Skocz do zawartości
dragred

Piszczy i wydaje dziwne odgłosy pasek wieloklinowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już od dłuższego czasu borykam się z dziwnymi odgłosami wydobywającymi się z układu urządzeń, na których pracuje pasek wieloklinowy. Rolka skacze po pasku. Najgorzej jest przy ruszaniu, kiedy obciąża się silnik, wtedy jest to jakiś terkot. Wymieniłem wielkie kolo pasowe od walu (febi), roklę napinacza, sam napinacz (febi), pasek (gate's) i nadal nic. Kolo pasowe alternatora nie ma sprzęgiełka (nie wiem, może powinno być?). Po zdjęciu paska nakręciłem na niego sznurek i energicznie pociągnąłem aby wprawić je w większy ruch, nie słychać z niego jakiś dziwnych i przeraźliwych odgłosów, prócz delikatnego szumienia, pewnie łożyska delikatnie kończą swój żywot. Proszę o rade, co można jeszcze sprawdzić aby wyeliminować i usunąć usterkę. Pozdrawiam.

 

Passat kombi 1.9 tdi 1z 94r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w 1z z moich informacji nie występowało sprzęgiełko,u mnie też go nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, już od dłuższego czasu borykam się z dziwnymi odgłosami wydobywającymi się z układu urządzeń, na których pracuje pasek wieloklinowy. Rolka skacze po pasku. Najgorzej jest przy ruszaniu, kiedy obciąża się silnik, wtedy jest to jakiś terkot. Wymieniłem wielkie kolo pasowe od walu (febi), roklę napinacza, sam napinacz (febi), pasek (gate's) i nadal nic. Kolo pasowe alternatora nie ma sprzęgiełka (nie wiem, może powinno być?). Po zdjęciu paska nakręciłem na niego sznurek i energicznie pociągnąłem aby wprawić je w większy ruch, nie słychać z niego jakiś dziwnych i przeraźliwych odgłosów, prócz delikatnego szumienia, pewnie łożyska delikatnie kończą swój żywot. Proszę o rade, co można jeszcze sprawdzić aby wyeliminować i usunąć usterkę. Pozdrawiam.

 

Passat kombi 1.9 tdi 1z 94r.

ja bym wymienił te łożyska altka a czy autko posiada klimę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgiełko występowało w silnikach 1z ale tylko w audi, u nas nie ma sprzęgiełka, ja ostatnio zmieniałem

to wina rolki paska w alternatorze, klucz 24 + torx t50 i odkręcasz, najważniejszy jest klucz 24 - albo fajkowy z dziurą na torx (jest w LM a wtedy torx o długości ponad 100mm) albo nasadka 24 spiłowana na szlifierce tak aby ją kluczem przytrzymać i mocny torx t50

tak to szło:

1. odginasz kluczem płaskim 15 (jak dobrze pamiętam ale może 13) rolkę napinacza aby zdjąć pasek z rolki napinacza i rolki alternatora

2. potem montujesz ten klucz 24 i torx - torx'em trzymasz a 24 odkręcasz rolke, potem jedziesz z tą rolką i dobierasz - mi dobrali tam gdzie naprawiają alternatory i rozruszniki

3. skręcasz wszystko z powrotem i nakładasz pasek

4. cieszysz się że nie piszczy :]

5. instalacja zimnego browara

 

koło pasowe alternatora jak się wytrze to pasek wieloklinowy zamiast leżeć na klinie ślizga się w środku rolki - i to piszy

ty tam nie masz sprzęgiełka, a rolki z katalogu i tak nie dobierzesz - tylko porównując, patrz na środek żeby nie był za gruby - bo śruba nie załapie

co do sprzęgiełka - jak wyjmiesz rolkę i jest pusta w środku to znak że go nie ma, koszt rolki - 45zł

testowane na silnikach 1z u mnie (alternator 120A) oraz u kumpla w golfie, to ta rolka piszczy :]

Edytowane przez adamo88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też będę wymianiał rolkę alternatora. Jest na sztywno. A takie sprzęgło najtaniej znalazłem za 145 zł na Allegro, więc droga rzecz. Ale mam nadzieję, że będzie spokój i długo wytrzyma. A co do klucza, którym się trzyma oś alternatora, to nie torx, ale spline (czy tam XZN), rozmiar M10. Co prawda torx niby pasuje, ale gdzieś czytałem, że komuś przeskakiwał. Spiłuję szlifierką nasadkę 24 pod klucz płaski, jak kolega wyżej pisze. A znowu, żeby przykręcić sprzęgło trzeba specjalny klucz taki 33 - zębny. Kupiłem za 40 zł.

Edytowane przez RAFAL10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke > posiadam też klimatyzacje, narazie jej nie włączam bo nie mam zalanego czynnika po wymianie chłodnicy klimy.

 

---------- Post added at 20:56 ---------- Previous post was at 20:54 ----------

 

adamo88 ale czy sama rolka (kolo pasowe) alternatora może przyczynić się do tego, że pasek skarze po rolce napinacza jak zwariowany i wydaje ten dziwny terkot jak się rusza z samego sprzęgła?

 

---------- Post added at 21:08 ---------- Previous post was at 20:56 ----------

 

a może rzeczywiście zmienić koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgiełkiem (jak pisał kari901 w poście "Problem z napinaczem ") i będzie po sprawie, co myślicie?

Edytowane przez dragred

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie sprzegielko na sprezarce klimy piszczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmij pasek i zakręć alternatorem w jedną i drugą stronę, jeśli to nic nie da zrób to samo z pompą klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Kolo pasowe alternatora nie ma sprzęgiełka (nie wiem, może powinno być?). Po zdjęciu paska nakręciłem na niego sznurek i energicznie pociągnąłem aby wprawić je w większy ruch, nie słychać z niego jakiś dziwnych i przeraźliwych odgłosów, prócz delikatnego szumienia, pewnie łożyska delikatnie kończą swój żywot." klima tez delikatnie się kręci bez żadnych dziwnych oporów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a odpal auto i psiknij na pasek od alternatora i rolke WD40, u mnie po psiknięciu piszczenie ustało na około 10minut

jeśli rowki są powyrabiane to pasek będzie piszczeć - więc kręcenie sznurkiem i tak nic nie pomoże

co do skoków rolki napinacza - raczej rolka alternatora nic do tego nie ma, ona ma się kręcić wg własnej osi, może napinacz jest wyrobiony, może pręt napinacza ma już kosmiczny luz, ogólnie u jednych skacze u innych nie (u mnie nie akurat) - co nie ma nic wspólnego z piszczeniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja wymieniam dlatego rolkę alternatora na taką ze sprzęgłem, bo mi rolka napinacza skacze. Było o tym już niedawno. Ormowiec nawet film nagrał i dał na youtube jak wygląda praca rolki napinacza ze sztywną rolką alternatora i ze sprzęgłem.

Silnik nie ma stałej prędkości obrotowej (na obrotomierzu tego nie widać). Prędkość zmienia się tak jak sinusoida: przyśpiesza, gdy w którymś z cylindrów jest suw pracy, a zwalnia gdy jest sprężanie - proste. Jednak te zmiany są tak małe i szybkie, że nie można tego zaobserwować bez specjalnych pomiarów. Alternator też stanowi dość duże obciążenie dla silnika (rośnie wraz ze wzrostem zapotrzebowania na prąd) i nie poddaje się łatwo tym zmianom prędkości obrotowych wału korbowego.

Doszedłem do wniosku, że przez to pasek wielorowkowy jest "szarpany" między wałem a alternatorem i stąd to skakanie rolki napinacza. Sprzęgło jednokierunkowe alternatora ma za zadanie te "szarpania" wyeliminować.

A co do piszczenia to u mnie piszczy pompa wody na nierozgrzanym silniku. Będę ją wymieniał. A kiedyś mi bardziej piszczało też na zimnym silniku koło pasowe wału korobowego, które już wymieniłem. Wszystko było już omawiane na forum.

Pozdrawiam.

Edytowane przez RAFAL10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym poinformować o rozwiązaniu mojego problemu, otóż przyczyną skakania rolki napinacza po pasku oraz wydawanie przy tym dziwnych odgłosów było koło pasowe alternatora BEZ sprzęgiełka. Po wymianie koła na takie ze sprzęgiełkiem wszystkie wcześniej opisywane objawy ustały. Rolka kręci się równo po pasku, nic nie skacze i nie piszczy. Koszt naprawy w moim przypadku to 150 zł. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w passacie taki sam problem występuje skacze ta rolka jak poje...., w tdi 1z nie było kółek alternatora ze sprzęgłem więc nie wydaje mi sie ze to problem z tym kółkiem tylko albo te ramie napinacza ma luz albo napinacz nie ma odpowiedniej siły nacisku na pasek i temu to tak skacze. Jutro po pracy zajade kupie nowy napinacz, bo na tulejkach nie ma luzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu mysle ze to i tak nie polega na braku sprzęgiela w kólku alternatora tylko wyrobienia w.w kółka lub napinacza. Gdyby była potrzeba tmontażu tego sprzęgła to by było one zamontowane fabrycznie. Takie jest oczywiście moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy można zamontować takie kółko ze sprzęgiełkiem w AAZ ? Podobno od Skody pasuje i kosztuje tylko 95 zł. Gdzieś słyszałem, ale nie jest to pewna wiadomość. Alternator Boscha 90 A.

Znalazłem

http://allegro.pl/show_item.php?item=1229540785&errmsg=Aukcja+jest+ju%C5%BC+w+Twoich+obserwowanych.+Nie+mo%C5%BCesz+doda%C4%87+jej+po+raz+drugi.

Edytowane przez brox
link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje części tej firmy omijać. dzis widziałem za 120zł ruiville na allegro dopłać 35 zł i bedziesz miec spoko. A swoja droga w b3 masz napinacz automatyczny? Bo ja miałem aaz-ta 93r i mialem napinanie alternatorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, omijać. U mnie też to kółko popiskuje i pomyślałem o wymianie, ale na takie ze sprzęgłem. Na wolnych obrotach Pasek alternatora (Gates) mimo tego, że jest nowy, pompa wody nowa, koło na wale wymienione na Corteco, lubi furczeć, czyli drży na odcinku od altka do koła pasowego wału. Naciąg paska wieloklinowego(altka) prawidłowy ( po poluzowaniu śrub, sprężyna sama naciąga i do tego lekko pomogłem jej ręką). Jakby ktoś znał temat, czy można to kółko zaadoptować w moim przypadku, to będę wdzięczny.

Edytowane przez brox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności