Skocz do zawartości
_chris_

Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto

Rekomendowane odpowiedzi

ale czy zaślepienie zaworu egr nie wpłynie na pracę silnika ???

 

no właśnie... jakiś negatywny skutek jest tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie... jakiś negatywny skutek jest tego?

dla ekologi tak, a dla samochodu nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a spalanie zostaje takie samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie zaślepiłem EGR ale przed tym wyczyściłem kolektor ssący:-) może delikatnie wzrosło spalanie ale za to dobrze przyśpiesza;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a długi czas masz zaślepiony egr? ja myślę kupic na allegro zaślepki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No 2 miesiace blacha 5mm. Ja przed zaslepieniem wyczyscilem egr + kolektor ssacy prawie na glanc. Nie zdajesz sobie sprawy jak potrafi sie zawalic kolektor. Wystarczy ze sobie odkrecisz 2 sruby egr od strony kolektora, odciagnij egr od kolektora i zobacz do srodka jak wyglada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałeś rację z kolektorem jeden wielki syf spaliny do kolektora ssącego to porażka teraz czeka mnie czyszczenie trzeba zaślepic egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

godzinka roboty i masz peknie zrobione. Ja kolektor wypalałem z 40min bezyna ekstrakcyjną, po wystygnięciu obstukałem gumowym młotkiem z każdej strony a na koniec czyscilem takim wyciorem do butelek. Milej zabawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja kolektor wypalałem z 40min bezyna ekstrakcyjną, po wystygnięciu obstukałem gumowym młotkiem z każdej strony a na koniec czyscilem takim wyciorem do butelek. Milej zabawy
ja wymyłem kolektor karcherem z gorącą wodą i wymyło się prawie wszystko, później popsikałem do środka zmywaczem do tarcz hamulcowych w sprayu i jest igiełka, zostało czyściutkie aluminium. Polecam ten sposób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem cały wątek. Jednak mam pytanie odnośnie zaślepienia egr. Otóż kumpel poradził mi, żeby wsadzić kulkę z łożyska w przewód zaznaczony na zdjęciu. Co o tym sądzicie, sprawdzi się?

tuzuhe3a.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wkręć sobie tam wkręta i po problemie. Oczywiście wcześniej proponowałbym zaślepić EGR. Na tej rurce pojawia się podciśnienie po jakimś tam czasie postoju więc jak tam coś zrobisz to się EGR nie otworzy, ale spaliny dalej będą na niego nawalać no i będzie się tam pod nim sadza zbierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, jak ruszyc te cholerne śruby zaznaczone na zielono?

już 3x pryskałem wd40 i ani drgą, są całe zapieczonem zardzewiałe

zdaje mi się że to rozmiar 10, wygląda jakby to była nakrętka a na niej jakby okragła podkładka?

czy to są faktycznie nakrętki czy śruby?

ps. chris, mam nadzieję, że się nie zdenerwujesz za wykorzystanie Twojego zdjęcia

egr9863885.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie są przypadkiem śruby na imbus 6 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

górne są na imbus ale dolne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj je wykręcałem

u mnie to były nakrętki na klucz 12

poszły raczej bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ps. chris, mam nadzieję, że się nie zdenerwujesz za wykorzystanie Twojego zdjęcia

Nie no bez jaj, korzystaj ile chcesz :)

 

Pryskaj, luzuj to są nakrętki, bo wystają z kolektora szpilki. Musisz uważać żeby tam nic nie złamać / ułamać / ukręcić bo wtedy to dopiero bieda będzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręcałem wczoraj EGR i była tam trochę oleju, że jak go wyciągnąłem to aż się wylało to oznacza że turbo już puszcza oliwe ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być turbo a może tez odma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich rurach od IC jest oliwa a najwięcej upaćkana jest właśnie ta rura w kształcie "S" co idzie od turbo do IC także cały dolot nadaje się tylko to czyszcznia :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wkręć sobie tam wkręta i po problemie. Oczywiście wcześniej proponowałbym zaślepić EGR. Na tej rurce pojawia się podciśnienie po jakimś tam czasie postoju więc jak tam coś zrobisz to się EGR nie otworzy, ale spaliny dalej będą na niego nawalać no i będzie się tam pod nim sadza zbierać.

 

Hm ok. Tak czy siak egr do czyszczenia, więc czy mi się tam nazbiera wszystko czy nie to mi już w sumie zwisa. Czy może robić się coś gorszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności