hammerbial Zgłoś #21 Napisano 10 Października 2010 A czy koło pasowe na wale nie ma bicia? być moze czoło wału trzeba zfrezować i wtedy bedzie dopiero ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
12groszy Zgłoś #22 Napisano 7 Listopada 2010 Może koledzy, którzy wymienili u siebie "stałe" koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgiełkiem (mam tu na myśli kolegów: dragred, adamo88, RAFAL10) podali na forum dokładne namiary (producent, nr katalogowy lub symbol) wstawionego nowego koła ze sprzęgiełkiem. Chodzi mi o silnik 1Z 1,9TDI 90KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #23 Napisano 7 Listopada 2010 Ja też wymieniłem. Co prawda w AFN, ale koło takie same. Tu link do aukcji alledrogo: http://allegro.pl/kolo-sprzeglo-alternatora-vw-passat-golf-seat-i1279654202.html Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #24 Napisano 8 Listopada 2010 Ja kupiłem to http://allegro.pl/sprzeglo-rolka-alternatora-vw-golf-iii-passat-i1193505504.html. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #25 Napisano 9 Listopada 2010 pasuje na gwint na alternatorze?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #26 Napisano 9 Listopada 2010 Bez problemu. Tylko trzeba mieć specjalny klucz, ale elektrycy samochodowi go raczej mają. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamo88 Zgłoś #27 Napisano 9 Listopada 2010 (edytowane) jaki to klucz?? taki?? czy taki?? bo mam alternator bosch 120A Edytowane 9 Listopada 2010 przez adamo88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #28 Napisano 10 Listopada 2010 Nie mam pojęcia, ale jak nie znajdziesz info to wieczorkiem będę miał zdjęcia klucza - podjadę do kolesia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #29 Napisano 10 Listopada 2010 Te klucze powinny pasować. Ważne żeby był spline (12-zębny), który wchodzi w środek tej tulejki z zębami. Ja nie kupowałem takiego klucza, tylko osobno tulejkę z zębami i osobno spline. Ale to jest potrzebne do przykręcenia koła ze sprzęgłem (gwint pasuje). A do odkręcenia starego koła pasowego (sztywnego) musiałem nasadkę sześciokątną rozmiar 24 spiłować szlifierką, żeby założyć na nią klucz płaski, bo przez środek trzeba przepuścić ten klucz spline, aby trzymać oś alternatora. adamo88, ten klucz z pierwszego linka ma jakby 6 zębów (na zdjęciu) chociaż pisze, że spline. Drugi to widać, że spline. Lepiej, żeby był długi, ponieważ będzie potrzebny do odkręcenia starego koła i musi się na nim zmieścić nasadka 24. Nie wiem czy krótki by wystarczył. Ale przy tych czynnościach może być potrzebne zdemontowanie filtra powietrza i tego plastiku obok, bo są blisko alternatora. Ja miałem wymontowany alternator, bo wymieniałem pompę wody. Też mam alternator 120A. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #30 Napisano 11 Listopada 2010 A czy do alternatora BOSCH 70A w passacie 1.9TDI 1z tez pasuje taka rolka ze sprzęgiełkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dragred Zgłoś #31 Napisano 3 Stycznia 2011 (edytowane) Pasuje i do 70A, to są takie same ośki tylko uzwojenie większe. U mnie mechanik od alternatorów odkręcił stare i przykręcił nowe kółko przy pomocy klucza pneumatycznego. Do przykręcenia użył tylko samej nasadki z 33 zębami założoną na klucz pneumatyczny. Przytrzymał ręką samo kółko i pnełmatem odkręcił i dokręcił bez problemu. Jutro zobaczę jaki symbol ma moje kółko. Jest to chyba INA ale sprawdzę. Co jeszcze mi poradził to żeby wystrzegać się sprzęgiełek firmy Magneti Marelli produkowanych w Brazylii. To jest podobno totalna pomyłka. Edytowane 3 Stycznia 2011 przez dragred Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #32 Napisano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) Czy objawy na filmie [video=youtube_share;izxrEynNk00] świadczą o konieczności wymiany paska wieloklinowego? Pasek "szura" - "szur-szur-szur" a po polaniu wodą na kolo pasowe przy wale szuranie ustaje. Pasek i rolka były niedawno zmieniane. Czy to możliwe że nowy pasek jest do wymiany? czy to szura coś innego? Kolo pasowe z tłumikiem taż niedawno zmieniałem (uzywka). Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez angger Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freeq Zgłoś #33 Napisano 6 Kwietnia 2013 Kolego załóż sprzęgiełko jednokierunkowe na alternator, dodatkowo daj nowy pasek i będziesz zadowolony. Miałem u siebie to samo. Zobacz, posłuchaj, to mój film - A po wymianie paska i założeniu sprzęgiełka jest tak - Napinasz nie skacze jak szalony po pasku, nie drga i nie wydaje dźwięków. Nie szukaj problemów w kole pasowym bo to bezsensu. Ja za rolkę INA płaciłem ok 155zł, do tego potrzebny jest specjalny klucz T42 czy jakoś tak (koszt ok 40zł). Nowy pasek ok 30zł. Będziesz miał problem z głowy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #34 Napisano 7 Kwietnia 2013 Kolego załóż sprzęgiełko jednokierunkowe na alternator, dodatkowo daj nowy pasek i będziesz zadowolony. Dzięki Freeq za odpowiedź. Pasek będzie trzeba zmienić ale te sprzęgiełko to chyba tylko do diesla się daje - czy do benzyny też? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Freeq Zgłoś #35 Napisano 8 Kwietnia 2013 sprzęgiełko to chyba tylko do diesla się daje - czy do benzyny też? Ojjjj na to pytanie to Ci nie odpowiem, wybacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #36 Napisano 8 Kwietnia 2013 Do diesla, tam szybko obroty spadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach