adi2009 Zgłoś #81 Napisano 15 Września 2013 (edytowane) Panowie postanowiłem wymienić komplet amortyzatorów+sprężyny+mocowanie. Czy ktoś mógłby mi podać odpowiednie kody amortyzatorów Sachs do Passata 3C5 2.0 tdi 140km CBAB? Na przód znalazłem Sachs 313472 a na tył Sachs 311346. Czy taki zestaw będzie ok? Jakie sprężyny do tego kupić? Zależy mi na komforcie dlatego wolę opcję standard niż sport. Edytowane 20 Października 2013 przez adi2009 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi2009 Zgłoś #82 Napisano 21 Października 2013 Co oznacza AQ w oznaczeniu amortyzatora? NP. 3C0 413 031 AQ? Dzisiaj byłem w sklepie z amorami zamówić nowe i zamówiłem Sachs 311344 i 311346. Na moich obecnych amorach jest kod j.w. natomiast w danych amorów 311344 jest końcówka F, G, M, N zamiast AQ. Co to oznacza? Wybierając amortyzator podaliśmy model samochodu, silnik, rocznik itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pagong Zgłoś #83 Napisano 16 Listopada 2013 panowie co to moze byc jak jade po kostce polbrukowej to slychac jakis "metaliczny dzwiek" jakby jakies drgania skads szly i jak wjezdza na prog zwalniajacy przodem jest takie jakby uderzenie z przedniego zawieszenia. bylem u mechanika ale nic nie znalazl poki co dzisiaj jade na stacje diagnostyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #84 Napisano 16 Listopada 2013 Też coś takiego mi się zrobiło po ostatnich wymianach.Dziś miałem rozbierać,wymieniać gumy na stabilizatorze,ale kanał zajęty.Daj znać co stwierdzili.U mnie wynienione już wszystko oprócz amortyzatorów no i tych gum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pagong Zgłoś #85 Napisano 16 Listopada 2013 na stacji diagnostycznej powiedziano mi ze tuleja przod do wymiana i 2x laczniki stabilizatorow z tylu mam nadzieje ze te odglosy znikna po wymianie:) na poczatku tygodnia bede wymienial:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #86 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Ja własnie wymieniłem gumy drążka. Jednak to amortyzator podziękował. Edytowane 17 Listopada 2013 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pagong Zgłoś #87 Napisano 17 Listopada 2013 Ja własnie wymieniłem gumy drążka. Jednak to mortyzator podziękował. ja bede w tygodniu naprawial:) widze ze jestes z Białegostoku moze jakis spot??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawi1973 Zgłoś #88 Napisano 18 Listopada 2013 panowie, a co to jest jak przejezdzam przez progi zwalniajace to zawieszenie trzeszczy jak stara wersalka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #89 Napisano 18 Listopada 2013 JA miałem tak jak gumy w stabilizatorze zdechły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawi1973 Zgłoś #90 Napisano 19 Listopada 2013 Czyli mam wymienić amorki?bo przecież samych gum stan.się nie wymienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #91 Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) cześć, takie pytania do ludzi którzy samemu wymieniali amortyzatory z tyłu, lub podglądali mechanika przy jego pracy Mam 4M z napędem z tyłu, ale w B6 chyba oba zawiesznia są bardzo podobne. Generalnie mam do wymiany odboje, bo się rozleciała jedna strona. 1. Czy wyjmując tylny amortyzator trzeba wyjąć sprężynę? Serwisówka mówi że trzeba, ale nie wiem do końca po co. Nie mam ściagaczy do sprężyn, więc bez zakupiu tego badziewia nie mam sie co zabierać, jeśli to prawda. 2. Czy aby odkręcić górę amortyzatora od łożyska/mocowania/podpory, trzeba jakieś specjalne narzędzia? Amortyzator wychodzi z podporą/łożyskiem a potem w serwisówce pokazują jakieś dziwne klucze do wykręcania amortyzatora z tej podpory/łożyska. Czy faktycznie coś do tego potrzeba czy starczy zwykły klucz nasadowy? Jakoś dziwnie to pokomplikowali. Da się to zrobić pod blokiem bez specjalnych narzędzi? W passacie B5 nie było to tak skomplikowane i dawało się bez żadnych dodatkowych narzędzi. Wystarczył klocek drewna i klucz 16. Edytowane 25 Listopada 2013 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #92 Napisano 25 Listopada 2013 Zrobiłem na KYB 80tys km,sprawują się bez zarzutu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #93 Napisano 25 Listopada 2013 Przypomniało mi się a'propo wymiany tulei stabilizatora(dla niewtajemniczonych drążka,nie łączników),po wykręceniu śrub trzymających obejmy,przekręcamy obejmę,po wcześniejszym delikatnym rozdziobaniu gumy wiertarką.Następnie wystarczy od dołu obejmy lekko wiertłem 10 rozwiercić i obejma się rozchodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #94 Napisano 1 Marca 2014 Witam, Mam problem z tylnym zawieszeniem, dokładniej: gdy jadę po łuku gdzie są koleiny i nierówności poprzeczne, w trakcie pokonywania zakrętu wyraźnie czuję, że tył samochodu jedzie jak chce (brak pewności kierowania), najlepiej to czuć przy prędkości 80+. Byłem na diagnostyce, badanie tłumienia zawieszenia tył wykazało 50-47%. Luzów brak. Myślałem, że to wina amortyzatorów (diagnosta twierdzi, że są jeszcze dobre). Czy może to mieć związek z oponami (szerokość opony) ? Na „dobrych” drogach na łukach nie zauważyłem tej przypadłości. Opony 215/55R16, obecnie na zimowych 205/55R16 problem jakby był mniejszy, ale nadal odczuwalny… Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #95 Napisano 1 Marca 2014 Witam, Mam problem z tylnym zawieszeniem, dokładniej: gdy jadę po łuku gdzie są koleiny i nierówności poprzeczne, w trakcie pokonywania zakrętu wyraźnie czuję, że tył samochodu jedzie jak chce (brak pewności kierowania), najlepiej to czuć przy prędkości 80+. Byłem na diagnostyce, badanie tłumienia zawieszenia tył wykazało 50-47%. Luzów brak. Myślałem, że to wina amortyzatorów (diagnosta twierdzi, że są jeszcze dobre). Czy może to mieć związek z oponami (szerokość opony) ? Na „dobrych” drogach na łukach nie zauważyłem tej przypadłości. Opony 215/55R16, obecnie na zimowych 205/55R16 problem jakby był mniejszy, ale nadal odczuwalny… Pozdrawiam. Kiedyś jeździłem Vento GT i miałem ten sam problem. Diagnosta wykluczył amortyzatory mimo tego, że miały około 50% Opony miały szerokość 205. Wymieniłem amortyzatory i sprężyny choć mogłem jeszcze je zostawić. Po tej wymianie w zakręty wchodziłem bez obawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmangel Zgłoś #96 Napisano 17 Marca 2014 Witam Panowie mam pewien problem i proszę o pomoc. W zeszłym tygodniu wymieniałem komplet amorów na nowe sachs + odboje. Wymiana poszła gładka bez problemu. Okazało się tylko że jedna z osłon przeguby jest pęknięta, wiec od razu wymieniliśmy na nowa lobo. Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zauważyłem coś dziwnego. Kręcąc kierownica w lewa stronę jest jakby na początku większy opór i potem tak jakby puszcza (przeskakuje) chwila luzu i znowu opór, w prawa stronę zaś działa bardzo leciutka, nawet za bardzo. W tej chwili oddałem auta na geometrie bo faktycznie ściągało dość mocno w prawo po tej wymianę, ale coś czuje ze to może nie pomóc. Macie może jakieś doświadczenia w tym temacie. Dodam jeszcze ze dla testu poruszaliśmy na sucho kołem bez drążka czy gdzieś nie ma jakiego oporu czy coś, nic nie zauważyliśmy. Pompa wspomaganie tez nie hałasuje podczas kręcenia jak obydwie strony. Panowie proszę o szyba odpowiedz i pomoc oczywiście. Passat b6 kombi 1.9 tdi 105 km. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #97 Napisano 17 Marca 2014 Pompa wspomaganie tez nie hałasuje podczas kręcenia jak obydwie strony. No jasne że nie hałasuje bo zamiast niej jest silnik elektryczny Takie dziwne przeskakiwania to zazwyczaj problem maglownicy, ale czuł byś to też przed wymianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmangel Zgłoś #98 Napisano 17 Marca 2014 (edytowane) No jasne że nie hałasuje bo zamiast niej jest silnik elektryczny A widzisz ciągle sie czegoś nowego dowiem na temat auta Takie dziwne przeskakiwania to zazwyczaj problem maglownicy, ale czuł byś to też przed wymianą. przed wymiana nie było nic czuć, zobaczymy po geometrii Właśnie jestem po nie udanej geometrii, wyszło na to ze w prawym kole jest większy kąt pochylania koła o około 1 cm. Panowie czy jest jakaś możliwość coś źle zrobienia ze kąt powstał a wcześnie na starym amoże było wszystko ok ?? Proszę o szybką odpowiedz Edytowane 17 Marca 2014 przez pmangel dopisanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ARKO Zgłoś #99 Napisano 24 Kwietnia 2014 Witam. Potrzebuje wyminic tylnie amortyzatory w swoim Pasku B6 sedan Sport line. Jakich mam szukać amorów oraz jakie one mają nr katalowego w oryginale. Z góry dzięki za pomoc. :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #100 Napisano 24 Kwietnia 2014 Witam. Potrzebuje wyminic tylnie amortyzatory w swoim Pasku B6 sedan Sport line. Jakich mam szukać amorów oraz jakie one mają nr katalowego w oryginale. Z góry dzięki za pomoc. jak podasz nr nadwozia to podam ci nr oryginału:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach