Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Na chwilę obecną w obu moich klekotach mam od roku Bosch Silver S5. W Reni 75 Ah w Passacie 77Ah - w obu jest masa elektryki, a w Reni dodatkowo grzana elektrycznie przednia szyba troszkę prądu żre. No i Renia pokonuje ok 5 km w jedną stronę zatrzymując się dwukrotnie celem wypakowania dzieciaków do szkół. Póki co - nie narzekam - baterie się sprawdzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się, ponieważ dosłownie 2 tyg temu wymieniałem akumulator w swoim passku. Miałem wcześniej baterię bosha 74ah, rewelacji nie było szczególnie pod koniec trwania okresu gwarancji (2 lata). Po okresie prawie 2,5lat sprawa wyglądała już tak, że po całonocnym podpięciu pod prostownikiem, bateria po 8h dawała jedynie radę otworzyć drzwi bo nie było co mówić o rozruchu silnika.

Zakładałem zakup nieco mocniejszego, aby uniknąć przykrych, zimowych niespodzianek (77/80ah). W sklepie, sprzedawca (na podstawie jakiejś mądrej książki) stwierdził, że do tego silnika powinien być 85ah. Taki też zakupiłem, firmy Varta Silver 85ah 800A.

Tak się zastanawiam, czy jest przesadnie duży? (chodzi o pojemność)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak się zastanawiam, czy jest przesadnie duży? (chodzi o pojemność)

 

Zdecydowanie nie. Diesel musi mieć duży, wydajny akumulator. Jeśli martwisz się o to, czy alternator go uciągnie, to nie masz się czego obawiać. I 100 Ah by uciągnął. Diesle z zasady mają wydajne alternatory z zapasem mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybór padl jednak na Centre future , zakupiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kwestia zęby założyć większy akumulator jest głupia bo akumulator nie będzie nigdy naladowany i w koncu padnie alternator z powodu durzego przeciazenia, miałem tak u siebie akumulator 75ah a producent zaleca 45ah zmienilem na zalecany skończyły się problemy z odpaleniem zimą. Z tego co sprawdzilem to zalecane aku do ciebie to: przyklad BOSCH

[TABLE=class: numbering, width: 700]

[TR]

[TD=bgcolor: #F1F1F1, align: center]Akumulator Bosch S4[/TD]

[TD=bgcolor: #F1F1F1, align: center]0.092.S40.080[/TD]

[TD=bgcolor: #F1F1F1, align: center]S40 08[/TD]

[TD=bgcolor: #F1F1F1, align: center]278x175x190[/TD]

[TD=bgcolor: #F1F1F1, align: center]74Ah, 680A, L-[/TD]

[/TR]

[TR=class: dark]

[TD=bgcolor: #DDDDDD, align: center]Akumulator Bosch S5[/TD]

[TD=bgcolor: #DDDDDD, align: center]0.092.S50.080[/TD]

[TD=bgcolor: #DDDDDD, align: center]S50 08[/TD]

[TD=bgcolor: #DDDDDD, align: center]278x175x190[/TD]

[TD=bgcolor: #DDDDDD, align: center]77Ah, 780A, L-[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Edytowane przez aro76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy mam problem ze swiatlami krotkimi mianowicie nie ma ich prady na bezpiecznikach sa ale na zarowkach nie ma passat b5 fl

 

---------- Dodano o 13:21 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:20 ----------

 

wszystkie swiatla oprócz tych sa wlacznik tez dobry bo podmienilem od kol i dalej too samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kwestia zęby założyć większy akumulator jest głupia bo akumulator nie będzie nigdy naladowany i w koncu padnie alternator z powodu durzego przeciazenia, miałem tak u siebie akumulator 75ah a producent zaleca 45ah zmienilem na zalecany skończyły się problemy z odpaleniem zimą.

45 a 75 Ah to jest ogromna różnica i w tym przypadku na pewno

akumulator nie będzie nigdy naladowany i w koncu padnie alternator z powodu durzego przeciazenia

 

Jednak w przypadku jeśli ktoś założy 85 Ah gdy producent zaleca 77 Ah nie ma żadnego zagrożenia bo taka różnica spokojnie mieści się w zakresie tolerancji alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I w końcu mój aku też umarł . Doradźcie - BOSCH SILVER S5 77/780 czy VARTA SILVER DYNAMIC 77/780. Różnica w cenie 10zł. I jeszcze pytanie - jedne passaty mają akumulator w "plastikowej " obudowie a inne w "ocieplaczu". Dlaczego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jedne passaty mają akumulator w "plastikowej " obudowie a inne w "ocieplaczu". Dlaczego?
chyba bardziej chodzi ci o izolator , chroni przed nadmiernym przegrzaniem latem a zimą nadmiernym przechłodzeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba bardziej chodzi ci o izolator

 

Może i tak to się nazywa ale (nie chodziło mi o nazewnictwo ) tylko z czego wynika ta różnica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sie bardziej skłaniał na VARTA SILVER DYNAMIC 85/800 , miałem BOSCH SILVER szału nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I w końcu mój aku też umarł . Doradźcie - BOSCH SILVER S5 77/780 czy VARTA SILVER DYNAMIC 77/780. Różnica w cenie 10zł. I jeszcze pytanie - jedne passaty mają akumulator w "plastikowej " obudowie a inne w "ocieplaczu". Dlaczego?

 

 

Bierz Varte 85 Ah. Mam w drugim aucie 5 rok i nadal kręci jak szalona :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bierz Varte 85 Ah.

 

85Ah jest za długi i nie zmieści mi się w obudowie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz VARTA SILVER DYNAMIC 77/780.Taki mam i kreci jak oszalaly:cool Moim zdaniem wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys założyłem BOSCH SILVER PLUS 750A 74Ah i pięknie kręci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój aku przy wczorajszym mrozie kręcił już dość ospale. Dziś gdyby nie odwilż pewnie byłby zonk. Zakupiłem Westa Fireball 74ah 680, produkcji ukraińskiej. Opinie dosyć dobre o tych aku. Ten co był okazał się być z roku produkcji autka czyli 2001. Wytrzymał tyle zapewne za sprawa poprzedniego właściciela, który garażował autko w ogrzewanym garażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem akumulator Bosch Silver dokładnie 1 rok i 10 miesięcy i padł. Oczywiście oddałem do reklamacji gdyż jeszcze był na gwarancji (2 lata). Opinia rzeczoznawcy z serwisu Boscha: cela opadła oczywiście z mojej winy gdyż akumulator był niedoładowywany. Alternator sprawdzony i jak najbardziej sprawny, auto garażowane i codziennie w użytku. Teraz jest Varta i na pewno już nie kupię Boscha i nikomu też nie polecę chociażby ze względu na serwis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bierz Varte 85 Ah. Mam w drugim aucie 5 rok i nadal kręci jak szalona :D

 

Mieści się w podszybiu ta 85Ah?

Bo rozważam:

- VARTA SILVER DYNAMIC E44 (77Ah, 780A),

- VARTA SILVER DYNAMIC F18 (85Ah, 800A).

 

Fabryka dała mi:

J1D = Battery 380 A (72 Ah)

 

Ale mam dołożone głośniki DLS R6A, do tego non stop na światłach i myślę, że te 77 to by było wystarczająco, ale może jednak 85Ah?

Różnica cenowa nie warta komentarza.

Edytowane przez Jaack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności