Skocz do zawartości
_chris_

Czyszczenie EGR i dolotu AFN Manual + foto

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie jestem po czyszczeniu EGR i dolotu. U mnie nie było aż tyle syfu. Zrobiłem jazdę próbną. I niestety muszę stwierdzić, że nie zauważyłem jakiejś poprawy.

Ale myślę nad zaślepieniem tego ;P

Edytowane przez cinek1987cinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak te czyszczenie wygląda w silniku AVF? i jakie oringi - uszczelki trzeba wymienić przy okazji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/photo/my-images/829/unwj.jpg/

 

Zaznaczyłem tam czerwoną strzalką wycieki oleju (a właściwie od spodu tej gumowej "przejściówki"). Olej się tam sączy i zaczyna co raz bardziej rozpryskiwać się na boki. Po zdjęciu tego gumowego połączenia wszystko przecieram szmatą, ale tego oleju (na oko) nie jest aż tak dużo. Moje pytanie brzmi czy to że on się tam zbiera jest spowodowane zasyfionym kolektorem?? Czy moze przyczyna jest gdzie indziej?? Mam zamiar czyścić kolektor i EGR-a bo syf tam jest, ale czy to wystarczy, czy moze już powinienem szukać gdzie indziej??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://imageshack.us/photo/my-images/829/unwj.jpg/

 

Zaznaczyłem tam czerwoną strzalką wycieki oleju (a właściwie od spodu tej gumowej "przejściówki"). Olej się tam sączy i zaczyna co raz bardziej rozpryskiwać się na boki. Po zdjęciu tego gumowego połączenia wszystko przecieram szmatą, ale tego oleju (na oko) nie jest aż tak dużo. Moje pytanie brzmi czy to że on się tam zbiera jest spowodowane zasyfionym kolektorem?? Czy moze przyczyna jest gdzie indziej?? Mam zamiar czyścić kolektor i EGR-a bo syf tam jest, ale czy to wystarczy, czy moze już powinienem szukać gdzie indziej??

Pozdrawiam

Radzę wymienić te gumowa przejściówke LUBI PĘKAĆ!!!prawdopodobnie masz mikro pękniecie już.Jako zamiennika uzyj grubego węza olejowego - dostępny w składnicach, hurtowniach z artykułami dla rolnictwa. Ori uszczelka jest po prostu za słaba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Radzę wymienić te gumowa przejściówke LUBI PĘKAĆ!!!prawdopodobnie masz mikro pękniecie już.Jako zamiennika uzyj grubego węza olejowego - dostępny w składnicach, hurtowniach z artykułami dla rolnictwa. Ori uszczelka jest po prostu za słaba...

 

Super dziękuje za odpowiedź, ale czy sam fakt że olej w ogóle się tam znajduje jest normalne?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc czasem sie zdarza,powodem jest najczęsciej nieszczelność dolotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej tam to 2 opcje - odma lub turbo. U mnie waliło odmą, puściłem ją do butelki a nie do dolotu i jest czyściutko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli teraz tak czy mogłby ktoś potwierdzić poprawność elementów zaznaczonych na zdjeciu???

1) zawór podciśnienia

2) odma

3) ??

4) dolot (?)

5)przepływka

6) rura do IC

 

http://imageshack.us/photo/my-images/62/7vgb.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1-3 to całość odmy, 4 - rura IC-kolektor, 5- MAP/IAT sensor 6 - jak 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem, wczoraj doszedlem do wniosku, ze mam troche czasu i pasowalo by zagladnac na ten kolektor dolotowy czy jest zapchany no i wyszlo tak, ze byl dosyc bardzo zapchany(narzekalem na bardzo kiepskie zbieranie sie autka w niskim zakresie obrotow ostatnimi czasy) no to go wyczyscilem dokladnie i karcherem takze wszystko w miare mozliwosci zostalo wyczyszczone ale na smierc zapomnialem o zakupie uszczelki a na dzisiaj bylo mi potrzebne auto a wczoraj juz bym nigdzie nie kupil no to zalozylem stara uszczelke i jadac dzis jak zabralem sie do wyprzedzania to az sie wystraszylem bo ja mu w gaz a tu passat idzie jak by z 50 kucy ucieklo, zdawalo mi sie, ze turbo jak by w ogole nie dzialalo, przyspieszenie powyzej 2k obrotow zadne, pomyslalem moze trzeba go troszke pocisnac na mniejszym biegu no to wrzucilem 2 bieg i decha i pociagnal do 3.6k obrotow i koniec, wyzej nie chcial sie krecic... Jutro kupuje nowa uszczelke i biore sie ponownie za rozbieranie, myslicie, ze przyczyna tego jest to, ze zalozylem stara uszczelke i gdzies zrobily sie nieszczelnosci?

 

@problem rozwiazany

Edytowane przez maideneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny Ci sie wlonczyl. Ponowne uruchomienie naprawia problem ale tylko na chwile.

NAPISZ KONIECZNIE JAK ROZWIAZALES PROBLEM :) i co bylo przyczyna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne ,ze uszczelka pomoze, jak uciekalo powietrze przy kolektorze to turbo nie moglo naladowac odpowiedniego cisnienia i wyskoczyl tryb awaryjny ze wzgledu na niedoładowanie :) tez tak mialem w b6, nawet bylo slychac ze glosniej gasnie i turbo duuuzo pozniej wstawało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam pytanie może być to przez zawór EGR ,gdy po odpaleniu silnika z rana mam kawałek pod górkę i jak ruszam to muszę dobrze operować sprzęgłem i gazem żeby nie zgasł i puści troszkę czarnego dymku ,sprawdzałem na vagu i zawór EGR nie domyka się ani nie otwiera do końca pokazuje 47% przy ON a OFF 75% albo na odwrót bo nie pamiętam , czy może to być wina EGR ? zastanawiam się jeszcze nad N18 może coś szwankuje kiedys miałem szczelanie egr ale przestało proszę o jakieś podpowiedzi.Smile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam taki problem, wczoraj doszedlem do wniosku, ze mam troche czasu i pasowalo by zagladnac na ten kolektor dolotowy czy jest zapchany no i wyszlo tak, ze byl dosyc bardzo zapchany(narzekalem na bardzo kiepskie zbieranie sie autka w niskim zakresie obrotow ostatnimi czasy) no to go wyczyscilem dokladnie i karcherem takze wszystko w miare mozliwosci zostalo wyczyszczone ale na smierc zapomnialem o zakupie uszczelki a na dzisiaj bylo mi potrzebne auto a wczoraj juz bym nigdzie nie kupil no to zalozylem stara uszczelke i jadac dzis jak zabralem sie do wyprzedzania to az sie wystraszylem bo ja mu w gaz a tu passat idzie jak by z 50 kucy ucieklo, zdawalo mi sie, ze turbo jak by w ogole nie dzialalo, przyspieszenie powyzej 2k obrotow zadne, pomyslalem moze trzeba go troszke pocisnac na mniejszym biegu no to wrzucilem 2 bieg i decha i pociagnal do 3.6k obrotow i koniec, wyzej nie chcial sie krecic... Jutro kupuje nowa uszczelke i biore sie ponownie za rozbieranie, myslicie, ze przyczyna tego jest to, ze zalozylem stara uszczelke i gdzies zrobily sie nieszczelnosci?

 

@problem rozwiazany

 

rozwiązanie problemu polegało na podłączeniu samochodu do vaga - był błąd związany z ciśnieniem - turbem, nie pamiętam dokładnie, w pierwszej kolejności wymieniłem uszczelkę i było bez zmian, później zacząłem sprawdzać wszystkie rurki, które idą do turba i okazało się, że jedna właśnie ta związana z ciśnieniem była odpięta - widocznie przy demontażu kolektora dolotowego niespodziewanie ręką zawadziłem i odpiąłem tą rureczkę, po podłączeniu spowrotem i po wyczyszczeniu dolotu całkiem inne auto, dolot był zapchany w jakiś 50-60% i na prawdę czuć różnicę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po wyczyszczeniu dolotu całkiem inne auto, dolot był zapchany w jakiś 50-60% i na prawdę czuć różnicę :)

 

Ja równierz miałem dosyć zapchany dolot, wyczyściłem kolektor, zaslepiłem EGR, wyciełem kata i... bez zmian.

Auto mimo wszystko i tak jest dynamiczne ale myślałem że będzie lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę troszkę temat.

Zamierzam się dzisiaj zabrać za czyszczenie dolotu i zaślepienie zaworu EGR w mojej "szczale":-) (1.9 TDI 110km AFN). W związku z tym mam w sumie dwa pytania:

1. Czy będę potrzebował tylko dwóch uszczelek (pod EGR i dolot). Nie ma uszczelek przy rurce z plecionki?

2. Czy taki zestaw nada się do zaślepienia EGR w moim aucie? http://allegro.pl/zaslepka-egr-zestaw-tdi-vw-audi-skoda-seat-ford-vo-i3580875624.html

Proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak ja EGR dałem na starej uszczelce gumowej nie kupowałen nowej tylko ta dobrze oczysciłem

pod kolektor to co prawda sam sie zastanawiam czy kupowac czy dac stara (jestem wlasnie w trakcie składania wszystkiego ) ale chyba kupie nowa a napewno zapytam i jak bedzie nie droga to biore

uszczelki przy rurce z plecionki sa i to dwa rodzaje albo metalowa albo tak z jakiegos tworzywa ale obie dałem stare

a co do zestawu do uszczelnienia to jest dobry tylko podobno niekiedy jest problem by zmiescis blaszke 4 mm i 2 mm ze podobno 2x 2mm lepiej sie sklada bo to ciasno wszystko pasuje ja mialem 4mm i 2 mm ale obecnie kolanko z lecionka wyleci calkowicie beda tylko same zaslepki :) jak by co to mam na zbyciu cały komplet dootu AVB bo zostaje mi po zmianie na AWX EGR sprawny i czysty bo był zaslepiony rury i map wszystko jest kolektor tez nie bardzo zasyfiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedź:ok Dzisiaj jednak się za to nie brałem stwierdziłem że zaczekam aż przyjdą zaślepki EGR.

Kupiłem tylko uszczelkę pod kolektor. Widzę że jesteś ze Starachowic czasem tam bywam choć zazwyczaj przejazdem jak lecę do rodziny w Bodzentynie. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki zestaw zaslepek ze stali kwasoodpornej jak kolega michal2307 pokazal jest idealny do tego rozwiazania. Sam taki zestaw zakladalem ponad rok temu i w polaczeniu z przeczyszczeniem kolektora nadaje silnikowi dynamiki. Faktem jest, ze troche wiecej smrodow wychodzi z rury na postoju ale w koncu rura jest na zewnatrz a nie w kabinie :)

Co do uszczelki to sporo ludzi dawalo tam silikon wysokotemperaturowy-czerwony. U mnie tez poszlo to rozwiazanie i stwierdze, ze na pewno nic sie spod niej nie wydostaje wiec jest ok.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności