bartekzks Zgłoś #161 Napisano 2 Stycznia 2015 No według opisów aukcji te amory są do BMR'a , może maiłeś już stare wytłuczone dlatego taka różnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #162 Napisano 2 Stycznia 2015 Michał czy Twoje auto jest sztywniejsze po wymianie amorów? trochę jest, tak jak kolega wcześniej wspomniał zelży w jakim stopniu miałeś zużyte state amory... u mnie było tak, że samochód trochę pływał na szybko pokonywanym łuku z poprzecznymi nierównościami, teraz jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konserwatysta Zgłoś #163 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Na łukach samochodem bujało a w jednym wyciekał olej. Pojechałem od razu na przegląd bo się kończy za kilka dni. Amory z przodu 73% i 75% a tył który wymieniłem 79% i 81%. Edytowane 2 Stycznia 2015 przez konserwatysta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #164 Napisano 2 Stycznia 2015 (edytowane) Kupywałem u nich te odboje i osłony razem z amortyzatorami i teraz boję się, że mogli źle dobrać amortyzatory. po 1. "kupowałem", a nie kupywałem... po 2. oczywiście, że na nowych amorach auto będzie sztywniejsze, dodatkowo jak to kayaba to podejrzewam, że sztywniej, niż na sachsach. Ogólnie amory od sportline'a były twardsze, ale to byś czuł się jak podczas jazdy taczką, więc raczej jest ok. Skoro jedzie i twierdzisz, że dobrze zachowuje się w zakrętach i nie podskakuje to jeździj i się nie przejmuj. P.S. Ja po wymianie na sachsa (cały komplet przód+tył) mam wrażenie jakbym jeździł taczką, ale to kewstia przyzwyczajenia, bo stare były w takim stanie, ze auto się bujało jak na falach Dunaju... Teraz jak jadę to widzę, że jak podskakuję na jakiejś nierówności i auto za/przede mną też tak podskakuje, to wiem, że jest ok Edytowane 2 Stycznia 2015 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterblow Zgłoś #165 Napisano 2 Sierpnia 2015 Może ktoś wie gdzie mogę znaleźć taką informacje ? Dolanczam sie, chce wciepac gwint do passka ale co to za 50 a 55 gdzie szukac i gdzie mierzyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszalek Zgłoś #166 Napisano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Witam serdecznie. Chciałbym się kolegów poradzić w kwestii amortyzatorów. Na stacji diagnostycznej podczas robienia przeglądu w moim b7 okazało się, że stan amortyzatorów z przodu to 50%, a z tyłu 25%. W związku z tym, w nowym roku czeka mnie ich wymiana, i w związku z tym mam kilka pytań. 1. Amory z tyłu (25%) oczywiście idą na wymianę obowiązkowo, ale co z tymi które mają 50%? Czy na moim miejsu wymienialibyście od razu wszystkie 4 chcąc mieć spokój na najbliższe lata? 2.Jeżeli już miałbym wymieniać komplet amorów, to za jednym zamachem chciałbym, żeby auto odrobinkę zeszło w dól - tak chociaż te 1.5 cm. W związku z tym od razu na myśl przyszło mi, żeby kupić amortyzatory i sprężyny od r-line. Jaki byłby ich koszt? Czy posiadacie może jakieś numery części tych amorów i sprężyn? 3. Jeżeli macie w tej kwestii jakieś doświadczenie to byłbym wdzięczny za poradę. Nie chciałbym stracić zbytnio komfortu jazdy, ale za to zależałoby mi chociaż odrobinę obniżyć auto. Z góry bardzo dziękuję za pomoc :-) Edytowane 26 Grudnia 2015 przez kszalek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #167 Napisano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Z tym badaniem amortyzatorów to jest różnie... robiąc przegląd po 3 latach ok. 50 tys. przebiegu stacja diagnostyczna stwierdziła u mnie podobne wartości jak piszesz. po czym bylem w ASO na przeglądzie serwisowym i tam okazało się ze amortyzatory są zupełnie sprawne! mało tego- do dziś są sprawne. tak więc może upewnij się i nie wyrzucaj pieniędzy. kilka razy robiłem przeglądy do dowodu rejestracyjnego i za każdym razem było to samo. zwróciłem na to uwagę w serwisie i na potwierdzenie dali mi wydruk z którego wynika ze amortyzatory są sprawne. sam też nie zauważyłem pogorszenia parametrów. wk... się i od jakiegos czasu przeglądy rejestracyjne wykonuję w ASO Edytowane 26 Grudnia 2015 przez motocyklista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #168 Napisano 26 Grudnia 2015 Z racji pracy w Aso moge Ci powiedziec, ze wszystko zalezy od tego co miales w bagazniku, od idealnego ustawienia na maszynie kolami, cisnienia w oponach. 5letnie auto i juz amory? Z tylu zawsze wychodza kiepskie pomiary. Przy 25% odczulbys przy pokonywaniu policjantow ze cos jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #169 Napisano 26 Grudnia 2015 (edytowane) U mnie pomiar z tyłu też był w okolicach 25 % - prawie zawsze miałem pusty bagażnik. a w ASO pomiar nie pamiętam dokładnie ale coś ponad 70%... dodam, ze takie badania wykonano mi w dwóch różnych stacjach diagnostycznych. gdybym w to uwierzył to wymieniłbym amortyzatory i pewnie coś by mi przy okazji popsuli w samochodzie... Edytowane 26 Grudnia 2015 przez motocyklista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kszalek Zgłoś #170 Napisano 27 Grudnia 2015 Dzięki za odpowiedź Darku. Pojadę po świętach na inną stację sprawdzić to jeszcze raz, bo może rzeczywiście to błąd pomiaru tym bardziej, że nie czuję żeby auto mi "pływało". Tyle, że ja mam już na liczniku 200.000 km i amortyzatory mają prawo odmawiać posłuszeństwa.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Master-one Zgłoś #171 Napisano 13 Kwietnia 2016 Witam wszystkich, mam wielką prośbę o wsparcie techniczne - pomoc!!! Posiadam B7 2011 (modelowo 2012) 2,0 TD 140km 4motion Variant i nawala mi tylny amortyzator. Jest to tzw. Nivomat Sachsa. Nr OEM 3C513049CA. Kupić nowy/e ciężko a jak już to bardzo drogo. Zastanawiam się nad zmianą na zwykłe gazowe. Z tego co już się dowiedziałem to muszę również wymienić sprężyny, i tu potrzebuję pomocy w doborze. Na jaki amorek i jakie sprężyny mogę dokonać takiej zmiany/zamiany żeby było najlepiej. Z góry wielkie dzięki za wsparcie !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejw Zgłoś #172 Napisano 15 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam ! Czy zakładał ktoś amortyzatory na przód DENCKERMANN są trochę tańsze od sachsa czy kayaby. Ale czy warto eksperymentować ? Znalazłem także różnice w średnicy jedne są 50 mm a drugie 55mm ,o co w tym chodzi któreś nie będą pasować? http://allegro.pl/2-amortyzatory-vw-passat-b6-przod-kpl-sredn-50-i5790872601.html http://allegro.pl/2-amortyzatory-vw-passat-b6-przod-kpl-sredn-55-i5270127477.html Edytowane 15 Kwietnia 2016 przez maciejw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #173 Napisano 15 Kwietnia 2016 Średnica zależy od silnika, na ogół w najsłabszych silnikach były amorki 50mm. Miałem w B5 kayaby gas a just na tyle i sobie chwaliłem. I mogę polecić z czystym sumieniem. Warto do nich dopłacić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lagozada Zgłoś #174 Napisano 18 Maja 2017 Cześć, Prośba o wsparcie w temacie doboru odpowiednich sprężyn, amortyzatorów i innych elementów które muszę zakupić aby dokonać przesiadki zawieszenia z wykorzystaniem amorków typu NIVO nr 3c0513049BT na zwykłe standardowe. Będę bardzo wdzięczy za podanie nr części jakie powinien zastosować aby tylne zawieszenie poprawnie pracowało. Super będzie jeśli otrzymam komplet informacji który pozwoli mi na dokonanie zakupu części niezbędnych do wymiany . Z góry dziękuje Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #175 Napisano 18 Maja 2017 (edytowane) Podaj kody wyposażenia z wklejki tak aby wiedzieć jaką masz konfigurację "wagową" zawieszenia - oznaczenie 0Y_ gdzie "_" to litera. Mechanicznie coś się dobierze, nie wiem jak tam jest z elektryką. EDIT: Jak dobrze widzę, amortyzatory NIVO w B6 są niejako autonomicznym zestawem pompy i amortyzatora bez zewnętrznego sterowania lub zasilania więc wystarczy jedynie zmienić sprężynę i amortyzator na zgodny z daną kategorią obciążenia osi. Edytowane 19 Maja 2017 przez radekrp90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chrisdodis Zgłoś #176 Napisano 12 Lipca 2017 Witam. W serwisie aukcyjnym są do kupienia oryginalne amorki na tył w dość przystępnej cenie. Jest jednak małe "ale". Mam zawieszenie standardowe 1JA, klasa ciężaru 0YC. Gościu sprzedaje dla 1JB+0YB czyli wg etki są przeznaczone do jazdy na złych drogach. Czy ktoś ze znawców tematu doradzi, czy taka podmianka może mieć sens? Domyślam się, że są one mocniejsze a co za tym idzie auto może być twardsze na nierównościach. I jak to może się zgrywać do zwykłych sprężyn, nie będzie to zbytnio kolidować? Wiadomo, że jak producent coś zrobił to święte i lepiej nie "poprawiać". Okazja jednak jest, cena zachęca. Dzięki z góry za jakąkolwiek odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #177 Napisano 12 Lipca 2017 WDomyślam się, że są one mocniejsze a co za tym idzie auto może być twardsze na nierównościach. I jak to może się zgrywać do zwykłych sprężyn, nie będzie to zbytnio kolidować? może być właśnie odwrotnie, amortyzatory mogą być bardziej miękkie a w dodatku były wersje zawieszone o 1 cm wyżej. Odboje też z tego co kojarzę były o 10 mm dłuższe, więc musisz sprawdzić jakie to dokładnie amortyzatory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #178 Napisano 16 Lipca 2017 wrzuć mi Paweł vin na pw to Ci pomogę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coolin Zgłoś #179 Napisano 27 Sierpnia 2017 Mam pytanie odnośnie dolnej śruby mocującej amortyzator przedni w piaście. Jest to śruba z łbem torx wewnętrzny. Wie ktoś jaki rozmiar jest tego torxa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fan64 Zgłoś #180 Napisano 12 Września 2017 Czy w przypadku wymiana tylnego amortyzatora podany na nim numer 3C 0512009NH048 muśi być podobny bądz identyczny? jest to amortyzator z tzw. elektryczną regulacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach