Skocz do zawartości

axlotic

  • Liczba zawartości

    84
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O axlotic

  • Urodziny 19.02.1977

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lublin

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2001
  1. Odebrałem samochód z warsztatu. Wymienione zostało: - napinacz - pasek PK Stary napinacz był już zatarty, a pasek już lekko popękany. Sprzęgiełko alternatora okazało się być w BDB stanie. Po wymianie piski i drgania ustały .
  2. Czyli sprawa jest poważna. Dzięki wielkie. Dzisiaj podjadę do warsztatu żeby to zobaczyli.
  3. Witam, ostatnio zaczęło mi coś piszcześć z okolicy pasków w silniku. Piszczenie przyśpiesza wraz ze wzrostem obrotów. Ciężko zlokalizować źródło tych pisków. Nagrałem filmik, wygląda to tak: Dodatkowo niepokoi mnie ta mała rolka na środku. Cała się trzęsie wraz z metalowym mocowaniem, które wychodzi z jakiejś "rurki". Na filmiku te drgania są dobrze widoczne. Czy ktoś wie co jest powodem tych pisków i drgań ? Z góry dziękuję.
  4. U mnie finalnie szarpanie przy ruszaniu wyeliminowały operacje: 1. Czyszczenie EGR i kolektora dolotowego 2. Wymiana poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów na oryginalne 3. Wymiana sprzegła, dwumasy, łożyska oporowego i śrub na nowe LUK 4. Wymiana łącznika elastycznego wydechu. 5. Dospawanie dodatkowego tłumika drgań wydechu o długości 20cm. Teraz jest cud miód. Jak ktoś ma problemy z drganiami przy ruszaniu to prawdopodobnie któraś z tych opcji pomoże. Pozostały mi minimalne drgania na lewarku na postoju, ale z tym już chyba nic się nie da zrobić. Może jeszcze wymienię tłumik środkowy, bo już trochę go słychać.
  5. Kolego, trochę mnie uspokoiłeś, bo już nie mogłem spać przez to .
  6. No właśnie, wszystko jest super, tylko ten krótki stukot przy gaszeniu ;/. Dobrze wiedzieć, że to nie tylko u mnie tak jest po wymianie dwumasy. Boję się tylko, że to stukanie to tylko początek problemów i niedługo zacznie stukać przy zapalaniu i podczas jazdy. Wydałem na tą przyjemność 2400zł i liczyłem, że stuków pozbędę się raz na dobre. A czy możliwe jest, żeby ten dwumas jeszcze się ułożył i przestał stukać np po przejechaniu 1000km ?
  7. Witam, wczoraj mechanicy zamontowali mi nowy zestaw LUK od silnika 2.0TDI BRD (komplet sprzęgło + dwumas + łożysko oporowe + śruby). Dwumas po wyjęciu z pudełka miał luz ok 7-8mm wokół własnej osi i minimalnie kołysał się na boki. Stary wyjęty dwumas miał 20mm luzu wokół własnej osi. Po montażu nowego dwumasa znikło zjawisko wpadania auta w bardzo mocny rezonans i stuki podczas gwałtownego dodania gazu przy ok 1900-2000rpm na 3 i 4 biegu, co mnie bardzo cieszy. Pojawiło się jednak coś, czego przy starym dwumasie nie było. Mianowicie coś zaczęło stukać przy gaszeniu silnika. Nieważne czy jest wciśnięte sprzęgło czy nie, dźwięk jest zawsze ten sam. Czy nowe koło dwumasowe jest uszkodzone i powinienem je reklamować ? Nagrałem filmik (sorry ze po ciemku): Stukot pojawia się przy 0:17. Przy zapalaniu i jeździe albo podczas próby ruszania na samym sprzęgle żadnych stuków. Samochód po naprawie praktycznie nie był jeżdżony (max 10km). Oprócz gaszenia jest wszystko super. Przy zapalaniu, podczas jazdy albo podczas próby ruszania na samym sprzęgle żadnych stuków. Dodam jeszcze, że poduszki pod skrzynią i silnikiem mam wymienione na nowe oryginały. EDIT: Zrobiłem jeszcze kolejny test: zaciągnąłem ręczny i próbowałem ruszyć używając samego sprzęgła na 1 i 2 biegu ? I nic, kompletna cisza. Moja nowa dwumasa po wyjęciu z pudełka miała praktycznie bardzo podobne luzy jak na tym filmie wrzuconym przez kogoś: Luz wokół własnej osi nawet u mnie był mniejszy , bo tylko 8mm (na filmie ponad 10mm). Co z tym zrobić drodzy forumowicze ?
  8. Mnie również dopadł problem ze skrzynią biegów w AVF. Czasami przy wbijaniu 2 i 3 biegu coś głośno haczy, szura, tak jakby jakieś zębatki źle naskoczyły na siebie. Myślałem, że to wina kończącego się sprzęgła, ale nowe sprzęgło i dwumas nie rozwiązały problemu. Poduszki pod silnikiem i skrzynią też wymienione na oryginalne. Olej w skrzyni wymieniany na nowy. Czy ktoś wie co może być przyczyną i czy da się to naprawić za sensowne pieniądze ?
  9. U mnie też coś szarpało i stukało przy dynamicznym ruszaniu, lub nagłym wciskaniu gazu do podłogi. Przy spokojniej jeździe było ok. Okazało się, że do wymiany mam 2 poduszki pod sinikiem i 1 pod skrzynią biegów. Po wymianie problem ustąpił.
  10. axlotic

    Tuning TDI/ Podstawy

    Zwróć uwagę na to, że po programie znacznie szybciej przegrzewają się hamulce . Również polecam Darona.
  11. axlotic

    Passat b5 1.9 AVF

    Pompki w super stanie, przepływka może być, ale widać, że już długo używana. Turbo bardzo ładnie pompuje i wcześnie wstaje. Termostat ok. Generalnie nie ma sie do czego przyczepić. Przy 2300 masz najwyższy moment obrotowy, stąd uczucie kopnięcia. A kop od 1800-1900 to moment, gdy turbo wstaje i zaczyna pompować maksymalne ciśnienie. Ja bym szukał gdzie indziej przyczyny zwiększonego spalania.
  12. Przepływomierz już trochę odbiega od normy, widać, że lekko dnie dawke paliwa powyżej 3300rpm.
  13. Przyczyną brzydkiej pracy silnika jest Cylinder nr 2, a dokładniej to pompowtrysk strasznie leje. Prawdopodobnie nadaje on się do wymiany lub regeneracji. Ale dopiero po zamianie z innym pompowtryskiem miejscami okaże się czy to w tym tkwi problem.
  14. 1. Dlaczego masz wciąż oryginalny program ? Turbo AWX pompuje teraz tyle samo co stare od AFN. 2. Masz niedogrzany silnik, czyli termostat najpewniej do wymiany
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności