Mike2 Zgłoś #101 Napisano 16 Lipca 2012 U mnie jak na razie guzik zaciął się raz ostatnio (przebieg 54.000 km) i właśnie powoli myślę o jego kupnie, bowiem słabo by było czekać na pomoc drogową Za to od nowości obcierała lekko tylna klapa o zderzak (zrobili po wielkich bojach), pękła obudowa halogenu i paruje , pękła przednia szyba (wymieniona) no i buczy raz na kilka dni nieszczęsna skrzynia (jak się wydaje). Poza tym też OK Moje rącze rumaki stoją obok Passata Jeden ma 300 KM i nazywa się Subaru Impreza STI, drugi ma 50 KM i nazywa się Kawasaki Zephyr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #102 Napisano 21 Lipca 2012 a grucha przy 94kkm Co się stało z tą gruchą i jakie były objawy? Ja mam szarpanie przy 2000 obr. i jeden kolega też mi mówił że to może być grucha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmiko Zgłoś #103 Napisano 17 Sierpnia 2012 W moim aucie 2.0FSI również mam problem z manualną skrzynią biegów. Nawet przy delikatnym skręcie w lewo słyszę szum terkot. Postanowiłem sam wymienić olej w skrzyni, na dokładnie taki jak na foto od pa.sko. Pytanie, ile mam kupić tego oleju, 2l czy 3l? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #104 Napisano 17 Sierpnia 2012 Do skrzyni, z tego co pamietam wchodzi 2,2-2,4 l. Gdzies wczesniej w tym watku bylo o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmiko Zgłoś #105 Napisano 24 Sierpnia 2012 Dzisiaj wymieniłem z moim kolegom mechanikiem olej w skrzyni biegów, ale niestety bez zadowalającego efektu. Nadal słyszę szum, przy delikatnym skręcie w lewo i przy dowolnej prędkości samochodu. Ogólnie bez zmian i objawy takie same jak opisuje pa.sko. Co ciekawe, kupiłem 3 litry oleju FEBI, a weszło po trzy godzinnym spuszczaniu do skrzyni zaledwie 1,6l. Samochód był na kanale i stał na kołach (Passat B6 2.0FSI 6 biegów). Może te 2,2-2,4 litra, to pojemność nowej suchej skrzyni. Pytanie, czy na pewno otwór wlewowy oleju jest również wskaźnikiem poziomu oleju w skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #106 Napisano 24 Sierpnia 2012 hmm, coś dziwnego. po 1. "szum" a raczej takie wycie, obcieranie, coś jak pasek klinowy przy skręcie w lewo, później w prawo był słyszany jedynie przy przyspieszaniu na skręconych kołach. po 2. widziałem na własne oczy że wlał 2 pełne butelki i troche z 3-ciej. Może masz inną skrzynię, inną pojemność... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmiko Zgłoś #107 Napisano 26 Sierpnia 2012 Mam benzynę to może i skrzynia jest inna. Czy mógłbyś mi jeszcze odpowiedzieć, czy otwór wlewowy oleju jest również wskaźnikiem poziomu stanu oleju w skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #108 Napisano 26 Sierpnia 2012 Jest tak, że więcej nie wlejesz bo przelejesz Także, można tak powiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ajku Zgłoś #109 Napisano 27 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam Szanowne Grono Jako że temat aktualny to może dorzucę coś od siebie. Objaw: Przy nawet delikatnym skręcie w lewo, słychać “szum” z przodu (jakby z prawego przedniego koła), oraz czuć lekkie jakby “obcieranie” w kierownicy, tak że kierownica delikatnie drży. Mój mechanik: Mechanizm różnicowy w skrzyni. Co prawda powiedział to po wymianie łożyska, ale ta druga diagnoza zgadzałaby się z diagnoza mechanika pa.sko Na poczatku myśleliśmy że ma to zwizek z dociażaniem/odciażaniem prawej strony przy skręcie, stad wymiana łożyska. No trudno, liczę na to że jak się za skrzynię wezmę to nie okaże się to nie to... Edit: Aha, osobiście uważam że wymiana oleju w skrzyni za 300zł co rok to nie jest rozwiazanie Edytowane 27 Sierpnia 2012 przez Ajku edit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gobik Zgłoś #110 Napisano 14 Września 2012 Witam wszystkich Temat buczenia w kołach przy skrecie dopadł i mnie buczy przy skręcie w prawo.Nie jest to przypadłość tylko passata b6.Znajomy ma vw Golfa v tdi 105km i tez wspominał że mu buczy w kole ale przy skrecie w lewo heheh .Dziwne.W poniedziałek wymiana oleju w skrzyni biegów i zobaczymy czy pomoże he? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #111 Napisano 16 Września 2012 Zastanawiające jest to, że coraz więcej użytkowników Passata B6 a teraz także jak się okazuje Golfa V zgłasza ten problem, a wciąż nie ma jednoznacznej odpowiedzi co tak naprawdę jest uszkodzone? Jedyne co na razie wiemy, to fakt, że czasem i tylko na jakiś czas pomaga wymiana oleju w skrzyni biegów i że może (ale to tylko przypuszczenia) problem tkwi w mechanizmie różnicowym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #112 Napisano 27 Września 2012 Właśnie jestem w serwisie VW Magro w Sosnowcu. Przy okazji przeglądu po 60.000 km zgłosiłem ponownie (3 raz) buczenie w przednim kole przy maksymalnym skręcie kierownicy przy małej prędkości, przeważnie na jedynce. Jeszcze raz okazało się, że wszystko zależy od ludzi i ich podejścia do tematu. Doradca serwisowy Pan Karol po moim telefonicznym umówieniu na serwis i przedstawieniu objawów, przygotował się do lekcji i przedstawił mi po dokładnych oględzinach samochodu, pisemną odpowiedź VW Polska, z której wynika iż powodem takiego stanu rzeczy i to gdy auto postoi kilkanaście godzin jest materiał z którego wykonane są gumowe osłony przegubów. Po prostu w wyniku sił działających na nie podczas max. skrętu harmonijki trą o siebie i wydają dziwne piski. Jest specjalny smar, który zapobiega takiemu zjawisku na jakiś czas. I to wszystko. Zatem (przynajmniej w moim przypadku) teoria o mechanizmie różnicowym skrzyni biegów na szczęście nie sprawdziła się. Jak popiskuje guma raz na jakiś czas i nie ma wpływu na mechanikę auta, to nie ma wielkiej tragedii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dip Zgłoś #113 Napisano 19 Października 2012 Mike2, jestem zainteresowany opisanymi przez Kolegów doświadczeniami i mam nadzieję, że admini przeniosą tutaj mój wątek. Widać, że coś jest na rzeczy, bardzo dziękuję wszystkim piszącym za podzielenie się uwagami, bo przynajmniej będę mógł teraz inaczej rozmawiać z ASO, które chce wymienić (z powodu buczenia) sprzęgiełko alternatora. Prawda jest jednak taka, że nie widzieli jeszcze mojego auta, więc to nie jest 100% diagnoza. Dlatego, widząc różnicę objawów z tymi, przedstawionymi przez niektórych Kolegów, napiszę jak to u mnie wygląda i co słychać: - buczenie (nie TRRRRR, nie tarcie, nie piski) słychać bardzo wyraźnie tylko i wyłącznie przy ruszaniu, - buczenie dochodzi z prawej strony auta, patrząc z miejsca kierowcy, - nie ma żadnych innych objawów (nie występują drgania, nic nie piszczy i nie trze o siebie), - buczenie NIE występuje podczas jazdy, - buczenie NIE występuje przy każdym ruszeniu ze skręconymi kołami. Po lekturze postów widzę, że nie rzuciliście sie natychmaist do mechaników po usłyszeniu buczenia , a takie działania sugeruje ASO, bo, cyt. "jeżeli to jest sprzęgiełko i się urwie to, po pierwsze, urwana część uszkodzi rozrusznik, a po drugie samochód i tak straci ładowanie i stanie". Ja jednak dałbym głowę, że pierwszy raz to buczenie usłyszałem już ok. 10.000 km temu i raczej nic nie wskazuje na uszkodzenie mechaniczne sprzęgiełka. PS. przyznam, że powinienem zareagować na pierwsze oznaki buczenia szybciej, ale włączone radio skutecznie odcinało mnie od tych odgłosów wiem, niektórzy zalecają zrobić głośniej to żadne buczenie przeszkadzać nie będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monszel Zgłoś #114 Napisano 19 Października 2012 U mnie jest identycznie jak u Ciebie Podjechałem do mojego mechanika i rzeczywiscie stwierdzil ze buczy cos u mnie z prawej strony przy skrecie. Wykluczyl przeguby i odradzil na razie wymiane oleju w skrzykni biegów. Nie miał wolnego podnosnika wiec mam uderzyc do niego w przyszly tydzien.Po wszystkim opisze co i jak ! Pozdrawiam ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekmiko Zgłoś #115 Napisano 19 Października 2012 Tak sobie czytam opinie w necie o ceramizerach do skrzyń biegów, i zastanawiam się czy nie spróbować tego specyfiku do mojej szumiącej skrzyni tj. mechanizmu różnicowego. Pytanie, czy zastosowanie ceramizera pomoże wyciszyć szumy / tarcie przy skręcie w mojej skrzyni. Macie Koledzy jakieś doświadczenia z stosowaniem CERAMIZERA w skrzyniach biegów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dip Zgłoś #116 Napisano 9 Listopada 2012 U mnie jest identycznie jak u Ciebie Podjechałem do mojego mechanika i rzeczywiscie stwierdzil ze buczy cos u mnie z prawej strony przy skrecie. Wykluczyl przeguby i odradzil na razie wymiane oleju w skrzykni biegów. Nie miał wolnego podnosnika wiec mam uderzyc do niego w przyszly tydzien.Po wszystkim opisze co i jak ! Pozdrawiam ! Czy Kolega był już u mechanika ? buczenie jest/było/będzie nadal ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monszel Zgłoś #117 Napisano 9 Listopada 2012 Witam ! Powiem szczerze że nie mam na razie czasu odstawić auta do mechanika.Byłem u jeszcze jednego magika i powiedział że jeszcze z czymś takim się nie spotkał.Dziwne że rano nie buczy tylko jak się trochę rozgrzeje. Tylko przy ruszaniu w skręcie się to dzieje ! I nie jest to żadne tarcie stukanie tylko po prostu buczenie ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dip Zgłoś #118 Napisano 17 Listopada 2012 Witam, będąc dzisiaj w ASO na zmianie opon (nieudanej zresztą, bo kompresor odmówił posłuszeństwa ) zgłosiłem problem buczenia. Mechanik sprawdził: - skrzynię biegów - ok, - przeguby - ok (awaria przegubu to odgłos terkotania, jakbyśmy w koło od roweru wpięli kartę/tekturkę), - tarcze i klocki hamulcowe - ok, przy 35.000 km przebiegu zużycie 30-40% , - sprzęgiełko alternatora - ok (awaria oznacza odgłos przez cały czas, a nie okazyjne występowanie), - osłona (zapomniałem fachowej nazwy) wewnętrzna tarczy i klocka hamulcowego -o, tu się chwileczkę zatrzymał. Osłona ta została poprawiona w swoim mocowaniu, ale to nie spowodowało wyeliminowania problemu. Buczenie jednak występuje odczuwalnie rzadziej. Dodatkowo auto zostało podniesione tak, żeby sprawdzić czy nie występują jakieś luzy. I nic. Wszystko w jak najlepszym porządku. Mechanik podpisał, że można śmigać dalej ale jakby miał coś wymieniać to tarcze i klocki, może jeszcze coś w układzie hamulcowym. Tłumaczył to tym, że kiedy stojąc skręcamy kierownicę na maksa i ruszamy to w układzie hamulcowym następuje jakieś tam naprężenie i może to jest przyczyną. Przepraszam za dosyć laicki opis, ale nie jestem specem Tak więc obserwujemy sprawę dalej, odpukać - dzisiaj inwestycji nie zrobiłem może mój post uspokoi kogoś z podobnymi objawami, a w razie pytań chętnie odpowiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żdziebeł Zgłoś #119 Napisano 17 Listopada 2012 Witam, może masz powybijane opony od środka i dlatego buczy..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dip Zgłoś #120 Napisano 18 Listopada 2012 Witam, może masz powybijane opony od środka i dlatego buczy..... Witam, może Kolega nie czytał całego tematu od początku więc tylko gwoli przypomnienia: - buczy prawie od nowości, tylko przy ruszaniu na skręconych kołach, na nowym komplecie kół letnich i zimowych... Swoją drogą nie do końca rozumiem co to znaczy opony powybijane od środka ? no i gdyby to była kwestia opon to chyba buczenie byłoby przez cały czas, prawda ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach