Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie to i ja się podepnę pod ten wątek , rzecz wyglada tak że klima działa tak że sople na nosie się robią :rumieniec , ale rano jak chce sobie ogrzewanie załączyć to niestety tutaj jest już problem , na climatroniku ustawiam temperature na High i leci ciepłe powietrze przez minute potem już tylko zimne (chłodne) , climatronic nie pokazuje żadnych błędów ,Vag też nic nie wykazuje, temperatura silnika 90 i trzymie , słynna klapka pracuje bez zarzutu , nagrzewnica nie zapowietrzona , jeden wąz wrzacy, drugi ciepły , a tu jesień za pasem i zima niedługo , co go będzie bolało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słynna klapka pracuje bez zarzutu
Jak sprawdziles?
jeden wąz wrzacy, drugi ciepły
Prawidlowo, wiec wszystko wskazuje na klapke.

Ewentualnie nagrzewnica jest przytkana i nie przepuszcza za szybko nagrzanego plynu, dlatego zdarzy sie wystudzic.

Sciagnij waz wylotowy z nagrzewnicy i zobacz jak podaje plyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj masz silniczek z cięgnem, bo cięgna samego to raczej nie znajdziesz na alledrogo.

 

Dzięki Mateusz :) wodzik już mam z allegro koleś z serwisu VW wystawił ale jak zwykle okazało się że jeszcze potrzebny jest trzpień który wchodzi w niebieski kółko :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie czy jest możliwe aby całkowicie trafiło silniczek V68 ?

wczoraj straciłem ogrzewanie - było i po prostu znikło.

Dzisiaj sprawdziłem węże do nagrzewnicy oba są tak samo gorące więc zajrzałem na silniczek V68 i jedną ręką zwiększając i zmniejszając temperaturę i jednocześnie obserwując silniczek zauważyłem ze czerwone cięgno stoi w miejscu i się nie rusza przy zmianie na panelu (a chyba powinno?)

Oraz czy możliwe ze za ten właśnie silniczek odpowiada osobny bezpiecznik??

 

Tak na szybko podłączyłem VAG skasowałem błędy zrobiłem test klap , następnie wybrałem tak gdzie wchodzi się aby wartości w 4 –ech oknach zeszły do 0 kolejno kasowanie błędu. Na końcu wszedłem w adaptację i tu jest problem:

Wybierając kanał 00 jak jest opisane na forum powinno być aktywne okno TEST a później zatwierdzić SAVE ale u mnie jest nieaktywne:

 

 

 

co jest nie tak z moim VAG-iem?? lub co robię nie tak ? podpowie ktoś?

TEST 1.JPG

Edytowane przez dariusz198012

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie czy jest możliwe aby całkowicie trafiło silniczek V68 ?

Może się ukruszyć np. zębatka w środku silniczka.

Resztę możesz dopowiedzieć sobie sam. :)

 

Oraz czy możliwe ze za ten właśnie silniczek odpowiada osobny bezpiecznik??

Nie możliwe.

 

Wybierając kanał 00 jak jest opisane na forum powinno być aktywne okno TEST a później zatwierdzić SAVE ale u mnie jest nieaktywne:

Daj od razu SAVE. :)

Edytowane przez vipereeek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może się ukruszyć np. zębatka w środku silniczka.

Resztę możesz dopowiedzieć sobie sam. :)

 

 

Nie możliwe.

 

 

Daj od razu SAVE. :)

 

 

Tylko według tego co wyczytałem właśnie powinno się dać pierwsze TEST.

A może ktoś z forumowiczów powie czy ma to aktywne u siebie jesli to robił?

a u Ciebie kolego vipereeek ?

 

tutaj przykład:

"Można również wykonać przywrócenie ustawień fabrycznych poprzez Adaptację

- wybrać funkcję: [Adaptacja - 10] - Adaptacja komputera sterującego

zaczekać aż wszystkie bloki zejdą do zera i wybrać 00 Test i Save"

 

z tego tematu 1-wszy post przy koncu:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/1046-Klimatyzacja-climatronic?highlight=czujnik+temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś z forumowiczów powie czy ma to aktywne u siebie jesli to robił?

a u Ciebie kolego vipereeek ?

Hmm, ja nigdy nie miałem tego aktywnego.

Podejrzewam że to kwestia wersji aplikacji, ja używam VCDS Lite 1.2

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, padł mi silniczek nastawienia klapy z lewej strony (od kierowcy) chciałem dziś kupić używkę ale numery nie pasowały na silniczku. Moje numery na silniczku to 3C1.907.511, może ktoś się orientuje jaki może być zamiennik z innymi numerami tak aby mi pasowało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, padł mi silniczek nastawienia klapy z lewej strony (od kierowcy) chciałem dziś kupić używkę ale numery nie pasowały na silniczku. Moje numery na silniczku to 3C1.907.511, może ktoś się orientuje jaki może być zamiennik z innymi numerami tak aby mi pasowało

Kolego według tego co w ETCE napisali, to w 2010 wycofano i zastapiono: 3C1 907 511 F.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko wielkie dzięki za sprawdzenia , ale czyli będzie pasował mi ten numer 3C1 907 511 F ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spoko wielkie dzięki za sprawdzenia , ale czyli będzie pasował mi ten numer 3C1 907 511 F ?

Jeżeli ten twój ma taki numer jak podałeś to w jego miejsce jest obecnie ten który Ci pisałem i będzie pasować.

Jak chcesz mieć pewność to podejdź lub zadzwoń do ASO VW i zapytaj o część z tym twoim numerem i zobaczysz co odpowiedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość seb

To mój pierwszy post, więc na początek witam pięknie :)

 

A teraz płacz: nie działa ogrzewanie. Poczytałem nieco, pomacałem i mam wnioski:

1. Silniczek V68 działa: przy przestawieniu LO-18st. przełącza się w skrajne położenia, ale to pewnie z tego powodu, że jest listopad.

2. Autodiagnoza nie pokazuje żadnych błędów.

 

Mimo tego, że niby jest dobrze, w aucie jest zimno. Doczytałem jeszcze, że można pomacać wlot i wylot wymiennika ciepła, ale nie mogę go znaleźć. Patrzyłem w okolicach silniczka, ale nie widzę nic co by go przypominało (sądząc po fotkach i schemacie). Może dlatego, że patrzyłem po ciemku przyświecając telefonem, a może dlatego, ze patrzę nie w to miejsce co trzeba ;) W sobotę spróbuję spojrzeć jak będzie jasno, ale wolałbym wiedzieć gdzie patrzeć :)

 

Prawidłowo ma być tak, że wlot jest gorący, a wylot lekko ciepły? Jak oba będą zimne to znaczy, że ciepło nie dochodzi do wymiennika? Jaki objaw będzie kiedy wymiennik jest uszkodzony lub zapchany? Jak uzupełnić płyn w wymienniku - czy to jest normalnie część obiegu chłodzącego?

 

Z góry dzięki za naprowadzenie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukuję kogoś kto mi pomoże z błędem 4F7 - rozebrać to dziadostwo i sprawdzić. Sam się za to nie zabiorę bo coś spieprzę... z moim szczęsciem :) Okolice Bydgoszczy, lub Złotowa / Człuchowa?

 

Czy ktoś z Was mi może z tym pomóc? Bo tylko grzeje i grzeje... VAG też nie mam (miałem chiński gówniany kabel - rwie połączenie. Trzeba kupić lepszy)

 

Pomoże ktoś? :) Odpłacę / zapłacę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie chce zakładać nowego tematu wiec piszę tutaj.

 

Sprawa jest następująca:

Auto grzeje na full cały czas, na kompie błąd V68 - jak go skasuje to wyskakuje od razu na nowo.

Dobrałem się do tego nastawnika, pomierzyłem - opór rośnie liniowo czyli ok

Podłączyłem do wiązki żeby sprawdzić jak się zachowuje i nic, zmierzyłem napięcie na silniczku i jest od 2 do max 4V tak sobie pływa - zmiana temperatury na panelu climatronika nie powoduje zmiany napięcia (wydaje mi się na chłopski rozum że przy zmiana temp na climatroniku silniczek na dosłownie chwilę powinien dostać 12V żeby lekko zmienić nastawienie klapy), podłączyłem go na krótko pod zasilacz od laptopa (oczywiście ustawiłem 12V) i silniczek działa.

 

Gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jestem po czyszczeniu v68 i v71 - demontaż nie jest w cale trudny.

Po przeczyszczeniu problem znikł - zero błędów.

Oczywiście zrobiłem test i dopiero wtedy znikło.

 

Dzięki

 

---------- Dodano o 11:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:43 ----------

 

Dlugi_

 

Podmień silniczki wymontuj v68 i najłatwiejszy i podmień sam silniczek i zobacz czy będzie działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak w opisie(te śrubki to tragedia żeby je odkręcić,ale udało się) jutro zabieram się za montaż ,zobaczymy co z tego mi wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy przy uszkodzeniu silnika regulacji klapy klimatyzacja powinna się załączyć? u mnie niestety nie chłodzi klimatyzacja sprawdzona podczas temperatury 9 stopni na zewnątrz. Dodatkowo nie działa regulacja temperatury na climatronicu. Na ustawieniu 18 stopni ogrzewanie grzeje jak na 26 stopniach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniczki nie mają wpływu na załączanie klimy. Powinna działać. Jeżeli chodzi o grzanie przy 18 stopniach to jest norma. Silniczek regulacji temperatury też szwankuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a miał z was ktoś tak że przy przełączeniu z LO (tryb ECON) na 18, 19, 20 stopni silniczek V68 otwiera się maksymalnie a już od 21, 22 itd steruje dobrze (przymyka i otwiera) wiem bo ściągnąłem schowek i obserwowałem jego pracę. Diagnoza climatronika wskazuje

444 02

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności