Jump to content
norbert2205

Trzeszczące zawieszenie-Tuleje wahaczy

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0TDI-PD 140KM
    Rok prod: 2006

    Witam!

    Gdzie poza ASO można kupić tuleje wahaczy przednich do Passata B6 i jaki jest koszt takich tulei?

    Czy pasują od innych modeli volkswagena np. golf V, Turan?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2002

    Wymieniłem tuleje i zawieszenie malinka :D Nie skrzypi, nie puka, przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający jak by sztywniejsze, porostu super. Wizualnie po nich nie było widać zużycia ale teraz w czasie jazdy niebo a ziemia. Wymieniałem u kolegi w warsztacie czas wymiany jakieś dwie godzinki max, operacja bardzo prosta (mając odpowiednie narzędzia) W serwisie VW powiedzieli za wymianę (za samą robotę) 800 zł !!!!!!!!!!! Ładnie se liczą na godzine :/ Jak by ktoś chciał wymienić w Rumi mogę dać namiary

     

    ---------- Post added at 13:29 ---------- Previous post was at 13:26 ----------

     

    Nie trzeba ustawiać żadnej geometrii !!!!!! Nie ma możliwości przykręcenia jakoś inaczej , widziałem na własne oczy :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest julkowski

    witam jestem tu nowy więc prose o wyrozumiałosc. mianowicie mam passata 1.9 tdi 2005 rok i cos mi trzeszczy w zawieszeniu z prawej strony ....co ciekawe zazwyczaj jak jade wolniej np na progach zwalniających lub zjezdzam z kraweznika to słychac straszne trzeszczenie jakby w zawieszeniu (zaznaczam ze jak jade kolo 100 po dziurach juz tego nie słychac) stawałem nawet na progu i bujałem samochodem ale nie słychac tego a jak wyjezdzam z podwórka z kraweznika to trzeszczy jak cholera. Prosze o odp

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006

    Witam,

    Ja mam podobny problem, dokładnie podczas przejeżdzania przez spowalniacz albo zjeżdzania z krawężnika, słyszę trzaski z prawego koła.

    Byłem już na diagnostyce, powiedzieli, że nic tam nie ma luzów, że ewentualnie jakiś kielich pod amortyzatorem i nad amortyzatorem mogą wymienić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2006

    u mnie na diagnostyce tez było brak luzów i niby wszystko ok, autko cacy,

    a po zdjęciu okazało sie ze zerwane sa w tulejach gumy i trzeszczały...zwałszacza jak masz tulejki produkowane przez VW w turcji:)

    trzeba wyjąc wachacz i obejrzeć innego sposobu nie ma

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Moro

    A czy od tych tyleji na wahaczach występują jedynie trzaski czy na dziurach też słychać Wam jakby waliły koła. Ja mam dodatkowy objaw do opisanego w wątku,diagności sprawdzają ale widac ch ... się znają bo na chopkach trzeszczy na dziurach wali jak cholera,przeguby wewnętrzne wymienione może półoś?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    strzykawka i olej i po piskach trzaskach itp przerabiałem to

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2006

    Witam,

     

    a wracając do tematu to chciałbym zapytać o jakich tulejach mowa? Może ktoś powie w którym dokładnie miejscu te tuleje i jak wyglądają - może jakiś link do aukcji z taką tuleją żeby było ją łatwo zlokalizować. Jako swieży użytkownik B6 niestety nie posiadam jeszcze dokładej wiedzy o tym zawieszeniu. Pytanie nr 2 to czy bezpiecznym rozwiązaniem trzeszczenia tulei spowodowanego naderwniem gumy w tulejach jest strzykawka i olej?

    Pytam bo u mnie też czasami coś zatrzeszczy z przodu szczególnie podczas pokonywania hopków.

    Pewnie będę chciał zmienić ta tuleje (jeżeli to jej wina) ale rzeczywiście doraźnie na zimę można by jej zrobić zastrzyk - pytanie tylko która to i jak wygląda..?

     

    Pozdr

    Domely

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    w tym zawieszeniu masz 4tuleje,dwie mniejsze w przedniej części wahacza i dwie większe w tylnej.Zazwyczaj częściej padają te małe(i całe szczęście bo kosztują grosze).Jeśli masz w granicach 150tys km to zmień wszystkie i spokój.Metodą strzykawki to lepiej stare zgliszcza naprawiać,jak się coś psuje to wymienić i spokój.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006

    za tuleje(oryginalne płaciłem 300zł z dostawą),robocizna nie pamiętam,ale nie były to szokujące kwoty,wypadałoby potem ustawić zbieżność,w porównaniu do b5-pan pikuś.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Oto ceny z serwisu - tuleje gumowo metalowe 200zł, gumowe 50zł. Sumując wychodzi 500zł za części. Dodać trzeba jeszcze koszty robocizny i ustawienia zbieżności.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2006
    Czy to jedyna przyczyna trzeszczenia ? Nie ukrywam ale mam to samo u siebie i troszke mnie to denerwuje. Orientacyjne koszta ?

    Główną przyczyną tego trzeszczenia są tuleje przednie wahacza przedniego. Koszt wszystkich 4 tulejek w serwisie to max 300zł.Tylna tuleja wahacza przedniego występuje w obudowie aluminiowej i kosztuje w serwisie 250zł za szt ale idzie to obejść bo potrzebna jest tylko sama tulejka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2006

    No i właśnie.

    Bo widzę, że tu ktoś zahaczył temat b5.

    A zatem : volkswagen zbudował b6 zupełnie od podstaw, to całkiem nowe auto. Więc te pierwsze wypusty ( 2005, 2006 ) są trochę niedoskonałe, tak jak pierwsze b5. W b6 zastosowano proste zawieszenie ( a nie tak jak w b5 i b5FL wielowachaczowe ), bo chcieli chłopaki żeby było prościej i mniej awaryjnie. No coż, ale mam ciągle pod domem b5FL z potężnym przebiegiem i zawieszki nigdy nie robiłem. A tu masz babo placek, dziś po przejechaniu kilku torowisk we wrocławiu, oprócz trzasków na spowalniaczach usłyszałem coś, co ostatni raz słyszałem, jak jeździłem mazdą ponad 10 lat temu : metaliczny dzwięk wskazujący na zużycie tulei metalowo gumowych. Trochę to kpiny, bo auto ma 2006 rok i raptem 170 tys. przebiegu....

    Ale cóż, taki już urok tego, że skoro kolego dostałeś najpierw rabat w salonie i masz full wypas, to teraz musisz to oddać w serwisie...

    Szkoda tylko, bo słyszałem już sporo opinii, że lepiej kupić b5 po lifcie niż nowe b6...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP) DSG
    Rok prod: 2006
    2 przednie małe i jedna duża tylna

    jedna mała i jedna duża na wahacz.

    Czy ta tylna wymienia się w całości w tej obudowie aluminiowej czy tylko sam wkład gumowy
    ja wymieniałem całość,nie wiedziałem,że są wkłady,czy to oryginały?

    Rozumiem że ta większa to ta z linku poniżej?

    dobrze rozumiesz.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Jeśli faktycznie są to orginały i wystarczy wymienić sam wkład to koszty naprawy stają się bardzo tanie. Zamiast 200zł w serwisie płacimy tylko 45zł. Ciekaw jestem czy są już dostępne zamienniki tulei gumowej.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BXE)
    Rok prod: 2006

    ..tez tak myslałem ze to jakies plastiki, ale niestety były to tuleje przednie

    ...ja to zaobserwowałem ze jak było sucho to trzeszczało na potęgę , jak sie zrobiło mokro to przestawało trzeszczeć

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2006

    A więc dzisiaj byłem na diagnostyce.

     

    do wymiany:

    TULEJKI STABILIZATORA-koszt ~500zł (niestety trzeba cały stabilizator...)

     

    TULEJE GUMOWE PRZEDNIE-55zł sztuka

     

    Wymiana w ASO około 400-500zł takie koszta oczywiście wszystko w salonie.

    Podjade pod koniec tygodnia niech wymieniają bo wali niemiłosiernie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM
    Rok prod: 2009

    Widzę, że trzeszczący przód to mankament każdego modelu B6.

    Jedno co mnie dziwi jest to, że mój passacik (z lipca 2009) zaczął trzeszczeć przy 10 tys km , teraz ma 30 tys.

    Myślałem, że to wina nierozgrzanych amorków (coś w tym stylu);)

    czy to możliwe żeby tak "świeże" tuleje były do wymiany?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 1.5TSI EVO 150KM
    Rok prod: 2019

    No i po naprawie. Tuleje nie zużyte. Wystarczyło popsikac wd40 i problem trzeszczenia zniknął.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Moro

    no to CI się udalo moje były tak wywalone że w środku guma latała od jednego do drugiego ;)teraz po wymianie jeździ sie wybornie jak przystało na dupowozik;)w sumie taka pierdoła a jak poprawia komfort jazdy,Acha pytanie do zmieniających tyleje czy robiliście nastawy (zbieżność)po wymianie czy nie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy