hurrikhan Zgłoś #141 Napisano 18 Października 2011 ponoc gosciu wszystko sprawdzil i wezyki tez, ale ja mu nie ufam, zmienilbym go (wezyk) nawet profilaktycznie bo koszt niski, tylko zeby sie do tego dostac to trzeba chbya troche porozbierac bebechy. Ale lambda i tak bledy wywala na kompie wiec jest do wymiany. zdunvw: masz juz pomysl jak sie do tego dobrac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdunvw Zgłoś #142 Napisano 18 Października 2011 Mam. Oddam do mechanika i powiem co ma wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #143 Napisano 18 Października 2011 (edytowane) a ja odpuszcze samemu z tym wężykiem, bo jak mi dziś za siódmym odpalił to mnie tylko szlak trafił na cały dzień....chyba jakiś serwis vw zaliczę w piątek bo mechanicy mi juz wymienili jak mówiłem cewki świece przepływomierz i gówno to dało, a sonda nie dawała znaków problemu Edytowane 19 Października 2011 przez hpnoti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #144 Napisano 19 Października 2011 (edytowane) Ponieważ temat wężyków podcisnienia, odmy, schematów itp wraca jak bumerang a schematy etki nie ułatwiają sprawy postanowiłem ułatwić życie kolegom i przygotowałem pierwszu w serii poprawionych schematów etki. W schematach pominąłem opaski,uszczelki i inne drobiazgi. Schemat poniżej to schemat połączenia odmy olejowej. Jeżeli cos skopałem w schemacie proszę o info a poprawie (schemat robiłem z głowy więc mogłem coś pokręcić). [ATTACH=CONFIG]67755[/ATTACH] poprzez kolektor ssący (1) zasysa się powietrze przewodem gumowym (2). Podciśnienie poprzez poprzez wąski kanalik w ezektorze (3) jest zasysane przewodem nr (4) które jest połączone z cieńszym króćcem kierownicy powietrza (5). Dalej powietrze jest zasysane gumowym przewodem (6) i dalej poprzez plastikową rurkę (7) i puszkę odmy olejowej (8) powietrze jest odciagane z miski olejowej i pokrywy zaworów. Miejsca wrażliwe. - Przewody 6 i 4 oraz 2 są rozpuszczane przez olej zawarty w tzw "mgiełce olejowej." - Zaworki znajdujące się w kierownicy powietrza 5 oraz ezektorze 3 sa rozpuszczane lub zapychane. - Zawieszenie zaworku w kierownicy powietrza powoduje że w misce olejowej panuje takie samo ciśnienie powietrza jak ciśnienie powietrza przelatującego przez przepływomierz. (brak sprawnych zaworów na aleegro, wszystkie są zjedzone przez olej a te całe po wyczysczeniu brudów robią sie twarde. Cześc nowa to cała kierownica powietrza - koszt 280 zł (2011r) - w ezektorze tez może zawiesić się zaworek który znajduje się przy tylnim króćcu zasilającego serwo hamulcowe. Efekt jest taki że wytworzone podcisnienie w serwie ucieka. Hamowanie jest o wiele słabsze. - w ezekotrze droga powietrza odmy olejowej jest oganiczona wąską tulejką średnica niecały 1 mm. Tam te miejsce zapycha sie nagarem lub w zimę "masłem olejowym". Drugi schemat - obieg powietrza serwo hamulcowe. [ATTACH=CONFIG]67756[/ATTACH] Wrażliwe miejsca : - zapchany ezektor (3) lub zawieszony zawór w ezektorze (3) - nadpękniety przzewód (4) - rozpuszczony przez olej przewód (2) Trzeci schemat - obieg powietrza EVAP [ATTACH=CONFIG]67757[/ATTACH] Wrażliwe miejsca : - zawieszony lub pekniety zawó EVAP - - Czwarty schemat - sterowania pojemności kolektora ssącego [ATTACH=CONFIG]67758[/ATTACH] Wrażliwe miejsca : - sparciałe przewody (2) i (4) - pęknieta membrana lub urwany wodzik w regulatorze (5) elektrozawór (3) jest sterowany eletrycznie przez komputer jesli go pominiemy podcisnienie natychmiast i nieprzerwanie podciągnie wodzik a on ma sie ruszać tylko pod zwiększonym obciązeniem silnika. Element 5 jest połączony z wałkiem który tu nie jest widoczny na rysunku. Piąty schemat - sterowania podciśnieniem ciśnieniem LPG i PB [ATTACH=CONFIG]67765[/ATTACH] Wrażliwe miejsca : - sparciałe przewody podciśnieniowe - niedrożny krucieć w przepustnicy oraz niedrożne trójniki na przewodach podciśnieniowych. EDIT by GURAL Dobrze by było gdybyś jeszcze używał opcji edytuj. Nowe forum wycina mi schematy to załączam paczkę - sciągnąć i usunąć koncówkę .xls tak aby zostało tylko .7zip i rozpakować podciśnienia 1.8 APT i ADR (lord_kalina).7z.xls Edytowane 8 Lutego 2012 przez lord_kalina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #145 Napisano 19 Października 2011 załączyłem plik schematu w programie gimp wystarczy zmienić rozszerzenie usunąć końcówkę rar mam nadzieję że komuś przyda . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdunvw Zgłoś #146 Napisano 19 Października 2011 Fajnie to pokazałeś bo mój schemat z ETKI serwisu VW nie pokazywał ODMY a na twoim jasno wynika, że przewód który mi się rozerwał ( nr ) 4 w ADR w dalszej części poprzez dolot do przepustnicy ( wynika z tego, że to kierownica powietrza) łączy się z ODMĄ.Więc jasne jest , że ma to 100%-owy wpływ na odpalanie zimnego silnika jak i jego pracę w pierwszych minutach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #147 Napisano 19 Października 2011 łączy się z ODMĄ.Więc jasne jest , że ma to 100%-owy wpływ na odpalanie zimnego silnika jak i jego pracę w pierwszych minutach. Pisałem ci o tym już parę dni temu, ze skoro jest w przewodzie olej, to połączony jest z odmą :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdunvw Zgłoś #148 Napisano 19 Października 2011 ,mam jeszcze pytanko.Czy dużo jest roboty z wyjęciem tej kierownicy powietrza? Może bym pobawił się w wyjęcie i przeczyszczenie - choć pogoda nie rozpieszcza. ---------- Post added at 17:59 ---------- Previous post was at 17:58 ---------- Pisałem ci o tym już parę dni temu, ze skoro jest w przewodzie olej, to połączony jest z odmą Tak ale ty pisałeś, że on idzie do odmy a tak nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hurrikhan Zgłoś #149 Napisano 19 Października 2011 Witam, Otoz dzisiaj mialem okazje spojrzec pod maske mojego paska z APT. Refleksje i wnioski: - przewod 4 wg schematu pierwszego wyglada ze zostal wymieniony przez gazownika - sa na nim napisy ...LPG... i sa nieoryginalne opaski zaciskowe - ruszalem wszystkimi mozliwymi przewodami i stwierdzilem luzy na przewodzie 2 przy kolektorze - odkrecilem, sprawdzilem przewod, zakrecialem mocno ponownie - do reszty przewodow,w tym odmy jest ciezki dostep, nawet spojrzec trudno, jedyne co widizalem to ze im blizej odmy i nizej silnika tym siecej syfu czarnego (oleju) Wg mnie wymiana przewdou 4 nie jest specjalnie spomplikowana, ja w moim APT widze zarowno jeden jak i drugi koniec pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdunvw Zgłoś #150 Napisano 19 Października 2011 Jak masz tam olej to znaczy, że któryś z przewodów jest pękniety/rozerwany i łapie lewe powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #151 Napisano 19 Października 2011 zobacz czujnik połozenia wału lubi swirowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #152 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) "mam jeszcze pytanko.Czy dużo jest roboty z wyjęciem tej kierownicy powietrza? Może bym pobawił się w wyjęcie i przeczyszczenie - choć pogoda nie rozpieszcza." Wyjęcie tej kierownicy powietrza to 15 minut. Tylko nie odkręcaj przepustnicy od kolektora to będzie łatwiej ściągnąć z przepustnicy. Ale przeczysczenie zaworka to prawdziwie ginekologiczna robota. 2 razy robiłem i to w łazience, gorącą wodą, patyczkami do uszu i czym sie da i 2 krotnie ponisłem porażkę jeśli chodzi o uratowanie gumowego zaworka. W pierwszym przypadku przerwałem gumkę a w drugim przypadku gumka po umyciu ciepłą/gorącą wodą zrobiła się twarda i odkształciła. kupiłem nową kierownicę powietrza niestety jest dostępna tylko w ASO koszt :debil 280 zł. Ja też walczę z wibrującym silniiem na 3 garach na ssaniu dopóki nie się nie rozgrzeje. a wymieniłem 99 % co siedzi w komorze silnika. W portfelu czarna dziura. Ale cóż nauka kosztuje. Niedługo będę mógł otworzyć warsztat lub złożyć drugi samochów z części w garażu. Na razie wymieniłem listwę gazu bo miała 11 lat i powymieniałem opaski i przewody gumowe. Życzę powodzenia:fajny Jeśli chodzi o odmę to jeszcze oprócz przewodów lubi pękać "plastik w kształt litera z" element (7) raz miałem pęknięty za zagięciu a 2 raz wogóle urwany koniec. Z moich obserwacji wynika że koszt w sklepie jest 15 zł droższy od tego z allegro. Więc lepiej zawsze zapytać. Dodam odnośnik do moich zdjęć przy wymianie odmy i czyszczeniu przepustnicy http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/57408-problemy-na-ssaniu-1.8adr/page2 Edytowane 20 Października 2011 przez lord_kalina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #153 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) Jeśli kogoś interesuje jak sprawdzić ezektor oto zdjęcie z forum audi A6 [ATTACH=CONFIG]67875[/ATTACH] i jeszcze zdjęcie przekroju tego cuda. [ATTACH=CONFIG]68438[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]68439[/ATTACH] Jak widac od strony króćca odmy olejowej jest mała rurka, dysza. To ona się zapycha a syf zebrany w środku może zawiesić gumową membranę/zaworek i to może tez wpływc na to że ucieka podciśnienie z serwa i tym samym wspomaganie hamulców. Powyższy schemat odbiera ndzieję na samodzielne i całkowiete oczyszczenie zapchanego ezektora. Ja zastanawiam się nad wpięciem jakiegoś małego filtera (np paliwa takiego jaki miałem w dużym fiacie lub polonezie) może to zabezpieczy przez ponownm zapchaniem tego cuda. i link do strony http://www.a6klub.pl/quattro-96r-28-ack-faluje-drga-gasnie-vt29157,30.htm Dodam tylko że dmuchając ustami w ten wąski króciec od odmy nie powinno być za dużego oporu mając wrażenie że gdy dmuchamy to w oczach się roi ciemniej i policzki rozrywa. (Ja 2 razy sprawdzałem i tam dmuchałem a za 3 razem kolega mechanik pokazał mi jak naprawdę tam powinno być drożne). Powinno być tak jakbyscie dmuchali w słomkę o przekroju 1 mm. np w taką rurkę/koszulkę do izolowania przewodów którą ogniem zapalniczki sie kurczy na przewodzie. Ja swój płukałem stukałem i masę nagaru tam wywaliłem a może i ziarenek piasku które się przyklejają do rozerwanego przewodu odmy a gdyh uszczelnimy odmę to syf zaciąga a w małych przekrojach się blokuje. znalazłem rewelacyjne zdjęcia tego cuda techniki na stronie http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=109470 dodam tylko jedno zdjęcie aby nie zapychać serwera [ATTACH=CONFIG]68577[/ATTACH] Edytowane 27 Października 2011 przez lord_kalina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pustack Zgłoś #154 Napisano 20 Października 2011 ok wiec czy lord_kalina lub zdunvw poradziliście sobie z tym problemem w końcu? i pytanko czy to że zawór n80 nie pstryka tak jak powinien (czyt. w ogóle) może również powodować problemy z odpalaniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #155 Napisano 20 Października 2011 i pytanko czy to że zawór n80 nie pstryka tak jak powinien (czyt. w ogóle) może również powodować problemy z odpalaniem?Zarówno z odpalaniem jak i falowaniem obrotów. Do tego podciąga się również filtr węgla aktywnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdunvw Zgłoś #156 Napisano 20 Października 2011 Ja w zasadzie mam problem rozwiązany. Jak tylko ustaliłem, że przewód nr 4 jest urwany wkręciłem (tymczasowo) ciasną śrubę w część przewodu przykręconą do tego trójnika czyli ezektora i auto rano odpala jak nowo narodzone. REWELACJA!!!!!!!! Dzisiaj odebrałem z serwisu VW zamówiony przewód ( 32zł) no i ....tylko wymienić. Tak więc problem porannego odpalania czy szarpania przestal już istnieć w moim silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #157 Napisano 20 Października 2011 a ja będę bez końca pewnie wszystko wymieniać zanim auto będzie działało. dziś jeszcze lepiej, bo patrze coś mi klekocze... a urwał się kabel z takim białym w środku z tej o to części co zaznaczyłem na zdjęciu...powie mi ktoś co to w ogóle jest, bo skleić to tego widzę się nie da, a nawet nie znam nazwy tego czegoś [zdjecie wypożyczone od kolegi z forum mam nadzieje ,ze sie nie gniewasz] [ATTACH=CONFIG]67911[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdunvw Zgłoś #158 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) O ile dobrze widzę to chyba właśnie zawór N80 od ciśnienia paliwa Było o tym na stronie nr 3. Tak na marginesie to jak to się mogło samo rozsypać? Edytowane 20 Października 2011 przez zdunvw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #159 Napisano 20 Października 2011 urwał się kabel z takim białym w środku z tej o to części co zaznaczyłem na zdjęciu...powie mi ktoś co to w ogóle jest, bo skleić to tego widzę się nie da, a nawet nie znam nazwy tego czegoś Zawór N80 odpowietrzenia zbiornika paliwa. Nie klej tego, bo nie ma sensu ani efektu. Brachol miał w swoim to sklejane i nie dawało to rezultatu. Kup używkę za około 80 zeta i wymień. [zdjecie wypożyczone od kolegi z forum mam nadzieje ,ze sie nie gniewasz] Spoczes :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hpnoti Zgłoś #160 Napisano 20 Października 2011 (edytowane) Kurde gdzie ja to kupie, na allegro ni gwint nic nie mogę znaleźć, albo złe tagi wpisuję ;/ hmm a gdyby tak to dało efekty odpalania ale tylko nagle pieniądze do wydania patrze, ja pierdziele ja to mam pecha. Ale wlasnie sobie przypomniałem(przypomnę jeszcze, że czasem widzę na komputerze, że mam wpisane -2-6 stopni choć jest moze 10 na plusie i po jakimś czasie nagle wzrasta)i że pisałem nie dawno z jednym z kolegów na forum o tym odpalaniu i pisał mi, że u niego to:"Może nawet byc czujnik temp cieczy g62 który odpowiada za podawanie temp do ecu,w momencie gdy podaje błędną temperature,ecu daje błędna dawkę na wtryski co powoduje zalewaniem i w konsekwencji telepanie i efekt że pali na 3 gary podczas pierwszego rozruchu. " "Można zrobić zawsze test sondy,może ona nie grzać ale.... Należałoby rano podłaczyc kompa,i sprawdzić coolant temp czy bedzie zbliżona do temp otoczenia.Nastepne co mi przychodzi do głowy,to nieszczelne wtryski,miałem podobnie,jeden przepuszczał(LPG oczywiście) no i z rana kiedy coś tam dostało się do kolektora,to dopóki nie przepalił mieszanki Pb i LPG telepało silnikiem,a gdy lekko dałem gazu ,gasł.Więc mówię najpierw nalezy zrobic kilka testów ,zanim pojdzie się w koszta. " Edytowane 20 Października 2011 przez hpnoti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach