Skocz do zawartości
rydzo9999

Ciężko pali vw passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro stawiam swoją B-6-kę do serwisu VW (dla przypomnienia ciężko pali tylko na zimnym silniku)-zobaczmy co zdiagnozują i czy pomogą ( wkurzę się jak skasują 150 zł za podpięcie do komputera + 200 za każdą godzinę pracy i nic nie znajdą a tym samym nie usuną usterki-czy w takim wypadku jestem zobowiązany zapłacić za "naprawę"?

 

Sprawdzałeś w ogóle sprawność świec żarowych i ich zasilanie ? Może tutaj jest problem?

 

Co do diagnostyki to weź pod uwagę, że jeżeli ECU nie zarejestruje żadnego błędu to ustalenie przyczyny może być trudne. Jeżeli usterka występuje tylko na zimnym silniku a Ty dojedziesz do serwisu autem z ciepłym silnikiem i w momencie badania usterka nie wystąpi to mogą nic nie ustalić. Należałoby badać auto z zimnym silnikiem najlepiej następnego dnia rano.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe sprawdzone u mechanika. Auto odstawiłem dziś na wieczór bo chcę właśnie żeby sprawdzili na zimnym silniku jutro rano. Jak coś ustala na pewno wrzucę na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak już przy -3 zarżnąłem akumulator, bo silnik nie odpalił, to wymieniłem świece i teraz nawet przy -20, jak byłem w Suwałkach w ostatnią zimę - palił od strzała. Więc ja obstawiam świece. Albo któraś padła albo coś z ich zasilaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jak już przy -3 zarżnąłem akumulator, bo silnik nie odpalił, to wymieniłem świece i teraz nawet przy -20, jak byłem w Suwałkach w ostatnią zimę - palił od strzała. Więc ja obstawiam świece. Albo któraś padła albo coś z ich zasilaniem.

 

Świece łatwo sprawdzić ... a jak sprawdzić ich zasilanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem. Ale ogarniety mechanik powinien to umieć. Po prostu trzeba wiedziec, jakie ma być napiecie w kablu i przez jaki czas i przy jakiej temperaturze otoczenia - ma grzać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świece łatwo sprawdzić ... a jak sprawdzić ich zasilanie ?

 

Po wypięciu czujnika temp. cieczy ECU widzi temp -40 i wysterowuje świece. Kiedyś widziałem patent z rezystorem który wpinany był w złącze czujnika, który symulował temp. minusową i wówczas też ECU wysterowuje sterownik świec. Kontrolka na złącze świecy i po robocie.

 

W nowszych autach trzeba uważać bo świece sterowane są niższym napięciem niż 12V i łatwo je spalić podając napięcie bezpośrednio na świece przy ich kontroli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W nowszych autach trzeba uważać bo świece sterowane są niższym napięciem niż 12V i łatwo je spalić podając napięcie bezpośrednio na świece przy ich kontroli.

 

Czyli sprawdzając metodą "na kabelek" ?

 

Jeden koniec na + aku drugi koniec na świecę ? Ja tak kiedyś sprawdzałem ... jak iskrzyło to świeca dobra jak nie to nie :)

 

Albo z żarówką 12V i kabelkami ... połączenie kabelka +aku i - świeca. żarówka świeci to świeca dobra. :D

Tak można spalić świece ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez lation

W nowszych autach trzeba uważać bo świece sterowane są niższym napięciem niż 12V i łatwo je spalić podając napięcie bezpośrednio na świece przy ich kontroli.

Czyli sprawdzając metodą "na kabelek" ?

 

Tak . Chodziło mi właśnie o metodę w której podaje się przewodem bezpośrednio napięcie 12 V na zacisk świecy.

 

 

Albo z żarówką 12V i kabelkami ... połączenie kabelka +aku i - świeca. żarówka świeci to świeca dobra.

Tak można spalić świece ?

 

Tak nie spalisz świecy. Tak naprawdę nie podajesz napięcia na świece tylko przez zacisk w świecy i grzałkę wewnątrz zwierasz do masy i dlatego żarówka zaświeca się. Jak nie zaświeci to znaczy, że obwód przerwany i świeca spalona.

 

Równie dobrze możesz wziąć miernik i sprawdzić rezystancję każdej świecy i porównać z wartością nowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Równie dobrze możesz wziąć miernik i sprawdzić rezystancję każdej świecy i porównać z wartością nowej.

 

ooo to też dobry sposób .. miernik posiadam. Tylko nie znam rezystencji zdrowej świeczki.

 

Niektóre mierniki posiadają również możliwość zbadania "obwodu zamkniętego'. Można tą metodą sprawdzić świecę? W sumie podobnie jak do metody z żarówką .... ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ooo to też dobry sposób .. miernik posiadam. Tylko nie znam rezystencji zdrowej świeczki.

 

Niektóre mierniki posiadają również możliwość zbadania "obwodu zamkniętego'. Można tą metodą sprawdzić świecę? W sumie podobnie jak do metody z żarówką .... ??

 

Rezystancję nowej świecy możesz zmierzyć w sklepie motoryzacyjnym :D . Nikt Ci za to głowy nie urwie. Ale tak naprawdę nie jest to potrzebne. Z reguły nowe świece mają oporność na poziomie kilkunastu Ohmów. Mierzysz wszystkie w aucie i patrzysz czy są różnice między nimi. Jeżeli któraś odbiega od pozostałych lub jest przerwa to kwalifikuje się do wymiany. Ot cała filozofia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ooo to też dobry sposób .. miernik posiadam. Tylko nie znam rezystencji zdrowej świeczki.

 

Niektóre mierniki posiadają również możliwość zbadania "obwodu zamkniętego'.

 

Najlepiej grzeją, gdy maja max 2 ohmy.Prawidłowa wartość to 0,5-1,5 Ohma. Mierzone u mnie i jest po 1,2 Ohm

NGK pisze że jeżeli świeczka ma <5 Ohm to jest sprawna.

pozdro

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadam bardzo głupie pytanie co do mierzenia rezystencji :) :

 

plus na aku drugi kabelek na świecę , na mierniku ustawione Ohmy ?

 

Noga jestem z elektryki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zadam bardzo głupie pytanie co do mierzenia rezystencji :) :

 

plus na aku drugi kabelek na świecę , na mierniku ustawione Ohmy ?

 

Noga jestem z elektryki :)

Nie. Jeden kabelek na końcówkę plusową świecy, a drugi do masy(głowicy, obudowy świecy) miernik ustawiony na Ohmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie. Jeden kabelek na końcówkę plusową świecy, a drugi do masy(głowicy, obudowy świecy) miernik ustawiony na Ohmy.

 

jakie wartości ma pokazywać nasz przyrząd ? albo jakie są dobre ? jakie gdy świeca zła ? 600 tych ohmów ? to zle ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest mega prosty sposób, mój patent był taki, wykręciłem świece,włożyłem je w fajke od instalacji auta,zmasowałem specjalnie przygotowanymi do tego celu krokodylkami i przekręciłem zapłon. pięknie się zagrzały wszystkie 4.

 

myślę że jest to doskonały sposób na sprawdzenie nie tylko świec ale również poprawności działania ich instalacji elektrycznej tj.

-czas grzania

-przekaźnik

-przewody i wspomniana fajka

 

mase miałem podpiętą na akumulatorze, teraz podpiąłbym na mase silnika co też jednoznacznie pokaże sprawność masowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyny problem czy dadzą się wykręcić świece :) czy zostaną :) , jakiś sposób na wykręcenie ich jest? zimny ciepły silnik czy wysoki klucz żeby delikatniej naciskać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jutro stawiam swoją B-6-kę do serwisu VW (dla przypomnienia ciężko pali tylko na zimnym silniku)-zobaczmy co zdiagnozują i czy pomogą ( wkurzę się jak skasują 150 zł za podpięcie do komputera + 200 za każdą godzinę pracy i nic nie znajdą a tym samym nie usuną usterki-czy w takim wypadku jestem zobowiązany zapłacić za "naprawę"?

 

Niestety w salonie VW po 2 godz poszukiwań nie odnaleziono usterki -koszt sprawdzeń i wymiany filtrów 550 zł :nerwus

Edytowane przez bodzio1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety w salonie VW po 2 godz poszukiwań nie odnaleziono usterki -koszt sprawdzeń i wymiany filtrów 550 zł

 

:zeco masakra...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety w salonie VW po 2 godz poszukiwań nie odnaleziono usterki -koszt sprawdzeń i wymiany filtrów 550 zł :nerwus

 

No to nieźle cię skroili :wmorde

A próbowałeś odłączyć czujnik temperatury i wtedy na zimnym odpalić? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz dzis nowsze auto... a co bedzie pozniej:-( ehhh to ja swojego passata b5 bede trzymal az sie skasuje. Kolego sprawdz moze czujnik polozenia walu podaje zle obroty przy zimnym rozruchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności