Skocz do zawartości

12groszy

  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O 12groszy

  • Urodziny 11.07.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Biała Podlaska, Nowy Sącz

Samochód

  • Silnik
    B4 1.9 TDI 90KM (1Z)
  • Rok produkcji
    1995
  1. Może koledzy, którzy wymienili u siebie "stałe" koło pasowe alternatora na takie ze sprzęgiełkiem (mam tu na myśli kolegów: dragred, adamo88, RAFAL10) podali na forum dokładne namiary (producent, nr katalogowy lub symbol) wstawionego nowego koła ze sprzęgiełkiem. Chodzi mi o silnik 1Z 1,9TDI 90KM.
  2. No właśnie, tak będzie np. na dorobionym kluczyku bez tego "czegoś" w środku. Ostatnio coś grzebałem przy bezpiecznikach i odpięła mi się masa od immo (chyba, to urządzenie ponad przekaźnikami, pod wyłącznikiem świateł głównych) i też był taki objaw... Tak się zastanawiam na przyszłość - jak coś w drodze lub na obczyźnie "padnie" w tym urządzeniu to jak sobie radzić, jak to wówczas ominąć i uruchomić silnik?
  3. W2,3W wycinek z katalogu firmy NARVA w załączniku są po 4 sztuki na każdy ring czyli 8 na jedną lampę (ale to wiesz). tak się zastanawiałem, że to strasznie prądożerne oświetlenie, bo: 2 x 8 x 2,3W = 37W plus dwie żarówki po 5W z tyłu, razem 47W czyli na postoju światła pozycyjne pobierają z aku 4A prądu... Przy okazji... działa Ci elektryczna pompka ABS? tutaj o tym pisałem...
  4. Odświeżam stary temat ale może warto... No właśnie, jak to u Was jest z tą elektryczną pompką od ABSu? Czytam różne wypowiedzi właścicieli B4, którzy często piszą że nie słychać u nich tych pompek. Czyżby wszyscy oni mieli mało skuteczne tylne hamulce, choćby nieświadomie? Ja mam podobny problem - słabe tylne hamulce. VAG wykazał co następuje: sterownik 1H0 907 379D ABS TEVES 04 (czyli sterownik ABS leżący samotnie pod tylną kanapą) 532 Napięcie zasilania brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64 sygnał poza wartościami granicznymi Instalacja elektryczna jest w porządku (połączenia, przekaźniki, bezpieczniki) ale pompka nie pracuje (oczywiście przy połączeniu "na krótko" - owszem). Po podaniu +12V na odpowiedni styk rozpiętego złącza sterownika (zgodnie ze schematem) słychać załączenie przekaźnika i pompki elektrycznej. Przekaźnik z nadrukiem 179 i odpowiedni bezpiecznik - wyjmowane, styki w porządku, brak nadpaleń - tak że tu wszystko OK. Zasilanie sterownika ABS także wydaje się być w porządku, nie wiem skąd ten błąd 532... Złącze na pompce jest 4-stykowe, skrajne styki to zasilanie a styki wewnętrzne są połączone z jakimś czujnikiem, prawdopodobnie ciśnieniowym (na schemacie instalacji elektrycznej nazwany jest G101 - Hydraulic Pump Sender nr 00794-3232), który widocznie jest zintegrowany z pompką. Zgodnie ze schematem ten czujnik jest połączony ze sterownikiem ABS pod kanapą, i to dzięki niemu sterownik dostaje informację, że trzeba "dopompować" i uruchamia elektryczną pompkę, podobnie po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia wyłącza pompkę - to mój tok rozumowania... Rezystancja czujnika (mierzona na tych wewnętrznych dwóch stykach) wynosi 29,5ohm. Podczas pracy pompy (na krótko) ta rezystancja szybko i chaotycznie "pływa" - od 2 do 30 ohm. Co ciekawe po pracy pompki ("na krótko" podłączałem pompkę kilkakrotnie, w sumie łącznie mogła pracować pewno z pół minuty) ta rezystancja była niezmieniona... Inny parametr elektryczny - indukcyjność czy pojemność raczej nie wchodzi tu w grę... Może ktoś zmierzyć u siebie tą rezystancję? raz - przed uruchomieniem silnika/zapłonu (przy rozładowanym ciśnieniu w układzie hamulcowym) i drugi raz - już po zakończeniu pompowania przez pompkę. Nie bardzo wiem co z tym można dalej zrobić? Chyba spróbuję gdzieś dostać taki sterownik jak mój i zobaczę czy pompka zacznie się uruchamiać. Schemat, na podstawie którego sprawdzałem instalację Volkswagen Passat-Official Factory Repair Manual (Wiring Diagrams) 1995 http://volkswagen.msk.ru/electro/b4/b4_wd_1995.zip rozdział 13. fotka elektrycznej pompki z allegro, taka jak u mnie...
  5. to zależy ile u Ciebie w sklepie takie koło będzie kosztowało. Uwzględniając koszt przesyłki (przy kupnie z internetu), jeśli masz jakieś rabaty w sklepie to może wyjść na jedno... Poza tym w razie jak nie podpasuje to w sklepie odmienisz na właściwe a z zakupionym przez internet może być problem... To koło które podałeś na początku (aukcja z Allegro) nie będzie pasować do Twojego silnika. Możesz popatrzyć na te: koło produkcji Ruville nr 55472: http://moto.allegro.pl/item486054424_rolka_kolo_pasowe_alternatora_vw_seat_sprzeglo.html to POWINNO PASOWAĆ do Passata z silnikiem 1,9TDI 1Z (90KM) sprzedający podaje dane: do alternatora Bosch 70A lub 90A lub 120A, pasek 6 klinów, średnica1(zewnętrzna) / średnica2(wewnętrzna) [mm] 55,0/17,0; szerokość 39,1mm tu jest inne koło firmy INA, które POWINNO pasować do naszego silnika: http://moto.allegro.pl/item474324497_kolo_pasowe_alternatora_seat_vw_golf_passat_ina.html jednak nie wiem czy ono ma sprzęgło jednokierunkowe, a o to nam chodzi przy zakupie... tu koło prawdopodobnie p firmy Bosch, które również POWINNO pasować: http://moto.allegro.pl/item474329588_kolo_pasowe_alternatora_seat_vw_golf_passat_bosch.html ale wątpliwości jak wyżej...
  6. Koledzy wcześniej podawali numery tego ramienia napinacza. Ja dziś go u siebie wymieniałem i numer jest troszeczkę inny niż podawany wcześniej, więc przed zakupem lepiej wyjąć swój, spisać numer i dopiero kupować... u mnie numer był 028 903 308G w sklepie to się nazywało dźwigienka napinacza i kosztowało 140zł. (i przestało wreszcie ćwierkać )
  7. ...co prawda mam silnik 1Z nie AFN ale co tam ... Dziś też wymieniałem ten pręt. Dźwigienka napinacza to się w sklepie nazywało - 140zł... Tulejek nie dotykaliśmy, wygląda że są OK ale ten pręt był trochę zjechany...
  8. 12groszy

    taniej disel

    a nie była to czasem spotykana kompleksowa kontrola prowadzona przez ITD, Policję i Służbę Celną łącznie?
  9. albo ponad centralką rozdzielczą, w głębi... żeby się do nich dostać trzeba wyciągnąć centralkę z zawiasów: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc07f091fd32b61c.html i mamy - w głębi - 2 nasze bezpieczniki oraz przekaźniki (szary 79 i czarny 179): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ae617a9d4cd8d6c9.html czarny przekaźnik 179 wraz z towarzyszącym bezpiecznikiem odpowiadają za elektryczną pompę wspomagającą hamulce tylne. zdjęcia z B4 kombi '95
  10. cervandes: a jakie masz napięcie na żarówkach? (zarówno mijania jak i drogowych)
  11. u mnie teleskopy przestały trzymac jak tylko zaczęły się niskie temperatury (okolice zera) i klapa zaczęła opadac...
  12. to mój pierwszy post na tym Forum dlatego serdecznie wszystkich przy tej okazji WITAM ja osobiście mam i w mijania i w drogowych żarówki OSRAM CoolBlue ładnie świecą, bańkę mają niebieską i świecą na biało (podobnie biało wygląda zapalony reflektor). minusy - cena 26zł/szt. i trwałość... ale z tego co czytałem to wszelkie żarówki mające podwyższoną temperature barwową (czyli w stronę bieli) są mniej trwałe... tu link do strony producenta: LINK auto z CoolBlue wcale nie świeci na niebiesko tak jak tam pokazano (gdyby ktoś uwierzył )
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności