Skocz do zawartości
_chris_

Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może robić się coś gorszego?

Nic złego się nie stanie, ewentualnie silnik może nieco dłużej nagrzewać się do 90°, sadzy się tam znowu nie nazbiera niewiadomo ile a przynajmniej kolektor dolotowy będzie wolny od sadzy.

 

także cały dolot nadaje się tylko to czyszcznia :/

To tylko likwidacja skutków a nie przyczyny oleju w dolocie - za 3-5 tys. będzie to samo. Olej w dolocie jest z odmy i/lub z turbiny. Odme można łatwo wykluczyć jako źródło oleju w dolocie. Gdy wykluczymy odme i nie będzie poprawy to znaczy że trubina kończy powoli swój żywot i jeśli oleju jest rzeczywiście sporo to nie powinno sie tego lekceważyć bo większość chyba już wie jak sie to może skończyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego dam znać jak zrobie separator odmy i ile tam sie oleju zbiera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam zamiar wziąć się za czyszczenie EGR i dolotu jak autor tematu w AFN lecz wcześniej chciał bym się zaopatrzyć we wszystkie uszczelki.

 

Prosił bym o podanie jakie uszczelki są potrzebne do dolotu i EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko o ten węzyk jak na zdjęciu poniżej (użyczyłem sobie zdjęcie kolegi _chris_) co odchodzi od EGR-a i jest zaznaczony tym mniejszym kółeczkiem. Jak się nazywa ten węzyk? Chciałem go wymienić, bo zaczyna mi się rozwarstwiać. Czy tej wymiany mozna dokonać samodzielnie?

http://imageshack.us/photo/my-images/821/rurki9891394.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To podciśnienie sterujące zaworem EGR. Wymieniaj śmiało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To podciśnienie sterujące zaworem EGR. Wymieniaj śmiało :)

 

Dzieki za info, wężyk wymieniony ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy. W sobote zabralem się za czyszczenie egr-a w moim afn-ie, wszystkie śróbki odkreciły się elegancko, a syf był niesamowity. Do czyszczenia użyłem nafty i powiem wam ze dawała rade z tą mazią:) 90% syfu usuniete pasztet naprawde lepiej zbiera się z dołu..( dzieki chris za super szczegółowy opis) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy. W sobote zabralem się za czyszczenie egr-a w moim afn-ie, wszystkie śróbki odkreciły się elegancko, a syf był niesamowity. Do czyszczenia użyłem nafty i powiem wam ze dawała rade z tą mazią:) 90% syfu usuniete pasztet naprawde lepiej zbiera się z dołu..( dzieki chris za super szczegółowy opis) pozdro

Gdzie tą naftę najszybciej dostać? Jakaś specjalna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w kazdy sklepie chemicznym zwykla nafta oswietleniowa. A czysci dobrze bo znajduje sie w niej parafina, jak nie znajdziesz nafty to szukaj na cpnie np rozpalki go grila w plynie tez ma parafine i ten syf tez rozpusci:) oczywiscie skrobac tez trzeba:) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w castoramie na dziale z farbami/pędzlami

przy okazji warto tam kupić benzynę ekstrakcyjną, sprawdza się idealnie w czyszczeniu auta/felg z resztek asfaltu - cena ok 9zł za butelkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Muszę się zaopatrzyć i wyczyścić to ustrojstwo ;) a potem zaślepić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na wstępie powiem że (znów) uzyczylem sobie zdjecia kolegi _chris_.

 

http://imageshack.us/photo/my-images/829/unwj.jpg/

 

Zaznaczyłem tam czerwoną strzalką wycieki oleju (a właściwie od spodu tej gumowej "przejściówki"). Olej się tam sączy i zaczyna co raz bardziej rozpryskiwać się na boki. Po zdjęciu tego gumowego połączenia wszystko przecieram szmatą, ale tego oleju (na oko) nie jest aż tak dużo. Moje pytanie brzmi czy to że on się tam zbiera jest spowodowane zasyfionym kolektorem?? Czy moze przyczyna jest gdzie indziej?? Mam zamiar czyścić kolektor i EGR-a bo syf tam jest, ale czy to wystarczy, czy moze już powinienem szukać gdzie indziej??

Pozdrawiam

Edytowane przez plamka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie jestem mechanikiem, i mam pytanie odnośnie rury (dolot/wlot) od EGR do silnika.

Tak się składa że ją zgubiłem, nie wiem jak to możliwe ale jednak;)

 

Czy może powodować to przerywanie silnika? Brak mocy na wolnych obrotach?

 

Gdzie takie coś mogę dostać w ogóle? Jak to profesjonalnie nazwać?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

 

Nie jestem mechanikiem, i mam pytanie odnośnie rury (dolot/wlot) od EGR do silnika.

Tak się składa że ją zgubiłem, nie wiem jak to możliwe ale jednak;)

 

 

Czy może powodować to przerywanie silnika? Brak mocy na wolnych obrotach?

 

 

Gdzie takie coś mogę dostać w ogóle? Jak to profesjonalnie nazwać?

 

 

Pozdrawiam

Zaślep w tych miejscach i już ci nie będzie potrzebna ;) Tak samo jak i EGR.

 

Olej w dolocie jest z odmy i/lub z turbiny. Odme można łatwo wykluczyć jako źródło oleju w dolocie. Gdy wykluczymy odme i nie będzie poprawy to znaczy że trubina kończy powoli swój żywot i jeśli oleju jest rzeczywiście sporo to nie powinno sie tego lekceważyć bo większość chyba już wie jak sie to może skończyć...

 

A więc jak wykluczyć odmę jako przyczynę ?

Edytowane przez cinek1987cinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjąć odmę z dolotu, przedłużyć przewodem gumowym i do butelki PET (zrobić otwór w niej na nadciśnienie). Później wyczyścić dolot i jazda. Ja na takiej prowizorce śmigam już prawie pół roku, olej się zbiera w butli a nie w dolocie i jest go całkiem sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zapodać fotkę jak to wygląda w realu ? A dolot jakoś zatkałeś czy coś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotkę mogę podać jutro. W rurze do suszarki wsadziłem korek od wina:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym prosić o odpowiedź do mojego pytania kilka postów wyżej?

Dziękuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaślep w tych miejscach i już ci nie będzie potrzebna ;) Tak samo jak i EGR.

 

 

 

 

 

A czy to może być przyczyna przerywania/ braku mocy na niskich obrotach?

Komputer wykazał błąd w dolocie dodatkowego powietrza, następnie mechanik stwierdził że nie ma przewodu łączącego EGR z silnikiem.

 

Raz samochód idzie płynnie/ raz przerywa.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności