Skocz do zawartości
norbert2205

Trzeszczące zawieszenie-Tuleje wahaczy

Rekomendowane odpowiedzi

W które tulej wstrzykujecie ten olej? W te małe czy w te duże w aluminiowej obudowie? Dostać się do tych małych z ilgłą to raczej porażka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na allegro te tuleje. Mała 33zł a duza w aluminowej obudowie 100zł. Obie Febi.

To dobra cena? Febi jest OK czy lepiej oryginały?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepsze to Lemforder, ale Febi również b. dobre i godne polecenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najlepsze to Lemforder, ale Febi również b. dobre i godne polecenia

 

Co do Lemforderów mam takie same zdanie,ale słyszałem że jakość Febi ostatnio się nieco pogorszyła...Ale złe nie są :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dostępne w np. Intercars

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do Lemforderów mam takie same zdanie,ale słyszałem że jakość Febi ostatnio się nieco pogorszyła...Ale złe nie są :)

Ja na wahaczach febi sie zawiodlem. Najtanszy z allegro wytrzymal dluzej niz Febi. Febi wytrzymal pol roku przy okolo 5tys km. Ja juz tego nie kupie. Szkoda kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie musisz wymieniac wszystkich 4 tulejek te kture trzeszcza to te stalowo gumowe kostki aluminiowo gumowe wymienia się jeżeli widoczne są pęknięcia na gumie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie - moze i glupie ale ... glupi ten kto nie pyta ;)

bylem wczoraj na przegladzie autka w ASO i powiedzieli mi ze mam do wymiany tuleje wahaczy lewe i prawe kolo.

Pytanko czy po wymiane bede odczuwal jakies zmiany? udogodnienia / komfort w jezdzie? nie oszukujac sie nie chce wywalic ponad 800,- na ich "widzimisie" ...

 

Dzieki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz wywalone tuleje to przeniesie sie to na prowadzeniu a może nawet na nierównym zużyciu opon zawsze możesz zarządac by pokazali ci stare

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli masz wywalone tuleje to przeniesie sie to na prowadzeniu a może nawet na nierównym zużyciu opon zawsze możesz zarządac by pokazali ci stare

 

bo jak z rana na zimnym mykam po dziurach to mi cos strasznie stuka (metaliczny odglos) pozniej jest juz to niezauwazalne podczas jazdy ... zdarza sie tez ze podczas jazdy slychac takie jakby tarcie o cos (nawet jak sie przylozy noge na podloge u kierowcy to az tak czuc ...) ... i nie wiem czy te dwie objawy sa od tych wahaczy ?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na allegro sklep i za wszystkie 4 zapłaciłem z przesyłką 300zł więc chyba nie tak drogo. Okazało się że od kolegi z forum...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo jak z rana na zimnym mykam po dziurach to mi cos strasznie stuka (metaliczny odglos) pozniej jest juz to niezauwazalne podczas jazdy ... zdarza sie tez ze podczas jazdy slychac takie jakby tarcie o cos (nawet jak sie przylozy noge na podloge u kierowcy to az tak czuc ...) ... i nie wiem czy te dwie objawy sa od tych wahaczy ?...

 

stuki to raczej z łaczników stabilizatora a tarcie na nierównościach z tulei wahacza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stuki to raczej z łaczników stabilizatora a tarcie na nierównościach z tulei wahacza

 

laczniki stabilizatora mam nowiutenkie ...

to musza byc pewnie wahacze (tuleje) ... Ewentualnie lozysko pod czy tam nad amorem ... cos takiego tez jest? prawda? ktos mi cos o tym kiedys wspominal ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszę do was pierwszy raz i proszę o wyrozumiałość.Mam passata B6 i proszę o pomoc.Nie wiem jak to dokładnie opisać,a mianowicie chodzi mi o dźwięk przypominający krótkie zetknięcia opony z nadkolem.Odgłos ten słychać na nawet lekkich nierównościach drogi przy prędkości około 90 km/h w górę, z lewej przedniej strony.Najciekawsze w tym jest to , że wrzucając na luz odgłos znika.Byłem na diagnostyce , mechanik bawił się dwa dni bez rezultatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
laczniki stabilizatora mam nowiutenkie ...

to musza byc pewnie wahacze (tuleje) ... Ewentualnie lozysko pod czy tam nad amorem ... cos takiego tez jest? prawda? ktos mi cos o tym kiedys wspominal ...

 

normalnie dzis łupału mi jak cholera! ... czasami stuki ustepuja ... a czasami to glosniej niz radio ... zauwazylem ze jak skreca (szybko) to po wyprostowaniu kierownicy zaczyna cos trzec i walic o podloge ... nie mowiac juz o jezdzie po nierownosciach!

 

 

jeszcze takie pytanko mam ... co moze spowodowac lekcewazace podejscie do wymiany tulei wahacza? jakie ida za tym konsekwencje?

Edytowane przez VALDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może masz lużną lape skrzyni biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniłem wszystkie tuleje na przednich wahaczach,te duże tylne "meyle"i małe "febi" bardzo już skrzypiały,jak się przejechałem to zauważyłem że kierownica się wyprostowała bo pokazywała leciutki odchył w prawo i autko jedzie jak po sznurku nigdzie nie ściąga,no jest idealnie.Ale dla pewności podjechałem na warsztat sprawdzić zbieżność i rzeczywiście wszystko ok nie trzeba było nic regulować.Pisze o tym bo okazało się że nie jest regułą by trzeba było ustawiać zbieżność po wymianie tulei.:fajny ale sprawdzić trzeba:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jest banalnie prosta,te duże się tylko wkłada na wahacz i przykręca do podwozia,a małe trzeba wypchać i wprasować nowe.Zajęło mi to półtory godziny bo nie mam prasy i wyciskałem i wciskałem na imadle,żadnych problemów posmarowałem płynem do naczyń i weszły leciutko, sworznia nie wybijałem tylko odkręciłem od wahacza.Koszt to 115 zł duże i 25 zł. małe.Na warsztacie u mnie w okolicy biorą 80 zł za wahacz:fajny w tym przypadku to stanowczo za dużo.Tak te duże miałem popękane a małe trzeszczały teraz jest cisza i autko sie lepiej zachowuje na drodze.

Edytowane przez maxel2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy może ktoś potwierdzić, że jest możliwość kupienia samych tulei gumowych do wciśnięcia w tą obudowę aluminiową? Może jakiś ich symbol albo namiar na sprzedawcę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu masz sam wkład za 75 zł,http://moto.allegro.pl/item961804439_tuleja_wahacza_wklad_vw_passat_b6_tiguan.htmlale szkoda na to kasy wierz mi,jak będziesz starą wybijał,wypalał lub wyciskał to zniszczysz tę tuleję i wkład na pewno nie bedzie tak dopasowany jak w całej oryginalnej a różnica w cenie to 30 zł więc po co ryzykować ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności