Gość m911 Zgłoś #41 Napisano 5 Października 2010 Witam! z góry przepraszam że się podpinam pod Twój post... Muszę wymienić łożysko oporowe w moim passacie b5, pisałem maile aby się dowiedzieć ile to kosztuje i jeden warsztat odpisał mi tak: Jeżeli jest to naprawa bez zdejmowania skrzyni ,a wszystko na to wskazuje,to koszt naprawy jest 120,-pln brutto. Zapraszam Czy jest to możliwe że w passacie można zmienić łożysko bez zdejmowania skrzyni ? Z góry dziękuje za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #42 Napisano 5 Października 2010 słyszę ciche piśniecie - jak bym przyciskał małe zwierzątko na luzie nie występuje, innych objawów na razie nie zauważyłem. Może ktoś ma pomysł cóż to takiego? Przepraszam, a czy często przyciskasz małe zwierzątka... Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać Tylko na biegu? Kurde, ciekawe...:hmm A biegi wchodzą bez problemów?Jesteś pewien, że to nie od samego pedału sprzęgła dochodzi ów dźwięk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jupi1 Zgłoś #43 Napisano 6 Października 2010 U mnie również skrzypiał pedał sprzęgła, mechanik nasmarował mi "pedał" musisz dac nura pod deske i obczaic co tam trzeba nasmarowac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #44 Napisano 6 Października 2010 Ja jestem świeżo po operacji wymiany sprzęgła i koła dwumasowego na komplet SACHS, Polecam włąsnie te sprzęgła bo z Luk-iem różne cyrki wychodzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #45 Napisano 6 Października 2010 jak się tylko jakieś nawinie A serio to chyba nie pedał bo bez biegu tego nie słychać, na wyłaczonym silniku też nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
b4rszczyk Zgłoś #46 Napisano 7 Października 2010 ja też się pozwole dopiąć pod ten temat mam inny problem w swoim passku tdi 131 z 6 biegowa skrzynia. Otóż po w samochodzie tym zostało wymienione sprzęgło kompletne tzn (koło dwumasowe, docisk, łożysko i tarcza). Wymieniony został też wysprzęglik na nowy firmy sachs. Wymienione zostało z dwóch powodów ponieważ dwumas zaczęło być słychać ale też objawem końca sprzęgła był fakt iż co dziwne tylko pierwszy bieg lubił sobie zgrzytnąć już nie mówie na toczącym się samochodzie ale nawet na stojącym przed bramą i włączając pierwszy bieg słychać było dość mocne zgrzytnięcie i szarpnięcie. Po wymianie tych wszystkich elementów odpowietrzeniu układu przejechaniu się było ok. Ale po kilku dniach zauważyłem, że gdy samochód się zagrzeje (nie wiem jakie to ma znaczenie) zdarza się, że jeżeli samochód się toczy to jedynka lubi sobie też zgrzytnąć, a zdarza się, że i na postoju też chodź to bardzo rzadko. Ewidentnie wygląda to tak jakby nie było do końca dosprzęglone. I teraz moje pytanie czy przyczyny szukać w odpowietrzaniu bo słyszałem, że to dość ciężko się odpowietrza czy gdzie indziej???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #47 Napisano 30 Lipca 2011 (edytowane) hej. Mam u siebie podony problem(tyrkotanie).Tyle ze u mnie wystepuje tylko na puszczonym sprzegle na luzie, a czy na biegu nie mam 100% pewnosci. [ame] [/ame] Wymienione byly sprzeglo i dwumasa .... moze ktos podpowie co to moze byc. Najbardziej slyszalne na nagraniu od okolo 1:00 Edytowane 30 Lipca 2011 przez zeus1982 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #48 Napisano 6 Października 2013 (edytowane) Witam Miałem dzisiaj bardzo nie miła przygode.nagel przestało działac sprzegło.Z minuty na minute totalnie brak reakcji. Na zgaszonym silniku biegi bez sprzegła wchodziły leciutko natomiast po zapalniu silnika wogóle.Po kilkukrotnym zgaszeniu-zapaleniu,pompowaniu pedałem itp.-nagle problem zniknął. Stało sie to dzisiaj dwukrotnie i nie wiem czy to istotne ale za kazdym razem stało sie to po właczeniu biegu wstecznego i kiedy po cofaniu chciałem ruszyc do przodu to juz nie działało.Nie wiem czy temat juz był ale nie mogłem znalezc podobnego tematu.Najgorsze jest to ze problem znika i nie wiadomo kiedy moze sie powtórzyc.Prosze o jakies wskazówki Moj passat to 3BG 2004 rok 1.9 TDI AVF 4motion 6 biegów pozdrawiam Edytowane 6 Października 2013 przez rainman777 Przeniesiony regulamin pkt 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #49 Napisano 7 Października 2013 NIkt nie ma pomysłu co to za problem??!!??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba216 Zgłoś #50 Napisano 7 Października 2013 hej. Mam u siebie podony problem(tyrkotanie).Tyle ze u mnie wystepuje tylko na puszczonym sprzegle na luzie, a czy na biegu nie mam 100% pewnosci. [ame] [/ame] Wymienione byly sprzeglo i dwumasa .... moze ktos podpowie co to moze byc. Najbardziej slyszalne na nagraniu od okolo 1:00 Mam podobnie i tez sprzeglo i dwumasa wymienione jakis rok temu, po przejechaniu ok 30k km, u mnei to wystepuje na luzie po wcisnieciu sprzegla po jakis 2 sek a najbardziej slyszalne przy ruszaniu podczas zwalniania sprzegla, jezdze juz tak ze 4 mies i czekam co bedzie dalej jako ze 2 mechanikow nie ma pojecia co to jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #51 Napisano 7 Października 2013 Bardzo wiele ludzi przy wymianie zużytego kompletnego sprzęgła zapomina o nasmarowaniu lub wymianie małego łożyska igiełkowego które jest umieszczone w wale korbowym.Gdy ono się zaczyna zacierać występuje problem z zmiana biegów gdy silnik pracuje.W starszych b5 z silnikiem 1z 90 km nie było dwumasy lecz tarcza ma w sobie 4 sprężyny i zdarzało się dość często ze w nowej tarczy po np 30 tys km pękala jedna spreżyna lub inny element z nią współpracujący wpadało to w słoneczko docisku i blokowało rozłanczanie sie sprzegła choć nie za każdym razem.Robiłem już 3 takie przypadki i były to tarcze luka harta i 4max.Nie wiem jak jest w dwumasach w tdi bo u mnie w pb tarcza jest stała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #52 Napisano 7 Października 2013 NIkt nie ma pomysłu co to za problem??!!??!! Pompka sprzęgła...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1987 Zgłoś #53 Napisano 7 Października 2013 Pompka sprzęgła...? no ale pytanie co dalej??qrwa tylu "znawców" co to passata znaja na wylot i nikt sie nie moze pofatygowac i cos konkretnie napisac?? Czy wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie układu moze byc dobrym zabiegiem w moim przypadku.Dzisiaj zrobiłem ponad 100 km i nic ale jak mi sie znowu sprzegło gdzies zakleszczy/zatnie czy jak tam to nazwac to nie bedzie smiesznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafalk85 Zgłoś #54 Napisano 9 Października 2013 Panowie nie chciałbym tworzyć nowego wątku tak więc podepnę się tutaj. Zauważyłem jak by metaliczne stukanie na luzie. Gdy wcisnę pedał i trzymam to jest cisza, nic nie słychać jak popuszczę znowu to samo. Filmik bardzo dobrze ilustruje o co chodzi. Jak by ktoś z szanownych kolegów mógł pomóc, byłbym wdzięczny. [video=youtube_share;h1pbH2DqABo]http://youtu.be/h1pbH2DqABo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stromy Zgłoś #55 Napisano 11 Października 2013 Zobacz tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/22245-Kolo-dwumasowe-decyzja-o-wymianie?p=1972793 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DevoniX Zgłoś #56 Napisano 21 Czerwca 2014 (edytowane) Witam, podczepię się pod ten temat bo mam podobny problem tzn. Jeździłem normalnie samochodem bez zbytnich wariactw,przy zatrzymaniu się na skrzyżowaniu zaczął się problem , pedał sprzęgła stał sie "miększy" nie wyczuwałem już momentu odejścia sprzęgła i biegi zaczęły się ślizgać (wchodziły bez żadnego oporu) dojechałem do domu (200 m) wrzuciłem na luz (ciągle włączony silnik) otworzyłem bramę , wbiłem normalnie 1 bieg i wjechałem na podwórze ,podkreślam że samochód nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu go ponownie biegi nie chcą wskoczyć. Więc jak piszę jedyne co zauważyłem to że pedał sprzęgła stawiał mniejszy opór Przed awaria sprzęgło łapało gdzieś w połowie / bliżej podłogi , nie szarpał na zadnym biegu silnik 1.9 TDI 131KM Edytowane 22 Czerwca 2014 przez rainman777 Przeniesiony do prawidłowego działu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #57 Napisano 21 Czerwca 2014 Nie wiem konkretnie jak to jest w B5 ale... -Sprawdź poziom płynu -Czy jest wyciek pod pedałem sprzęgła -Jak nie ma to trzeba wykręcić silownik sprzęgła. Kuknij do działu B5, jak wykręcić siłownik, czy są zestawy naprawcze i jak odpowietrzyć układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bynio Zgłoś #58 Napisano 22 Czerwca 2014 Witam podepnę się do tematu , od pewnego czasu mam taki oto problem gdy jest bardzo ciepło (upały) wsiadam do auta ruszam i pedał sprzęgła zostaje w podłodze.Wyciągam go ręką jadę za którym tam razem zostaje w podłodze , wyciągam ręką i znowu sytuacja się powtarza. Nie ma ubytku płynu. Pogoda taka sobie chłodno, deszcz pada autko chodzi jak malina, przychodzą upały sytuacja się powtarza sprzęgło w podłodze. Co to może być ? Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #59 Napisano 22 Czerwca 2014 Pompka albo silownik. Bez podmiany ciezko stwierdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bynio Zgłoś #60 Napisano 22 Czerwca 2014 kolega mówił że pewnie wysprzęglik bo jak pompka to by płyn ubywał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach