Skocz do zawartości
_chris_

Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto

Rekomendowane odpowiedzi

no do kolektroa jedna i ja więcej nie wymieniałem. ew. możesz pod EGRem,ale to dostaniesz je w każdym motoryzacyjnym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego mam nadzieję że do walki w sobotę się wyrobie w moim motoryzacyjnym wątpię ponoć aso ma je również w przystępnych cenach chcę czyścić bo z dołu coś słabo idzie ja mam myjkę ciśnieniową tak że dam rade chyba kolektor dobrze wyczyścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uff, dobrze że u mnie cały dolot był w miarę czysty, a w EGRze było naprawdę mało syfu .. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja walczę parę dni już z odkręceniem tych śrub... stoją dwie od egr do kolektora i pierwsze trzy od kolektora od strony zderzaka.. Jeden klucz już pękł, kupiłem jakiś środek Soudal Degrip All, ale nic nie daje... Może jakieś rady. Nie wspomnę już o rurce w oplocie metalowym, bo tam te śrubki 12 w ogóle nie chcą drgnąć, ale przy egr się odkręciły imbusy, więc obędzie się bez zdjęcia tej rurki... Jakieś rady na te śrubki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj zabrałem się za czyszczenie EGR i kolektora. Kolektor nawet czyściłem karcherem. Wczoraj jeszcze zrobiłem jazde próbną i było wszystko OK nawet odczułem jakby lepiej turbina się załączała. Dzisiaj rano odpalam autko i ono ledwo jedzie, wogóle nie chciał się rozpędzić, totalny muł. Ale wziąłem go troche przeciągnąłem przez jakieś 10 min i wszystko wróciło do normy. Pytanie do Was: co mogło być tego przyczyną i dlaczego wczoraj zaraz po czyszczeniu było wszystko OK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę ze wina leży gdzie indziej

czy ktoś jeździ z całkiem zaślepionym EGR ?

jest jakaś znaczna różnica w nagrzewaniu się auta z EGR a bez ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnicy w nagrzewaniu nie widzę. Długich tras teraz nie mam, ale z tego co wiem nasze silniki zimą ciężko dogrzewają do 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pare dni było ok po czyszczeniu EGR i kolektora, lepiej się zbierał itd. A dzisiaj jak jechałem to niestety wrócił do tego stanu co przed czyszczeniem:dolamam Wczoraj zalałem autko do pełna na zwykłej stacji, może to być przyczyna paliwa? Nie wiem czy znowu nie zaślepić EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

A czyścił ktoś może EGR w silniku AVB, bo nie wiem jak odkręcić tego EGR, ja ten Grzybek mam u góry, a imbusy są w takim miejscu ze nie mogę dojść, no i jeszcze w przy ERG jest takie plastikowe cięgło, chyba od gazu. Może ktoś się bawil w AFB EGRrem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 dni walki z nagarem w kolektorze ssącym polecam wyskrobanie ile się da a potem zalanie tego środkiem do mycia silników i zostawienie na noc tego potem płukanie najlepiej gorącom wodom 100% czystości kolektora jeżeli ktoś nie ma kechera a ma możliwość dojścia do sprężarki i pistoletu do ropowania to polecam lejemy gorącom wodę i myjemy efekt znakomity a i zalecam gumowe rękawiczki bo raczek domyć nie można cena uszczelek w aso Świtoń Paczkowski w Lubinie 59zł 3 uszczelki pod kolektor i 2 EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio u tescia czyściłem zmienną geometrię i zawor egr uzyłem to tego dremela i szczotki z miedzi do tego papier wodny i trochę chemi wygląda jak nowy :-D choć zastanawiałem się nad zaślepieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jak Wy walczyłem z "brudem" w EGR i dolocie (silnik AJM)...Udało się, auto jak w opisie na niższych biegach dużo lepiej się zbiera!

 

 

a tutaj kilka fot:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/106555-1-9-TDI-Passat-115-km-Hella-Xenon-D?p=1606028&viewfull=1#post1606028

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam sie rowniez nad czyszczeniem EGR, tylko prosze mi powiedziec czy jak u mnie turbinka czasami powyzej 3tys obrotow przechodzi w tryb awaryjny czy czyszczenie EGR moze cos w tym pomoc, czy pozostaje mi tylko czyszczenie samej turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, zastanawiam sie rowniez nad czyszczeniem EGR, tylko prosze mi powiedziec czy jak u mnie turbinka czasami powyzej 3tys obrotow przechodzi w tryb awaryjny czy czyszczenie EGR moze cos w tym pomoc, czy pozostaje mi tylko czyszczenie samej turbiny?

 

Jak na moje to raczej turbina do czyszczenia. Ale jeśli turbo będzie czyszczone automatycznie trzeba wyczyścić EGR i dolot żeby się ten syf nie odkładał od nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie jestem po czyszczeniu dolotu,duzo bylo tego szlamu w kolektorze.Najgorsze jest odkrecenie 2 srub przy gruszce,ja uzylem koncowki torxa i klucza oczkowego z grzechotka.Wrazenia z jazdy po czyszczeniu POZYTYWNE :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a macie moze jakas fotorelacje z zaslepienia erg AFNa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bede robil dzisiaj albo w poniedzialek to zamieszcze opis :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w ktorym miejscu najlepiej zaslepic ERG? Swoja droga odkrecenie srub od dolotu to jakas masakra ;/

 

erg1.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy byłem zmuszony zaślepic egr, zrobiłem to za rurką z plecionka . Zmusił mnie do tego przewód łączący przepływomierz i kolektor dolotowy, strasznie rzygało olejem więc owinąłem ten przewód izolacją ale wiadomo ze długo nie wytrzyma bo idą tamtędy spaliny to tez zaślepiłem egr.Wnioski auto mniej pali a co do mocy to nie zauważyłem aby coś przybyło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności