Skocz do zawartości
aparts

buczenie w przednim kole przy skręcie

Rekomendowane odpowiedzi

mam zblizony problem ale u mnie nie ma buczenia w kole, a jest truczenie czyli dzwiek mniej wiecej taki "TRRRRRRRRRRRRRR"

 

wystepuje to tylko wtedy kiedy skrecam w prawo przy nieduzych predkosciach, a slychac go z lewego kola

 

niedawno wymieniania byla oslona zewnetrzna przegubu wlasnie w lewym kole, bo byla przerwana, moze tam troche smaru tego ucieklo..no ale zostalo wymienione i dopiero teraz zauwazylem wlasnie taki objaw

 

jak mysliscie co te TRRRRRRRRRRRRRRRRR oznacza ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zblizony problem ale u mnie nie ma buczenia w kole, a jest truczenie czyli dzwiek mniej wiecej taki "TRRRRRRRRRRRRRR"

 

wystepuje to tylko wtedy kiedy skrecam w prawo przy nieduzych predkosciach, a slychac go z lewego kola

 

niedawno wymieniania byla oslona zewnetrzna przegubu wlasnie w lewym kole, bo byla przerwana, moze tam troche smaru tego ucieklo..no ale zostalo wymienione i dopiero teraz zauwazylem wlasnie taki objaw

 

jak mysliscie co te TRRRRRRRRRRRRRRRRR oznacza ? :)

 

Oznacza przegub wewnętrzny do wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli to

TRRRRRRRRRRRRRRRRR
oznacza metaliczne terkotanie, to sa to typowe objawy zewnetrznego - w Twoim przypadku lewego - padajacego przegubu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to ktory w koncu?? ja obstawiam na zewnetrzny bo i guma byla oslaniajaca peknieta jakis czas pewnie smar wyciekl, dostal sie syf przy okazji i dopiero teraz dal o sobie znac. Na dniach zajrze pod podwozie to sie dowiem

 

ale w kazdym razie dziekuje za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
guma byla oslaniajaca peknieta jakis czas pewnie smar wyciekl, dostal sie syf przy okazji i dopiero teraz dal o sobie znac

 

Wlasnie dlatego uwazam ze to zewn, tym bardziej ze tak jak piszesz terkocze lewy przy skrecie w prawo - wtedy wlasnie lewy zewn przegub jest bardziej obciazony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Oznacza to, że przy przebiegach 15k, 30k, 45k NIE ZMIENIALI MI W SERWISACH FILTRA!

 

Był strasznie zabity syfem, uszczelka tak się zapiekła, że strasznie ciężko było go wyciągnąć!

 

Zwracajcie na to uwagę przy przeglądach w ASO. Najlepiej patrzyć im na ręce.

 

No filtr kosztuje malo ,ale gosc z serwisu przez nikogo nie obserwowany i w swiadomosci ze wlasciciel takiej bryki napewno pod maske nie zaglada,jest upewniony w dzialaniu . Po co tam sie bawic w jakies odkrecania ,wylac zalac i zjesc kanape . No moze miales lany olej LL to tymbardziej pomyslal pan 15000 tys na takiej oliwie to przesada by filtr wymieniac ,kiedy inni lataja po 27-30000 .

 

Dlatego jak ktos moze niech zobaczy czy sa slady oleju w okolicach miejsc wymiany , bo na 99% sa bo malo kto dba by nie upaskudzic tam czegos . A tak na marginesie te najlatwiejsze czynnosci niektorym w serwisie przychodza z wielkim trudem i oporami , na tym sa kombinacje myslowe jak to ominac mozna . Dlatego oliwe wole sam wymienic i filtry , choc sa tacy co powiedza e szkoda czasu skoro u Mietka w 20 min to zrobia za 20 pln ,tylko ciekawe czy nie tak jak tu opisane . No a na przegladach to pewni jestescie ze tam wszystko jak w wytycznych ogladaja ,przecie jak sie zepsuje to i tak do nich przyjedziecie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem podać jaki to olej:

 

20120514120414.jpg

20120514120427.jpg

 

jak widać jest to Febi 75W. Nawet butelki prawie identyczne. Kosztował mnie w hurtowni przez mechanika załatwiane - 55 zł/litr. Przypomnę, że w serwisie - ponad 100/litr

 

Co do tego co tam trze, to jest to mechanizm blokady właśnie mechanizmu różnicowego. Większość z nas ma przecież ESP i jest to właśnie z tym związane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obiecałem podać jaki to olej:

 

20120514120414.jpg

20120514120427.jpg

 

jak widać jest to Febi 75W. Nawet butelki prawie identyczne. Kosztował mnie w hurtowni przez mechanika załatwiane - 55 zł/litr. Przypomnę, że w serwisie - ponad 100/litr

 

Co do tego co tam trze, to jest to mechanizm blokady właśnie mechanizmu różnicowego. Większość z nas ma przecież ESP i jest to właśnie z tym związane.

 

pa.sko: z tego co ja się orientuje, to mechanizm blokady mechanizmu różnicowego to tzw. szpera i ona występuje, ale chyba nie w Passacie, może w R36. W Subaru STI albo w wyczynowych rajdówkach to tak. Czasem jest w wersjach sportowych aut, ostatnio także w postaci elektronicznej. ESP związane jest z czujnikami ABS i przyhamowuje poszczególne koła, korzystając z tych systemów. Nie mniej jednak, pewnie sam mechanizm różnicowy bez blokady tak hałasuje przy skręcie... Dzięki za fotki oleju :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam z tematem buczenia przy skręcaniu do oporu w lewo lub prawo przy prędkościach do ok 30-40 km/h. Wczoraj odebrałem z ASO Passata, gdzie m.in. zgłosiłem słynne buczenie w przednim kole. Na szczęście dla mnie, podczas jazdy próbnej buczenie dało się usłyszeć. Przy odbiorze samochodu usłyszałem o dziwo, że buczenie w kole jest najprawdopodobniej spowodowane ocieraniem się o siebie gumy któregoś z przegubów. Aby to potwierdzić posmarowano go czymś, co ma temu zapobiec. Teoria ta wydaje się być lekko dziwna, ale co ciekawe buczenie ustało jak na razie. Dopytałem: nie zmieniano oleju w skrzyni, nie ruszano jej wcale. Nie za bardzo chce mi się wierzyć, że akurat osłona przegubu wydaje takie dźwięki, trąc o siebie podczas skrętu maksymalnego. Niemniej jednak objaw jak na razie ustał. Będę meldował co dalej w sprawie. Oczywiście gdy dźwięk wróci, ASO też się o tym dowie i będzie musiała szukać dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam u mnie rozwiazaniem byla wymiana przegubu zewnetrznego i zniknelo te wkurzajace TRRRRRRRRRRRRRRR... koszt 280zl za przegub firmy LOBRO i to chyba oryginal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Odgrzewam temat buczenia w przednich kołach przy maksymalnym skręcie. Po kolejnej wizycie w ASO z tym problemem, mechanicy wciąż nie mogą zdiagnozować usterki. Poprzednim razem sugerowano tarcie o siebie harmonijki-osłony przegubu?, teraz po trzech godzinach okazało się, że nic nie słychać, więc defekt "nie ujawnił się"... Pa.sko pisał w tym wątku, że jemu doraźnie pomogła wymiana oleju w skrzyni, ale problem powrócił po jakimś czasie. Może ktoś zna odpowiedź na pytanie co tak piszczy (buczy)przy maksymalnym skręcie (u mnie w prawo)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś czuję, że żeby na 100% dowiedzieć się co tam buczy trzeba by było skrzynię rozebrać. Ktoś na ochotnika? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pa.sko - rozbieranie skrzyni w moim przypadku to decyzja ASO - samochód na gwarancji :) Nie sądzę, aby się im spieszyło z tym tematem. Ja też nie jestem entuzjastycznie nastawiony do takich pomysłów, bo znając polskie ASO może się okazać, że po rozbiórce i ponownym złożeniu będzie buczeć ale podczas jazdy na wprost, a zamiast wstecznego będzie na jego miejscu jedynka :)

 

Czy u Ciebie coś się więcej dzieje z tym buczeniem? Buczy bardziej, ustało? Wymieniłeś olej znowu? W moim ASO sugerowałem wymianę oleju, ale jak na razie nie podjęto tematu. Mam odstawić auto jeszcze raz wieczorem, aby rano było wyraźnie słychać co i gdzie buczy. I tak zapewne zrobię....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak paręnaście postów wyżej pisałem, wymieniłem olej. Zalałem Febi. Jest to druga wymiana. Po poprzedniej wymianie nie buczało przez ok 14000 km. później coraz mocniej, przy mniejszych skrętach, później nie tylko w lewo a także w prawo aż w końcu również na wstecznym. Wymieniłem i jak na razie, po 4 tyś. po wymianie, jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak paręnaście postów wyżej pisałem, wymieniłem olej. Zalałem Febi. Jest to druga wymiana. Po poprzedniej wymianie nie buczało przez ok 14000 km. później coraz mocniej, przy mniejszych skrętach, później nie tylko w lewo a także w prawo aż w końcu również na wstecznym. Wymieniłem i jak na razie, po 4 tyś. po wymianie, jest OK.

 

Czyli wychodzi na to, że usterka m związek z mechanizmem różnicowym w skrzyni biegów. Na jakiś czas pomaga świeży olej, a potem kłopot wraca. Należy więc przyjąć, że albo skrzynia ma jakiś defekt wrodzony (były na forum wpisy, że padały 6-biegowe manuale), albo skrzynia konstrukcyjnie jest OK, ale wlanie zbyt małej ilości lub złego oleju powoduje ten defekt. I dopóki olej jest świeży, nowy, to jakoś daje radę, a po jakimś czasie, zaczyna mechanizm hałasować. W pięciobiegowych skrzyniach 1.9 TDI była nawet taka akcja, że wlano zły olej w fabryce i po jakimś czasie był problem z szybką zmianą biegów z 1 na 2 albo z wpinaniem wstecznego. Oczywiście VW nie przyzna się do błędu, dopóki ktoś nie postraszy ich pozwem zbiorowym, albo nie zagraża to bezpośrednio bezpieczeństwu, a w tym przypadku akurat nie zagraża.... Moim zdaniem trzeba poszukać informacji kiedy takie skrzynie padają (po jakim przebiegu i co jest powodem) i będziemy wiedzieli co nas może czekać w przyszłości....

 

---------- Dodano o 11:07 ---------- Poprzednia wiadomość o 11:00 ----------

 

Tutaj jest link do posta kolegi, któremu padł 6-cio biegowy manual po niewielkim przebiegu. Koledzy piszą też o kolejnych przypadkach:

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/17412-Padnieta-skrzynia-biegow-w-2-0TDI-140KM-((?highlight=pad%B3a+skrzynia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to buczy tylko przy maksymalnym skręcie to może to nie jest jednak problem układu jezdnego a pompy wspomagania? Zwykle w skrajnych położeniach pompa delikatnie daje znać o sobie, może u ciebie jakieś łożysko pada, albo mało oleju w układzie wspomagania jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli to buczy tylko przy maksymalnym skręcie to może to nie jest jednak problem układu jezdnego a pompy wspomagania? Zwykle w skrajnych położeniach pompa delikatnie daje znać o sobie, może u ciebie jakieś łożysko pada, albo mało oleju w układzie wspomagania jest.

 

mkpol: w Passacie B6 nie ma czegoś takiego jak pompa wspomagania :) Wspomaganie układu kierowniczego jest elektryczne. Swoją drogą, też dość często się psuje....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurna jeżdżę i nie wiem czym :D. Ech.... Obym jak najdłużej nie wiedział i nie musiał się dowiadywać, co tam w środku siedzi. Jak na razie wiem że mam guzik hamulca i gruchę przy turbo i tyle mi wystarczy. Dzięki za info Mike.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurna jeżdżę i nie wiem czym :D. Ech.... Obym jak najdłużej nie wiedział i nie musiał się dowiadywać, co tam w środku siedzi. Jak na razie wiem że mam guzik hamulca i gruchę przy turbo i tyle mi wystarczy. Dzięki za info Mike.

 

pozdrawiam

 

mkpol: nie ma za co :) Ciesz się, że nie musisz wiedzieć, bo to znaczy, że auto nie sprawia problemów :) Guzik hamulca też potrafi się zaciąć, ale to raczej przy przebiegu ponad 100 tys.km :) Na Allegro są po ok 100 zł nowe z ASO :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi padł guzik przy 89kkm, a grucha przy 94kkm - stąd wiem, że mam jedno i drugie :-). Reszta - odpukać - kula się do przodu bez słowa. Choć nie ma co ukrywać, że pasztet to raczej muł roboczy, niż rączy rumak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności