Przemo286 Zgłoś #121 Napisano 30 Kwietnia 2013 Czy może robić się coś gorszego? Nic złego się nie stanie, ewentualnie silnik może nieco dłużej nagrzewać się do 90°, sadzy się tam znowu nie nazbiera niewiadomo ile a przynajmniej kolektor dolotowy będzie wolny od sadzy. także cały dolot nadaje się tylko to czyszcznia To tylko likwidacja skutków a nie przyczyny oleju w dolocie - za 3-5 tys. będzie to samo. Olej w dolocie jest z odmy i/lub z turbiny. Odme można łatwo wykluczyć jako źródło oleju w dolocie. Gdy wykluczymy odme i nie będzie poprawy to znaczy że trubina kończy powoli swój żywot i jeśli oleju jest rzeczywiście sporo to nie powinno sie tego lekceważyć bo większość chyba już wie jak sie to może skończyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #122 Napisano 1 Maja 2013 dlatego dam znać jak zrobie separator odmy i ile tam sie oleju zbiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tees Zgłoś #123 Napisano 1 Maja 2013 Witam Mam zamiar wziąć się za czyszczenie EGR i dolotu jak autor tematu w AFN lecz wcześniej chciał bym się zaopatrzyć we wszystkie uszczelki. Prosił bym o podanie jakie uszczelki są potrzebne do dolotu i EGR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #124 Napisano 6 Maja 2013 Tutaj masz jak wygląda i ile kosztuje w intercarsie Uszczelka kolektora dolotowego: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=202030000&typ=5730&wsk=O&towkod=9F423E Uszczelka EGR: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=1201100000&typ=5311&wsk=O&towkod=955140 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #125 Napisano 10 Czerwca 2013 Mam pytanko o ten węzyk jak na zdjęciu poniżej (użyczyłem sobie zdjęcie kolegi _chris_) co odchodzi od EGR-a i jest zaznaczony tym mniejszym kółeczkiem. Jak się nazywa ten węzyk? Chciałem go wymienić, bo zaczyna mi się rozwarstwiać. Czy tej wymiany mozna dokonać samodzielnie? http://imageshack.us/photo/my-images/821/rurki9891394.jpg/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #126 Napisano 11 Czerwca 2013 To podciśnienie sterujące zaworem EGR. Wymieniaj śmiało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #127 Napisano 11 Czerwca 2013 To podciśnienie sterujące zaworem EGR. Wymieniaj śmiało Dzieki za info, wężyk wymieniony Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
balonB5 Zgłoś #128 Napisano 9 Lipca 2013 witam koledzy. W sobote zabralem się za czyszczenie egr-a w moim afn-ie, wszystkie śróbki odkreciły się elegancko, a syf był niesamowity. Do czyszczenia użyłem nafty i powiem wam ze dawała rade z tą mazią 90% syfu usuniete pasztet naprawde lepiej zbiera się z dołu..( dzieki chris za super szczegółowy opis) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #129 Napisano 10 Lipca 2013 witam koledzy. W sobote zabralem się za czyszczenie egr-a w moim afn-ie, wszystkie śróbki odkreciły się elegancko, a syf był niesamowity. Do czyszczenia użyłem nafty i powiem wam ze dawała rade z tą mazią 90% syfu usuniete pasztet naprawde lepiej zbiera się z dołu..( dzieki chris za super szczegółowy opis) pozdro Gdzie tą naftę najszybciej dostać? Jakaś specjalna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
balonB5 Zgłoś #130 Napisano 10 Lipca 2013 w kazdy sklepie chemicznym zwykla nafta oswietleniowa. A czysci dobrze bo znajduje sie w niej parafina, jak nie znajdziesz nafty to szukaj na cpnie np rozpalki go grila w plynie tez ma parafine i ten syf tez rozpusci:) oczywiscie skrobac tez trzeba:) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piet Zgłoś #131 Napisano 10 Lipca 2013 w castoramie na dziale z farbami/pędzlami przy okazji warto tam kupić benzynę ekstrakcyjną, sprawdza się idealnie w czyszczeniu auta/felg z resztek asfaltu - cena ok 9zł za butelkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #132 Napisano 10 Lipca 2013 Dzięki. Muszę się zaopatrzyć i wyczyścić to ustrojstwo a potem zaślepić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #133 Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) Witam, Na wstępie powiem że (znów) uzyczylem sobie zdjecia kolegi _chris_. http://imageshack.us/photo/my-images/829/unwj.jpg/ Zaznaczyłem tam czerwoną strzalką wycieki oleju (a właściwie od spodu tej gumowej "przejściówki"). Olej się tam sączy i zaczyna co raz bardziej rozpryskiwać się na boki. Po zdjęciu tego gumowego połączenia wszystko przecieram szmatą, ale tego oleju (na oko) nie jest aż tak dużo. Moje pytanie brzmi czy to że on się tam zbiera jest spowodowane zasyfionym kolektorem?? Czy moze przyczyna jest gdzie indziej?? Mam zamiar czyścić kolektor i EGR-a bo syf tam jest, ale czy to wystarczy, czy moze już powinienem szukać gdzie indziej?? Pozdrawiam Edytowane 11 Lipca 2013 przez plamka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stryjq Zgłoś #134 Napisano 12 Lipca 2013 Witam. Nie jestem mechanikiem, i mam pytanie odnośnie rury (dolot/wlot) od EGR do silnika. Tak się składa że ją zgubiłem, nie wiem jak to możliwe ale jednak;) Czy może powodować to przerywanie silnika? Brak mocy na wolnych obrotach? Gdzie takie coś mogę dostać w ogóle? Jak to profesjonalnie nazwać? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #135 Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Witam. Nie jestem mechanikiem, i mam pytanie odnośnie rury (dolot/wlot) od EGR do silnika. Tak się składa że ją zgubiłem, nie wiem jak to możliwe ale jednak;) Czy może powodować to przerywanie silnika? Brak mocy na wolnych obrotach? Gdzie takie coś mogę dostać w ogóle? Jak to profesjonalnie nazwać? Pozdrawiam Zaślep w tych miejscach i już ci nie będzie potrzebna Tak samo jak i EGR. Olej w dolocie jest z odmy i/lub z turbiny. Odme można łatwo wykluczyć jako źródło oleju w dolocie. Gdy wykluczymy odme i nie będzie poprawy to znaczy że trubina kończy powoli swój żywot i jeśli oleju jest rzeczywiście sporo to nie powinno sie tego lekceważyć bo większość chyba już wie jak sie to może skończyć... A więc jak wykluczyć odmę jako przyczynę ? Edytowane 12 Lipca 2013 przez cinek1987cinek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #136 Napisano 12 Lipca 2013 Wyjąć odmę z dolotu, przedłużyć przewodem gumowym i do butelki PET (zrobić otwór w niej na nadciśnienie). Później wyczyścić dolot i jazda. Ja na takiej prowizorce śmigam już prawie pół roku, olej się zbiera w butli a nie w dolocie i jest go całkiem sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinek1987cinek Zgłoś #137 Napisano 12 Lipca 2013 Możesz zapodać fotkę jak to wygląda w realu ? A dolot jakoś zatkałeś czy coś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #138 Napisano 12 Lipca 2013 Fotkę mogę podać jutro. W rurze do suszarki wsadziłem korek od wina:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plamka Zgłoś #139 Napisano 13 Lipca 2013 Mógłbym prosić o odpowiedź do mojego pytania kilka postów wyżej? Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stryjq Zgłoś #140 Napisano 14 Lipca 2013 Zaślep w tych miejscach i już ci nie będzie potrzebna Tak samo jak i EGR. A czy to może być przyczyna przerywania/ braku mocy na niskich obrotach? Komputer wykazał błąd w dolocie dodatkowego powietrza, następnie mechanik stwierdził że nie ma przewodu łączącego EGR z silnikiem. Raz samochód idzie płynnie/ raz przerywa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach