polop_76 Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2010 Witam Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego tematu więc ..... Mam pytanie odnośnie chińskich kabli do diagnozowania VW wraz z oprogramowaniem VAG CAN COMMANDER 1.4 Zdaję sobie sprawę, że zabawa tym kablem jest nieco ryzykowna ale ..... jest ryzyko jest zabawa Interesuje mnie co i w jaki sposób udało się wam zrobić za pomocą tego zestawu Z mojego doświadczenia da się: wykasować błędy poduszek ( diagnoza i wykasowanie błędów - miałem problem z połączeniem napinacza pasów ) sprawdzić silnik pod względem błędów Interesuje mnie czy można : ustawić automatyczne włączanie się świateł po zapłonie ? zrobić adaptację radia ? Jeśli można zrobić coś więcej ( użytecznego ) to proszę o rozwinięcie wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2010 Do takiej zabawy to polecam VCDS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2010 jest taki dział na forum jak diagnostyka VAG... niezależnie od modelu auta inna sprawa to to że używanie chińskich klonów jest nielegalne a dokładniej softu wraz z klonami (kabelek możesz sobie mieć) co do samego wątku który założyłeś to mógłbym się dużo rozpisywać ale czasu nie mam i ponownie kieruję do działu diagnostyki (no i trochę info jest porozrzucane po innych tematach) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2010 _zlydzial1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2010 jest ryzyko jest zabawa Też lubię to powiedzenie, w tym przypadku trochę bym je rozwinął: ...jest zabawa, mogą być spore koszty . Myślę, że lepiej gdybyś to pytanie zadał w dziale VAG, prędzej dostałbyś odpowiedź. Passat B6 potrzebuje niestety do komunikacji kabla HEX CAN, ja korzystam z VCDSa i mogę zrobić wszystko, nie wiem czy chińszczyzna, co prawda trochę tańsza coś Ci zapewni. Kupując osprzęt dedykowany wydasz trochę więcej, ale możesz praktycznie wszystko - od kasowania błędów, przez adaptację, kodowanie oraz testy i diagnostykę dynamiczną. Moim zdaniem warto zainwestować w coś, co nie sprawi problemów a znacznie poprawi samopoczucie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaGD Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2010 Witam. przeszukałem forum , ale nie znalazłem odpowiedzi czy tym kabelkiem zrobię logi dynamiczne ? Jeżeli tak to jaki program mi w tym pomoże ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2010 Witam. przeszukałem forum , ale nie znalazłem odpowiedzi czy tym kabelkiem zrobię logi dynamiczne ? Jeżeli tak to jaki program mi w tym pomoże ? no wlasnie pomóżcie. jest tak wiele różnych informacji, że ciężko się z tego czegoś nauczyć. a mam dokladnie ten sam problem chce zrobic logi zeby sprawdzić co i jak ewentualnie wziać się za szukanie przyczyny kopcenia. kupilem kabel mial byc wrecz cudowny no i po probie zabawy wyszlo że jednak nie tak łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
graje Zgłoś #8 Napisano 24 Maja 2010 (edytowane) Kabel Vag Can+Commander 1.4 nie nadaje się do robienia logów. U mnie takie kabel nie chce chodzić z VAG-COMem. Nie ważne jakie sterowniki i jaka wersja programu. Problematyczne też było odpalenie Commandera 1.4. Viaken dostarcza nieodpowiednie sterowniki do kabla, lub te programy nie chciały zagadać po tym kablu. Po wielu bojach trafiłem na odpowiednie sterowniki i zaczęło sczytywać pamięci licznika i sterownika. Vag-Com nadal nie działa. Vag Polski 4.9 chodzi na tym kablu. Musiałem kupić drugi kabelek. Taki najtańszy na allegro, który gada z Vag-Comem. Wszystkie te kable na allegro robione są pod konkretny soft i tylko z nim działa. Mała cena - mały wachlarz możliwości. Tak czy siak wydanie 150 zl na dwa kable, to i tak nie jest tak dużo. Co do ryzyka. Jak na razie,po dopasowaniu softu i sterowników, nie miałem problemu z zapisywaniem lub czytaniem wsadu. Edytowane 24 Maja 2010 przez graje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 30 Maja 2010 kupilem kabel mial byc wrecz cudowny no i po probie zabawy wyszlo że jednak nie tak łatwo. A tyle razy było pisane że ten kabel nie "rozmawia" z VAG-COM-em, nie da się nim też zrobić logów. Ale lepiej uwierzyć w cudowny opis aukcji i pytać co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #10 Napisano 31 Maja 2010 pytać co jest nie tak no jest mi wstyd ale nic nie poradze , oczywiscie dzwonilem do sprzedawcy i powiedzial ze cudownym kablem zrobie logi za pomoca cudownego VWtoola chyba mi sie nie chce bawic i kupie kolejnego kabelka pod samego vag coma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chrzanu Zgłoś #11 Napisano 30 Sierpnia 2011 Siemka. Jak za pomocą tego commandera odczytać kod błędu ? READ-CLEAR DCTs to odczyt i kasowanie, a kod błędu gdzie jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #12 Napisano 19 Września 2011 (edytowane) podepnę się pod temat mam commandera 1.4 full i mam problemy z komunikacją z sterownikiem edc15 .EEPROM z licznika czyta ale no właśnie ale pin pokazuje tylko w audi a6 kilometry pokazuje ni te co na liczniku z przodu ( passat b5, zielone podświetlanie rok 97) z eeprom silnika sie nie łączy . Potrzebne jest mi to do deaktywacji Immo . Dodam może jeszcze że przymierzam sie do zmiany licznika na pełen fis i chce mieć kjakieś wyjście alternatywne . Ma może ktoś jakieś sugestie?? Z góry dzięki Edytowane 20 Września 2011 przez kopytko1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #13 Napisano 20 Września 2011 Nikt nie pomoże NIe wierzę w to że ktoś nie przerabiał tego tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #14 Napisano 21 Września 2011 zostaw EDC 15, w twoim modelu może to nie działać. Login weźmiesz z liczników. Musisz wybrać odpowiedni sterownik (Choice IPC), dla ciebie to będzie: instruments VD066, VD086, Motometr, myślę, że połączenie ustawiasz dobrze ? "Connection Type (Typ Połączenia) wybierz K-line (Linia K), w ramce Target (Cel) wybierz 07 Kombi (Wskaźniki) i naciśnij przycisk Identification (Identyfikacja), żeby wyświetlić w polu tekstowym informacje o typie sterownika licznika, a następnie kliknij przycisk Instrument/Immobilizer (Licznik/Immobilizer)." Jeśli w dalszym ciągu jest problem z odczytem, to kliknij reset ECU, zresetuje się zegarek i dane najechanych kilometrów itp, z fisa, wtedy jeszcze raz Read, na wybranym sterowniku. Powinno pomóc. http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1427835&postcount=48 pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #15 Napisano 24 Września 2011 Sorry, this is not possible with your browser.dzięki jutro spróbuje pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #16 Napisano 3 Października 2011 dzięki jutro spróbuje pozdro No i spróbowałem ( dopiero teraz bo praca, praca i jeszcze raz praca )niestety nic nie pomogło. Może objaśnie to szerzej Robię wszystko tak jak makeć polecił czyli po ustawieniu k-line i kombi daje identyfikację i oto moim oczom ukazuje się Diagnostic Protocol: KWP1281 Devicw Identification: 3B0919860D -B5- KOMBIINST-R.M73 V03 Extra ID: IMMO-IDENTR: VWZ5Z0U21121171 gdy wchodzę w instruments typ sterownika VDO66,VDO86,Motometer, po wciśnięciu READ w oknie dialogowym u dołu pokazuje się komunikat : "connected.Start transfer/ receive of data " i nic sie nie dzieje aktywnt pozostaje dalej READ ,load from file, read rom , reset ECU . tyla nic więcej się nie dzieje . podczas resetu ECU w oknie dial. pojawia się wpis : reset command suported only for VDO/MM clasters natomiast gdy daję typ sterownika magnetti Marelli (passat) zaczyna czytać ecu "jeno"podaje pin odometr pozostaje - 0 tak prawdę mówiąc to czyta jeszcze kilka innych sterowników jak chociażby z audi a6 ale przebieg pokazuje zupełnie inny co mogę zrobić by zaczął wreszcie czytać ? jeżeli tym tego nie zczytam i nie wyłącze immo to czym to mogę zrobić i najważniejsze jak odczytać oryginalny przebieg ? tak apropo co myslicie o funkcji odczytu eeprom kompa silnika w polskim vagu 4.9 (k-line)? można zczytać przebieg ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lastk Zgłoś #17 Napisano 12 Grudnia 2011 Witam, zna ktoś może odpowiedź na powyższe pytanie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 12 Grudnia 2011 tak apropo co myslicie o funkcji odczytu eeprom kompa silnika w polskim vagu 4.9 (k-line)? można zczytać przebieg ?nie można Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #19 Napisano 29 Października 2013 Witam. Mam problem z połączeniem Vag-commanderem 1,4 z silnikiem. Kabel ogólnie się łączy z samochodem w ustawieniach 07-kombi jednak jak chcę wejść w 1- motor pokazuje mi że nie odpowiada i że nie można się połączyć. Czytałem gdzieś że włączony antyvirus i wi-fi może uwalić ten kabel, i trzeba wgrać mu wsad od nowa. Czy to możliwe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kajtek82 Zgłoś #20 Napisano 30 Października 2013 Taki wyświetla mi się komunikat po czym zawiesza program: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach