lation Zgłoś #181 Napisano 11 Grudnia 2014 Jutro stawiam swoją B-6-kę do serwisu VW (dla przypomnienia ciężko pali tylko na zimnym silniku)-zobaczmy co zdiagnozują i czy pomogą ( wkurzę się jak skasują 150 zł za podpięcie do komputera + 200 za każdą godzinę pracy i nic nie znajdą a tym samym nie usuną usterki-czy w takim wypadku jestem zobowiązany zapłacić za "naprawę"? Sprawdzałeś w ogóle sprawność świec żarowych i ich zasilanie ? Może tutaj jest problem? Co do diagnostyki to weź pod uwagę, że jeżeli ECU nie zarejestruje żadnego błędu to ustalenie przyczyny może być trudne. Jeżeli usterka występuje tylko na zimnym silniku a Ty dojedziesz do serwisu autem z ciepłym silnikiem i w momencie badania usterka nie wystąpi to mogą nic nie ustalić. Należałoby badać auto z zimnym silnikiem najlepiej następnego dnia rano. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #182 Napisano 11 Grudnia 2014 Świece żarowe sprawdzone u mechanika. Auto odstawiłem dziś na wieczór bo chcę właśnie żeby sprawdzili na zimnym silniku jutro rano. Jak coś ustala na pewno wrzucę na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #183 Napisano 11 Grudnia 2014 U mnie jak już przy -3 zarżnąłem akumulator, bo silnik nie odpalił, to wymieniłem świece i teraz nawet przy -20, jak byłem w Suwałkach w ostatnią zimę - palił od strzała. Więc ja obstawiam świece. Albo któraś padła albo coś z ich zasilaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #184 Napisano 11 Grudnia 2014 U mnie jak już przy -3 zarżnąłem akumulator, bo silnik nie odpalił, to wymieniłem świece i teraz nawet przy -20, jak byłem w Suwałkach w ostatnią zimę - palił od strzała. Więc ja obstawiam świece. Albo któraś padła albo coś z ich zasilaniem. Świece łatwo sprawdzić ... a jak sprawdzić ich zasilanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #185 Napisano 12 Grudnia 2014 Tego to nie wiem. Ale ogarniety mechanik powinien to umieć. Po prostu trzeba wiedziec, jakie ma być napiecie w kablu i przez jaki czas i przy jakiej temperaturze otoczenia - ma grzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #186 Napisano 12 Grudnia 2014 Świece łatwo sprawdzić ... a jak sprawdzić ich zasilanie ? Po wypięciu czujnika temp. cieczy ECU widzi temp -40 i wysterowuje świece. Kiedyś widziałem patent z rezystorem który wpinany był w złącze czujnika, który symulował temp. minusową i wówczas też ECU wysterowuje sterownik świec. Kontrolka na złącze świecy i po robocie. W nowszych autach trzeba uważać bo świece sterowane są niższym napięciem niż 12V i łatwo je spalić podając napięcie bezpośrednio na świece przy ich kontroli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #187 Napisano 12 Grudnia 2014 W nowszych autach trzeba uważać bo świece sterowane są niższym napięciem niż 12V i łatwo je spalić podając napięcie bezpośrednio na świece przy ich kontroli. Czyli sprawdzając metodą "na kabelek" ? Jeden koniec na + aku drugi koniec na świecę ? Ja tak kiedyś sprawdzałem ... jak iskrzyło to świeca dobra jak nie to nie Albo z żarówką 12V i kabelkami ... połączenie kabelka +aku i - świeca. żarówka świeci to świeca dobra. Tak można spalić świece ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #188 Napisano 12 Grudnia 2014 Zamieszczone przez lation W nowszych autach trzeba uważać bo świece sterowane są niższym napięciem niż 12V i łatwo je spalić podając napięcie bezpośrednio na świece przy ich kontroli. Czyli sprawdzając metodą "na kabelek" ? Tak . Chodziło mi właśnie o metodę w której podaje się przewodem bezpośrednio napięcie 12 V na zacisk świecy. Albo z żarówką 12V i kabelkami ... połączenie kabelka +aku i - świeca. żarówka świeci to świeca dobra. Tak można spalić świece ? Tak nie spalisz świecy. Tak naprawdę nie podajesz napięcia na świece tylko przez zacisk w świecy i grzałkę wewnątrz zwierasz do masy i dlatego żarówka zaświeca się. Jak nie zaświeci to znaczy, że obwód przerwany i świeca spalona. Równie dobrze możesz wziąć miernik i sprawdzić rezystancję każdej świecy i porównać z wartością nowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #189 Napisano 12 Grudnia 2014 Równie dobrze możesz wziąć miernik i sprawdzić rezystancję każdej świecy i porównać z wartością nowej. ooo to też dobry sposób .. miernik posiadam. Tylko nie znam rezystencji zdrowej świeczki. Niektóre mierniki posiadają również możliwość zbadania "obwodu zamkniętego'. Można tą metodą sprawdzić świecę? W sumie podobnie jak do metody z żarówką .... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #190 Napisano 12 Grudnia 2014 ooo to też dobry sposób .. miernik posiadam. Tylko nie znam rezystencji zdrowej świeczki. Niektóre mierniki posiadają również możliwość zbadania "obwodu zamkniętego'. Można tą metodą sprawdzić świecę? W sumie podobnie jak do metody z żarówką .... ?? Rezystancję nowej świecy możesz zmierzyć w sklepie motoryzacyjnym . Nikt Ci za to głowy nie urwie. Ale tak naprawdę nie jest to potrzebne. Z reguły nowe świece mają oporność na poziomie kilkunastu Ohmów. Mierzysz wszystkie w aucie i patrzysz czy są różnice między nimi. Jeżeli któraś odbiega od pozostałych lub jest przerwa to kwalifikuje się do wymiany. Ot cała filozofia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #191 Napisano 12 Grudnia 2014 (edytowane) ooo to też dobry sposób .. miernik posiadam. Tylko nie znam rezystencji zdrowej świeczki. Niektóre mierniki posiadają również możliwość zbadania "obwodu zamkniętego'. Najlepiej grzeją, gdy maja max 2 ohmy.Prawidłowa wartość to 0,5-1,5 Ohma. Mierzone u mnie i jest po 1,2 Ohm NGK pisze że jeżeli świeczka ma <5 Ohm to jest sprawna. pozdro Edytowane 12 Grudnia 2014 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #192 Napisano 12 Grudnia 2014 zadam bardzo głupie pytanie co do mierzenia rezystencji : plus na aku drugi kabelek na świecę , na mierniku ustawione Ohmy ? Noga jestem z elektryki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #193 Napisano 12 Grudnia 2014 zadam bardzo głupie pytanie co do mierzenia rezystencji : plus na aku drugi kabelek na świecę , na mierniku ustawione Ohmy ? Noga jestem z elektryki Nie. Jeden kabelek na końcówkę plusową świecy, a drugi do masy(głowicy, obudowy świecy) miernik ustawiony na Ohmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat Zgłoś #194 Napisano 13 Grudnia 2014 Nie. Jeden kabelek na końcówkę plusową świecy, a drugi do masy(głowicy, obudowy świecy) miernik ustawiony na Ohmy. jakie wartości ma pokazywać nasz przyrząd ? albo jakie są dobre ? jakie gdy świeca zła ? 600 tych ohmów ? to zle ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michcio1985 Zgłoś #195 Napisano 14 Grudnia 2014 jest mega prosty sposób, mój patent był taki, wykręciłem świece,włożyłem je w fajke od instalacji auta,zmasowałem specjalnie przygotowanymi do tego celu krokodylkami i przekręciłem zapłon. pięknie się zagrzały wszystkie 4. myślę że jest to doskonały sposób na sprawdzenie nie tylko świec ale również poprawności działania ich instalacji elektrycznej tj. -czas grzania -przekaźnik -przewody i wspomniana fajka mase miałem podpiętą na akumulatorze, teraz podpiąłbym na mase silnika co też jednoznacznie pokaże sprawność masowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brat Zgłoś #196 Napisano 14 Grudnia 2014 jedyny problem czy dadzą się wykręcić świece czy zostaną , jakiś sposób na wykręcenie ich jest? zimny ciepły silnik czy wysoki klucz żeby delikatniej naciskać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio1973 Zgłoś #197 Napisano 15 Grudnia 2014 (edytowane) Jutro stawiam swoją B-6-kę do serwisu VW (dla przypomnienia ciężko pali tylko na zimnym silniku)-zobaczmy co zdiagnozują i czy pomogą ( wkurzę się jak skasują 150 zł za podpięcie do komputera + 200 za każdą godzinę pracy i nic nie znajdą a tym samym nie usuną usterki-czy w takim wypadku jestem zobowiązany zapłacić za "naprawę"? Niestety w salonie VW po 2 godz poszukiwań nie odnaleziono usterki -koszt sprawdzeń i wymiany filtrów 550 zł :nerwus Edytowane 15 Grudnia 2014 przez bodzio1973 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #198 Napisano 15 Grudnia 2014 Niestety w salonie VW po 2 godz poszukiwań nie odnaleziono usterki -koszt sprawdzeń i wymiany filtrów 550 zł masakra... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #199 Napisano 15 Grudnia 2014 Niestety w salonie VW po 2 godz poszukiwań nie odnaleziono usterki -koszt sprawdzeń i wymiany filtrów 550 zł :nerwus No to nieźle cię skroili A próbowałeś odłączyć czujnik temperatury i wtedy na zimnym odpalić? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bandzor Zgłoś #200 Napisano 15 Grudnia 2014 Masz dzis nowsze auto... a co bedzie pozniej:-( ehhh to ja swojego passata b5 bede trzymal az sie skasuje. Kolego sprawdz moze czujnik polozenia walu podaje zle obroty przy zimnym rozruchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach