie moglo naladowac odpowiedniego cisnienia i wyskoczyl tryb awaryjny ze wzgledu na niedoładowanie tez tak mialem w b6, nawet bylo slychac ze glosniej gasnie i turbo duuuzo pozniej wstawało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kerad73 Zgłoś #153 Napisano 9 Września 2013 Koledzy czy taki zamiennik może być czy polecacie coś innego http://allegro.pl/przewod-intercoolera-waz-vw-passat-b5-3b0145834p-i3491023723.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RaZER11 Zgłoś #154 Napisano 13 Września 2013 Witam wszystkich mam pytanie może być to przez zawór EGR ,gdy po odpaleniu silnika z rana mam kawałek pod górkę i jak ruszam to muszę dobrze operować sprzęgłem i gazem żeby nie zgasł i puści troszkę czarnego dymku ,sprawdzałem na vagu i zawór EGR nie domyka się ani nie otwiera do końca pokazuje 47% przy ON a OFF 75% albo na odwrót bo nie pamiętam , czy może to być wina EGR ? zastanawiam się jeszcze nad N18 może coś szwankuje kiedys miałem szczelanie egr ale przestało proszę o jakieś podpowiedzi.Smile Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maideneek Zgłoś #155 Napisano 15 Września 2013 Panowie mam taki problem, wczoraj doszedlem do wniosku, ze mam troche czasu i pasowalo by zagladnac na ten kolektor dolotowy czy jest zapchany no i wyszlo tak, ze byl dosyc bardzo zapchany(narzekalem na bardzo kiepskie zbieranie sie autka w niskim zakresie obrotow ostatnimi czasy) no to go wyczyscilem dokladnie i karcherem takze wszystko w miare mozliwosci zostalo wyczyszczone ale na smierc zapomnialem o zakupie uszczelki a na dzisiaj bylo mi potrzebne auto a wczoraj juz bym nigdzie nie kupil no to zalozylem stara uszczelke i jadac dzis jak zabralem sie do wyprzedzania to az sie wystraszylem bo ja mu w gaz a tu passat idzie jak by z 50 kucy ucieklo, zdawalo mi sie, ze turbo jak by w ogole nie dzialalo, przyspieszenie powyzej 2k obrotow zadne, pomyslalem moze trzeba go troszke pocisnac na mniejszym biegu no to wrzucilem 2 bieg i decha i pociagnal do 3.6k obrotow i koniec, wyzej nie chcial sie krecic... Jutro kupuje nowa uszczelke i biore sie ponownie za rozbieranie, myslicie, ze przyczyna tego jest to, ze zalozylem stara uszczelke i gdzies zrobily sie nieszczelnosci? @problem rozwiazany rozwiązanie problemu polegało na podłączeniu samochodu do vaga - był błąd związany z ciśnieniem - turbem, nie pamiętam dokładnie, w pierwszej kolejności wymieniłem uszczelkę i było bez zmian, później zacząłem sprawdzać wszystkie rurki, które idą do turba i okazało się, że jedna właśnie ta związana z ciśnieniem była odpięta - widocznie przy demontażu kolektora dolotowego niespodziewanie ręką zawadziłem i odpiąłem tą rureczkę, po podłączeniu spowrotem i po wyczyszczeniu dolotu całkiem inne auto, dolot był zapchany w jakiś 50-60% i na prawdę czuć różnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #156 Napisano 15 Września 2013 po wyczyszczeniu dolotu całkiem inne auto, dolot był zapchany w jakiś 50-60% i na prawdę czuć różnicę Ja równierz miałem dosyć zapchany dolot, wyczyściłem kolektor, zaslepiłem EGR, wyciełem kata i... bez zmian. Auto mimo wszystko i tak jest dynamiczne ale myślałem że będzie lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal2307 Zgłoś #157 Napisano 30 Września 2013 Witam. Odświeżę troszkę temat. Zamierzam się dzisiaj zabrać za czyszczenie dolotu i zaślepienie zaworu EGR w mojej "szczale":-) (1.9 TDI 110km AFN). W związku z tym mam w sumie dwa pytania: 1. Czy będę potrzebował tylko dwóch uszczelek (pod EGR i dolot). Nie ma uszczelek przy rurce z plecionki? 2. Czy taki zestaw nada się do zaślepienia EGR w moim aucie? http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-tdi-vw-audi-skoda-seat-ford-vo-i3580875624.html Proszę o szybką odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #158 Napisano 30 Września 2013 Wiec tak ja EGR dałem na starej uszczelce gumowej nie kupowałen nowej tylko ta dobrze oczysciłem pod kolektor to co prawda sam sie zastanawiam czy kupowac czy dac stara (jestem wlasnie w trakcie składania wszystkiego ) ale chyba kupie nowa a napewno zapytam i jak bedzie nie droga to biore uszczelki przy rurce z plecionki sa i to dwa rodzaje albo metalowa albo tak z jakiegos tworzywa ale obie dałem stare a co do zestawu do uszczelnienia to jest dobry tylko podobno niekiedy jest problem by zmiescis blaszke 4 mm i 2 mm ze podobno 2x 2mm lepiej sie sklada bo to ciasno wszystko pasuje ja mialem 4mm i 2 mm ale obecnie kolanko z lecionka wyleci calkowicie beda tylko same zaslepki jak by co to mam na zbyciu cały komplet dootu AVB bo zostaje mi po zmianie na AWX EGR sprawny i czysty bo był zaslepiony rury i map wszystko jest kolektor tez nie bardzo zasyfiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal2307 Zgłoś #159 Napisano 30 Września 2013 Dzięki kolego za odpowiedź:ok Dzisiaj jednak się za to nie brałem stwierdziłem że zaczekam aż przyjdą zaślepki EGR. Kupiłem tylko uszczelkę pod kolektor. Widzę że jesteś ze Starachowic czasem tam bywam choć zazwyczaj przejazdem jak lecę do rodziny w Bodzentynie. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #160 Napisano 1 Października 2013 Taki zestaw zaslepek ze stali kwasoodpornej jak kolega michal2307 pokazal jest idealny do tego rozwiazania. Sam taki zestaw zakladalem ponad rok temu i w polaczeniu z przeczyszczeniem kolektora nadaje silnikowi dynamiki. Faktem jest, ze troche wiecej smrodow wychodzi z rury na postoju ale w koncu rura jest na zewnatrz a nie w kabinie Co do uszczelki to sporo ludzi dawalo tam silikon wysokotemperaturowy-czerwony. U mnie tez poszlo to rozwiazanie i stwierdze, ze na pewno nic sie spod niej nie wydostaje wiec jest ok. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach