Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem u siebie Moll-a jak auto było sprowadzone z Niemiec w 2007r i wytrzymał do połowy 2013r.

Wytrzymał kilka rozładowań i nie zawiódł mnie w żadną zimę, lepie gorzej zawsze kręcił a parametry nie powalały: 63Ah i 300A 510A (EN)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie i Panowie macie jakieś doświadczenie z marką MOLL ?

interesuje mnie takie coś MOLL M3 75Ah 660A...

Z czystym sumieniem POLECAM, aktualnie użytkuję w 2 autach i jeszcze się nie zawiodłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panie i Panowie macie jakieś doświadczenie z marką MOLL ?

interesuje mnie takie coś MOLL M3 75Ah 660A...

 

Miałem od nowości moll wytrzymał 8 lat kupiłem 2 lata temu też ten sam jak na razie jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Również mnie interesuje opinia

akurat jestem z miasta gdzie produkuja JENOXy

 

ogolnie jak sie trafi u nich z akumulatorem

teraz podobno juz lepsze robili

pisze robili bo firma zostala sprzedana i nie wiem jak dalej-czy nazwa zostala,co z gwarancjami itp.

 

ja akurat musialem tez kupic akumulator to kupilem

Batcar Divine 80Ah 720A (en) za cale 259 razem z wysylka

jest to akumulator poskiej firmy absolutnie bezobslugowy z oczkiem

 

a nie to co jenoxy

zakleja korki naklejka,napisza bezobslugowy (wprawdzie napisza jakiej normy ta bezobsluga ale wiekszosc sie nie zna)a pozniej zdziwienie ze ako siadlo

pozniej jada na reklamacje a tam ze uzytkownik wody nie sprawdzal :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie to co jenoxy

zakleja korki naklejka,napisza bezobslugowy (wprawdzie napisza jakiej normy ta bezobsluga ale wiekszosc sie nie zna)a pozniej zdziwienie ze ako siadlo

pozniej jada na reklamacje a tam ze uzytkownik wody nie sprawdzal

a że tak zapytam wiesz co mówi norma bezobsługowości?, że co pół roku należy do akumulatora zajrzeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a że tak zapytam wiesz co mówi norma bezobsługowości?, że co pół roku należy do akumulatora zajrzeć

ja wiem dokladnie co jaka norma mowi :jasne

ale wiekszosc uzytkownikow nie ma pojecia

juz nie wspone i takich co nawet nie wiedza ze trzeba lac wode destylowana a nie kwas (na szczescie trudniej chyba jest dostac nawet bo nie sprzedaje sie juz suchych ako)

firmy produkujace akumulatory (nie tylko Jenox) zalepiaja korki kolorowa tasma aby ladniej wygladaly na polkach i w aucie :fajny

o reszte sie nie martwia

 

a co do mojego ako

jest bez korkow a wiec do obslugi nalezy sie sprawdzenie zamocowania i najwyzej podladowania zewnetrzym zrodlem pradu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a że tak zapytam wiesz co mówi norma bezobsługowości?, że co pół roku należy do akumulatora zajrzeć

ja wiem dokladnie co jaka norma mowi :jasne

ale wiekszosc uzytkownikow nie ma pojecia

 

Czyli co, po pół roku od kupna akumulatora powinienem pojechać z nim do serwisu, żeby nie stracić gwarancji?

 

No bo chyba nie bardzo tak samemu zrywać naklejkę i odkręcać korki w akumulatorze na gwarancji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz smialo zerwac naklejke zeby dostac sie do korkow:jasne

 

naklejka to taki chwyt marketingowy aby ladniej akumulator wygladal:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzieś czytałem, że jeżeli producent wyraźnie nas zniechęca do odkręcania korków - np. naklejając naklejkę - to odkręcanie ich można sobie odpuścić. W drugim samochodzie mam np. akumulator Boscha, który posiada korki, ale za cholerę nie można się do nich dobrać. Nie pamiętam już na czym polega myk, ale kiedyś próbowałem i nie dałem rady. Natomiast w fabrycznej Varcie VW pomimo naklejki odkręcenie korków poszło gładko.

 

A jeszcze jedno pytanie: czy niedobory elektrolitu można uzupełniać wodą demineralizowaną, czy konieczna jest destylowana? Ta druga jest zdecydowanie trudniejsza do dostania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woda demineralizowano to to samo co destylowana

 

tylko inaczej nazwana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie polecam firmy Maxis, po roku uzytkowania aku padł a pomiar wykazał 35% sprawnosci rozruchowej, jakaś kpina po roku:(

oddałem go wczoraj do reklamacji za 30 dni bede wiedziec co dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z no-nejmami - produkt z jednej partii może chodzić bezawaryjnie latami, a z innej partii wszystkie uwalone. Znany producent gwarantuje większą powtarzalność w procesie produkcji. Chociaż dzisiaj wpadki zdarzają się i najbardziej renomowanym producentom.

 

---------- Dodano o 12:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:14 ----------

 

Poza tym w takim przypadku sprawdziłbym też instalację elektryczną bo może być tak, że akumulator nie padł sam z siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można polecić Vartę Silver Dynamic 85 Ah - 800A F18. Do polifta wchodzi idealnie.

 

Długość [mm] : 315

Szerokość [mm] : 175

Wysokość [mm] : 175

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinienem mieć akumulator 92Ah, 520A. Mam 100Ah, 900A. Wychodzi na to, ze jest mocniejszy niz powinien byc, tak? Więc czemu nie mogłem samochodu odpalić? Wczoraj AKU był naładowany na prawie 100%, dziś z rana miał 60% - według wskaźnika - a nie zapalił :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak to jest z no-nejmami - produkt z jednej partii może chodzić bezawaryjnie latami, a z innej partii wszystkie uwalone. Znany producent gwarantuje większą powtarzalność w procesie produkcji. Chociaż dzisiaj wpadki zdarzają się i najbardziej renomowanym producentom.

 

---------- Dodano o 12:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:14 ----------

 

Poza tym w takim przypadku sprawdziłbym też instalację elektryczną bo może być tak, że akumulator nie padł sam z siebie.

cenna uwaga

ps.jakie są optymalne parametry aku do mojego paska, którym robię po ieście krótkie odcinki?

czy polecany przez mnichu Varta Silver Dynamic 85 Ah - 800A F18 nie ma za dużych paramatrów? chodzi mi o to czy akumulator będzie w dostatecznym stopniu doładowywany?

ten który oddałem na gwarancję miał 74ah i 680a.

Edytowane przez luqash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinienem mieć akumulator 92Ah, 520A

 

Zauważ że to pewnie norma DIN

 

 

Mam 100Ah, 900A

Czyżby normy EN ? Czy SAE ??

 

 

A mniej więcej...... 900A EN = 535A DIN = 950 SAE

 

 

Ja testowałem profesjonalnym sprzętem mój stary akumulator 80Ah 740A EN i miał ~75% sprawności. Przy -15 odpalał leeeeedwo co.

 

Szukałbym nowego aku na Twoim miejscu.

 

---------- Dodano o 14:46 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:41 ----------

 

czy polecany przez mnichu Varta Silver Dynamic 85 Ah - 800A F18 nie ma za dużych paramatrów? chodzi mi o to czy akumulator będzie w dostatecznym stopniu doładowywany?

 

Dla alternatora 120 A to nie problem. Gorzej jakbyś miał altek 90A ;) Możesz brać ten akumulator śmiało... montuj tylko w ciepły dzień to podszybia nie połamiesz ;)

 

Brat ma 100Ah w 2.5 TDI V6 (a6) i altek 120A. Daje radę... A samochód robi rano 5 km do pracy i wieczorem tyle samo do domu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisane jest EN - więc ile to faktycznie ma? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisane jest EN - więc ile to faktycznie ma?

 

Masz o 50 Amper mocniejszy akumulator niż jest seryjnie.

 

520A DIN = 850A EN

 

Możesz śmiało coś mocniejszego założyć. Ale Znowu coś powyżej 100Ah/900A będzie też fizycznie większe. Jaki masz altek ? 120A czy 140A ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności