Fenio Zgłoś #141 Napisano 7 Sierpnia 2015 Zrobiłem remont skrzyni FRK ale fachowcy coś spartolil i leci olej z dekielka (01E301467). Pytanie czy wystarczy wymienić tylko ten dekielek czy również 01E301279 "oil drip tray" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #142 Napisano 7 Sierpnia 2015 zadaniem dekielka jest uszczelnienie - więc jak olej masz na zewnątrz to dekielek nie trzyma. Ja nowy osadziłem na paście dirko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamuss Zgłoś #143 Napisano 8 Sierpnia 2015 Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum I zwracam się do was z pytaniem Chciał bym założyć do swojego passata skrzynię 6 biegowa Obecnie mam 5 Czy to dużo przerabiania? Skrzynię są tak samo wielkie? Szukałem na forach ale natknąłem sie tylko na przeróbek od 2.5 V6 TDI Mam passata 2003r 1.9TDI. 101KM Proszę o poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #144 Napisano 8 Sierpnia 2015 Zajrzyj tu http://forum.vw-passat.pl/threads/89966-Wymiana-skrzyni-z-5-na-6-biegową-sprzęgło-240mm-(Opis) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamuss Zgłoś #145 Napisano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Skrzynię w 1.9Tdi i 2.5v 6 są takie same?? Z silnika avf skrzynię są najlepsze do przekładni czy od każdego silnika pasują?? Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez adamuss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #146 Napisano 12 Sierpnia 2015 (edytowane) Mnie również dopadł problem ze skrzynią biegów w AVF. Czasami przy wbijaniu 2 i 3 biegu coś głośno haczy, szura, tak jakby jakieś zębatki źle naskoczyły na siebie. Myślałem, że to wina kończącego się sprzęgła, ale nowe sprzęgło i dwumas nie rozwiązały problemu. Poduszki pod silnikiem i skrzynią też wymienione na oryginalne. Olej w skrzyni wymieniany na nowy. Czy ktoś wie co może być przyczyną i czy da się to naprawić za sensowne pieniądze ? Edytowane 12 Sierpnia 2015 przez axlotic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #147 Napisano 12 Sierpnia 2015 Metaliczne szuranie to właśnie ten popularny problem z łożyskami o którym była mowa w tym wątku. Słychać to najbardziej przy lekkim przyspieszaniu lub hamowaniu silnikiem. Ja za naprawę we Wrocławiu zapłaciłem 1800zł. Jeśli nie możesz wrzucić biegu bo coś haczy to możliwe że masz wyrobione synchronizatory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kulio Zgłoś #148 Napisano 27 Lutego 2016 (edytowane) Myślałem, że nigdy to nie nastąpi, ale jednak FRK zaczęła szumieć. Po tygodniu szumienia przestały wchodzić biegi. Od 1-6 opór, a na wstecznym tylko zgrzyty. Zgasiłem silnik, wrzuciłem 1 odpaliłem auto i biegi już wchodziły normalnie. Od razu wymieniłem olej na Fuchs dedykowany do tej skrzynki i od tej pory biegi wchodzą idealnie jak nigdy dotąd. Jednak łożysko szumi i trzeba coś z tym zrobić. Myślałem, że może oleju nie ma i dlatego biegi nie wchodziły, ale okazało się, że był i to nawet za dużo. W oleju były miedziane opiłki co wskazywałoby, że synchronizatory mówią papa. Zastanawiam się czy jest sens ratować skrzynię i wymienić łożyska skoro dobrze teraz biegi wchodzą czy od razu wyremontować skrzynię? Używki nie chcę. Biegi niby wchodzą dobrze, ale skoro opiłki to chyba kończy się skrzynka. Znalazłem na alle taką aukcję: http://allegro.pl/lozyska-skrzyni-biegow-vw-passat-b5-1-9-tdi-frk-i5990868174.html Ciekawe czy łożyska pasują, bo przeczytawszy temat to strach z zamiennikami itp. Nie mam warunków, żeby samemu zrzucić skrzynię. Co mi doradzicie? Pewnie i tak najlepiej było by wymienić tą skrzynię, albo wyremontować. Zastanawiałem się też nad oddaniem obecnej skrzyni i wziąć zregenerowaną DQS, jednak niektórzy narzekają na przełożenia, że FRK lepiej pracuje z AVF'em i teraz kompletnie nie wiem co z tym fantem zrobić. Edytowane 27 Lutego 2016 przez kulio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #149 Napisano 27 Lutego 2016 wziąć zregenerowaną DQS, jednak niektórzy narzekają na przełożenia, że FRK lepiej pracuje z AVF'em Pierwsze słysze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czerwien_ Zgłoś #150 Napisano 27 Lutego 2016 a jak to sie ma do 4motion z avf'em.... oznaczenie skrzyni FTS... tez ma te same bolaczki co FRK ? poki co cisza... ale jak czytam to az strach ;p analogicznie bedzie pasowac jakis 6gang z 2,5 v6 quatrro 4motion ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #151 Napisano 28 Lutego 2016 a jak to sie ma do 4motion z avf'em.... oznaczenie skrzyni FTS... tez ma te same bolaczki co FRK ? poki co cisza... ale jak czytam to az strach ;p analogicznie bedzie pasowac jakis 6gang z 2,5 v6 quatrro 4motion ? też bym się dowiedział, może ktoś powie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #152 Napisano 28 Lutego 2016 Jeśli chodzi o Quattro to prawdopodobnie EKM A6 C5. Jedyne co trzeba by zrobić to posprawdzać czy dyfry mają to samo przełożenie. Tu na filmie można sobię luknąć na przełożenia: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FireBall Zgłoś #153 Napisano 29 Lutego 2016 Jeśli nie możesz wrzucić biegu bo coś haczy to możliwe że masz wyrobione synchronizatory. Ja mam problem z wbiciem wstecznego, za pierwszym bardzo rzadko wchodzi ale za drugim przeważnie Od 1 do 6 wchodzą bez problemu! Duży koszt naprawy tego biegu wstecznego? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rapik Zgłoś #154 Napisano 15 Lutego 2017 Koledzy poratujcie. Passat 1.9 AVF 2005r Skrzynia o oznaczeniu HHQ. Pękła mi tulejka wodzika (taki mały plastikowy wianuszek w wodziku, przez co wyskakuje od strony skrzyni) i mam tylko 3 i 4 bieg. Jakiś numer części? Jak to namierzyć? Nie chodzi o ten zestaw : http://allegro.pl/mechanizm-zmiany-biegow-audi-vw-8d0798151-zestaw-i6641550008.html Ta tulejka o której mówię, jest w drugim wodziku (mniejsza średnica) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirgonzo Zgłoś #155 Napisano 26 Lutego 2017 Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielo Zgłoś #156 Napisano 21 Sierpnia 2018 Dzień dobry, To mój pierwszy post na forum, więc opiszę: Kupiłem B5FL-a 1.9 AVF ze skrzynią FRK która według moich doznań jest w stanie tragicznym. Opiszę całą sytuację: Auto które nabyłem rzekomo miało remontowaną skrzynię biegów 40kkm wcześniej gdyż zaczęły wyskakiwać biegi i zaczynała być głośna. Podobno "fachowiec" który robił remont skrzyni powiedział że może zainstalować 2 opcje łożysk- jedne ciche ale niezbyt trwałe a drugie głośniejsze ale za to bezawaryjne (jakby mi ktoś tak powiedział stwierdziłbym ze chce zrobić ze mnie idiotę ale OK) Niby po odebraniu auta po naprawie skrzyni pracuje tak do dziś a pracuje tak że gdy auto ledwo się toczy to czuć delikatnie jakby mechanizm różnicowy się dosłownie blokował i szarpie przy ruszaniu(trochę podobnie do walniętego dwumasa) oraz w ostatniej chwili przed zatrzymaniem kola gdy hamuję. Jako że jeździłem wcześniej BMW kojarzą mi się z takim zachowaniem ostatnie chwile mechanizmu różnicowego. Moim zdaniem albo poprzedni właściciel auta został oszukany przez fachowca albo skrzynia zaczęła się sypać i chciał mi wcisnąć jakiś tani bajer... (Pewne jest to że skrzynia faktycznie wygląda na "ruszaną" bo jest czysta i na pewno ktoś wyjmował plastikowy dekielek na tyle skrzyni ale co było robione bóg jeden wie) Biegi wchodzą elegancko, przy jeździe z nie ważne jaką prędkością - wiadomo huczy jak nie wiem. Mam wiec kilka pytań do znawców VW, mam nadzieję że uzyskam pomoc. 1. Czy możliwe jest żeby łożyska w skrzyni były tak kwadratowe że skrzynia tak się zachowuje? 2. Czy w skrzyniach FRK padały dyferencjały? 3. Podobno skrzynia DQS pasuje plug and play, czy faktycznie jest bardziej trwała? 4. W skrzyni DQS aby podeszła trzeba podobno wymienić "dekielek wybieraka" czy ktoś może wskazać ten element? (chodzi mi o to czy trzeba rozpołowić skrzynię czy są to 2 śrubki na wierzchu ) Czy to jedyny element jakim się różni? nic więcej mnie nie zaskoczy? 5. Jestem świadomy że skrzynia DQS ma dłuższe przełożenia ale zdania są sprzeczne. Jedni piszą że 5 i 6 bieg jest dłuższy a inni że ogólnie dyferencjał jest inny. Jaka jest prawda? Jakby ktoś podzielił się prędkością obrotową przy danej prędkości na danym biegu z taką skrzynią to już w ogóle było by MEGA. 6. Znalazłem firmę która ma zestaw łożysk do mojej skrzyni: https://www.sklep.arga.com.pl/lozyska/670-lozyska-skrzynia-biegow-frk.html Czytając forum widziałem wypowiedzi że jedno najdroższe łożysko kosztuje w ASO 800zł. Wiem że przez ASO jesteśmy dojeni jak krowy co rano ale czy różnica w cenie może być tak masakryczna że tu za 575zł jest cały zestaw?? Ktoś montował? jakieś opinie? 7. Warto wymienić te łożyska na własną rękę(poradzę sobie z wymianą) czy lepiej szukać innej skrzyni FRK ?? która posypie się nie wiadomo kiedy... Zadałem pewnie sporo pytań ale auto jest potrzebne żonie i chciałbym je sprawnie i szybko naprawić bez niespodzianek. Ewentualnie być przygotowanym na jakieś dziwne tematy. Nie licząc pancernego Golfa II w którym słowo usterka nie miało w ogóle miejsca to mój pierwszy VW więc proszę o pewne porady ludzi którzy na tym zęby zjedli . Moja prośba: jeżeli ktoś ma użyć słowa/zwrotu : być może, prawdopodobnie, podobno itp... niech nie pisze bo nie biorę takich komentarzy pod uwagę. Interesują mnie tylko pewne informacje typu: wiem, widziałem, sam to przerabiałem, na pewno. Z góry dzieki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #157 Napisano 22 Sierpnia 2018 19 godzin temu, Zielo napisał: 3. Podobno skrzynia DQS pasuje plug and play, czy faktycznie jest bardziej trwała? Tutaj masz temat o wymianie FRK na DQS. 19 godzin temu, Zielo napisał: 6. Znalazłem firmę która ma zestaw łożysk do mojej skrzyni: https://www.sklep.arga.com.pl/lozyska/670-lozyska-skrzynia-biegow-frk.html Jeżeli nie zdecydujesz się na wymianę skrzyni to odpuść sobie ten zestaw. Jedyne co nadaje się do założenia to uszczelniacze. Dwóch łożysk nie widać i nie wiem co to za firma ale dwa pozostałe są Fersy. Jak nie chcesz za jakiś czas robić znowu skrzyni to zrezygnuj z tego. Najlepiej poszukać Timkena lub SKF-u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach