Jump to content
Danny87

Amortyzatory wymiana

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2007

    Witam !!

     

    Czy ktoś z was wymieniał amortyzatory w B6 ?? Moim zaczęło trochę bujać i zastanawiam się nad wymianą 4 amortyzatorów. Jakie mogą być koszta tej operacji ?? Kupować Sachsa czy jakiejś innej firmy ??

     

    pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    Przepraszam założyciela postu ale nie będę zakładał nowego tematu skoro już takowy jest !!!

     

    Widzę że nikt jeszcze nie wymieniał amortyzatorów, ja w swoim nabytku gdy tylko troszeczkę się ociepli postaram się sprawdzić stan amortyzatorów, odnoszę wrażenie że przednie są już słabe a objawia się lekkim nurkowaniem na dołkach.

    Zawsze odwiedzam min. dwie stacje diagnostyczne by mieć pomiar średni i mam do kolegów prośbę by zamieścili parametry z pomiarów amortyzatorów ze swoich autek dla przedniego i tylnego zawieszenia z opisem wersji kombi/sedan oraz profil felg bo mogą być spore rozbieżności :)

    Edited by s27

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    Ja wymieniałem przednie tylko, na KYB. Trzymają świetnie, są bardzo sztywne. Koszt coś około 300zł za sztukę z tego co pamiętam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    Odwiedziłem wczoraj stację diagnostyczną, przedni lewy amortyzator ma 71% a pozostałe po 74%, ciśnienia w ogumieniu przed wjazdem nie sprawdzałem i auto stało wcześniej 2 godz. na zewnątrz przy tem. - 1 C;

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2006

    Panowie,

     

    No i zmieniliscie amorki??? Mozecie podeslac jakies foty, linki? Gdzie sa sruby od gory kielicha czy od dolu?

    Zmienialem w B5 tam obylo sie bez problemu...

     

    Ja tez jestem po badaniu na stacji wychodzilo mi ponad 70%...a przod troche nurkuje i na dziurach czuc dobijanie.....w B5 taz mialem 70% na stacji a autem bujalo jak parostatkiem...jak wykrecilem amortyzatory to padaka byla....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    Jeszcze się nie przybrałem ale gdy tem. będzie około 20 C to jeszcze raz podjadę na sprawdzenie amortyzatorów, mam jeszcze chęć dopaść inny egzemplarz i się przejechać tylko z małym przebiegiem by mieć porównanie, wydać 700zł to nie problem :fajny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010
    No i zmieniliscie amorki??? Mozecie podeslac jakies foty, linki? Gdzie sa sruby od gory kielicha czy od dolu?

     

    Tak wygląda przód:

     

    przodx.jpg

     

     

    A tak tył:

     

    tylsh.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 1999

    aby wyjąc amortyzator z przodu należy (posłuże się rysunkiem zgóry)

    1 po zdjęciu koła odkręcic 3 śruby mocujące dolny wahacz

    2 odkręcic drążek stabilizatora od amora

    3 wypiąc przewody elektryczne (klocki abs) z piasty

    4 rozkręcasz srubę (10) mocującą amor do piasty

    5 demontujesz uszczelkę z podszybia po odchyleniu z lewej czy prawej str masz 3 śruby one trzymają górne mocowanie mc persona

    6 po wyjęciu sruby (10) potrzebny jest rozwierak montuje się go w piaście miejsce ścisku śruby (10)

    7 po rozszerzeniu piasty i zdjęciu z wahacza można wyjąc amora z piasty (uwaga na zaczep prowadzący w miejscu rozwierania)

    8 po wyjęciu amora wymieniamy sprężyne jak w każdym aucie

    9 montaż jasne na odwrót :D

    powodzonka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM
    Rok prod: 2006

    mozna wiecej szczegolow do p-ktu 5, uszczelka w podszybiu, masz na mysli cos pod maska czy w kabinie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AVG)
    Rok prod: 1999

    chodzi o uszczelkę na rancie podszybia

     

    ---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:27 ----------

     

    pod maską

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    niebawem biorę się za wymianę amortyzatora z przodu, interesuje mnie punkt 6. nie posiadam nic co mogłbym użyć jako rozwieraka :) da się obtłuc młotkiem ?? :) tylko się nie śmiejcie :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    wczoraj odwiedziłem jeszcze inną stacje by zrobili badanie amortyzatorów i wyszło że mają 59% przyczepności,

    w sklepie pytałem o cenę przednich amortyzatorów - SACHS po około 220 zł/szt. a Kayaba po 190 zł/szt.

    Edited by s27

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    gdzie można dostać ten rozwierak żeby wyciągnąć amortyzator z piasty? obskoczyłem parę sklepów w okolicy i mają tylko takie wielkie do ściągania łożysk :( ma ktoś jakiś pomysł a może namiar?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005
    w sklepie pytałem o cenę przednich amortyzatorów - SACHS po około 220 zł/szt. a Kayaba po 190 zł/szt.

    A te amorki to są olejowe, olejowo-gazowe czy gazowe? Chodzi mi, jakie amory były montowane seryjnie w fabryce /przód i tył/?

    Za odpowiedz z góry dzięki i pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    do naszych autek to olejowo-gazowe, teraz olejowe odchodzą już w zapomnienie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM(BMR)
    Rok prod: 2007

    Witam, widzę wielu fachowców od amortyzatorów, i chciałbym się poradzić czy warto wymieniać amorki w B6 Sportline na normalne bo od tych sportowych ,na naszych drogach boli mnie kręgosłup?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM 4x4
    Rok prod: 2007

    kolego wymienić zawsze można ale charakterystyka amorów ze sportlina jest bardziej twarda i pasek na nich lepiej się w zakrętach prowadzi :) na tych z comfortline będzie troche bujac :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR)
    Rok prod: 2007

    zadecydowałem dzisiaj o wymianie amortyzatorów z przodu, zobaczę czy coś się zmieni bo pomiary na stacjach diagnostycznych mnie wkurzają, ale jak ostatnio pytałem o ceny SACHS to było około 220 zł a dzisiaj cena 235 zł ale KAYABY były po 195 zł a dzisiaj 155 zł :doh

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
    Rok prod: 2000

    a ktoś już zakładał jakieś zawieszenie sportowe np Weitec, KW?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2007

    sachsy sa podobno lepsze

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy