Skocz do zawartości
Jabol2.0

Przy włączonym ogrzewaniu temperatura silnika spada

Rekomendowane odpowiedzi

z tego co widac ,wymien termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Jak już pisałem, zmień termostat. Ewentualnie poczekaj, aż eltom wpadnie na jakiś genialny pomysł i napiszę kolejną procedurę.

Koleko Darku, jeśli to Ty będziesz płacił za wymianę termostatu u Kolegi Woren, to absolutnie nie mam nic przeciwko temu, żeby wymieniał choćby już. Ale z moich informacji wynika, że Woren ma dostęp do VAG'a, więc naprawdę nie szkodziło sprawdzić. A skoro już ironizujesz sobie na temat moich wypowiedzi, to ciekaw jestem co byś poradził mi, jako że dosłownie przed nieco ponad godziną uporałem się z takim problemem jak Kolega Woren. I wybacz, ja choć swojego VAG'a nie posiadam, to pożyczyłem go od Forumowicza Sthorm, za co serdecznie Mu dziękuję. I wcale nie wymieniałem wszystkiego jak popadnie, tylko poświęciłem nieco czasu na diagnozę.

 

Po 11 km nabral dopiero 90C. I spoko trzymala sie. Po zjezdziez obwodnicy a nawet chwile przed dalem na 21C do kabiny zeby wialo. Predkosc samochodu spadla, jakies skrzyzowanie wiec chwilka nawet postoj i wskaznik zaczyna sie cofac lekko.

 

Po tescie ..

 

Wynik jest taki ze jak na VAGu bylo juz kolo 72C (na blacie prawie 90) to waz juz byl cieply wiec chyba termostat. Co o tym sadzicie?

 

Zrobilem tez rano dlugi log z jazdy kolo 120-140 na odcinku kilkudziesieciu km i temperatura na VAG nie przekroczyla 75C.

 

 

 

No teraz to możemy uczciwie stwierdzić, że termostat powinieneś wymienić.

Po to przecież jest diagnoza na VAG'u, nieprawdaż?

A ja od siebie zdradzę, że pomimo że czujnik temperatury mam nowy, termostat też (otwiera się przy 89,1 stopni), a nagrzewnica jest sprawna, miałem problem z niemalże brakiem ogrzewania, bardzo powolnym nagrzewaniem silnika, i opadaniem wskazówki do połowy skali na postoju. Nie wiem jak wskazówka będzie się teraz zachowywać, ale decydująca okazała się wymiana trzech świec podgrzewających płyn chłodniczy.

Czujnik z tego co slyszalem to albo dziala albo w ogole nie dziala wiec to chyba nie on.

Wychodziloby na to ze w ogole nie mam szans auta rozgrzac do tych 90C w obecnych warunkach atmosferycznych.

A u mnie przekłamywał czujnik. Zaniżał temperaturę właśnie do ~70 stopni. Ale Twoje objawy wskazują, moim zdaniem, wprost na termostat. Pozdrawiam

P.S.:

darekj61, nie złość się, w końcu każdy chce pomóc, a ja niestety sporo się ostatnio nawalczyłem z moim Paskiem, to też chcę Innym zaoszczędzić wydatków

:zdrowko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za utwierdzenie mnie w tej opcji. Zatem zamierzam kupic WAHLER'a. Z tym ze w drodze do mechaniora i tu mam pytanie. Wiem ze w ASO mozna kupic jakas specjalna uszczelke/oring jaki tez trzeba przy okazji wymienic. Pytanie czy standardowo w pudelku z termostatem WAHLER'a daja taka (czy spasuje kolejne pytanie) czy lepiej walic do ASO po to osobno?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z termostatem Wahlera uszczelka (o-ring) jest w komplecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dołączyć ze swoimi obserwacjami ale nie z passata tylko z golfaIV.

Wymieniałem 3 termostaty wszystkie polecane (3-ci był ori 110 zł)

nic się nie zmieniło non stop te same objawy ,rozgrzewał się do tych niby 90 stopni licznikowych a tak naprawdę 79 po czym włączam ogrzewanie i na postoju temp. idzie w dół ( jeśli spadała niby do zera licznikowego to na vagu około 50 stopni ) . Wnioski w ciągu 2 tygodni wypróbowałem 3 termostaty i bez zmian . Skłaniałbym się do opinii ze świecami podgrzewającymi ciecz chłodzącą .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Skłaniałbym się do opinii ze świecami podgrzewającymi ciecz chłodzącą .

Pozdrawiam

 

No i sam sobie odpowiedziałeś. Ja do wczoraj miałem takie problemy jak Ty, tylko że w swoim Pasku, a po wymianie świec jak ręką odjął. Auto szybciej się grzeje, już po kilometrze mam ciepłe powietrze, a i temperatura na liczniku zapewne przestanie spadać, bo gdy tylko zejdzie do 70 stopni, to świece się załączą. Tak więc taka sytuacja jak u Ciebie, że spada na VAGu do 50 stopni, jest ze sprawnymi świecami automatycznie niemożliwa. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie w autku jest grzanie super i temperatura podczas jazdy ok tylko gdy gdzieś stanę nie gasząc silnika temp powoli mi spada. wydaje mi się że nie powinno tak być ale jestem nowym użytkownikiem passata więc niewiem czy jest ok czy jakaś awarja??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to już wiesz co masz wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam od niedawno passata i u mnie przy normalnej jeździe temp. na desce rozdzielczej wynosi między 70 a 80 stopni. Gdy nim trochę poszaleję i przycisnę to wskoczy na 90 ale gdy znowu zaczynam jeździć trochę wolniej to temp. spada do wspomnianego wyżej pomiaru. I moje pytanie brzmi czy tak ma być? W instrukcji jest zakres podany i niby mieszczę się w granicy normalnej temp. Czytałem o świecach żarowych układu chłodzenia ale niby w moim silniku takowych nie ma ... więc rozumiem że albo termostat albo czujnik? Chodź czujnik nie wariuje i nie było z nim problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil - jeżeli na desce masz między 70 a 80stopni, w rzeczywistości masz zapewne 65-70 max. Czyli niedogrzany silnik. Prawdopodobnie masz termostat do wymiany. Sprawdź po jeździe czy górny przewód od chłodnicy jest gorący czy nie - jak przytrzymasz na nim rękę przez 30sekund po pałowaniu auta - do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam że i spalanie tego auta wyszło mi około 10,5l/100km

teraz gdy wymieniłem termostat spalanie jest chyba w normie tzn 5,5l

grzeje dobrze ale temperatora na zegarze na włączonym silniku dalej spada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez juz po wymianie termostatu.

Uwaga dla wszystkich czytajacych ten watek: Miejcie swiadomosc ze to co jest na desce jest bardzo nieliniowe. Jak macie 90C na desce to w rezczywistosci temperatura moze byc rzedu 75-95C jak nic. Gornej granicy nie jestem pwien ale dol z pewnoscia bo sam sprawdzalem, 75C na VAG = 90C na desce.

 

Lepiej jest to fakt. Temp na Vagu podczas jazdy te 120km/h trzyma sie na 89-90C (wczesniej 75C max). Natomiast jak jade gdzies bardziej w cyklu miejskim z grzaniem 21C nawiew 2 stopien to spada mi tak do 82 +- chwilami. Wskazowka nie cofa sie jak mialem wczesniej wiec juz o tyle jest poprawa. Pytanie czy doszukiwac sie czegos jeszcze czy pass?

 

Ma ktos opcje pojezdzic troche z kompem na siedzeniu pasazera i zobaczyc co mu wychodzi? :D

 

Moze bym jeszcze zatanczyl z tymi swiecami do grzania plynu chlodzacego ale musi mnie ktos do tego przekonac.

Edytowane przez woren

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

woren jeżeli chodzi o spadki temperatury przy włączonym ogrzewaniu to normalne. U mnie przy - 15*C było bez pałowania 85-86*C przy lajtowej jeździe (22*C 2stopień).

A jeżeli chodzi o górną granice u mnie było to 94.5*C - przy max pałowaniu, więcej nie zanotowałem. Na postoju całkowitym (10-15minut stania na jałowych obrotach) przy niższym temperaturach i włączonym ogrzewaniu spadnie do 75-80*C. Wystarczy wyłączyć nawiew i dobija do 89-91*C.

 

Tak więc nie ma się czego doszukiwać. Przy włączonym ogrzewaniu w zimie przy spokojnej jeździe, ma prawo spaść temperatura silnika - jednak nie do tego poziomu, by na desce wskazówka była cofnięta (bo wtedy mamy mniej niż 75*C).

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z termostatem Wahlera uszczelka (o-ring) jest w komplecie.
trochę dziwi mnie to bo kupywałem ostatnio w ASO do siebie owy termostat i sprzedawca powiedział mi że nie ma uszczelki, a tym bardziej się zdziwiłem że dał mi go nie zapakowanego, ale najważniejsze że temp. teraz mi wskakuje na 90stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trochę dziwi mnie to bo kupywałem ostatnio w ASO do siebie owy termostat i sprzedawca powiedział mi że nie ma uszczelki, a tym bardziej się zdziwiłem że dał mi go nie zapakowanego, ale najważniejsze że temp. teraz mi wskakuje na 90stopni

W ASO za uszczelkę trzeba dodatkowo zapłacić :) cena ok. 10zł.

No i powinien dać Ci termostat w pudełku serwisowym vw, a bynajmniej w foliowym opakowaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam benzynkę 102 konie i nie mogę drania rozgrzać do 90 stopni, czy laik motoryzacyjny poradzi sobie sam z wymianą termostatu?

Na co zwracać uwagę przy jego wymianie?

Pozdrowienia1!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Słowem wstępu. Mam podobny problem. Wskazanie na "blacie" grubość wskazówki ponad 90*C. Przy jeździe jest oki. Na postoju, nawiew 2, max ciepło (normalne ogrzewanie, bez klimy) temp. spada do 60 - 70*C. Na pewno nie termostat bo był wymieniany na dniach. I dziś znajomy (octavka - diesel nie wiem jaki dokładnie) powiedział mi o świecach podgrzewających chłodzenie. On ma takie coś. Ale czy w AFN`ie coś takiego jest w ogóle montowane? Z góry dzięki za jakieś info. Pozdrawiam ciepło w mroźny wieczór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale czy w AFN`ie coś takiego jest w ogóle montowane?

Było montowane w AFN tylko nie wiem czy w każdym. Kruciec z trzema świecami żarowymi znajduje się w tylnej części głowicy od strony ściany grodziowej.

Tu masz wszystko http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15320&highlight=%A6wiece+%BFarowe

Edytowane przez Shaft

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego miałem to samo wpiołem się w kompa okazało się że temp. na silniku była 90 a na wskaźniku 60 - wymiana czujnika temperatury wszystko załatwiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AFN sa 3 swiece zarowe podgrzewajace plyn. w tamtym roku je wymienialem . z tego co wiem to one grzeja do ilus tam stopni i sie wylaczaja .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności