Stavros Zgłoś #21 Napisano 16 Lipca 2010 carl0s- podziekowal ci za info, uspokojenie rzecza bezcenna, a swoja droga to dziwne bo analizujac budowe i zasade dzialania sprzeglo w pasku nie ruzni sie praktycnie niczym od innych aut, chyba ze odlegloscia lozyska od docisku Ciekaw jestem czy dalo by sie zmodyfikowac lozysko by je pogrubic lub podlozyc jakas tuleje by bylo blizej docisku. Chyba nie bede probowal bo to zmudna robota dla ciekawskich, 3eba by bylo zakladac i zciagac skrzynke caly dzien i testowac... aczkolwiek odwacny ktory znajdzie przepis na obnizenie moze pomuc tym ktorym praca sprzegla sie nie podoba;) Chetni do boju!!!!!!!!!!!!! ---------- Post added at 02:09 ---------- Previous post was at 02:06 ---------- a i jeszcze cos, to na temat tego ogloszonka na czerwono, czy moglbys mnie nieco pokierowac jak, z kad, za ile kupic zestaw vag i ewentualnie pozniej jak go uzywac? Bede wdzieczny, jak na razie mam laptopa, znalazlem multum kabli na ebay'u ale mysle ze jeszcze oprogramowanie 3ba jakies bo kable maja tylko instalke do osprzetu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #22 Napisano 16 Lipca 2010 a i jeszcze cos, to na temat tego ogloszonka na czerwono, czy moglbys mnie nieco pokierowac jak, z kad, za ile kupic zestaw vag i ewentualnie pozniej jak go uzywac?Bede wdzieczny, jak na razie mam laptopa, znalazlem multum kabli na ebay'u ale mysle ze jeszcze oprogramowanie 3ba jakies bo kable maja tylko instalke do osprzetu. Ja kupiłem kabelek z allegro za 50 pln, zwykły chiński ODBII. Do tego ściągnąłem oprogramowanie - Polski VAG, VagCom 3.11, VagCom 4.09. I na takim zestawie coś tam sobie "diagnozuję". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #23 Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) Problem stary jak świat. Passaty już tak mają, że sprzęgło "łapie" wysoko. U mnie jest to mniej więcej 2/3 skoku. Czyli - wciskam sprzęgło, wrzucam 1, popuszczam sprzęgło. 1/3 skoku - nic, 1/2 - nic, 2/3 zaczyna się toczyć. Sprzęgło miałem zakładane nówkę w lutym cały komplet. Na początku tydzień chodziło "od podłogi", a teraz właśnie tak jak mówię. Ale poczytałem, porozmawiałem z mądrymi ludźmi i "ten typ tak ma". Nie wiem dlaczego. u mnie dokładnie tak samo - po wymianie od podłogi a jak się ułożyło to wróciło do 2/3 wysokości Ciekaw jestem czy dalo by sie zmodyfikowac lozysko by je pogrubic lub podlozyc jakas tuleje by bylo blizej docisku.Chyba nie bede probowal bo to zmudna robota dla ciekawskich, 3eba by bylo zakladac i zciagac skrzynke caly dzien i testowac... aczkolwiek odwacny ktory znajdzie przepis na obnizenie moze pomuc tym ktorym praca sprzegla sie nie podoba Chetni do boju!!!!!!!!!!!!! zadzwoń do Radzikowskiego www.sprzegla.com powinien coś podpowiedzieć przez telefon Edytowane 16 Lipca 2010 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #24 Napisano 23 Lipca 2010 To i ja się podepne pod temat. Wczoraj coś dziwnego stało się z moim sprzęgłem, wracając do domu, ni z gruchy ni z pietruchy, zapadło mi sie sprzęgło, tym samym pozbyłem się biegu wstecznego oraz jedynki. Sprzęgło bierze przy samej ziemi, i sam skok pedała skrócił sie o 2/3. Co dziwne pasek dostał większego kopa (bo odpuściły hamulce, i układ kierowniczy lżej zaczął pracować). Na wyłączonym silniku biegi pracują bez zarzutu, problem jest podczas pracy silnika. Jakieś pomysły? Proszę o pomoc.... dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #25 Napisano 23 Lipca 2010 usłyszałęs moze jakiś trzask ??? jaezeli tak to docisk sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado_tec Zgłoś #26 Napisano 23 Lipca 2010 Brzmi tak, jakby padła pompka sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #27 Napisano 23 Lipca 2010 Trzasku nie było, jakby padł wysprzęglik to myśle że żadnego biegu by nie było, a tu 2,3,4,5 są a 1 i R wchodzą bardzo kiepsko. Pojechało na warsztat, wstępna dializa mechanika, dwie sprawy na raz się złączyły i padło na: zapowietrzone sprzęgło,( jakiś czas temu siadły mi hamulce i wymieniali płyn, może faktycznie nie odpowietrzyli sprzęgła) oraz poducha silnika i skrzyni. Zobaczymy ile w tym będzie prawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beziak Zgłoś #28 Napisano 25 Lipca 2010 sprzeglow pasku to ogolna porazka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #29 Napisano 25 Lipca 2010 sprzeglow pasku to ogolna porazka no rzeczywiście inteligentna odpowiedź... Nabijasz sobie posty? Czy masz jakieś konkretne dowody na to stwierdzenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasiu_ Zgłoś #30 Napisano 26 Lipca 2010 (edytowane) Jakie by nie było, u mnie właśnie wydarzyła sie tragedia.... Już popołudniu znowu zaczęły ciężko biegi wchodzić, no i wieczorem cofając w garażu tym razem trzasło, podskoczył silnik, no i teraz jak dodam gazu to w okolicach skrzyni słychać jakby wszystko się mieliło. Do tego biegów praktycznie nie ma a jak już coś wrzuce to po lekkim puszczeniu i wciśnięciu spowrotem i tak jedzie powoli do przodu. Dodam jeszcze że po odpaleniu na wyświetlaczu pojawił się komunikat "Service INSP". Proszę o POMOC. Poszukuję w związku z powyższym mechanika w Gdańsku lub okolicach, który się tym zajmie. (tune-up przez 2tyg nie biorą nikogo na widły) No i jak z cenami i jakiej firmy brać części. p.s. jeżeli było już o tym na forum proszę o wyrozumiałość, naprawdę nie mam siły szukać jutro na urlop miałem jechać i nici. Edytowane 27 Lipca 2010 przez jasiu_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gary Zgłoś #31 Napisano 27 Lipca 2010 Również podpinam się pod temat i mam takie pytanie czy jest możliwe żeby dostał się olej z silnika na sprzęgło i powodował uślizgi? Sprzęgło raz mi się slizga innym razek jest ok. Tylko na 3, 4 i 5 biegu i przy pełnym bucie na obrotach 2-3 tyś. Oprócz tego nic się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 27 Lipca 2010 Również podpinam się pod temat i mam takie pytanie czy jest możliwe żeby dostał się olej z silnika na sprzęgło i powodował uślizgi? Sprzęgło raz mi się slizga innym razek jest ok. Tylko na 3, 4 i 5 biegu i przy pełnym bucie na obrotach 2-3 tyś. Oprócz tego nic się dzieje. jest taka możliwość wtedy gdy uszczelniacz wału korbowego puszcza lub uszczelniacz w skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czikabonita Zgłoś #33 Napisano 27 Lipca 2010 (edytowane) Co sie okazalo - prawdopodobnie jak strzelil docisk to uszkodzila sie skrzynia - albo i wczesniej. W kazdym razie w oleju są opiłki i jak przytrzyma sie drążek podczas jazdy to jest huczenie, a tarcie na pedale pochodzi ze skrzyni. Diagnoza mechanika - naprawa nieoplacalna, trzeba wymienic skrzynie. Czy moglibyscie mi pomoc w temacie jak znalezc skrzynie w dobrym stanie? Skrzynka DHF 0933 - czy przy poszukiwaniu wystarczy tylko DHF? Edytowane 27 Lipca 2010 przez czikabonita Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #34 Napisano 27 Lipca 2010 Sprzęgło raz mi się slizga innym razek jest ok. Tylko na 3, 4 i 5 biegu i przy pełnym bucie na obrotach 2-3 tyś. Oprócz tego nic się dzieje. w tych obrotach masz chyba największy moment obrotowy do przeniesienia z silnika na sprzegło i dlatego nie wyrabia i się ślizga - u mnie było podobnie wstawiłem tarcze i docisk po regenereacji i po 15 tys jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #35 Napisano 29 Września 2010 3 dlugosci skoku pedalu.Pytanie brzmi: Czy w waszych paskach po stopniowym puszczaniu sprzegla na wrzyconym biegu autko rusza gdzy pedal sie odrywa od podlogi, jest w polowie drogi czy po za polowa???? Problem stary jak świat;). Passaty już tak mają, że sprzęgło "łapie" wysoko. U mnie jest to mniej więcej 2/3 skoku. Czyli - wciskam sprzęgło, wrzucam 1, popuszczam sprzęgło. 1/3 skoku - nic, 1/2 - nic, 2/3 zaczyna się toczyć. Sprzęgło miałem zakładane nówkę w lutym cały komplet. Na początku tydzień chodziło "od podłogi", a teraz właśnie tak jak mówię. Ale poczytałem, porozmawiałem z mądrymi ludźmi i "ten typ tak ma". Nie wiem dlaczego. Witam, sam się nad tym zastanawiałem.U mnie oczywiści wygląda to podobnie, mniej więcej w 2/3 wysokości sprzęgło "bierze" Wymieniałem ponad rok temu cały komplet na nowego LUK'a tzn. Koło dwumasowe i komplet sprzęgła.Na początku łapało jak by niżej, ale to szybko minęło. Natomiast ostatnio zauważyłem coś niepokojącego, mianowicie: jak wciskasz sprzęgło nawet na biegu jałowy to czujesz na pedale sprzęgła takie jakby chrabotanie? Do tego słychać jakby szuranie ale nie za każdym wciśnięciem pedału sprzęgła, choć coraz częściej.Tylko przy pełnym wciśnięciu do podłogi!Zarówno przy wrzuconym jakimkolwiek biegu jak i na biegu jałowym:hmm Co to może być za ustrojstwo? Z góry dzięki! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #36 Napisano 29 Września 2010 Witam,sam się nad tym zastanawiałem.U mnie oczywiści wygląda to podobnie, mniej więcej w 2/3 wysokości sprzęgło "bierze" Wymieniałem ponad rok temu cały komplet na nowego LUK'a tzn. Koło dwumasowe i komplet sprzęgła.Na początku łapało jak by niżej, ale to szybko minęło. Natomiast ostatnio zauważyłem coś niepokojącego, mianowicie: Do tego słychać jakby szuranie ale nie za każdym wciśnięciem pedału sprzęgła, choć coraz częściej.Tylko przy pełnym wciśnięciu do podłogi!Zarówno przy wrzuconym jakimkolwiek biegu jak i na biegu jałowym:hmm Co to może być za ustrojstwo? Z góry dzięki! pozdrawiam dokladnie, mialem to na starym sprzegle i na nowym, czyzby walek nie byl spasowany idealnie i ma luz na mocowaniu tarczy??? Gdyby tak bylo to logiczny jest rezonans zestawu wyczowalny i slyszalny... Zas w dieslu tego problemu nie ma jak zauwazylem jezdzilem 110 115 i 130 konnym 1.9tdi i szarpalem jak bym pierwszy raz jechal z przyzwyczajenia do mojego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indian4motion Zgłoś #37 Napisano 30 Września 2010 (edytowane) Buszmen stawiam na pękniętą lub skrzywioną łapę która dociska łożysko oporowe . Przerabiałem to w audi. Objaw identyczny Edytowane 30 Września 2010 przez indian4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #38 Napisano 30 Września 2010 Buszmen stawiam na pękniętą lub skrzywioną łapę która dociska łożysko oporowe . Przerabiałem to w audi. Objaw identyczny Zapomniałem dodać, ze tylko na dobrze rozgrzanym silniku i skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszek Zgłoś #39 Napisano 3 Października 2010 Z tego co się orientowałem to jak wymieniać sprzęgło to i od razu dwumas. ---------- Post added at 17:55 ---------- Previous post was at 17:54 ---------- Kolego jak przerabiałeś to w Audi to napisz jak to rozwiązałeś? I czy można to zastosować w Passacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #40 Napisano 5 Października 2010 Witam, dołączę się do dyskusji ponieważ od niedawna zauważyłem u siebie dziwny objaw. Mianowice, na biegu podczas puszczania (nie wciskania) sprzęgła (np. podjeżdżanie w korku) słyszę ciche piśniecie - jak bym przyciskał małe zwierzątko na luzie nie występuje, innych objawów na razie nie zauważyłem. Może ktoś ma pomysł cóż to takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach