Skocz do zawartości
dragred

Piszczy i wydaje dziwne odgłosy pasek wieloklinowy

Rekomendowane odpowiedzi

A czy koło pasowe na wale nie ma bicia? być moze czoło wału trzeba zfrezować i wtedy bedzie dopiero ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może koledzy, którzy wymienili u siebie "stałe" koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgiełkiem (mam tu na myśli kolegów: dragred, adamo88, RAFAL10) podali na forum dokładne namiary (producent, nr katalogowy lub symbol) wstawionego nowego koła ze sprzęgiełkiem.

Chodzi mi o silnik 1Z 1,9TDI 90KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasuje na gwint na alternatorze??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu. Tylko trzeba mieć specjalny klucz, ale elektrycy samochodowi go raczej mają.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki to klucz??

taki?? czy taki?? bo mam alternator bosch 120A

Edytowane przez adamo88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, ale jak nie znajdziesz info to wieczorkiem będę miał zdjęcia klucza - podjadę do kolesia.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te klucze powinny pasować. Ważne żeby był spline (12-zębny), który wchodzi w środek tej tulejki z zębami. Ja nie kupowałem takiego klucza, tylko osobno tulejkę z zębami i osobno spline. Ale to jest potrzebne do przykręcenia koła ze sprzęgłem (gwint pasuje). A do odkręcenia starego koła pasowego (sztywnego) musiałem nasadkę sześciokątną rozmiar 24 spiłować szlifierką, żeby założyć na nią klucz płaski, bo przez środek trzeba przepuścić ten klucz spline, aby trzymać oś alternatora.

adamo88, ten klucz z pierwszego linka ma jakby 6 zębów (na zdjęciu) chociaż pisze, że spline. Drugi to widać, że spline.

Lepiej, żeby był długi, ponieważ będzie potrzebny do odkręcenia starego koła i musi się na nim zmieścić nasadka 24. Nie wiem czy krótki by wystarczył. Ale przy tych czynnościach może być potrzebne zdemontowanie filtra powietrza i tego plastiku obok, bo są blisko alternatora. Ja miałem wymontowany alternator, bo wymieniałem pompę wody.

Też mam alternator 120A. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy do alternatora BOSCH 70A w passacie 1.9TDI 1z tez pasuje taka rolka ze sprzęgiełkiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasuje i do 70A, to są takie same ośki tylko uzwojenie większe. U mnie mechanik od alternatorów odkręcił stare i przykręcił nowe kółko przy pomocy klucza pneumatycznego. Do przykręcenia użył tylko samej nasadki z 33 zębami założoną na klucz pneumatyczny. Przytrzymał ręką samo kółko i pnełmatem odkręcił i dokręcił bez problemu. Jutro zobaczę jaki symbol ma moje kółko. Jest to chyba INA ale sprawdzę. Co jeszcze mi poradził to żeby wystrzegać się sprzęgiełek firmy Magneti Marelli produkowanych w Brazylii. To jest podobno totalna pomyłka.

Edytowane przez dragred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy objawy na filmie [video=youtube_share;izxrEynNk00]

świadczą o konieczności wymiany paska wieloklinowego? Pasek "szura" - "szur-szur-szur" a po polaniu wodą na kolo pasowe przy wale szuranie ustaje. Pasek i rolka były niedawno zmieniane. Czy to możliwe że nowy pasek jest do wymiany? czy to szura coś innego? Kolo pasowe z tłumikiem taż niedawno zmieniałem (uzywka). Edytowane przez angger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego załóż sprzęgiełko jednokierunkowe na alternator, dodatkowo daj nowy pasek i będziesz zadowolony. Miałem u siebie to samo.

Zobacz, posłuchaj, to mój film -->

A po wymianie paska i założeniu sprzęgiełka jest tak -->

 

Napinasz nie skacze jak szalony po pasku, nie drga i nie wydaje dźwięków. Nie szukaj problemów w kole pasowym bo to bezsensu.

 

Ja za rolkę INA płaciłem ok 155zł, do tego potrzebny jest specjalny klucz T42 czy jakoś tak (koszt ok 40zł). Nowy pasek ok 30zł. Będziesz miał problem z głowy.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego załóż sprzęgiełko jednokierunkowe na alternator, dodatkowo daj nowy pasek i będziesz zadowolony.

 

Dzięki Freeq za odpowiedź.

Pasek będzie trzeba zmienić ale te sprzęgiełko to chyba tylko do diesla się daje - czy do benzyny też?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzęgiełko to chyba tylko do diesla się daje - czy do benzyny też?

Ojjjj na to pytanie to Ci nie odpowiem, wybacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności