Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie mam zamontowany taki akumulator:

 

http://img109.imageshack.us/img109/7641/img0300wj.jpg

 

Jego czas jednak dobiegł końca. Wytrzymał rok u mnie (nie wiem jak długo służył u poprzedniego właściciela). Zastanawiam się nad kupnem tego:

 

http://pmd.varta-automotive.com/pmd2/showBatterieDetail.do?ArtikelNr=5804060743132

 

Prosiłbym Szanownych Kolegów o opinie na temat akumulatorów firmy Varta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosiłbym Szanownych Kolegów o opinie na temat akumulatorów firmy Varta

 

Jeden z lepszych jaki mogłeś wybrać, sam kupie identyczny bo mój powoli umiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też zacząłem rozglądać się ostatnio za aku i wsklepie doradzali właśnie VARTĘ lub BOSCHA najlepiej z dodatkiem srebra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CENTRA FUTURA 77Ah z dwu letnim ASISTANCE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co to znaczy "Regularne serwisowanie aku"jak aku jest podobno bezobsługowy.Ja mam aku Varta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co to znaczy "Regularne serwisowanie aku"jak aku jest podobno bezobsługowy

Akumulator jest bezobsługowy wg. norm które musi spełniać aby otrzymać jakiś certyfikat, natomiast sprawa wygląda tak, że prawie 80% mimo że mają normy i zapis o bezobsługowości to mają możliwość dostania się do środka w celu kontroli elektrolitu, czy posiada korki czy nie zawsze można go otworzyć. Jednak często jest tak, że aku nie posiada korków aby można było samemu kontrolować poziom elektrolitu, wtedy trzeba się udać do autoryzowanej stacji kontroli aku która może dokonać takiej kontroli odpłatnie, bądź w kwestii przeglądu gwarancyjnego jeśli takowy prowadzi dla danej marki. Przegląd akumulatora powinno się przeprowadzać średnio co pół roku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Katalogi przewiduja różne opcje dla silników TDi, wszystko zależy od ilości elektryki w aucie minimalna poj. akumulatora dla TDi to 74Ah 680A EN max jaki można zalożyć to 80Ah i 770A EN. Jednak im większy prąd rozruchu tym lepiej(przy dużym mrozie zostaje wieksza rezerwa prądu w aku). Ja osobiście jężdżę na aku Hertz 80Ah i 720A. Fabryczne akumulatory w dużej części aut gr vw-audi to Varta. Zakładali 2 rodzaje 74ah i 80ah.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kup centra futura 72ah/720 mam i jestem bardzo zadowolony 3 lata gwarancji w tym dwa w pakiecie asistent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ja u zakupiłem aku o pojemności 88Ah i prąd na rozruch 800 A, ale teraz się zastanawim czy nie jest za duży. W zdecydowanej wiekszości samochód użytkuję w mieście w związku z tym często jest niegogżany i akumulator może być niedoładowany, myślicie że trzeba prostownikiem go wspomagać czy arternator da rady(120A)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vw wkładał do naszych pasków najwyżej 80Ah. toteż 88Ah to mimo wszystko spora różnica.

pozatym masz 101KM i nie potzrbujesz takiej mocy, zapewne miałeś oryginalnie 60 lub 70Ah, najlepiej zobacz co miałeś i tego się trzymaj. a co to przyjemność kupić aku i co jakiś czas go ładować, chyba nie o to Ci chodzi...

Edytowane przez widmo_1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pozatym masz 101KM i nie potzrbujesz takiej mocy, zapewne miałeś oryginalnie 60 lub 70Ah

 

A co to zmienia że 101 KM ma? Przy rozruchu potrzebuje taka samą moc co inne TDi. 60 Ah w TDi to już zdecydowanie za mało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej był akumulator 80Ah z daty na aku wynika że jescze z pierwszego moztażu mimo tego że nowy ma wikszą pojemność to wymiary jego są mniejsze tzn. jest krótszy. Kupiłem taki bo różnica miedzy 88Ah a74 była zaledwie 15zł !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem taki bo różnica miedzy 88Ah a74 była zaledwie 15zł !!!

 

Tylko że akumulator powinno się kupować tak żeby był w sam raz, większy będzie nie doładowany, za mały będzie za mały, ot cała filozofia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
większy będzie nie doładowany, za mały będzie za mały

Za duży będzie nie doładowany będzie się zasiarczał;) Za mały będzie przeładowywany, elektrolit szybciej paruje aku się grzeje zaczyna się degradacja masy czynnej, elektrolit najpierw będzie lekko brązowy później błoto w środku i żywot takiego kończy się po roku użytkowania, a wtedy reklamowanie nic nie daje po podchodzi pod nie właściwą eksploatację;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że akumulator powinno się kupować tak żeby był w sam raz, większy będzie nie doładowany, za mały będzie za mały, ot cała filozofia.

Za duży będzie nie doładowany będzie się zasiarczał Za mały będzie przeładowywany, elektrolit szybciej paruje aku się grzeje zaczyna się degradacja masy czynnej, elektrolit najpierw będzie lekko brązowy później błoto w środku i żywot takiego kończy się po roku użytkowania, a wtedy reklamowanie nic nie daje po podchodzi pod nie właściwą eksploatację

 

nie mieszajcie koledze w głowie to tylko 88 Ah czyli 10 % różnicy, a koledzy już wieszczą katastrofę. Jeśli byłoby że producent zaleca powiedzmy 60 lub 120 Ah to można mówić o niedobranym, a nie w tym wypadku. Co do ładowania, producenci przyjmują że najlepiej ładować 1/10 pojemności akumulatora czyli 8 A lub w kolegi przypadku 8,8 A. Alternator jest min 120 A i przy dużym obciążeniu np. dodatkowymi wypasami, nawigacja, ogrzewanie siedzeń, światła itd. to 0,8 A około 10 Wat na pewno się znajdzie np. przyciszy kolega radio i finał.

 

Inny przykład do 130 KM zalecają 80 Ah a już do 105, 110 KM zapewne mniejszy 72-74 Ah... i biorąc że nie różnią się wyposażeniem to w niczym to nie przeszkadza, z tego co wiem alternatory idą te same. I jakby nie patrzeć także mniejszego akumulatora nie przeładowuje. Tak więc gdybanie o tolerancji 10% w tym wypadku to tylko szukanie problemów i nic więcej.

 

I jeszcze jedno... ciekawe który z kolegów kiedyś sprawdzał akumulatory nowe na prawdziwą pojemność.... niestety 5% tolerancji to norma w markowych, nie wspominając o akumulatorach z niższej półki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam passta b3 1.6 td i zastanawiam sie jaki akumulator byłby odpowiedni do niego, czy mógłby ktoś mi pomóc. Dodam że do tej pory miałem jakiejś dziwnej nazwy i miał 90 A/h i po gwarancji by

ł nie zbyt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też zacząłem rozglądać się ostatnio za aku i wsklepie doradzali właśnie VARTĘ lub BOSCHA najlepiej z dodatkiem srebra.

 

Moj S5 Bosch 74ah spisuje sie narazie celująco, w ojca B4 dalismy S4 72/680A en rowniez kreci jak dziki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akumulatory padają często przez rozładowanie ich do samego końca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

mniej dotyczy to żelowych.

w pracy na sprzęcie żelowiec był rozładowany na max pewnie z 20 razy.

teraz ma już dziesięć lat i jeszcze dziala,ale już w corsie żony,może rok-dwa jeszcze pociągnie.

 

kusi mnie wziąć coś takiego do paska,ale ta cena...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no żywotność żelowych jest o wieleeeee lepsza ;) ale cena uuu

a co do 101 konnych to ja w swoim miałem orginał 64/680 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności