Skocz do zawartości
german21

Ciężko odpala po dłuższym postoju 1.8 ADR + LPG

Rekomendowane odpowiedzi

gdzie u mnie może być ten wąż? bo to miejsce gdzie jest u zdunvw wygląda tak

 

http://zapodaj.net/3b39df70caeb.jpg.html

 

sorki za link zamiast miniaturki ale imageshack mi się coś wiesza

 

Pooglądałem ten twój silnik i wydaje mi się, że musi być to mniej więcej coś koło tych węży.Sprawdź wszystkie poza wodnymi.

 

[ATTACH=CONFIG]67627[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde masz fajnie , że wiesz co to u Ciebie jest;) ja wymieniałem cewki,świece,przepływomierz,filtry gazu. No i dalej mi telepie przez minute gdzieś, a boje się jak już będą większe mrozy O.o Dzis nawet za pierwszym nie odpalił pasztet, a ten kabel i mnie jest o dziwo cały, znaczy może nie powiem, że super, bo mi coś nie pasowało... owszem trzymał się cacy czegoś tam z dołu gdzie tam szedł, ale ma na sobie , taką czarną taśmę klejącą ciekaw jestem po co, ale oddam to mechanikowi, bo nie ma sensu chyba samemu wsadzać głęboko paluchy hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim APT tez chyba nie bedzie tak latwo go zlokaizowac. A ponadto zona oddala dzisiaj auto do mechaniora (sic!!!) wice nie moge na zywo sprawdzic tych wezykow. poogladalem troche na necie i niby podobnie do ADR ale wydaje mie sie ze wlasnie tego wezyka nie ma w tym samym miejscu ( :( )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hurrikhan zauważyłem, że u mnie on jest jakoś tak ciut pod spodem ze paluchami to tylko tykałem bo ręka ni gwint ciężko do włożenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że to nie musi być urwane wystarczy, że jest pęknięte lub dziurawe.Fałszywe powietrze zawsze zassa. Hpnoti mówisz, że masz tam taśmę.Czyli masz rurę klejoną przez poprzedniego właściciela zapewne, no i chyba nie dla ozdoby,

 

---------- Post added at 22:21 ---------- Previous post was at 22:16 ----------

 

Mam propozycję. Jeżeli u mnie pomogło zaślepienie górnej części rury. To w zasadzie każdy dla sprawdzenia może ją sobie zdjąć przy górnym krućcu zaślepić czymś lub niech druga osoba zatka mocno palcem ( ja tak zrobiłem za pierwszym razem) i wtedy odpalić rano dla próby. I wszystko będzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekaj czekaj czekaj to Ty go zatkałeś u góry, ale odłączyłeś od czegoś tam do czego on dochodziłem w górze ? bo u mnie on jest do czegoś tam podłączony i z dołu również bo luźny zbytnio nie jest, jutro rano mechanika na chwile do samochodu wyciągnę i zapytam od czego badziewie te jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdunvw: mam prosbe, jak bedziesz w serwisie VW w sprawie twojego wezyka, prosze zapytaj fachowcow do czego jest ten przewod, zapisz numer czesci postaraj sie uzyskac jak najwiecej informacji, moze to byc pomocne dla nas APT-owcow ( i nie tylko bo takze dla wlascicieli silnikow 1,6 :)) w ustalniu faktycznego winowajcy.

z gory dzieki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdunvw: ten przewód który zaznaczyłeś na ADR na silniku to wchodzi w przepustnicę od dołu i go nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czekaj czekaj czekaj to Ty go zatkałeś u góry, ale odłączyłeś od czegoś tam do czego on dochodziłem w górze ? bo u mnie on jest do czegoś tam podłączony i z dołu również bo luźny zbytnio nie jest, jutro rano mechanika na chwile do samochodu wyciągnę i zapytam od czego badziewie te jest

nooooooooooo to właśnie jest najciekawsze ( jak pisałem wyżej), że w urwany przewód a dokładniej w tą część węża którą trzymam w ręce na fotce kilka postów wcześniej wkręciłem ciasno grubą śrubę .Efekt ? UZDROWIENIE auta

 

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:48 ----------

 

zdunvw: ten przewód który zaznaczyłeś na ADR na silniku to wchodzi w przepustnicę od dołu i go nie widać.

 

czyli rozumiem, że potwierdzasz moje przypuszczenie że czerwona strzalka i żółta wskazuje tą samą część (wąż gumowy)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

haha śrubę w to O.o walnij jutro z rana fotę jak to teraz wygląda jestem zajebi*** ciekaw. To wlasciwie gdzie ja miałbym to zatkać jak u mnie otworu wolnego nie ma, chyba że odłączę tą końcówkę u góry znaczy no tą widoczną po otwarciu maski a nie od spodu czyli drugi koniec znaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, ściągasz rurę u góry i czymś na próbę zatykasz albo kogoś prosisz aby mocno palcem przytrzymał i odpalasz.Patrzysz jaki efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm w pół kuli mózgu wydaje mi się, że to nic nie da, bo to tylko zatkam na amen,ale warto spróbować hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko po ściągnięciu rury zatkać trzeba nie ściągnięty przewód gumowy tylko kruciec plastikowy

 

---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:39 ----------

 

\cofnij się do postu w którym wkleiłem zdjęcie z urwanym przewodem w mojej ręce.\\\\\\dokładnie w ten przewód wkręciłem śrubę i pomogło. Wiem, że na dłuższą metę tak nie może być ale do czasu wymiany na nową?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dzisiaj sprawdzę jak będę miał kiedy tą nieziemską naprawę xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hpnoti: czekam z niecierpliwoscia na wyniki Twoich dzialan z racji iz posiadam ten sam silnik, a auto stoi u mechanika, ktory wydaje mi sie, ze nie znajdzie uszkodzonego przewodu.

Pytalem dzisiaj chlopakow w pracy (branza automotive) do czego moze byc ten przewod - z jednej strony wchodzi do przepustnicy, a z drugiej ten uklad idzie w okolice chlodnicy (tyle wywnioskowalismy ze zdjec) - koledzy nie byli pewni co to moze byc - pomysl jest taki ze przepustnica zasysa przez niego cieple powietrze wlasnie w momencie kiedy silnik jest zimny - ciekawe czy ta teoria sie sprawdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Byłem w serwisie VW i wygląda to tak, że w silniku ADR z trojnika który opisywałem w poprzednich postach wychodzą 3 przewody. Jeden plastikowy idzie w kierunku ścianki grodziowej a dalej wchodzi w servo. Drugi gumowy gruby idzie bezpośrednio do przepustnicy.Trzeci odchodzący w bok pod katem 45 stopni- to ten który u mnie jest urwany- idzie w dół i wchodzi w plastikową rurę która jest bezpośrednim dolotem do przepustnicy.Poniżej schemat z ETKI.nr 4 to uszkodzony wąż

[ATTACH=CONFIG]67728[/ATTACH]

analogicznie wygląda to tak na żywym silniku widocznym od strony ścianki grodziowej (czerwonym kolorem zaznaczyłem uszkodzony przewód, żółtym dolot podciśnienia z trójnika do przepustnicy, do którego jest podłączony uszkodzony wąż i zielonym wlot powietrza od filtra powietrza tak dla jasności poglądowej zdjęcia)

 

[ATTACH=CONFIG]67729[/ATTACH]

 

 

W dalszej rozmowie dowiedziałem się, że przerwanie lub uszkodzenie tego przewodu może jak najbardziej powodować kłopoty z pracą silnika na zimnym. Dziwiło ich tylko to, że zaślepienie jednej części uszkodzonego węża dało jakiś efekt ale być może jest to związane z tym, że ta druga część węża jest zapchana brudem.

 

Najfajniejsze dla mnie jest to , że nowy oryginalny przewód VW kosztuje 32 zł.Oczywiście zamówiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pooglądałem ten twój silnik i wydaje mi się, że musi być to mniej więcej coś koło tych węży.Sprawdź wszystkie poza wodnymi.
ja to sprawdzę siebie ale dopiero jutro, bo niestety nie mam teraz auta. A swoją drogą jeżeli to się u mnie przyczyną to zacznę wątpić w tych mechaników co snuli przeróżne terie, i wymieniali dobre części. Mam nadzieję że to będzie to. Napiszę jak już będę wiedział

 

 

Tak przy okazji jak to przemyślałem to to wszystko jest dziwne bo: skoro wąż jest nieszczelny, a ty zatykasz jakiś koniec jego bądź czegokolwiek, przez co ma przepływać powietrze to jaki to ma sens? powinno być gorzej bo wtedy nie dostaje w ogóle powietrza ani ciepłego ani zimnego... Co innego jak byś uszczelnił dziurę czy pęknięcie. Ale nie ważne, najważniejsze że to działa u ciebie to już jest dobrze.

Edytowane przez Pustack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem też z serwisu schemat dla silników APT.Nie rozmawiałem już na temat tych przewodów bo goście juz nie mieli dla mnie czasu .Schemat wygląda tak.

[ATTACH=CONFIG]67731[/ATTACH]

 

Analogicznie do układu podciśnienia w silniku ADR wydaje mi się, że przewody które mogą być wadliwe i które trzeba sprawdzić to te które poniżej zaznaczyłem na pomarańczowo.Zielonym zaznaczyłem przepustnicę oraz ten plastikowy dolot do przepustnicy w który tak jak w ADR powinien wejść jeden z przewodów z kolorem pomarańczowym.Ponadto na środku zielonym zaznaczyłem tez miejsce gdzie powinna znajdować sie przepustnica.Obok tego miejsca są kolejne dwa miejsca , gdzie powinny wchodzic pozostałe dwa przewody z oznaczeniem pomarańczowym.

[ATTACH=CONFIG]67732[/ATTACH]

Wiem, że ciężko będzie tam się dostać ale myślę, że warto tym się zająć bo to będzie chyba to. U mnie w ADR to już na 100% jestem tego pewny.

Myślę, że komuś to pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdunvw: dzieki za pomoc! moje auto wrocilo od mechanika, twierdzi ze to wina sondy lambda. calkiem mozliwe ze jest wadliwa, ale ja watpie, ze to tylko jej wina :)

pzdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już to przerabiałem.Później bedzie przepływomierz, listwa gazu, reduktor, adaptacja przepustnicy, jej czyszczenie itp. i nagle się zorientujesz, że wydałeś 1500zł a problem dalej istnieje.

hehehehe ten gość dzisiaj z serwisu śmiał się, że raz sie zdarzyło, że gościowi przepływomierz powietrza wymienili a to był przewód podciśnieniowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności