Skocz do zawartości
Szychu

1.9 105 KM czy warto?

Rekomendowane odpowiedzi

z przyjemnością dołącze sie do dyskusji jako posiadacz paska B6 1.9 TDI 105 KM, BXE.

od zakupu auta zrobiłem ok. 15 tys km. czyli od sierpnia 2009 roku.

od tego czasu notuje wszystkie wydatki na motostat.

Zawsze tankuje do pełna zerując licznik.

Średnie spalanie wychodzi pomiędzy 6 a 6,5l.

Ostatnio jadąc dłuższą traske, poświęciłem się i jechałem ekonomicznie - dokładniej styl jazdy opisałem na innym wątku.

Średnie spalanie wyszło 5,5 l.

Nigdy auto nie spaliło więcej niż 7l, biorąc pod uwage mróz, miasto itp.

 

dodam że lubie wykorzystać możliwości jakie powstały po chip tuningu :)

teraz 105KM = 146KM :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na tak postawione pytanie odpowiedź brzmi oczywiscie, ze warto. sprowadziłem sobie takiego z 2006 roku i jest ok. Spalanie na trasie Kraków - góry - ok.5l, srednie 6,5 w miescie 7,5. zgadzam się z opinią: bedzie mało to się podkręci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wczoraj zaliczylem pierwsza dluzsza wyprawe (120km) i 2.0 140km tez moze byc ekonomiczny. Wedlug komputera wyszlo 5,4l/100km wiec wynik przyzwoity. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy jestem nowym użytkownikiem więc nie mogę założyć nowego tematu.W moim B6 1,9 TDI klima pracuje cały czas,ale dmuchawa wydaje dziwne odgłosy stuka jakby ktoś włożył patyczek między łopatki :) może ktoś z was wie co to może być?

Pozdrawiam aha dzisiaj na trasie 100-120 km/h na odcinku 120 km zużycie na kompie pokazało 5,3 litra :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ja dodam od siebie...

 

1.9 105KM wbrew pozorom daje rade w serii z reguły te silniki mają więcej koni w granicach 110-125KM (tzw bonus). Jest głośny przy wyższych prędkościach powyżej 3000obr. Natomiast na postoju w środku jest ładnie wytłumiony...

Średnie spalanie w mieście 7-7,5

W trasie okolo 5,5-6

 

Ja kupiłem passka z tym silnikiem w celu podkręcenia, obecnie 150KM i 320Nm

Po podkręceniu jak mocno go przeganiam, w mieście, spalanie 8l lecz w trasie jak wracałem z Zieleńca do wrocka, mrozy miejscami -22*C zaskoczył mnie spalaniem, jadąc auto w auto (prędkość 70-110km/h + kilka wyprzedzeń spalił mi 4.8 :)

Jeśli będziesz jeżdził ekonomicznie to spalanie 5-5.5 jest do osiągnięcia...

 

To co mnie osobiście przeszkadza w 1.9Tdi 5biegowych (przesiadłem się z A6 2.5 V6 180 tdi) to to iż trzeba wysprzęglać dodając gazu na niskich obrotach , w audi wystarczylo puscić sprzęgło, nie dodając gazu i auto się toczyło a tu potrafi zgasnąć...

 

Reasumując ekonomiczny, głośny przy wyższych obrotach, całkiem dynamiczny jak na te 105KM (myślałem że będzie gorzej), sprawdzona jednostka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

komputer nie przeklamuje - juz niejednokrotnie go sprawdzalem przy spalaniu na pozimie 4,3 - 4,5 l/100 - zaraz po zakupie sam sie zdziwilem, wiec pierwsze co to sprawdzilem po paliwie - no chyba ze ten jeden raz zglupial - na komputerze 2 pomiar (tzn ten co sie sam nie resetuje) pokazuje mi po przejechaniu prawie 4tys km srednie spalanie 5,3 - a jezdze i po warszawie i po kielcach i na trasie mniej wiecej 65% trasa. Ale wolalbym juz sie nie wdawac w dyskusje bo i tak nikogo nie przekonam - postaram sie pojawic na Warszawskim zlocie jak ktos bedzie zainteresowany go zobaczyc

 

---------- Post added at 14:18 ---------- Previous post was at 14:16 ----------

 

a dodatkowo dla niedowiarkow:

http://www.v10.pl/Volkswagen,Passat,BlueMotion,zwyciezca,Supertestu,Ekonomii,32128.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nieźle, musisz go bardzo delikatnie traktować. Ten sam silnik w fabii mojej żony średno spala ok. 5,4 ltr/100km - obliczone z tankowania. Komputer pokazuje 4,9 - 5,1. Dodam, że w fabii koła 16" ale moja żona, jak to kobieta jeździ bardzo spokojnie. Nie wyobrażam sobie aby średnio uzyskać tyle w passacie, chyba tylko trasa i 90km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem jeszcze raz - trasa kielce-warszawa 170 km tankowanie na shellu w kielcach do pelna, a potem na shellu w warszawie na pulawskiej 6,11l (i tu i tu do pierwszego odskoczenia pistoletu) po obliczeniach 3,7 dokladnie tyle samo co pokazuje komputer - nagralem filmik w zalaczniku. Nie wiem co jeszcze pokazac zeby niebylo watpliwosci - oczywiscie trasa trasie nie rowna i musze sprawdzic ile bedzie w druga strone

20100228001_xvid.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

170km to za mało, żeby bazować na tym kiedy odskoczy pistolet, tym bardziej, że dotankowujesz tylko niewiele ponad 6 litrów - jak dla mnie to żadna dokładność. Trzeba wyjeździć do zera i dopiero tankować.

Mi komputer najmniej pokazał 4,3 ale to była jazda ok. 70-90km/h za rzędem aut przez ok. 50km :). Tylko jak często trafiają się takie warunki? Realnie dla przeciętnego Kowalskiego trzeba przyjać, że ten silnik w passacie spali niewiele mniej od 2,0TDI czyli średnio w granicach 6-7 ltr/100km, przy spokojniej jeździe w trasie pewnie mniej - choć ja osobiście w trasie odnotowuję wyższe spalanie od średniej codziennej, bo auta nie oszczędzam :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może i ten BlueMotion jest taki oszczędny.

Ja dzisiaj jadąc bardzo delikatnie 170ką w DSG osiągnąłem na trasie (80-100 km/h) 4,5l.

Po wjechaniu do Wawy i przejechaniu przez całą (20 km) wzrosło do 5l.

Jazda totalnie emerycka, delikatne muskanie gazu ;)

 

Wcześniej nie myślałem, że poniżej 5l. zejdę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle tylko ze to nie jest pierwszy, wyjatkowy, raz kiedy udalo mi sie takie spalanie osiagnac. teraz to chcialem tylko udowodnic ze komputer nie klamie jak to niektorzy sugerowali. w komputerze mozna zobaczyc tez drugi licznik - ten co sie sam nie zeruje - i na nim mam wskazania ok 4tys km i spalanie 5,3 - tylko ze to jest i po miescie i na trasie wiec srednie - no moze z delikatna przewaga trasy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to że by było ciekawie to u mnie na dwójce jest 9,9L - około 500km po mieście. Poprzednio średnia z ok. 4000 km była 8,6 L w trybie mieszanym.

Tryb jazdy raczej normalny - bez szaleństw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to że by było ciekawie to u mnie na dwójce jest 9,9L - około 500km po mieście. Poprzednio średnia z ok. 4000 km była 8,6 L w trybie mieszanym.

Tryb jazdy raczej normalny - bez szaleństw.

To jest właśnie 170KM, kolega ma to samo :). Wersja 140KM spala wyraźnie mniej. U mnie w trybie mieszanym na "2" jest teraz, wliczając mrozy, które niedawno sie skończyły 6,5l/100km. W lato "2-ka" pokazuje 5,9-6,3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne spalanie , wczoraj zrobiłem 450km (rozwaliłem felgę z oponą przez pieprzone dziury) więc jechałem do 100km/h spokojnie jadąc na tempomacie 300km trasa 150km miasto 5.5L/100km :) . Nie dość ,że duży to ekonomiczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam A3 z tym silnikiem 1,9 - 105 KM. Bardzo przyjemnie sie nim jezdzi i jest dość dynamiczny (audi waży 1450 kg a passat ponad 1600). Bardzo ekonomiczny, lubi wziać troche oleju, jednak nie do przesady, standardowo jak prawie każdy silnik z grupy VW ;) Po trasie jak dla mnie to zdecydowanie za mało. Przy wiekszych predkościach silnik z trudem pokonuje opory powietrza a w kabinie robi sie dość głośno. Moja ogólna ocena tego silnika jest bardzo dobra. Dla osoby która nie potrzebuje przynajmniej 200KM pod maska auto bardzo dobrze sie spisze, przy tym jest bezawaryjne (moj przebieg 102 000 km)

Edytowane przez dee_jay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja trochę negatywnie:

1.9 silnik BKC rocznik 2006 , comfortline ,aktualnie wybiło 180tyś

Jeżdżę tym autem od stycznia 2009 , przejechałem 27tyś.

Wszystko było ok aż do stycznia tego roku.

1. początek stycznia pękła skrzynia biegów (konieczna wymiana)- zerwało nit od dużego koła różnicówki..wpadł pomiędzy tryby,...no i dalej to już nie będę pisał...

2. przy okazji wymiana tarczy sprzęgłowej i dwumasy - na to nie narzekam - elementy eksploatacyjne ale kosztowne trzeba się liczyć z wymianą w autach z przebiegiem od 150tys -200 tys

3. połowa lutego - wymiana wałka rozrządu - zgoliło do połowy krzywkę od zaworu trzeciego cylindra, na reszcie krzywek znaczne ślady zużycia. Hmm piszecie że dopracowana konstrukcja pozbawiona wad wieku dziecięcego.. kurcze ale chyba materiały już nie te co kiedyś :(

 

Autko przywiozłem sam z belgi. Po roku eksploatacji na polskich drogach plastiki zaczynają skrzypieć.

 

Ogólnie auto bardzo komfortowe, silnik 105KM typowo rodzinny, pod względem funkcjonalności dopracowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na tak postawione pytanie odpowiedź brzmi oczywiscie, ze warto. sprowadziłem sobie takiego z 2006 roku i jest ok. Spalanie na trasie Kraków - góry - ok.5l, srednie 6,5 w miescie 7,5. zgadzam się z opinią: bedzie mało to się podkręci

 

2.0 tdi 140 kucy

ja na trasie Dunkierka (Francja) - włocławek (polska)

jada na tempomacie około 130km/h mam spalanie 4,4l - trase pokonuje na 1 baku az za poznań potem tankuje bo boje sie ze komputer moze cos zle pokazywac albo ze moge trafic na jakaś podrzędna stacie z syfem zamiast ropy

 

zrobiłem już ok 12 tys. mil i na razie silnik i reszta sprawuje sie świetnie, poza osławionym juz problemem z blokada kierownicy

myślę ze jak dobrze kupisz od kogoś kto dbał o passika przed tobą to nie będziesz narzekał na ten silnik, a jak ktos nie dbał o nic to nawet 1,9 moze byc awaryjny, zawsze przy urzywanym samochodzie ważne jest jak był eksploatowany przez poprzednika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam 1.9 BLS z nieszczęsnym DPF. Jak wracałem po zakupie z Niemiec - tempomat 150 km/godz - spalił 7 litrów. Byłem zadowolony. Ale teraz jazda po mieście - jest już ciepło - a pasek pali 8 - 8,8l/100km - wg komputera. Ostatnio jechałem do Katowic - spokojnie koło 100-120 - spalanie 6,1. Sam już nie wiem co jest grane. Koleś ma Tourana 1,9 - 105 PS pali mu 6,6 a mi 8,8 . Czy to może tak komputer przekłamywać? Kontrolowany był na kompie - wszystko ok - błędy pokasowane wszystko gra. Czytam forum i okazuje się , że chcąc sprawdzić turbo, przepływki i inne rzeczy powinny być zrobione logi dynamiczne. Chcę się skontaktować z Ali-m z Dynosoftu ile on bierze za diagnostykę bo fachowców z kompem to w Polsce obecnie są miliony ale umiejących to analizować to chyba jednostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uwazam ze 1,9 105 KM to jedyny sluszny wybor. 2,0 mocno awaryjne wystarczy wejsc na mobile de i poczytac ile jest uszkodzonych 2,0 a ile 1,9 .kolosalna roznica.Jak komus malo mocy to mozna bez problemu podkrecic.Moje wyniki w spalaniu to 6-6,5 trasa i 7,5 -8,5 miasto zalezy czy ja jade czy zona:serducho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności