turbojajko Zgłoś #81 Napisano 12 Lipca 2010 Witam,mnie w ASO za wymianę zabieraka skasowali ok. 280zł plus do tego materiały - zabierak, uszczelnienie i coś jeszcze. Ale przynajmniej wiem co się dzieje w środku. pozdrawiam Ok spoko , a ile czasu na to potrzebowali ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekpion Zgłoś #82 Napisano 12 Lipca 2010 ok. 3 +/-1, nie pamiętam, chwilę musiał zastygnąć uszczelniacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RobiB6 Zgłoś #83 Napisano 13 Lipca 2010 ciekawy link dla BMP http://vwszrot.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #84 Napisano 13 Lipca 2010 ciekawy link dla BMP http://vwszrot.pl/ Bylo , dawno i nieprawda. Artykul pisany na zamownienie na podstawie 1 egz. z grubo cofnietym przebiegiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adampek Zgłoś #85 Napisano 14 Lipca 2010 Dla mnie ten artykuł jest śmieszny. Nie wpadajmy w paranoję. Kurcze znów wychodzi że Passatem nie robi się już żadnych km bez napraw - a to nie prawda. Dodatkowo sam wątek na forum wymaga aktualizacji w temacie mamy symbol silnika "BMP" - a ten napęd w pompie nie występuje tyko w tym modelu, podobnie jak wałki wyrównoważające - sami robimy sobie kłopot. Już słyszałem opinię że tylko ten silnik ma kłopoty. Dodatkowo poza problemami wynikającymi z nie do końca przemyślanych rozwiązań w VW, z którymi sobie już potrafimy prewencyjnie radzić, dochodzi czynnik sprzedaży wyeksploatowanych Passatów albo nie do końca prawidłowo "używanych" np przez sfrustrowanych pracowników, które z racji popularności tego modelu i tak znajdują nabywców a później wpływa to na opinię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #86 Napisano 7 Sierpnia 2010 http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=48738#48738 przeczytajcie artykuł co jest największa bolączką tych samochodów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #87 Napisano 9 Sierpnia 2010 Witam,Numer katalogowy zabieraka to 03G 115 281D. Koszt zabieraka w ASO - 18 złotych Wymiana u zaufanego mechanika - 200 zł Radość z niezatartego silnika i turbiny - bezcenna Radość? Wiesz co piszesz? zabierak to tylko czubek góry. Regeneracja tez niewiele da. Głównym problemem robi się nieszczelność na wałkach równoważących. Co w efekcie prowadzi do obniżenia ciśnienia oleju a to skutkuje słabym smarowaniem. Turbina i krzywki wałka rozrządu (szczególnie pierwszego cylindra) Zobaczymy kiedy wrócisz do tego tematu mniej radosny a wrócisz na pewno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #88 Napisano 10 Sierpnia 2010 Witam Paweł. czegoś nie rozumiem-jaka nieszczelność na wałkach wyrównoważających ?? one nie maja nic wspólnego z ciśnieniem oleju-napędzają tylko pompę olejową która dopiero smaruje silnik..czy się mylę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #89 Napisano 10 Sierpnia 2010 czegoś nie rozumiem-jaka nieszczelność na wałkach wyrównoważających ??one nie maja nic wspólnego z ciśnieniem oleju-napędzają tylko pompę olejową która dopiero smaruje silnik..czy się mylę W sumie nie ale problem jest na tyle złożony że jednoznacznej diagnozy postawić nie można. Problem się zaczyna od gównianego filtra oleju a może zbyt szczelnego. Wzrasta ciśnienie oleju na samej pompie co prowadzi do trudniejszej pracy co owocuje koniecznością regeneracji wałka, wymianą zabieraka itd. To że pompa ma ciężej to nie wszystko. Zbyt niskie ciśnienie na reszcie gratów owocuje błyskawicznym zużyciem panewek co z kolei owocuje kolejnym pogorszeniem ciśnienia oleju. I mamy koniec. reszty dopowiadać chyba nie muszę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melaniusz Zgłoś #90 Napisano 13 Sierpnia 2010 Kolezanki i koledzy ma ktos z was mozliwosc kupna takiego zabieraka. Wydzwoniłem pół pensji po aso i nigdzie gdzie dzwoniłem nie maja takiej czesci na stanie. Prosze pilnie o pomoc. numer czesci o3g 115 281 d jest to zabierak pompy oleju szykuje sie szybka wymiana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FUTURUM serwis pomp Zgłoś #91 Napisano 15 Sierpnia 2010 witam.jęli potrzebujesz taki zabierak to jestem w stanie Ci pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #92 Napisano 15 Sierpnia 2010 podzwoń po stołecznych i okolicznych aso,nigdy nie było problemu z kupnem zabieraka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #93 Napisano 15 Sierpnia 2010 W AUTO-WIVA Połczyńska Warszawa maja bez problemu bo sam kupowałem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldiki Zgłoś #94 Napisano 24 Sierpnia 2010 Skoro mowa o silniku BMP to mam pytanie, a jak z awaryjnością pompowtrysków w tym modelu ?? Bo o ile się orientuje to są one chyba jeszcze starego typu a konkretnie: 038 130 073 BQ bo BK zostały wycofane. Proszę o opinię użytkowników i mechaników Właśnie zakupiłem takowy model z końca 2005 roku i chętnie poczytam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertkamyk Zgłoś #95 Napisano 29 Sierpnia 2010 Koledzy mógłby ktoś mi powiedzieć jak jest z wymianą łańcucha na zębatki. Z tego co wyczytałem to trzeba chyba wał wymieniać czy tak?? i ile to kosztuję i przy ilu km pada łańcuch. Jeśli chodzi o zabierak to wiem że trzeba zabierak i wałek równoważący. Pozdrawiam! ---------- Post added at 12:46 ---------- Previous post was at 12:44 ---------- Kolego u mnie padł pompowtrysk przy 220k km. wymieniłem i narazie parę tyś już zrobiłem i działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #96 Napisano 29 Sierpnia 2010 Z tego co wyczytałem to trzeba chyba wał wymieniać czy tak?? Zgadza się, jeżeli chcesz zmienić z łańcucha na zębatki to musisz wał zmienić na nowy. (W załączniku masz pokazane poglądowo napęd z łańcuchem i zębatkami). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldiki Zgłoś #97 Napisano 29 Sierpnia 2010 (edytowane) Hmmm... a tak się zastanawiam czy nie lepiej wymienić silnik.... podobno BMM se skody by podszedł.... czy ktoś może potwierdzić ??? Czy bedzie pasować osprzęt i cała reszta, razem z kompem ?? Bo wał korbowy, do tego cały nowy mechanizm z kołami wyrównoważającymi to koszt 6000 jak nie lepiej... a silnik można kupić w granicach 3000-4500 PLN. Edytowane 29 Sierpnia 2010 przez waldiki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #98 Napisano 29 Sierpnia 2010 Miałem wymieniany napęd łańcuchowy na zębaty w ASO. Na wale korbowym zostało wymienione tylko samo koło zębate i moduł wałków. Zapłaciłem tylko za robociznę, a VW pokrył koszty części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertkamyk Zgłoś #99 Napisano 29 Sierpnia 2010 Kolego a kiedy wymieniałeś bo tak jak ja zajadę do ASO i powiem że chce napęd zębatkowy to mi chyba nie wymienią?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldiki Zgłoś #100 Napisano 29 Sierpnia 2010 No, gdzieś czytałem że twierdzą że nie ma koła samego na wał tylko komplet.... a wałki jak widziałem to coś koło 3000 wieć jeśli nie ma możiwości wymiany w ASO na ich koszt to rozważam właśnie możliwość montaż silnika BMM który już nie ma wałków. @robertkamyk ty masz passata od początku samego i zrobiłeś nim 220tys km bez wymiany zbieraka oleju ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach