Skocz do zawartości
laki

Wymiana Gateway'a CAN

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie skończyłem robić pomiary i:

 

Gdy klawiaturka lub MFD2 jest podłączone to nie usypia i pobiera 1A - 1,5A

 

Dopiero gdy odłączyłem MFD2 i klawiaturkę to po minucie od zamknięcia pilotem spadło poniżej 0,01A(na dużym zakresie mierzyłem więc nie wiem ile dokładnie, ale jakoś bardzo mało). Jak nawet sama klawiaturka jest podłączona to też pobiera około 1A. Tak samo gdy samo radio jest podłączone. Co ciekawe gdy obie rzeczy są podłączone to suma prądów jest mniejsza niż 2A.

 

Także zamiast klawiaturki wstawię szufladkę, a radio spróbuję zaktualizować. Mam nadzieję, że to pomoże, bo nie chciałbym teraz kupować jeszcze RNS510...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zielas, możliwe że i u mnie jest ten problem. Też mam klawiaturę, i RNS510 jak pisałem wyżej nie chce spać na GW M.

 

2005-67915-premium-mobile-telephone-provision-in-new-volkswagen-passat1.jpg

 

 

Jerzyy

W necie znalazłem cytat:

 

A problem that can occur after the CAN gateway upgrade if the car is fitted with the premium telephone kit is a 2A power draw issue, if this occurs the numeric keypad (5D) has a software revision of 0018 or older, have a VW dealer flash this with a software revision 0019 or later to solve the problem. The numeric keypad has a hardware revision of 11 and software of 0018. Other solutions include removing the keypad and using the RCD 310/RCD 510 or RNS 510 screen, purchasing a new keypad or powering the keypad from a switched power supply.

 

czyli wychodzi na to, że rozwiązania są 4 aby klawiatura po wymianie GW na nowszy nie pobierała prądu:

 

1 - Wgranie nowego softu 0019 lub nowszego w ASO

2 - Wyrzucenie klawiatury

3 - Kupienie nowej klawiatury z odpowiednim softem

4 - Zasilenie np. po stacyjce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ale jak tym mierzysz ten pobór prądu. Navi przynajmniej rns510 usypia po ok. 20 minutach, więc nie do końca zgodzę się, że znalazłeś rozwiązanie problemu. Zaktualizować zawsze możesz klawiaturkę, zapłacisz pewnie ze 200zł, nie zaszkodzi ale czy pomoże? W tym tekście który zacytowałeś jest mowa o rns510. Żadnych błędów w GW nie masz, wszystko ładnie, pięknie zakodowane? Pytam bo ten GW jest do aut "specjalnych" i na pewno miał zakodowane jakieś nietypowe funkcje.

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzę multimetrem szeregowo przy akumulatorze. Kładę go na szybę, zamykam maskę i zamykam auto z pilota. Spróbuję w takim razie zaktualizować soft MFD2 DVD do najnowszego, zostawię klawiaturkę na razie odłączoną i pomierzę te 20-25 minut pobór prądu. Klawiaturkę na razie odsuwam na dalszy plan - zostawiam ją odłączoną na razie.

 

GW - brak błędów.

 

W module telefonu(3C0-035-730C) - Negative output audio channel for speech/telephone). Na 99% mam go źle zakodowanego gdyż nie mogę wejść w pomocnika kodowania. Próbowałem pobrać najnowszego VCDSa i przekopiować z niego plik .lbl do katalogu z VCDsem, którego używam(11.6), ale nadal pomocnik kodowania się nie otwiera. A aktualne kodowanie wygląda tak: 010000000000010000000000, czyli bardzo ubogo. Mogę coś z tym zrobić? Oczywiście bez kupowania VCDSa i kabla z ADAKO :)

W navi: open antena circuit - miałem ten błąd również przed jakimikolwiek zmianami - wydaje się niegroźny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytam bo ten GW jest do aut "specjalnych" i na pewno miał zakodowane jakieś nietypowe funkcje.

 

tak wiem odpowiadałeś mi parę postów wyżej, miałem jeden błąd o niepoprawnym zakodowaniu ale po dłuższym odłączeniu aku(reset sterów) jest zakodowany poprawnie, a mimo to wiatraczek od RNS'a kręci się ponad 1h, właściwie do póki nie wyjmę bezpiecznika od RNS'a.

 

Napisałeś że:

 

Klawiaturka ze starym softem nie usypia rns510, nie słyszalem o mfd.

 

tylko czy faktycznie klawiatura ze starym softem powoduje to że RNS510 nie chce spać ?, sprawdzę to w weekend ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak wiem odpowiadałeś mi parę postów wyżej, miałem jeden błąd o niepoprawnym zakodowaniu ale po dłuższym odłączeniu aku(reset sterów) jest zakodowany poprawnie, a mimo to wiatraczek od RNS'a kręci się ponad 1h, właściwie do póki nie wyjmę bezpiecznika od RNS'a.

 

Napisałeś że:

 

 

 

tylko czy faktycznie klawiatura ze starym softem powoduje to że RNS510 nie chce spać ?, sprawdzę to w weekend ;)

W rns510 powoduje, sam tego doświadczyłem, aku kompletnie zdrenowane do wyrzucenia.

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W rns510 powoduje, sam tego doświadczyłem, aku kompletnie zdrenowane do wyrzucenia.

 

a jak rozwiązałeś problem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jebnąłem klawiaturą o drzewo, teraz mam dekory od b7:)

 

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jebnąłem klawiaturą o drzewo, teraz mam dekory od b7

 

to widzę znalazłeś 5 rozwiązanie problemu :P w sumie to nigdy nie użyłem tej klawki odkąd mam auto ;)

Edytowane przez sooper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było i nie ma takiego efektu. Wcześniej miałem mfd2 i wymieniłem tylko radio na rns-a nie ruszyłem GW cały czas siedzi C i nie mam problemu z aku. Wcześniej soft miałem 1100 a zaktualizowałem przypadkiem na 4120A. Klawiatura cały czas jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie nie było i nie ma takiego efektu. Wcześniej miałem mfd2 i wymieniłem tylko radio na rns-a nie ruszyłem GW cały czas siedzi C i nie mam problemu z aku. Wcześniej soft miałem 1100 a zaktualizowałem przypadkiem na 4120A. Klawiatura cały czas jest.

 

też miałem GW C i nie było problemu z klawiaturą oraz navi soft 1100, teraz zmieniłem na M i jest problem. Problem pojawia się chyba od E w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, niby zaktualizowałem oprogramowanie radia, ale było ono już w takiej samej wersji. Jedyna różnica to to, że wgrałem wersję angielską, a miałem wcześniej spolszczoną.

 

2016-07-05 15.06.28.jpg

 

W każdym razie podłączyłem radio, zmierzyłem pobór prądu i w ciągu minuty już mam tylko 0,07A, czyli ładnie. Trochę dziwię się, że zaczęło wygaszać to radio, bo soft ten sam tylko bez spolszczenia.

 

 

Żeby nie było zbyt dobrze, to pojawił mi się błąd w gatewayu, który od razu po skasowaniu wraca.

02749 - Control Module / Control Head for Telephone (J738)
             004 - No Signal / Communication

 

Przełożyłem więc moduł BT na stary, i błąd jest ten sam. I właśnie pisząc ten post trafiłem na http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_345.pdf i ten J738 to jest ta klawiatura numeryczna. Wniosek z tego taki, że muszę wykodować z Gatewaya "5D - Operations" żeby błąd znikł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Apropo gateway'a mam taki problem, że po zmianie gateway nie dziala mi ele. blokada kierownicy, po zatrzymaniu auta, wyjeciu kluczyka ze stacyjki zaczyna mrugać żółta kontrolka kierownicy i dzwiek jak nie zapiete pasy, badz zapalone światła przy otwarych drzwiach, czy ktoś ma na to jakąś rade ?

może nie zaznaczyłem jakiegoś bitu?

To nie jest wszystko, przy zamykaniu drzwi nie świecą się kierunkowskazy wskazujące na to że auto zostało zamknięte(żeczywiście się zamyka ale nie sygnalizuje) zasygnalizuje dopiero wtedy jak mam otwartą którąś z szyb i trzymam zamknięcie auta, wtedy gdy szyba dojdzie do końca jest normalna reakcja czyli że jest wszystko pozamykane, gdy otwieram auto, wszystko jest po staremu, ma ktoś jakiś pomysł ? :) Moj stary gat byl 3c0 z końcowka c a nowy to 7N0 907 530AQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wszystko OK,

na 7N0 nie ma blokady kierownicy jak zmieniałeś z 3C0

nie raz było to opisywane na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mhm dzieki wielkie :) Mam zegary z B7 i myslalem ze ten gat bedzie dobry żeby korzystac z wszystkich funkcji ale chyba jednak sie mylilem ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest info na forum ze do paszczaka tylko od paszczaka czyli 3C0 zaden inny nie podejdzie chyba ze tak jak up bez blokady.

Szukaj 3c0907530L, H, Q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy na 3c0 zegary, multi kiera wszystko dziala na high ? Czy tylko na 7n0 (tylko to wiaze sie z brakiem blokady )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj 3C0 od L w gore i wszystko bedzie dzialac :)

 

Bialy fis na E tez ma komunikacje z GW lecz z kolei jesli planujesz dalsze mody np. Rns itd to szukaj od L w gore tj. L M H Q.

Co do multi to do 12p musi byc chyba juz L (jesli nizszy tez niech ktos poprawi)

Edytowane przez comingsoon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poraz n-ty napisze ze na gateway E w pasku z 2006 dzialaja poprawnie.

Multikiera 12

Kamera

Rns 510

Elektryczna klapa

Licznik premium

PDC z OPS

Telefon premium

Hak

Najnowszy klimatronik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poraz n-ty napisze ze na gateway E w pasku z 2006 dzialaja poprawnie.

Multikiera 12

Kamera

Rns 510

Elektryczna klapa

Licznik premium

PDC z OPS

Telefon premium

Hak

Najnowszy klimatronik

Bimbasz to napisz jeszcze jaki max gateway (litera) mozna pod paska 2006 i jakie numery mam szukac, tzn. 3C0...?

 

atp2000

Edytowane przez atp2000
Poprawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności